Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Leyla_*

Åh gud! Disse historiene er livsfarlige, tanken på å bli deprimert, ikke minst det å ikke tør å vise seg frem lenger, da blir livet virkelig snudd opp og ned for vedkommende! nå blir jeg VELDIG skremt..

Jeg har fått en time hos legen på Kristiania park klinikk i Oslo den 20 mars. Men det eneste jeg skal gjøre er å ta ned litt av neseryggen for å få den til å se lavere ut enn nå. legen vil hverken røre nesetippen eller brusken, for han mener det blir vanskelig å få til en ny nese, og det er jeg enig med for jeg vil hverken forandre utsendet mitt eller selve neseformen.

Han skal inn gjennom nesehulene for å meisle + han skal lage en liten hul øverst på nesa (mellom øyenbrynene) for å løsne på beinet slik at han setter det sammen igjen ...

Er det noen som har vært borti en sånn operasjon ved å røre kun på neseryggen, hva blir konsekvensene her? Eller erfaringer med kristiania park klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicax1

Kastet opp 2 ganger ette jeg voknet opp etter narkosen etter neseopprasjonen, d går så fint atte:) hehe.

Men nå e eg faen kje fornøyd får barra håpa legen min godkjenne at nesen min skal se bedre ut at jeg får ny gratis neseopprasjon t april.

Mye å tenke på... 50% av alle så tar neseplastikk klager på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_jente23_*

hjelp! plutselig her en dag merka jeg en "sprekk" i nesebeinet. litt til venstre for toppen av neseryggen, går fra øyekroken og runder ned til nesevingen. er et 2-3mm bredt område som er som et søkk. skjønner ingenting, nesa virka helt fin til nå! andre siden av nesa er helt glatt og fin. skjønner ikke åssen sånn plutselig kan oppstå. jeg kjenner ofte på nesa mi og har ikke lagt merke til det før. kan ikke tenke meg at det er fordi hevelse har gått bort heller, for hevelsen på siden ble borte for en god stund siden, bare tuppen som er litt hoven fortsatt. hoff, nesa mi blir bare mer og mer asymmetrisk! ser ut som det er tatt bort en del mer fra den ene siden av tuppen enn fra den andre og når nesebenet blir forskjellig fra en side til en annen også så begynner jeg å bli nervøs.... i tillegg har nesevingene mine begynt å trekke seg mer og mer utover til siden og neseborene har blitt mye større. skjønner ikke hva som skjer, hjelp! har gått 2 mnd siden operasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
hjelp! plutselig her en dag merka jeg en "sprekk" i nesebeinet. litt til venstre for toppen av neseryggen, går fra øyekroken og runder ned til nesevingen. er et 2-3mm bredt område som er som et søkk. skjønner ingenting, nesa virka helt fin til nå! andre siden av nesa er helt glatt og fin. skjønner ikke åssen sånn plutselig kan oppstå. jeg kjenner ofte på nesa mi og har ikke lagt merke til det før. kan ikke tenke meg at det er fordi hevelse har gått bort heller, for hevelsen på siden ble borte for en god stund siden, bare tuppen som er litt hoven fortsatt. hoff, nesa mi blir bare mer og mer asymmetrisk! ser ut som det er tatt bort en del mer fra den ene siden av tuppen enn fra den andre og når nesebenet blir forskjellig fra en side til en annen også så begynner jeg å bli nervøs.... i tillegg har nesevingene mine begynt å trekke seg mer og mer utover til siden og neseborene har blitt mye større. skjønner ikke hva som skjer, hjelp! har gått 2 mnd siden operasjon

Ii, det hørtes ikke riktig ut.. :forvirret: Du bør nok komme deg til han som opererte deg og finne ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*
Ii, det hørtes ikke riktig ut.. :forvirret: Du bør nok komme deg til han som opererte deg og finne ut av det..

...problemet er at jeg bor i trondheim og han er i sandvika. og helt ærlig har jeg særdeles lite lyst til å møte han igjen. han er av typen som sikkert vil si at "det der er det ingen som ser". Lite empatisk, forventer ikke mye forståelse for at jeg er redd. ser ikke helt hva han kan gjøre heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjelp! plutselig her en dag merka jeg en "sprekk" i nesebeinet. litt til venstre for toppen av neseryggen, går fra øyekroken og runder ned til nesevingen. er et 2-3mm bredt område som er som et søkk. skjønner ingenting, nesa virka helt fin til nå! andre siden av nesa er helt glatt og fin. skjønner ikke åssen sånn plutselig kan oppstå. jeg kjenner ofte på nesa mi og har ikke lagt merke til det før. kan ikke tenke meg at det er fordi hevelse har gått bort heller, for hevelsen på siden ble borte for en god stund siden, bare tuppen som er litt hoven fortsatt. hoff, nesa mi blir bare mer og mer asymmetrisk! ser ut som det er tatt bort en del mer fra den ene siden av tuppen enn fra den andre og når nesebenet blir forskjellig fra en side til en annen også så begynner jeg å bli nervøs.... i tillegg har nesevingene mine begynt å trekke seg mer og mer utover til siden og neseborene har blitt mye større. skjønner ikke hva som skjer, hjelp! har gått 2 mnd siden operasjon

Akkurat sånn er det med mi nese også, tror sånn sprekk er normalt, hørt flere som har det eller dette "søkket", det kjennes men kan ikke sees på utsiden. Nesebor problemet ditt bør du kontakte om, ta en tlf ettersom det er langt. Vær fast og bestemt når du prater, du har krav på spørsmål eller en slik operasjon, ihvertfall når det er oppstått evt problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*
Akkurat sånn er det med mi nese også, tror sånn sprekk er normalt, hørt flere som har det eller dette "søkket", det kjennes men kan ikke sees på utsiden. Nesebor problemet ditt bør du kontakte om, ta en tlf ettersom det er langt. Vær fast og bestemt når du prater, du har krav på spørsmål eller en slik operasjon, ihvertfall når det er oppstått evt problemer!

...det kan jo fort hende at akkurat det med nesebor bare er innbildning. iom at tuppen har blitt mindre blir jo neseborene større i forhold til den enn de var før..... men du? har "søkket" ditt blitt no mindre etter du oppdaget det, eller har det forandra seg på noen annen måte? hvor lenge siden er det du opererte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det kan jo fort hende at akkurat det med nesebor bare er innbildning. iom at tuppen har blitt mindre blir jo neseborene større i forhold til den enn de var før..... men du? har "søkket" ditt blitt no mindre etter du oppdaget det, eller har det forandra seg på noen annen måte? hvor lenge siden er det du opererte?

Det er sant, du får bare vente å se, nesa di vil forandre seg litt uke for uke de første månedene. Om ikke så ringer du! søkket har jeg fortsatt, men er blitt mindre. Nesa er heller ikke lik på begge sider, men tenker ikke på det lenger ettersom jeg vet det er vanlig og det ikke er synlig;-) Opererte i august/september. Er ikke store forandringen, men er helt greit. Resultatet var faktisk ikke synlig før lang tid, langt lengre enn 2 måneder, så forsøk å smør deg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

25 dager til jeg skal operere nesa mi, som sagt på krstiania park klinikk, legen virker veldig pålitelig, skal ikke gjøre noe annet enn å senke neseryggen. Masse skummelt å høre på denne siden ja, men er bestemt likevel, håper alle blir fornøyde, smør deg litt med tålmodignet gjest jente 23 du og, har oxo hørt at det tar litt lang tid før du merker endelig resultat. Begynner å bli litt nervøs med tanke på at tiden nærmer seg her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Bunæs er IKKE plastikkirurg, men har spesialiteten Ø.N.H.-lege.

Men "hvem som helst" kan holde på med kosmetisk kirurgi, uten å ha spesialiteten......

hva er ø.n.h.-lege?

må selv si jeg blir i tvil her.. har lenge, lenge tenkt på å ta neseoperasjon. men mange sier jo det ikke blir forskjell jo?! :s hvordan kan det skje egentlig? rart da.. om man faktisk opererer nesa og greier. skjønner det ikke helt jeg. snåle greier.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare også spørre, går det ann å ta lån til kosmetisk kirurgi? vet ikke hvor jeg skal få tak i alle de pengene til neseoperasjon. :s men jo fortere, jo bedre jeg tar den egentlig. :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
...problemet er at jeg bor i trondheim og han er i sandvika. og helt ærlig har jeg særdeles lite lyst til å møte han igjen. han er av typen som sikkert vil si at "det der er det ingen som ser". Lite empatisk, forventer ikke mye forståelse for at jeg er redd. ser ikke helt hva han kan gjøre heller :(

Ah. Du snakker om Bunæs :) Kan skrive under på din oppfatning av ham..

Jeg har skrevet om min erfaring ifht ham tidligere i denne tråden og der var det fler som hadde samme oppfatning. Jeg hadde neseplastikk der i november og jeg er fortsatt ikke fornøyd med resultatet. Nesen er mindre enn den var, men selve tuppen er like mye "potetnese" som han kalte den, som før.. Formen er litt annerledes, men men langt fra det jeg forventet og det jeg ble forespeilet.. Da jeg var der noen uker etter operasjonen sa han bare at jeg kunne komme tilbake om et halvt år. Så lang tid måtte jeg regne med før resultatet ville vise seg.. Stemmer nok det, men nå er det ikke fysisk mulig at nesen blir noe mindre.. Så jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Drar jeg til ham og klager så blir jeg nok møtt med "men det er det bare du som ser..bla bla bla". Noen som har erfaring med en klageprosess ifht plastikkirurgi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Ja, vær så snill og fortell hvilken klinikk disse skrekkhistoriene kommer fra.

Jeg planlegger operasjon om noen månder, så please, gi oss ihvertfall et hint om hvor ikke ikke burde få gjort en slik operasjon.

Jeg beskrev min opplevelse av Bunæs litt tidligere i tråden her.

Anbefales IKKE! Like empatisk som en støvsugerselger. Ikke flink heller. Ikke noe katastrofalt galt med nesen, men langt fra det jeg betalte for, forventet og ble forespeilet. Men gjorde et annet inngrep i tillegg som jeg foreløpig ikke ønsker å beskrive her pga gjenkjennelsesfaktoren, men kan si såpass at det hadde jeg aldri gjort om jeg hadde fått mer informasjon. I tillegg var der faktorer som han som profesjonell utøver av sin praksis burde ha sett og dermed kunne gjort de justeringer som var helt nødvendig for et bra resultat. Jeg er så misfornøyd nå og holder meg stort sett hjemme. Å ta en korrigering er heller ikke enkelt fordi det betyr minimum 14 dager innendørs, og det har jeg ikke mulighet til ifht jobb på lang tid..

Vet ikke helt heller om det nytter å klage direkte dit, for om jeg får tilbud om ny operasjon så har jeg ingen tillit til vedkommende.. Men samtidig, hvor skal jeg da henvende meg, samt at da må jeg betale full pris for en ny operasjon..

Så jævlig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskrev min opplevelse av Bunæs litt tidligere i tråden her.

Anbefales IKKE! Like empatisk som en støvsugerselger. Ikke flink heller. Ikke noe katastrofalt galt med nesen, men langt fra det jeg betalte for, forventet og ble forespeilet. Men gjorde et annet inngrep i tillegg som jeg foreløpig ikke ønsker å beskrive her pga gjenkjennelsesfaktoren, men kan si såpass at det hadde jeg aldri gjort om jeg hadde fått mer informasjon. I tillegg var der faktorer som han som profesjonell utøver av sin praksis burde ha sett og dermed kunne gjort de justeringer som var helt nødvendig for et bra resultat. Jeg er så misfornøyd nå og holder meg stort sett hjemme. Å ta en korrigering er heller ikke enkelt fordi det betyr minimum 14 dager innendørs, og det har jeg ikke mulighet til ifht jobb på lang tid..

Vet ikke helt heller om det nytter å klage direkte dit, for om jeg får tilbud om ny operasjon så har jeg ingen tillit til vedkommende.. Men samtidig, hvor skal jeg da henvende meg, samt at da må jeg betale full pris for en ny operasjon..

Så jævlig frustrerende.

ja, jeg har full forståelse for problemstillingen du er i nå, for vil våge å påsta at vi er i akkurat samme ståsted! Jeg trenger sårt en korrigering på tuppen (ser ikke ut som om det ble gjort noe med den, kan ærlig talt ikke skjønne hva han egentlig drev på med da han opererte, for den er virkelig HELT lik som før), men har allerede klagd til han, noe som ikke hjalp veldig. Føler han kan sine knep for å dreie samtalen slik at du er fornøyd til du kommer hjem å tenker "ååh fuck" om du skjønner!

Lurer også på om jeg skal henvende meg et annet sted, men har ikke penger til det. Syns det er veldig feil at man skal ta en operasjon til 35.000 kr med lite/ikke resultat jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
ja, jeg har full forståelse for problemstillingen du er i nå, for vil våge å påsta at vi er i akkurat samme ståsted! Jeg trenger sårt en korrigering på tuppen (ser ikke ut som om det ble gjort noe med den, kan ærlig talt ikke skjønne hva han egentlig drev på med da han opererte, for den er virkelig HELT lik som før), men har allerede klagd til han, noe som ikke hjalp veldig. Føler han kan sine knep for å dreie samtalen slik at du er fornøyd til du kommer hjem å tenker "ååh fuck" om du skjønner!

Lurer også på om jeg skal henvende meg et annet sted, men har ikke penger til det. Syns det er veldig feil at man skal ta en operasjon til 35.000 kr med lite/ikke resultat jeg!

(Jeg som du svarte her)

Akk ja. Ikke sant, vi har betalt over 30 000 kr for en "vare/tjeneste" vi ikke er fornøyd med, og klager vi så bare kjører han på med argumenter som du egentlig ikke klarer å motsi der og da.. Akkurat som de beryktede støvsugerselgerne.. :)

Da jeg dro dit noen uker etter operasjonen og uttrykte misnøye med det andre inngrepet jeg fikk gjort, så var svaret hans "Jeg skjønner hva du mener men mange syns jo det er fint". Det synes ikke jeg, klarte jeg ihvertfall å svare tilbake, men han ba meg vente et halvt år for at hovenheten skulle gå ned.. Nå er det gått såpass og ikke snakk om at noe kommer til å endre seg til det bedre nå.. Så skal tilbake dit for å klage, men må manne meg opp først :)

Men så er da også spørsmålet hvordan gå frem.. Det beste vil være å kreve hele eller deler av summen tilbake. For din del også! Rådet fra andre kirurger er å ikke la seg operere for korrigering hos samme kirurg som utørte 1. operasjonen. Dermed bør man ikke la seg overtale til gratis korrigerende operasjon, men det spørs jo selvfølgelig også hvor omfattende en korrigering vil være. Rent juridisk har vi jo betalt for en vare/ tjeneste vi ikke har fått, i det det ikke er samsvar mellom forventet og forespeilet resultat. Fremgangsmåte vil være å skrive mail til klinikken (/direkte til ham) hvor man forklarer hele situasjonen. Fra man møtte til konsultasjon, hva som ble kommunisert, hva som ble beskrevet av forventning, hva han forespeilet som forventet resultat osv.. Og hva som ble betalt inn for operasjonen. Deretter hva som skjedde etter operasjonen. Når var man i kontakt med ham/ klinikken igjen, hva ble da kommunisert/ avtalt for videre oppfølging. (Dato og gjerne klokkeslett er viktig å ha med). Ble det uttrykt misnøye, hvordan ble dette mottatt av klinikken/ham. Tilslutt der man er i dag, fortsatt misnøye, ingen tegn til forbedring av forventet resultat osv. På bakgrunn av dette kreves refundert beløp (hele eller deler av det). Dernest avslutte med referanse til den nye loven som tredte i kraft nå 1.1.09 (gjelder dessverre ikke oss som opererte i 2008 men loven gir ihvertfall en åpning for gehør), samt at det vurderes ytterligere skritt /juridiske skritt for krav om tilbakebetaling av beløpet.

Det har jeg tenkt å gjøre! Men etter jeg har vært der til kontroll for å høre hva han har å si først...

Hva tenker du om det? Er det noe du ville gjøre for om mulig få pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...