Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan opprette en ny bruker slik at du kan poste med brukernavn og slette bildet i etterkant? Skjønner godt at du ønsker å være anonym.

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg har postet andre typer bilder med den brukeren jeg har nå og prøvd å slette bildene i ettertid, men bildene blir ikke borte..

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.9.2008 den 14.56, Gjest Gjest_jente23_* skrev:

Hei! lest gjennom denne tråden nå, og må si jeg ble litt bekymra. jeg har time hos bunæs rett før jul, men skulle ønske det var før for kan nesten ikke vente! har hatt lyst på dette siden jeg var 12. er redd jeg har for høye forventninger til forandringene, men samtidig tenker jeg at uansett vil den jo bli bedre enn det den er nå.

Jeg har en ganske stor kul på neseryggen og hele nesen er ganske høy, så han skal gjøre den rett og lavere. i tillegg skal han omforme hele nesetippen, for nå er den som en rund klump! veldig bred på toppen før den får et veldig tydelig "innsnøring" mot nesevingene som så går ut igjen. ehm. ja, vanskelig å forklare kanskje. også skal han rotere tuppen for den henger. skal betale 33 500 for dette.

jeg hadde med meg bilde der jeg hadde tegnet inn ønsket profil, og han sa det ikke skulle være noe problem. så hvis det virkelig er sant, blir jeg nok fornøyd med profilen. er mest spent på tuppen, for der har han liksom helt kontrollen på hvordan han lager den, jeg bare stoler på hans estetiske sans...

jeg bekymrer meg mye for neseborene som er store og lange. han sa at det skulle jeg ikke tenke på, men jeg skjønner ikke hvordan han kan gjøre nesen lavere og vippe opp tuppen når de er som de er.... er det noen som har tatt operasjon som har gjort neseborene mindre?

Bunæs opererte min rundt 2008, han er dyktig - sier han at du ikke skal bekymre deg - så bekymrer du deg ikke. 

Jeg hadde ikke akkurat samme utgangspunkt som deg, men ble veldig fornøyd, resultatet ble veldig fint og naturlig. 

Anonymkode: ce4d4...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bunæs opererte min rundt 2008, han er dyktig - sier han at du ikke skal bekymre deg - så bekymrer du deg ikke. 

Jeg hadde ikke akkurat samme utgangspunkt som deg, men ble veldig fornøyd, resultatet ble veldig fint og naturlig. 

Anonymkode: ce4d4...cbb

Ooops... Sorry, så ikke at dette var gammelt innlegg.. 

Anonymkode: ce4d4...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Jeg er veldig glad for å kunne dele tanker og bekymringer (og snart erfaringer) med andre - og spesielt anonymt ettersom dette er noe jeg ikke ønsker å diskutere med de rundt meg. Er litt greiere med noen som forstår motivasjonen til å ta en neseoperasjon, eller som allerede har gjort det.

Høres ut som om jeg skal noe av det samme som deg da :) Skal tilbake på jobb 2 uker etterpå så er forberedt på at jeg vil se noe herja ut, men håper at det ikke er snakk om mye. Når opererte du deg? Kan du si noe om hvordan den første uka etter operasjon var? Prøver å forberede meg med å kjøpe inn isposer, nakkestøtte, bomullsdotter bl.a, så tar i mot alle tips 😄 

Jeg så skikkelig herjet ut etter operasjonen, var kjempehoven og blå rundt øynene, til og med øyelokkene var blå. Årsaken til at jeg ble så hoven tror jeg skyldes at jeg ikke sov sittende de første nettene etter operasjonen. Det er spesielt viktig å sove sittende den første dagen, dette gjorde jeg ikke fordi jeg var så kvalm, og jeg fikk nesten litt sjokk da jeg så med selv i speilet dagen etter. 😅 Så jeg anbefaler deg til å sove sittende de første dagene. Jeg brukte q-tips og vaselin for å rense nesen. Antibac kjøpte jeg også, jeg var nemlig livredd for å få infeksjon i sårene så spritet hendene ofte siden man ubevisst tar på nesen. Det er også greit å handle inn mat slik at du slipper å gå ut den første tiden. Jeg hadde ingen smerter etter operasjonen og det overrasket meg litt siden jeg trodde det ville bli ganske vondt, hadd null smerter, men jeg var kjempekvalm og svimmel den første uken:/

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har postet andre typer bilder med den brukeren jeg har nå og prøvd å slette bildene i ettertid, men bildene blir ikke borte..

Anonymkode: 73802...d3c

Da kan du kontante en moderator og be de om å fjerne bildene for deg. 🙂

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bunæs opererte min rundt 2008, han er dyktig - sier han at du ikke skal bekymre deg - så bekymrer du deg ikke. 

Jeg hadde ikke akkurat samme utgangspunkt som deg, men ble veldig fornøyd, resultatet ble veldig fint og naturlig. 

Anonymkode: ce4d4...cbb

Bunæs, opererer han fremdeles neser? Han får mye negativ omtale. Etter å ha lest flere av innleggene i denne tråden ville jeg aldri turt å operere meg hos han.

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så skikkelig herjet ut etter operasjonen, var kjempehoven og blå rundt øynene, til og med øyelokkene var blå. Årsaken til at jeg ble så hoven tror jeg skyldes at jeg ikke sov sittende de første nettene etter operasjonen. Det er spesielt viktig å sove sittende den første dagen, dette gjorde jeg ikke fordi jeg var så kvalm, og jeg fikk nesten litt sjokk da jeg så med selv i speilet dagen etter. 😅 Så jeg anbefaler deg til å sove sittende de første dagene. Jeg brukte q-tips og vaselin for å rense nesen. Antibac kjøpte jeg også, jeg var nemlig livredd for å få infeksjon i sårene så spritet hendene ofte siden man ubevisst tar på nesen. Det er også greit å handle inn mat slik at du slipper å gå ut den første tiden. Jeg hadde ingen smerter etter operasjonen og det overrasket meg litt siden jeg trodde det ville bli ganske vondt, hadd null smerter, men jeg var kjempekvalm og svimmel den første uken:/

Anonymkode: 3981d...02b

Et veldig nyttig tips der ja! De sa forsåvidt det også hos Aleris, men har ikke sovet sittende før (jo, kanskje på fly), så bør nok prøve å få til det da ja.. hehe. Hvordan var det når du tok av gipsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Et veldig nyttig tips der ja! De sa forsåvidt det også hos Aleris, men har ikke sovet sittende før (jo, kanskje på fly), så bør nok prøve å få til det da ja.. hehe. Hvordan var det når du tok av gipsen? :)

Fikk også beskjed om at jeg måtte sove sittende, men jeg var så kvalm i flere dager så jeg klarte ikke å sove sittende og syns det var ubehagelig å sitte i sengen og sove, tror kanskje det er bedre å sove i en stol siden man uansett skal sitte 🙂 Jeg tok av gipsen ca. etter én uke og ble veldig fornøyd og lettet da jeg så nesen. Nesen var nesten ikke hoven i det hele tatt, kirurgen kommenterte også at nesen hadde lite hevelse, noe som var veldig greit med tanke på hvor hoven jeg hadde vært i hele ansiktet. Så hevelsene i ansiktet forsvant etter den første uken, men jeg hadde blåmerker ganske lenge, spesielt under det ene øyet. Er det lenge til du skal operere deg?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var fint å lese innlegget ditt, vi har blitt operert av samme kirurg og jeg har også hatt god erfaring med ham. 

Det siste avsnittet ditt her; jeg kjenner meg igjen. Jeg er nok ikke den personen folk tenker ville utført en neseplastikk og jeg har tenkt litt på det i etterkant og har også motstridende følelser når det gjelder kosmetiske operasjoner. Jeg liker å se naturlig ut, bruker ikke fillers, botox, etc. og har et klassisk utseende, men akkurat nesen plagde meg i flere år og det var en gjennomtenkt avgjørelse... Men, tanken på at jeg faktisk har tatt en plastisk operasjon er merkelig. 

Anonymkode: 3981d...02b

Det er fint å lese noen som sitter med de samme tankene som meg. Det samme gjelder deg, @Litt-gjest. I likhet med dere anser jeg operasjonen som privat og noe jeg gjorde for meg selv. Jeg fortalte det til mine tre nærmeste familiemedlemmer. Jeg regner med at et par andre i familien og vennegjengen min fra videregående har lagt merke til det, men ingen har kommentert noe. Nå er de nok i tillegg vant til det. Jeg opererte meg rett før jeg flyttet for å studere, så de færreste i mitt nåværende nettverk kjenner til "mitt gamle jeg". 

Jeg var på plass på skolebenken én uke etter operasjonen. Det var litt tidlig, men det gikk helt greit. To uker hadde vært perfekt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som sagt, operere meg hos Tvedt i  juni. Men her inne ser jeg at det er få som har operert hos han, enda han er en av de som jeg har fått inntrykk av er den mest brukte nesekirurgen.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode tips . Kjenner meg dessverre igjen i en del av kommentarene når det gjelder å bli plaget psykisk av utseende/størrelsen på nesen i forhold til resten av ansiktet. Jeg har diskutert med meg selv for og imot  kosmetisk kirurgi i maaaange år. Nå er tiden inne.Faktisk er dette noe jeg har tenkt på i over 40 ÅR. Så ikke akkurat noen impulsiv handling.  Jeg har i likhet med andre blitt ertet  for nesen og gjort narr av . Kallenavn som blant annet både  heks, og kjempestygg,fra både kjente og ukjente.Det er  mye vanskeligere å leve med en hva mange tror, Det er utmattende å hele tiden være opptatt av størrelsen på nesen og bekymre seg for  kommentarer fra folk som er tåpelige , hatefulle, ondskapsfull , eller selv sliter med dårlig selvbilde og  selvtillit eller små barn som reagerer på at en har en diger nese og utrykker det høyt og tydelig.Nå er jeg blitt litt mer hardhudet med årene og tåler mer, men da jeg var yngre var det til tider så vanskelig at jeg isolerte meg og fikk psykiske problemer. Så, nå sier jeg snart farvel til min irriterende, store, spesielle medfødte nese.😁

Endret av Absolutly 62
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Absolutly 62 skrev:

Takker for mange gode tips . Kjenner meg dessverre igjen i en del av kommentarene når det gjelder å bli plaget psykisk av utseende/størrelsen på nesen i forhold til resten av ansiktet. Jeg har diskutert med meg selv for og imot  kosmetisk kirurgi i maaaange år. Nå er tiden inne.Faktisk er dette noe jeg har tenkt på i over 40 ÅR. Så ikke akkurat noen impulsiv handling.  Jeg har i likhet med andre blitt ertet  for nesen og gjort narr av . Kallenavn som blant annet både  heks, og kjempestygg,fra både kjente og ukjente.Det er  mye vanskeligere å leve med en hva mange tror, Det er utmattende å hele tiden være opptatt av størrelsen på nesen og bekymre seg for  kommentarer fra folk som er tåpelige , hatefulle, ondskapsfull , eller selv sliter med dårlig selvbilde og  selvtillit eller små barn som reagerer på at en har en diger nese og utrykker det høyt og tydelig.Nå er jeg blitt litt mer hardhudet med årene og tåler mer, men da jeg var yngre var det til tider så vanskelig at jeg isolerte meg og fikk psykiske problemer. Så, nå sier jeg snart farvel til min irriterende, store, spesielle medfødte nese.😁

Det forstår jeg godt. Hvem skal du operere deg hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgens navn holder jeg for meg selv, foreløpig , itilfelle jeg av en eller annen grunn skulle finne en annen. men lover komme tilbake etter kirurgien er utført.Personen er ikke nevnt her i forumet før. Jeg forventer selvsagt ett fint resultat så jeg har søkt litt her og der og funnet ut at personen har de rette kvalifikasjoner og erfaring. jeg skal ha åpen kirurgi og rette på både høyde og nesettipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk også beskjed om at jeg måtte sove sittende, men jeg var så kvalm i flere dager så jeg klarte ikke å sove sittende og syns det var ubehagelig å sitte i sengen og sove, tror kanskje det er bedre å sove i en stol siden man uansett skal sitte 🙂 Jeg tok av gipsen ca. etter én uke og ble veldig fornøyd og lettet da jeg så nesen. Nesen var nesten ikke hoven i det hele tatt, kirurgen kommenterte også at nesen hadde lite hevelse, noe som var veldig greit med tanke på hvor hoven jeg hadde vært i hele ansiktet. Så hevelsene i ansiktet forsvant etter den første uken, men jeg hadde blåmerker ganske lenge, spesielt under det ene øyet. Er det lenge til du skal operere deg?

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg tipper at jeg også får blåmerker.. Har lest et sted at Magnesium tabletter kan hjelpe mot dette, så vurderer å begynne å ta det i tilfelle det kan hjelpe. Skal operere om knappe 3 uker (!). Er kjempespent, men aller mest gira for å endelig starte prosessen. Har tenkt på det i flere år, og bestilte tid i starten av januar - så har fått godt med tid til å prøve å forberede meg mentalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fint å lese noen som sitter med de samme tankene som meg. Det samme gjelder deg, @Litt-gjest. I likhet med dere anser jeg operasjonen som privat og noe jeg gjorde for meg selv. Jeg fortalte det til mine tre nærmeste familiemedlemmer. Jeg regner med at et par andre i familien og vennegjengen min fra videregående har lagt merke til det, men ingen har kommentert noe. Nå er de nok i tillegg vant til det. Jeg opererte meg rett før jeg flyttet for å studere, så de færreste i mitt nåværende nettverk kjenner til "mitt gamle jeg". 

Jeg var på plass på skolebenken én uke etter operasjonen. Det var litt tidlig, men det gikk helt greit. To uker hadde vært perfekt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Høres ut som et veldig praktisk valgt uti fra eventuelle spørsmål og reaksjoner :) Nå er jo det man velger å gjøre med egen kropp en privatsak, men det er utrolig hvor mye folk blander seg opp i ting de ikke har noe med..

Mamma og pappa (som ikke vet noe) kommer på besøk til meg etter 1 uke, mens jeg skal tilbake på jobb etter 2 uker - så høres ut som om jeg har lagt en grei slagplan. Men hvordan er det med trening og generell "form"? Har skjønt det slik at man er ganske dårlig i 3-4 dager etterpå, og så er man mer eller mindre tilbake til normalen? Men så får man ikke lov til å trene på 4-6 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Dette er utrolig provoserende å lese, her advarer du mot en kirurg men kan ikke gå inn på hva du var misfornøyd med, du hjelper ingen med slike svar. Skal du advare mot noen burde du fortelle hvorfor i stedet for å gjenta det samme om og om igjen uten å si EN ting hva kirurgen gjorde feil. 

Jeg opererte nesen min i fjor, hos Morten Haug, fikk ingen pustevansker etter operasjonen og er veldig fornøyd etter operasjonen. 

Anonymkode: 3981d...02b

Er du fornøyd med Morten Haug? Hva fikset du på nesen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.3.2019 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Det er fint å lese noen som sitter med de samme tankene som meg. Det samme gjelder deg, @Litt-gjest. I likhet med dere anser jeg operasjonen som privat og noe jeg gjorde for meg selv. Jeg fortalte det til mine tre nærmeste familiemedlemmer. Jeg regner med at et par andre i familien og vennegjengen min fra videregående har lagt merke til det, men ingen har kommentert noe. Nå er de nok i tillegg vant til det. Jeg opererte meg rett før jeg flyttet for å studere, så de færreste i mitt nåværende nettverk kjenner til "mitt gamle jeg". 

Jeg var på plass på skolebenken én uke etter operasjonen. Det var litt tidlig, men det gikk helt greit. To uker hadde vært perfekt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Èn uke etter operasjonen? Hadde du noe hevelse eller blåmerker da du var tilbake på skolebenken? Etter én uke så jeg helt forferdelig ut, hadde ikke mye hevelse igjen, men hadde blålilla blåmerker rundt og under øynene og det tok mange uker før jeg følte som meg selv igjen. Jeg dro på jobb etter tre uker og var på forelesning etter fire uker. Husker jeg googlet etter bilder av hvordan folk så ut etter neseplastikk og det dukket opp bilder av folk som mørbanket ut og jeg trodde ikke at jeg skulle se slik ut, men det gjorde jeg jo😅Angående operasjonen, så er det en privatsak og ikke noe andre trenger å vite. 

På 17.3.2019 den 13.29, Litt-gjest skrev:

Jeg tipper at jeg også får blåmerker.. Har lest et sted at Magnesium tabletter kan hjelpe mot dette, så vurderer å begynne å ta det i tilfelle det kan hjelpe. Skal operere om knappe 3 uker (!). Er kjempespent, men aller mest gira for å endelig starte prosessen. Har tenkt på det i flere år, og bestilte tid i starten av januar - så har fått godt med tid til å prøve å forberede meg mentalt. :)

Det er ikke lenge igjen, håper det går bra med operasjonen din :)  

Når det gjelder trening så kan du ikke trene på mange uker nei, akkurat dét trodde jeg skulle bli vanskelig, men etter opersjonen følte jeg meg ganske slapp og sliten. Lurer på om det var en psykisk reaksjon som jeg hadde etter operasjonen. Jeg er vanligvis kjempeaktiv og har mye energi, men etter opersjonen var jeg ikke helt meg selv, trente lite og var mye mindre aktiv lenge etter at jeg fikk lov til å starte med treningen igjen. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 21.40, Andrea87 skrev:

Er du fornøyd med Morten Haug? Hva fikset du på nesen din?

Ja, jeg er fornøyd med kirurgen. Grunnen til at jeg valgte ham var pga. den lange erfaringen han har og som jeg har nevnt tidligere, at han er øre-nese-hals-spesialist i tillegg til å være plastikkirurg. Han er én av de som har lengst erfaring i landet.

Jeg senket og gjorde neseryggen smalere samt endret nesetippen. Hva har du tenkt til å fikse på nesen og hvem skal du operere deg hos?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg her i blå kjole og blomstrer. Kanylen er på plass og jeg skal inn til operasjon om 3 timer. Jeg skal fjerne humpen, løfte nesen og definere tippen. Gleder meg så sykt til å bli ferdig å kunne frigjøre all denne energien og tankekraften til noe mer produktivt. Jeg har ventet 4år på denne revisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er fornøyd med kirurgen. Grunnen til at jeg valgte ham var pga. den lange erfaringen han har og som jeg har nevnt tidligere, at han er øre-nese-hals-spesialist i tillegg til å være plastikkirurg. Han er én av de som har lengst erfaring i landet.

Jeg senket og gjorde neseryggen smalere samt endret nesetippen. Hva har du tenkt til å fikse på nesen og hvem skal du operere deg hos?

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg tror det blir Tvedt, men jeg skal på konsultasjon hos Haug en gang til, bare for å være helt sikker. Jeg har hørt at haug ofte opererer nesen til å bli litt oppstopper-aktig, og jeg vil absolutt ikke ha det. Jeg kler heller er rett nese. Har du fått veldig oppstopper/veldig mye svai? (Noen vil jo ha det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...