Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Ingen her som har erfaring fra fornebuklinikken? Dr. Jørgen utvoll?😅Tenker å bestille konsultasjon, men må ta fly og slikt så sitter litt fast..Hvis noen har hatt erfaring fra han eller stedet send gjerne melding eller skriv her..🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har operert nesen smalere: kan dere være så snill å sende meg før og etter bilder? Usikker på valg av klinikk og mye som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 21.17, Litt-gjest skrev:

Har booket time hos Kenneth nå, og er kjempespent! Er ikke så bekymret for selve operasjonen eller når nesen er «ferdig», men jeg lurer på hvordan dere andre gikk fram for å fortelle venner/foreldre/kollegaer? Det er fortsatt ganske tabu, og jeg tror ikke jeg vil si det til mange, men hva svarer dere når folk spørr? Hva er de vanligste reaksjonene?

Antageligvis kommer ingen til å se det. Jeg var sikker på at alle ville se det med en gang, men nei da. Selv de jeg har sagt det til så ikke forskjell før jeg påpekte hva som har gjort og viste før/etter bilder.

Selv folk som har fått totalt forandret nese opplever stort sett at andre ikke legger merke til det. Det vanligste er at folk får høre de ser freshe ut. Andre ser at de ser bedre ut, men kan ikke påpeke hva det er.

Vent med å si i fra til du ser hvordan du føler deg i ettertid. :)

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lucyy skrev:

Antageligvis kommer ingen til å se det. Jeg var sikker på at alle ville se det med en gang, men nei da. Selv de jeg har sagt det til så ikke forskjell før jeg påpekte hva som har gjort og viste før/etter bilder.

Selv folk som har fått totalt forandret nese opplever stort sett at andre ikke legger merke til det. Det vanligste er at folk får høre de ser freshe ut. Andre ser at de ser bedre ut, men kan ikke påpeke hva det er.

Vent med å si i fra til du ser hvordan du føler deg i ettertid. :)

Lykke til! 

Åh dette gjorde meg MYE roligere! Er faktisk det jeg har tenkt mest på nå etter at jeg har tatt avgjørelsen om å gjøre det. Er fortsatt 2 mnd igjen til jeg skal ta operasjonen da, så det er mye tanker som rekker å feste seg 😅 Er det noen andre her som skal/har operert seg hos Kenneth på Aleris? Fikk et veldig godt inntrykk av han etter konsultasjonen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg endelig bestemt meg for å operere nesen etter å drømt om det i 17 år. Har fått time til konsultasjon hos Bjørn Tvedt og reservert operasjon om noen uker. Er veldig spent på konsultasjon, noen som vil fortelle hva man gjør der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest sarahc491
På 30.1.2019 den 9.13, wilmaest skrev:

Hei!

Nå har jeg endelig bestemt meg for å operere nesen etter å drømt om det i 17 år. Har fått time til konsultasjon hos Bjørn Tvedt og reservert operasjon om noen uker. Er veldig spent på konsultasjon, noen som vil fortelle hva man gjør der? 

Jeg har vært på konsultasjon hos Bjørn Tvedt. Du skal bare ta 3D bilder også snakke med han om hva du ønsker osv, så redigerer han bildene og viser deg. Gikk veldig fort for min del.  Jeg vil anbefale og gå på konsultasjon til flere for å virkelig fått sett mulighetene og tenkt deg om med tanke på kirurg slik at du får det beste resultatet som du måtte ønske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.2.2019 den 12.40, sarahc491 skrev:

Jeg har vært på konsultasjon hos Bjørn Tvedt. Du skal bare ta 3D bilder også snakke med han om hva du ønsker osv, så redigerer han bildene og viser deg. Gikk veldig fort for min del.  Jeg vil anbefale og gå på konsultasjon til flere for å virkelig fått sett mulighetene og tenkt deg om med tanke på kirurg slik at du får det beste resultatet som du måtte ønske. 

Takk for svar! Jeg var fornøyd med konsultasjonen, og følte vi var helt på samme side. Han forstod akkurat hva jeg ønsket. Så jeg har bare noen dager igjen til operasjon nå! 

 

Har du operert deg hos han eller noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen dager igjen til jeg skal operere😱 Begynner å bli litt nervøs, spesielt til tiden etterpå. Dere som har operert, hvordan var de første dagene etter? Noen lure tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 10.28, wilmaest skrev:

Bare noen dager igjen til jeg skal operere😱 Begynner å bli litt nervøs, spesielt til tiden etterpå. Dere som har operert, hvordan var de første dagene etter? Noen lure tips?

Masse lykke til! Skal ikke operere før i april, så tar også gjerne i mot tips! Både fra deg og evt andre her.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 23.00, Litt-gjest skrev:

Masse lykke til! Skal ikke operere før i april, så tar også gjerne i mot tips! Både fra deg og evt andre her.. 😅

Takk, operasjonen gikk veldig bra! Er hoven og blå men formen er stigende.

Har ikke så mange tips å komme med enda, men det jeg kan nevne er våte bomullspads i kjøleskapet til hovne øyne, nakkepute til evt biltur pluss første natt, sugerør når du drikker og en skikkelig god leppepomade!! Selv bruker jeg kun purelan fra apoteket. For man blir TØRR på leppene av å puste med munnen i 24t🙄 Lettspiselig mat tilgjengelig er også lurt, yoghurt feks! 

Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wilmaest skrev:

Takk, operasjonen gikk veldig bra! Er hoven og blå men formen er stigende.

Har ikke så mange tips å komme med enda, men det jeg kan nevne er våte bomullspads i kjøleskapet til hovne øyne, nakkepute til evt biltur pluss første natt, sugerør når du drikker og en skikkelig god leppepomade!! Selv bruker jeg kun purelan fra apoteket. For man blir TØRR på leppene av å puste med munnen i 24t🙄 Lettspiselig mat tilgjengelig er også lurt, yoghurt feks! 

Lykke til😊

Hvem opererte du deg hos? Hva betalte du og hva gjorde kirurgen?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Hvem opererte du deg hos? Hva betalte du og hva gjorde kirurgen?🤗

Bjørn Tvedt. Meislet hump, løftet tupp og gjort nesen generelt mindre😄 Kostet 63.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid gikk det fra du var på konsultasjon til operasjoenen skulle skje? 🤗Takk for svar forresten!

27 minutter siden, wilmaest skrev:

Bjørn Tvedt. Meislet hump, løftet tupp og gjort nesen generelt mindre😄 Kostet 63.000. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wilmaest skrev:

Takk, operasjonen gikk veldig bra! Er hoven og blå men formen er stigende.

Har ikke så mange tips å komme med enda, men det jeg kan nevne er våte bomullspads i kjøleskapet til hovne øyne, nakkepute til evt biltur pluss første natt, sugerør når du drikker og en skikkelig god leppepomade!! Selv bruker jeg kun purelan fra apoteket. For man blir TØRR på leppene av å puste med munnen i 24t🙄 Lettspiselig mat tilgjengelig er også lurt, yoghurt feks! 

Lykke til😊

Takk for tips! Og masse lykke til videre :) Ser at jeg skal gjøre ca. det samme som deg - så spent på å høre om du er fornøyd etter hvert som gipsen skal av, og hvordan nesten er etter 1-2 uker. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Hvor lang tid gikk det fra du var på konsultasjon til operasjoenen skulle skje? 🤗Takk for svar forresten!

 

Frk.sommerfugl: har du bestilt operasjon? Ser at vi lurer på mye av de samme tingene - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Litt-gjest skrev:

Frk.sommerfugl: har du bestilt operasjon? Ser at vi lurer på mye av de samme tingene - hehe!

Jeg har booket operasjon 2 ganger hittil, men har begge gangene kommet noe i veien plutselig 😅Jeg skulle første gangen operere hos Bjørn Tvedt, men var syk 2 uker før operasjonen så måtte utsette den, men så passet det ikke mtp skole, så jeg sa jeg får ta det igjen på våren, men så leste jeg mye om han på forum osv at det var mange som ikke var så førnøyd så jeg sa at jeg ikke lengre var interessert i operasjon..men så var jeg på konsultasjon hos fornebuklinikken og booket der og var ganske sikker, men så ble jeg veldig syk igjen og måtte igjen utsette det..men jeg skal til dr. jørgen utvoll neste uke igjen for å høre om det er mulig å operere hos han i mai. Har du bestilt operasjon? isåfall hvor?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg har booket operasjon 2 ganger hittil, men har begge gangene kommet noe i veien plutselig 😅Jeg skulle første gangen operere hos Bjørn Tvedt, men var syk 2 uker før operasjonen så måtte utsette den, men så passet det ikke mtp skole, så jeg sa jeg får ta det igjen på våren, men så leste jeg mye om han på forum osv at det var mange som ikke var så førnøyd så jeg sa at jeg ikke lengre var interessert i operasjon..men så var jeg på konsultasjon hos fornebuklinikken og booket der og var ganske sikker, men så ble jeg veldig syk igjen og måtte igjen utsette det..men jeg skal til dr. jørgen utvoll neste uke igjen for å høre om det er mulig å operere hos han i mai. Har du bestilt operasjon? isåfall hvor?🤗

Ahh så kjipt! Er det karantene på når man sist har vært syk for evt. ikke ha operasjon? Sier seg kanskje selv, men har ikke tenkt på det.. 😅 Har vært på konsultasjon hos Kenneth på Aleris og fikk et veldig godt inntrykk. Vi var enige om hva som burde gjøres så jeg bestilte time med en gang. Tar det i forbindelse med påsken for å få litt ekstra dager på "helingen".. Kjempespent, for jeg har ikke sagt det til så mange.. Og har ikke sjekket med andre kirurger, som folk her råder at man gjør. Vet ikke, fikk så god følelse hos Kenneth at jeg bare bestemte meg med en gang 🤷‍♀️ Du burde ta turen dit om du bor i Osloområdet 😊 Leste fra flere her inne at de var fornøyde. Prisen på min operasjon blir på ca. 57 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg har booket operasjon 2 ganger hittil, men har begge gangene kommet noe i veien plutselig 😅Jeg skulle første gangen operere hos Bjørn Tvedt, men var syk 2 uker før operasjonen så måtte utsette den, men så passet det ikke mtp skole, så jeg sa jeg får ta det igjen på våren, men så leste jeg mye om han på forum osv at det var mange som ikke var så førnøyd så jeg sa at jeg ikke lengre var interessert i operasjon..men så var jeg på konsultasjon hos fornebuklinikken og booket der og var ganske sikker, men så ble jeg veldig syk igjen og måtte igjen utsette det..men jeg skal til dr. jørgen utvoll neste uke igjen for å høre om det er mulig å operere hos han i mai. Har du bestilt operasjon? isåfall hvor?🤗

Kanskje dette tegn på at du Ikke skal gjøre det... bare en tanke.

Anonymkode: 17d8c...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Litt-gjest skrev:

Ahh så kjipt! Er det karantene på når man sist har vært syk for evt. ikke ha operasjon? Sier seg kanskje selv, men har ikke tenkt på det.. 😅 Har vært på konsultasjon hos Kenneth på Aleris og fikk et veldig godt inntrykk. Vi var enige om hva som burde gjøres så jeg bestilte time med en gang. Tar det i forbindelse med påsken for å få litt ekstra dager på "helingen".. Kjempespent, for jeg har ikke sagt det til så mange.. Og har ikke sjekket med andre kirurger, som folk her råder at man gjør. Vet ikke, fikk så god følelse hos Kenneth at jeg bare bestemte meg med en gang 🤷‍♀️ Du burde ta turen dit om du bor i Osloområdet 😊 Leste fra flere her inne at de var fornøyde. Prisen på min operasjon blir på ca. 57 000kr.

Jeg hadde infeksjon i halsen og bihulbetennelse så kirurgene sa at jeg ikke fikk operere pga infeksjonsfaren. Jeg måtte gå på antibiotika i 2 uker og vente 2 uker etterpå sa han ene, men da passet det ikke pga skole..Ganske kjipt ja😅Så spennende! Hva skal du gjøre?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...