Gjest Gjest_blueberry_* Skrevet 30. august 2008 #1 Del Skrevet 30. august 2008 Hmmm,hvordan hadde du stillt deg til dette? som forøvrig ikke er en du omgåes mye med i familiesammenheng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gwendolyn Skrevet 30. august 2008 #2 Del Skrevet 30. august 2008 Hmmm,hvordan hadde du stillt deg til dette? som forøvrig ikke er en du omgåes mye med i familiesammenheng... For 5 - 6 år siden hadde jeg min første forelskelse. Vi var kjærester lenge, tok jomfrudommen på hverandre og hadde rukket å bli godt kjent med foreldrene til hverandre da vi oppdaget at min far var søøskenbarnet til faren hans. Altså; kjæresten min var også tremenning. Da det lille sjokket fikk lagt seg, lo vi ganske godt av det. Ikke hadde i møttes på noe slektstreff, og forelsket var vi. Så det er jo egentlig opp til deg og tremenningen din om dette føles greit for dere. Og den eneste måten å finne ut av det på er jo faktisk å gi det en sjanse. Tenk på det, og føl på det så finner du nok ut av det. Jeg friket nok litt mer ut enn kjæresten min gjorde. Men verre var det nok for fedrene våre.. Forholdet vårt holdt ikke, men det er jo ikke så uvanlig med gifte søskenbarn og lignende. Og tremenning er jo lenger ut enn det. Lykke til! Det går nok fint;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #3 Del Skrevet 30. august 2008 Sjøl gifta jeg meg med søskenbarnet mitt, så dette går helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNA Skrevet 30. august 2008 #4 Del Skrevet 30. august 2008 Sjansen for å få mislykkede barn øker eksponensielt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #5 Del Skrevet 30. august 2008 Sjansen for å få mislykkede barn øker eksponensielt! Neppe hvis det er snakk om i bare en generasjon. To tremenninger deler bare 1/32 av hverandres gener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SQUARED(DNA) Skrevet 30. august 2008 #6 Del Skrevet 30. august 2008 Neppe hvis det er snakk om i bare en generasjon. To tremenninger deler bare 1/32 av hverandres gener. Sjansen er uansett signifikant høyere. Hvis man ønsker å generere en mutasjon eller to, så er det bare å iverksette generasjons konstruksjon asap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 31. august 2008 #7 Del Skrevet 31. august 2008 Sjansen er uansett signifikant høyere. Hvis man ønsker å generere en mutasjon eller to, så er det bare å iverksette generasjons konstruksjon asap! Så signifikant er den ikke, dersom det er snakk om ett engangstilfelle. Ved søskenbarn/tremenning-kombinasjon blir det først ett problem dersom man praktiserer det i flere generasjoner. Sjansen for at tremenninger deler skadelige gener er ikke så mye større enn at to tilfeldige mennesker gjør det. Uansett er det en sjanse det må være opp til hver enkelt om de ønsker å ta, på lik linje med når folk som har sykdommer med stor arevlighet velger å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå