Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Har noen noe erfaring med plastikk kirurg Gorm Bretteville? Får ikke noe forum innlegg om ham, men han ser veldig erfart ut.. Hadde vært supert om noen kan dele det de vet om ham som kirurg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på konsultasjon hos Bjørn Tvedt om et par uker. Gruer meg og gleder meg på samme tid. Hva burde jeg være forberedt på? Har lest her at han kan kommentere andre ting enn nesa, så det er jeg forberedt på (selvom jeg helt sikkert blir satt ut og lei meg likevel). 

Vet dere om det er mulig å parkere ved klinikken? Kjører fra en annen by og er ikke kjent i Oslo. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har konsultasjonstime hos Bjørn Tvedt i morgen. Hadde blitt veldig glad om noen kunne delt sine erfaringer:) 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på konsultasjon på akademiklinikken, veldig fornøyd! De ansatte er veldig hyggelige, og Tvedt også. 

Jeg fikk time til operasjon allerede neste uke, så jeg får lite tid til å grue meg! Håper operasjonen går bra og at resultatet blir fint. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har bestilt time med Bjørn Tvedt i August.  Ønsker å fikse "mild intern valve collapse" etter første operasjon (med en annen lege). Men er litt usikker. Vet noen om hva slags medisiner må du bruke før og/eller etter operasjon? Privatklinikken ønsker ikke å operere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har booket operasjonsdato om under 2 uker, men er nå litt i tvil på om det jeg skal operere meg eller ikke. 

Jeg har alltid vært en del plaget av nesa mi, men ikke pga. den er stor. Derimot er den asymmetrisk, neseborene har ulike størrelser og "heller" veldig mot høyre. I tillegg er tuppen forskjellig fra høyre og venstre side. Jeg liker ikke å bøye hodet bakover, for jeg overdriver ikke når jeg sier at neseborene mine er helt ulike. Jeg hadde kunnet levd med noe asymmetri, men dette er mye. Får dårlig selvtillit av det. 

Greia er at jeg føler det er litt "teit" at jeg opererer, fordi jeg ikke operer pga. av en hump, eller selve størrelsen på nesa. Også er jeg veldig redd for å få oppstoppernese, eller "klypenese". 

Har kort tid til å avbestille timen. Noen andre som har vært i samme situasjon, og som opererte seg, evnt. ikke gjorde det? :)Føler egentlig jeg ønsker å operere nå, fordi jeg ikke har tid før i desember igjen, kanskje. Men samtidig vil jeg ikke være i tvil!

Anonymkode: e2d64...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg magefølelsen din. Vent til desember om du trenger å tenke mer igjennom valget ditt 😊 Ett halvt år til og fra har i bunn og grunn ingen betydning til syvende og sist ❤ 

Opererte selv i sist uke, litt mer som  ble gjort for min del. Men angrer ikke, men jeg har tenkt på operasjon siden jeg var 14 år gammel og er i dag 34 år gammel. Så for min del var det en lettelse å få det gjort. Dette var ikke så vondt som jeg hadde sett for meg. Til og med de berømte tampongene gikk helt smertefritt å fjerne 😊 

 

Ønsker deg lykke til med avgjørelsen din 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, menhva skrev:

Følg magefølelsen din. Vent til desember om du trenger å tenke mer igjennom valget ditt 😊 Ett halvt år til og fra har i bunn og grunn ingen betydning til syvende og sist ❤ 

Opererte selv i sist uke, litt mer som  ble gjort for min del. Men angrer ikke, men jeg har tenkt på operasjon siden jeg var 14 år gammel og er i dag 34 år gammel. Så for min del var det en lettelse å få det gjort. Dette var ikke så vondt som jeg hadde sett for meg. Til og med de berømte tampongene gikk helt smertefritt å fjerne 😊 

 

Ønsker deg lykke til med avgjørelsen din 😊

Hei 😊 Det er sant! Jeg føler magefølelsen. Tror kanskje jeg utsetter det.. takk uansett!

Så spennende! Hvor opererte du deg? Er den veldig hoven? Kan godt sende deg en pm 😊

Anonymkode: e2d64...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du skal vente om du er såpass usikker:) 

jeg opererte for en måned siden og er veldig fornøyd med resultatet så langt. Det er knapt synlig selv for meg, så kanskje det var en unødvendig operasjon. Men jeg føler at nesa er finere hvertfall. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opererte meg selv for 3 måneder siden. Er ok fornøgd. Synest selv det ble gjort forlite... men samboeren min mener det ble veldig bra. Vet ikke selv. Hvor opererte dere dereselv? Jeg opererte meg i Bergen hos dr Emmes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei 😊 Det er sant! Jeg føler magefølelsen. Tror kanskje jeg utsetter det.. takk uansett!

Så spennende! Hvor opererte du deg? Er den veldig hoven? Kan godt sende deg en pm 😊

Anonymkode: e2d64...b24

Opererte meg i stavanger. Den er veldig hoven enda! Men kan se at det er forandringer allerede 😊 Send meg gjerne en pm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan svare på når alt "gørra" med blanding av sårskorper/snørr (beklager grafisk innhold hehe) forsvinner? 2 uker siden operasjon nå og er så lei av å ha nesa full av dette. Renser med saltvannsspray men virker ikke som det løser opp noe særlig. Veldig ubehagelig og litt vondt, men kan jo ikke pille på dette da sting og alt sitter i fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, shyshy skrev:

Noen som kan svare på når alt "gørra" med blanding av sårskorper/snørr (beklager grafisk innhold hehe) forsvinner? 2 uker siden operasjon nå og er så lei av å ha nesa full av dette. Renser med saltvannsspray men virker ikke som det løser opp noe særlig. Veldig ubehagelig og litt vondt, men kan jo ikke pille på dette da sting og alt sitter i fremdeles.

Fire uker siden operasjon og jeg har fortsatt sårskorper og sting inni nesa. Vet ikke om dette er normalt. Men det løser seg liksom ikke opp. Piller litt av og til for å sjekke, men det er litt smertefullt. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Fire uker siden operasjon og jeg har fortsatt sårskorper og sting inni nesa. Vet ikke om dette er normalt. Men det løser seg liksom ikke opp. Piller litt av og til for å sjekke, men det er litt smertefullt. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Samme her. Piller ikke da, gjorde det helt i starten til jeg skjønte at dette var sting osv og ikke bare snørr og gørr 😅 Men føler at det er derfor nesa er så hoven som den er da det er masse inni der som er størkna og ikke løser seg opp. Det tar jo plass og, hehe. Får bare kjøpe mer saltvannsspray da og kjøre på så det blir rensa litt i alle fall. Men trodde disse stinga skulle ha løst seg opp etter 4 uker, det virka litt lenge? Ellers jeg jeg ikke særlig fornøyd med resultatet hittil, litt potetnese (som jeg håper og ber om kommer til å gå ned etterhvert) arret foran er stygt på ene siden så det synes veldig godt og har fått en klump på høyre siden av neseryggen som ikke var der før) 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har operert seg hos Kenneth Chiu? Skal opereres om to uker og vil gjerne høre erfaringer :)

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har operert seg hos Kenneth Chiu? Skal opereres om to uker og vil gjerne høre erfaringer :)

Anonymkode: 18a3b...a78

Jeg opererte hos han for 3 mnd siden :) Han er opptatt av at resultatet skal bli naturlig og det er absolutt ingen som har sett at jeg har gjort noe med nesa (til og med ikke de som vet det). Jeg sa til og med til han at han heller må ta for mye enn for lite, men syns forskjellen ble litt for liten. Han har likevel fått bort det jeg hatet med nesa mi og jeg har ikke lenger komplekser for den så det var verdt det :) er fortsatt litt hoven så satser på at jeg blir enda litt mer fornøyd når all hevelse er borte.

Hva skal du gjøre med nesa di?

Anonymkode: 39ea2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos han for 3 mnd siden :) Han er opptatt av at resultatet skal bli naturlig og det er absolutt ingen som har sett at jeg har gjort noe med nesa (til og med ikke de som vet det). Jeg sa til og med til han at han heller må ta for mye enn for lite, men syns forskjellen ble litt for liten. Han har likevel fått bort det jeg hatet med nesa mi og jeg har ikke lenger komplekser for den så det var verdt det :) er fortsatt litt hoven så satser på at jeg blir enda litt mer fornøyd når all hevelse er borte.

Hva skal du gjøre med nesa di?

Anonymkode: 39ea2...326

Jeg skal fjerne en hump, løfte tippen og gjøre nesa litt smalere. Fikk også inntrykk av at han vil at det skal bli så naturlig som mulig, og der var vi enige. Jeg er fornøyd bare humpen blir borte 😄 Hva gjorde du med nesa?

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal fjerne en hump, løfte tippen og gjøre nesa litt smalere. Fikk også inntrykk av at han vil at det skal bli så naturlig som mulig, og der var vi enige. Jeg er fornøyd bare humpen blir borte 😄 Hva gjorde du med nesa?

Anonymkode: 18a3b...a78

Jeg hadde en ganske kraftig og maskulin nese så jeg har egentlig bare gjort hele litt mindre; smalere, senket neseryggen og dratt inn nesevingene. Hadde også skjev nese så den er rettet opp. Høres mye ut, men den har bare blitt mer feminin og mer symmetrisk i ansiktet mitt :) 

Anonymkode: 39ea2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har operert seg hos Kenneth Chiu? Skal opereres om to uker og vil gjerne høre erfaringer :)

Anonymkode: 18a3b...a78

Det navnet har jeg aldri hørt om innen neseplastikk

Anonymkode: ddb19...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det navnet har jeg aldri hørt om innen neseplastikk

Anonymkode: ddb19...263

Han har tatt over for Morten Haug på Aleris da Morten har byttet til egen klinikk i Drammen om jeg husker riktig :) 

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...