Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Panpan skrev:

Ikke ta hos bjørn Tvedt! Han ødela nesa mi😰😰

På hvordan måte? Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei??!? Ikke si det, da! Har nettopp vært på konsultasjon hos han og booket operasjon. Kan du fortelle mer? Hva ødela han, og hvordan?

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 20.50, Panpan skrev:

Ikke ta hos bjørn Tvedt! Han ødela nesa mi😰😰

Gjorde han? Vil du fortelle hva som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet aldersgrensen på neseplastikk hos akademikliniken (evt. andre kliniker)? Jeg vet at noen kliniker har 20 år aldersgrense, mens andre har ingen "aldersgrense" men opererer ikke med mindre nesen er ferdig utviklet (16-17år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Nei??!? Ikke si det, da! Har nettopp vært på konsultasjon hos han og booket operasjon. Kan du fortelle mer? Hva ødela han, og hvordan?

Anonymkode: ddb19...263

Jeg hadde heller gått for Morten haug. 

Resultatet ble ikke som det ble lovet. Og jeg vil helst ikke si så mye her inne men jeg ville absolutt ikke valgt Bjørn Tvedt. 

Har 2 venninner til som har oprerert hos han og er heller ikke fornøyd.

hvis du har mulighet til å avbestille timen så ville jeg ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du/de ikke er fornøyd med, da? Utgangspunktet er jo så forskjellig, jeg vet ikke hva dere fikset på. 

Morten Haug har jeg allerede vært på konsultasjon hos for flere år siden. Han sa at han ikke kunne gjøre noe, og operte ikke nesetipper på det tidspunktet ihvertfall

 

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Jeg skal ha konsultasjon hos Kenneth Chiu på nyåret.

Noen som har noen erfaringer de gjerne vil dele?

Jeg har tidligere vurdert utlandet, og er ennå usikker på om jeg ønsker å gjøre det I norge eller i utlandet. Men føler det kanskje er litt tryggere å gjøre det i Norge, med tankte på komplikasjoner eller om man ønsker ny operasjon.

Endret av Grace_Kelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Grace_Kelly skrev:

Hei😊 Jeg skal ha konsultasjon hos Kenneth Chiu på nyåret.

Noen som har noen erfaringer de gjerne vil dele?

Jeg har tidligere vurdert utlandet, og er ennå usikker på om jeg ønsker å gjøre det I norge eller i utlandet. Men føler det kanskje er litt tryggere å gjøre det i Norge, med tankte på komplikasjoner eller om man ønsker ny operasjon.

Så spennende, lykke til! Jeg har også vurdert Kenneth Chiu, vil du si i fra hvordan inntrykk du får av han? Jeg vurderte også utlandet men jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvor lang tid har dere beregnet på «helingen»? Vurderer å gjøre det rundt påske, men usikker på om 10-13 dager er nok. Vil ikke komme tilbake på jobb med blåmerker og teip på nesen liksom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.10.2018 den 10.42, lucyy skrev:

Jeg har nettopp operert nesen hos Kenneth Chiu, Aleris Colosseum-Nobel. Jeg er veldig fornøyd både med kirurg og valg av sted.

Valget falt på han fordi han virket å ha høy kompetanse utifra det jeg kunne finne av faglig info på nett, og i tillegg fant jeg 4 andre referanser til han i denne tråden som alle var positive. Mitt inntrykk på konsultasjon var at han var dyktig, veldig tydelig på hvordan resultatet ville bli og hva som var realistisk, han virket å ha god estetisk sans og han fremsto perfeksjonistisk (som er klart positivt ved valg av kirurg til ansikt). Han tok seg god tid på konsultasjonen og jeg følte han forsto hva jeg ønsket å gjøre. Nesen min har veldig tynn hud, noe som gjør neseplastikk vanskeligere. Små ujevnheter som ikke ville vært synlige med normal hudtykkelse vil være synlige ved veldig tynn hud, så det krever en nøyaktig kirurg.

Han kom med en anbefaling om å gjøre en liten endring på tuppen som jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt til å endre, og la fram argumenter for hvorfor det ville gjøre helheten bedre etter endring. Etter å ha undersøkt en del hjemme bestemte jeg meg for å høre på hans anbefaling angående dette (prisen ble den samme med eller uten denne endringen, for dem av dere som er interessert i det, 55 000, full- åpen neseplastikk).

Jeg har tidligere en svært negativ erfaring med en annen operasjon på offentlig sykehus, der jeg ikke ble tilstrekkelig bedøvet og legene ikke brydde seg nevneverdig, så jeg var ekstremt nervøs i forkant. Da jeg møtte opp på operasjonsdagen holdt jeg nesten på å kaste opp av angst, men legene og sykepleierne var profesjonelle, omsorgsfulle og tålmodige, og tok veldig godt vare på meg. Alt skjedde i et rolig tempo, og de sørget for at jeg var trygg før de la meg i narkose. Opplevelsen min var positiv og jeg sitter igjen med en god erfaring.

Jeg tok av "gipsen" for noen dager siden, og jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Nesen er fremdeles hoven, men den ser så bra ut! Resultatet ser naturlig og pent ut og det er mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg, trodde ikke jeg kunne få så fin nese. Nesen er ikke "overdone" og har ikke det tydelig opererte preget en del neser kan få (særlig har jeg lagt merke til dette hos en del utenlandske klinikker). Jeg er veldig glad for at jeg hørte på hans anbefaling angående tuppen, for helheten ser så utrolig bra ut! Går du til en dyktig kirurg med god estetisk sans så anbefaler jeg å seriøst vurdere eventuelle endringer som blir foreslått, for det kan virkelig utgjøre mye for resultatet.

Etter min mening er det også verdt å operere i Norge, selv om prisen er høy. Om noe skulle gå galt har du krav på pasientskadeerstatning, dette er viktig! Opererer du i utlandet pga pris kan det fort bli veldig dyrt dersom noe går galt. Neseplastikk er en komplisert operasjon, så det å ha kirurgen i relativ nærhet er etter min mening viktig. I tillegg er det mye mindre MRSA i Norge enn i utlandet, og dette er noe som virkelig er verdt å ta med i beregningene.

Kunne du sendt meg bilder? Jeg var på konsultasjon der nylig og vurderer han 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig penger nok til å endre på det som har gjort meg usikker hele mitt liv. Har en humpete nese med stor tipp som skal BORT :rodmer: Må få det til å gå opp med timeplanen og ikke minst finne en kirurg jeg føler meg trygg på. 

Hvor lang tid har det gått fra konsultasjon til operasjon for dere som har operert/fått operasjonsdato? 

Anonymkode: f9c01...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 22.10, Litt-gjest skrev:

Hei! Hvor lang tid har dere beregnet på «helingen»? Vurderer å gjøre det rundt påske, men usikker på om 10-13 dager er nok. Vil ikke komme tilbake på jobb med blåmerker og teip på nesen liksom 😅

Jeg var i bryllup ca 8 dager etter operasjonen, det var ingen som så at jeg hadde operert. Faktisk ingen som ikke har visst om at jeg skulle operere meg som har kommentert noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har endelig penger nok til å endre på det som har gjort meg usikker hele mitt liv. Har en humpete nese med stor tipp som skal BORT :rodmer: Må få det til å gå opp med timeplanen og ikke minst finne en kirurg jeg føler meg trygg på. 

Hvor lang tid har det gått fra konsultasjon til operasjon for dere som har operert/fått operasjonsdato? 

Anonymkode: f9c01...057

Jeg valgte selv når jeg ville ha operasjonen, ønsket å gjøre det i ferien. Fra konsultasjon til operasjon gikk det 3 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 17.28, Grace_Kelly skrev:

Hei😊 Jeg skal ha konsultasjon hos Kenneth Chiu på nyåret.

Noen som har noen erfaringer de gjerne vil dele?

Jeg har tidligere vurdert utlandet, og er ennå usikker på om jeg ønsker å gjøre det I norge eller i utlandet. Men føler det kanskje er litt tryggere å gjøre det i Norge, med tankte på komplikasjoner eller om man ønsker ny operasjon.

Opererte hos han i sommer og er storfornøyd med hele prosessen! Anbefaler han på det sterkeste :) Fjernet hump og gjorde litt på tippen.

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opererte hos han i sommer og er storfornøyd med hele prosessen! Anbefaler han på det sterkeste :) Fjernet hump og gjorde litt på tippen.

Anonymkode: 18a3b...a78

Har du før og etter bilde av nesen?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, menhva skrev:

Jeg var i bryllup ca 8 dager etter operasjonen, det var ingen som så at jeg hadde operert. Faktisk ingen som ikke har visst om at jeg skulle operere meg som har kommentert noe. 

Wow! Hvem opererte du deg hos? Skal til konsultasjon hos Kenneth på Aleris i neste uke. Og var det «åpen» operasjon eller via neseborene? (Har forstått det slik at det er to ulike) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Har du før og etter bilde av nesen?🤗

Samme lurer jeg på ☺️ Pluss hvor lang tid det tok med helingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Chiu bedre kirurg enn Tvedt på neseoperasjoner? Er så mye snakk om Chiu her, og helt ærlig har jeg aldri hørt om han annet enn i denne tråden

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Samme lurer jeg på ☺️ Pluss hvor lang tid det tok med helingen? 

En uke med «bandasje» og rør i neseborene, ikke vondt i det hele tatt kun ubehagelig. Den var hoven første måneden, men det tok ikke lang tid før hevelsen gikk ned. Var fornøyd helt fra starten av og den blir bare finere med tiden! Var også ganske tett i det ene nesebordet en god stund men nå er det vekke :) 

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...