Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Min var også slik. Fikk endel kviser og store porer på nesen etter operasjon. Vet ikke hva som hjelper desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charming
En måneds tid siden jeg opererte nesa mi nå, og jeg er superfornøyd! Elsker den! :) Absolutt verdt penga! ;)

Hvor fikk du utført operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nesevis_*

Tusen takk for tilbakemeldingen jente23. Det kan være at legen kanskje vet hvilke inngrep som gir best resultater og har jobbet etter det. Håper nesen din blir bedre etterhvert og at du blir fornøyd med operasjonen.

Jeg ønsker veldig å gjøre neseryggen lavere og tippen mindre spiss, men må innrømme at tanken på neseoperasjon og det å lese om det her, skremmer vannet av meg. For dere som har fått dette utført, er dette det verste dere har gjort?? Mener av vonde ting og påkjenninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*
Tusen takk for tilbakemeldingen jente23. Det kan være at legen kanskje vet hvilke inngrep som gir best resultater og har jobbet etter det. Håper nesen din blir bedre etterhvert og at du blir fornøyd med operasjonen.

Jeg ønsker veldig å gjøre neseryggen lavere og tippen mindre spiss, men må innrømme at tanken på neseoperasjon og det å lese om det her, skremmer vannet av meg. For dere som har fått dette utført, er dette det verste dere har gjort?? Mener av vonde ting og påkjenninger?

Selve operasjonen i seg selv var en veldig grei sak, ikke stort verre enn å være hos tannlegen (vet det er en syk sammenligning) synes jeg, og på meg hadde tilogmed neddopinga liten effekt, følte meg veldig til stede selv etter å ha fått mer. det verste var første natta med tanke på at nesa var helt tett og det å skulle ligge rett på ryggen og sånn. første døgnet gikk det litt smertestillende, og det mest plagsomme var vel egentlig blodet og den tette nesa. fra dag 2 har jeg ikke hatt særlig smerter, merket bare stingene litt de første dagene.

for meg er den psykiske påkjenningen ved å ta steget det som er viktig å tenke over. det er ingen vei tilbake og man må være heeelt sikker i sin sak. som sagt gikk det veldig inn på meg da jeg fjernet bandasjen, fikk litt panikk og tenkte åneiåneiånei tenk om jeg aldri skulle ha gjort dette her, var det riktig? jeg som har vært så sikker i så mange år... man kan vel aldri helt forberede seg på hvordan man reagerer tenker jeg... nå har det gått noen dager og jeg ser på en måte ikke så fremmed ut lenger, begynner å bli vant til hvordan det ser ut i speilet og merker at folk jeg ikke møter så ofte ikke legger merke til noe i det hele tatt (de gjør hvertfall ikke noe ut av det). og jeg er mer fornøyd enn det jeg var før operasjonen :)

Poenget mitt er: ikke fokuser så veldig på operasjonen i seg selv, men det som kommer etter. fokuser på hvordan du føler deg, om hvor sikker du er, hva du forventer deg og om dette er mulig å oppnå. er dette en riktig ting å gjøre for deg? når du først har tatt steget er det ingen vei tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mimmi_*

Enda en til som har vurdert å ta nese operasjon i flere år nå. Hadde åpnet nytt emne om det, men oppdaget at her var det flere som har utført denne type operasjonen, og lettere komme i kontakt md dere...

Aller først må jeg innrømme er det bestemt at skal ha bryllupsfest på slutten av juni, samtidig som jeg vurderer å ta neseoperasjon i midten av mars. er tre måneder for kort tid å forvente seg å se normal ut til bryllupet da?!

Jeg har egentlig bestemt meg for denne operasjonen, men blir litt usikker og når jeg hører ting man ikke forventer seg, f eks skjev nese, feil meisling, ujevne nesehull, masse rart. Ikke minst har jeg alltid vært redd for at forskjellen kan bli så stor at til og med blinde kan se det! altså SYNLIG! det har aldri gått rundt i tankene mine at man NESTEN ikke merker no forskjell, ikke minst at nesen skal se større ut! INGEN rundt meg klager på nesa, folk synes at den er passet kroppen og ansiktet mitt, men jeg merker det godt, det er jo min nese, jeg blir irritert når jeg sitter nær en person og snakker til, da føler jeg at nesten står der. I hvert fall når du har dusjet og sitter md våt hår, da har du ikke lenger volum på håret, da er det så innmari lett å legge merke til en spiss nese. Jeg har snakket med dr. lars på christiania park klinikk i oslo om operasjonen, hadde konsultasjon tim for aquamid samtidig snakket vi om nesen. men føler at jeg trenger en ny time. til dere som har mere peiling og erfaringer om dette.....

----> jeg har en liten klump øverst i neseryggen "på midten", har fått det ved et fall i bardommen, men den er ikke så synlig siden nesa er jo stor fra før, du kjenner den ordentlig kun når du tar på den. i tillegg har jeg litt høy neserygg hele veien nedover, har extra brusk innvendig som viser nesa stor ut, pluss litt hengende nesetupp. når jg kjenner på nesetuppen så kommer ikke jeg til hulene for de ligger litt høyere opp.. Håper at jeg har klart å danne dere et ca bilde, jeg fortalte til legen at jeg vil ikke få veldig liten nese, det må bli forsndring men ikke synlige. da foreslå han om å kjære opp KUN nensevegg og fjerne noe av brusken, han mente at det er nok arbed for å oppnå resultatet. det skal koste noe rundt 20 000 sa han. Men da lurer jeg på hva md nesehullene da? Noen liknende tilfeller? anbefalinger? del det gjerne med meg, jeg trenge hjelp!

Hvor tok du operasjonen din jest jente 23??

Lykke til alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_jente23_*

...jeg har sånne beinkuler under der legen lagde hull i huden ved neserota. han sa bare at de ville forsvinne etterhvert, men hvor lang tid tar det? den ene er ganske stor... hvor lenge var tuppen hoven hos dere som har operert? jeg er nå i 3. uka etter operasjon. ble den mye mindre etter den tid? vet det er veldig individuelt altså, er bare litt nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beinkulene dine, ser man de? Rett innenfor nesen i neseskilleveggen har jeg en sånn kul, men den ses ikke. Har vel gått litt ned tror jeg. Er vel snart 5 mnd siden operasjonen. Når jeg ser på nesa nå ser jeg at den har blitt mindre siden 2 mnd siden. Den går vel sakte men sikkert ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*

på den ene siden er det bare så vidt en kul, men på den andre siden er den så stor som et halvt knappehode ca. så ja, jeg ser den men sikkert ingen andre. skjønner ikke helt åssen den skal forsvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjennes nesebenet deres ut etter operasjonen? Min er helt rugletet og ugjevnt, og kjennes ut som det er kollapset og knust på ene siden.

Har noen det lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uheldig

Til dere som tenker dere å utføre en kosmetisk nese operasjon så burde dere være veldig kritiske med hvem dere drar til.

Jeg har selv hatt tre nese operasjoner da jeg har en etnisk nese som er tykk.

Min første operasjon var glimrende, jeg elsket det, men etter 6måndter kollapset det hele, da jeg dro til lege, fikk jeg en re-operasjon. Der han bare trengte å løfte tippen.

Jeg merket ingen forskjell og det hele så fortsatt likt ut. Jeg var aldri komfortabel med å ta bilder eller være med i bilder.

Etter mye tenking, trodde jeg at det var jeg som var uheldig med første lege, jeg undersøkte en del og havnet på en lege i utlandet som hadde god rep og utførte min tredje nese operasjon der.

Det forandret utseendet mitt helt, og jeg lignet ikke nærheten av det jeg var. Jeg har vært deprimert i 5 uker nå, jeg vil se ingen, jeg tør ikke å ha kontakt med noen, Fordi jeg rett å slett ser helt anderledes ut. Legen har ikke bare forkortet min nese, men han har også løftet tippen til grader det ser ut som en piggy nese. OGså har jeg to forskjellige nese borer nå, helt forkastelig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Lurer på om det er i det hele tatt mulig å få gjort noe med det, jeg ville gitt det meste for å ha min gamle nese tilbake :(

Så dere som har veldig lite å fikse, vær veldig forsiktige med neseplastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg uheldig! :klem:

Nesen min har kollapset på nesebenet. Og med den formen neseborene mine (helt ulike de også) har fått ser nesen min bare ut til å peke mer og mer ned etter som tiden går. Tørr nesten ikke smile. Kirurgen nekter for at han ikke har løftet den og jeg har egentlig ikke tiltro til å ta en reoperasjon der og i tillegg betale enda mer for dette.

Tanken har slått meg å reise til utlandet å rette dette opp om jeg en gang har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg uheldig! :klem:

Nesen min har kollapset på nesebenet. Og med den formen neseborene mine (helt ulike de også) har fått ser nesen min bare ut til å peke mer og mer ned etter som tiden går. Tørr nesten ikke smile. Kirurgen nekter for at han ikke har løftet den og jeg har egentlig ikke tiltro til å ta en reoperasjon der og i tillegg betale enda mer for dette.

Tanken har slått meg å reise til utlandet å rette dette opp om jeg en gang har mulighet til det.

...hva mener du når du sier kollapser? skjønner ikke helt jeg. blir det søkk i benet eller no? skjønner liksom ikke at det er mulig. det er jo hardt bein, hvor blir det av det som evt blir "borte", forflytter det seg så det blir grop+kul eller hva? shit, merker jeg blir nervøs jeg. merka du tidlig at noe var galt eller syntes du nesen var bra på et tidspunkt etter operasjonen? hvor lenge siden er det du opererte? hvilken lege var du hos?

får masse spørsmål i hodet her nå. opererte for 5 uker sia og synes ting ser greit ut, håper ikke sånn bare plutselig kan skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjennes som om nesebenet er meislet ned, men det har ikke grodd sammen så det er en avlang åpning. På den ene siden har det kommet et søkk der det var bein. Tro meg, jeg lurer også på hvor den biten evt har havnet... Da jeg sa det til kirurgen, sa han bare at hva man kjente var ikke så farlig. Jeg ser det selv, men man må se etter for å se det. Er fortsatt blå der og det er ca. 5 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uheldig
...hva mener du når du sier kollapser? skjønner ikke helt jeg. blir det søkk i benet eller no? skjønner liksom ikke at det er mulig. det er jo hardt bein, hvor blir det av det som evt blir "borte", forflytter det seg så det blir grop+kul eller hva? shit, merker jeg blir nervøs jeg. merka du tidlig at noe var galt eller syntes du nesen var bra på et tidspunkt etter operasjonen? hvor lenge siden er det du opererte? hvilken lege var du hos?

får masse spørsmål i hodet her nå. opererte for 5 uker sia og synes ting ser greit ut, håper ikke sånn bare plutselig kan skje

Med å kollapse mener jeg at nesen forandrer form og retning. I min tilfelle var nesen min rett å fin i de første 6måndtene. Etter det begynte den ene nese vingen å spre seg ut, og det merket man tydelig fra front. Jeg fikk samtidig en grop/hul på venstre side, og tippen falt ned. Jeg fikk også en ny hump. JÆVLIG ikke sant?

Så var det alle disse tingene jeg ville rette oppe, og det endte med en større katastrofe. jeg har nå en feminin nese som ikke ser mannlig ut, man kan også se at det ikke passer med resten av fjeset mitt.

Livet har snudd opp ned, jeg har det vondt hver eneste dag, jeg var så dum, jeg skulle aldri latt meg operere nå sist gang. Kunne levd helt bra med det som var :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med å kollapse mener jeg at nesen forandrer form og retning. I min tilfelle var nesen min rett å fin i de første 6måndtene. Etter det begynte den ene nese vingen å spre seg ut, og det merket man tydelig fra front. Jeg fikk samtidig en grop/hul på venstre side, og tippen falt ned. Jeg fikk også en ny hump. JÆVLIG ikke sant?

Så var det alle disse tingene jeg ville rette oppe, og det endte med en større katastrofe. jeg har nå en feminin nese som ikke ser mannlig ut, man kan også se at det ikke passer med resten av fjeset mitt.

Livet har snudd opp ned, jeg har det vondt hver eneste dag, jeg var så dum, jeg skulle aldri latt meg operere nå sist gang. Kunne levd helt bra med det som var :(

å herregud. lurer på hvor vanlig dette er, siden flere tydligvis har opplevd noe lignende. ikke særlig informajon om dette på de arkene jeg fikk før operasjonen og ble heller ikke advart om dette av legen. hårreisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uheldig

1/4 av nese plastikk pasienter blir veldig missfornøyde. Det er helt vanlig, det sier seg selv, har du mye å fikse på så er sjansen for misnøye større.

Å fjerne eller rette en hump er veldig lett, men å endre tippen(smalere, breiere), forkorte nese og nese borer kan være mer kompliserte.

Jeg utførte min første operasjon på Colosseum klinikken her i Oslo. Det ble ikke gjort mye, shaved humpen og løftet nese tippen litt opp. Etter 6 måneder kunne jeg se hvor mye feil det var gjort med nesen min, jeg hadde en tydelig grop på venstre siden av nesen, det ser ut som en stempel. Og tippen falt ned til grader så det lignet en omvendt "L".

Undersøk med så mange leger dere kan, vær kritiske!! se både før og etter bilder, legen må ha god kunnskap i rhinoplasty, ikke velgen bare fordi han er kjent for å legge inn silikon eller andre saker. Jeg tror ærlig talt at markedet i Norge er dårlig...

Men gjør dette kun om du virkelig hater nesen din, og hvis uansett endring betyr seier. OM ønsket er en liten justering, stay away.

En nese lever et bedre liv uten operasjon:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær så snill og fortell hvilken klinikk disse skrekkhistoriene kommer fra.

Jeg planlegger operasjon om noen månder, så please, gi oss ihvertfall et hint om hvor ikke ikke burde få gjort en slik operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...