Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Hei hei :vinke:

Jeg opererte nesen for rundt to uker siden, og som flere har nevnt her, så tar det lang tid før hevelsen går ned! Legen som opererte meg sa at nesetippen var den som brukte lengst tid på å miste hevelsen, så det er bare å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_jente23_*

Hei! lest gjennom denne tråden nå, og må si jeg ble litt bekymra. jeg har time hos bunæs rett før jul, men skulle ønske det var før for kan nesten ikke vente! har hatt lyst på dette siden jeg var 12. er redd jeg har for høye forventninger til forandringene, men samtidig tenker jeg at uansett vil den jo bli bedre enn det den er nå.

Jeg har en ganske stor kul på neseryggen og hele nesen er ganske høy, så han skal gjøre den rett og lavere. i tillegg skal han omforme hele nesetippen, for nå er den som en rund klump! veldig bred på toppen før den får et veldig tydelig "innsnøring" mot nesevingene som så går ut igjen. ehm. ja, vanskelig å forklare kanskje. også skal han rotere tuppen for den henger. skal betale 33 500 for dette.

jeg hadde med meg bilde der jeg hadde tegnet inn ønsket profil, og han sa det ikke skulle være noe problem. så hvis det virkelig er sant, blir jeg nok fornøyd med profilen. er mest spent på tuppen, for der har han liksom helt kontrollen på hvordan han lager den, jeg bare stoler på hans estetiske sans...

jeg bekymrer meg mye for neseborene som er store og lange. han sa at det skulle jeg ikke tenke på, men jeg skjønner ikke hvordan han kan gjøre nesen lavere og vippe opp tuppen når de er som de er.... er det noen som har tatt operasjon som har gjort neseborene mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg skulle senke tuppen og gjøre den mindre, løfte tuppen, ta inn neseborene og fjerne en mindre kul på neseryggen. Slik jeg forto det da han snakket etter at gipsen var tatt av, var at det var værre å fjerne en liten kul enn en stor. Har visst noe med at det dannes brusk å gjøre?

Jeg har fortsatt kul på neseryggen. Den er jo absolutt ikke stor, og den har blitt litt mindre skarp på den ene siden.

Jeg ønsket bare å løfte tippen litt. Det var jeg klar på. Så det ble ikke mye løft, ser nesten likt ut som før.

Neseborene så mindre ut, altså selve hullet da jeg tok av gipsen. Nå ser hullene egentlig like store ut etter at hevelsen forsvant. Det jeg tror er gjort, er at huden på utsiden, nederst på neseboren er blitt skåret litt bort og satt sammen igjen, for jeg har ingen sår inne i nesen. Men jeg vet jo ikke sikkert hvordan dette gjøres. Arrene på utsiden kan man nesten ikke se i det hele tatt. Mine nesevinger har nok blitt litt mindre markante. Tenker de fortsatt er hovne på utsiden der det er skjært, så jeg håper det blir enda litt bedre etter hvert.

Jeg finnes ikke tålmodig. Nesen min er fortsatt hard på tuppen så den er forhåpentligvis hoven enda.

På klinikken var de veldig flinke både før, under og etter synes jeg. De ringte å sjekket hvordan det var med meg etter at jeg kom hjem også.

Jeg kjenner til andre som har vært der og er kjempefornøyde. Derfor valgte jeg også denne klinikken.

Slik det ser ut nå, må jeg helt ærlig si at jeg føler meg skuffet. Men jeg håper jo virkelig at det er min utålmodighet som lurer meg og at jeg etterhvert blir glad for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Her er enda ei som skal operere nesen. Skal kontakt Bunæs-klinikken om en måneds tid, for å bestille time for konsultasjon. Orker verken dra på konsultasjon eller ta selve operasjonen før på nyåret, for har eksamen å tenke på og vil ikke gå glipp av lesetid fordi jeg eventuelt blir så misfornøyd med resultatet etter operasjonen at jeg ikke orker lese. Tror dere det går greit å vente noen måneder mellom konsultasjon og selve operasjonen? Vil gjerne ha litt tid til å tenke meg om, etter jeg har hørt hva han sier om nesa mi og hva slags resultater jeg kan forvente. Jeg skal rette på nesa samt gjøre nesetippen litt mindre. Har utsatt å kontakte Bunæs i mange år allerede, men nå MÅ jeg gjøre et forsøk siden nesa tar knekken på den lille selvtillitten jeg har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*
Her er enda ei som skal operere nesen. Skal kontakt Bunæs-klinikken om en måneds tid, for å bestille time for konsultasjon. Orker verken dra på konsultasjon eller ta selve operasjonen før på nyåret, for har eksamen å tenke på og vil ikke gå glipp av lesetid fordi jeg eventuelt blir så misfornøyd med resultatet etter operasjonen at jeg ikke orker lese. Tror dere det går greit å vente noen måneder mellom konsultasjon og selve operasjonen? Vil gjerne ha litt tid til å tenke meg om, etter jeg har hørt hva han sier om nesa mi og hva slags resultater jeg kan forvente. Jeg skal rette på nesa samt gjøre nesetippen litt mindre. Har utsatt å kontakte Bunæs i mange år allerede, men nå MÅ jeg gjøre et forsøk siden nesa tar knekken på den lille selvtillitten jeg har :(

jada, det går helt fint. jeg hadde konsultasjon i begynnelsen av august jeg. jeg har fått time 22.desember, et par dager etter min siste eksamen før jul. har da også to uker å bedres på før jeg vender tilbake til skolebenken :) så får det bare være at jeg får stenge meg inne litt i jula, familien er forberedt så det ska gå greit. har forsåvidt tenkt å være ganske åpen når det gjelder operasjonen, skal kun informere mine nærmeste venner i forkant, men om noen spør i etterkant går det greit det også. så kan godt hende jeg våger meg litt ut tilogmed!

konsultasjonstimen er forresten veldig kort, 10-15 min var alt han brukte på meg. så er lurt å ha forberedt litt hva du vil spørre om, print gjerne ut et bilde og få han til å skissere profilen, eller gjør det selv og spør om det er mulig å oppnå. Jeg var på konsultasjon på en annen klinikk for 5 år siden, kanskje det var derfor han var så rask. det her har vært bestemt i så mange år at jeg kunne ikke vært sikrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_siss_*
Bunæs er veldig flink og vil våge å si at han er foretrukket over andre plastiske kirurger. Nå var ikke jeg så heldig men har bekjentskaper som her fått utrolig flotte resultat:)

Bunæs er IKKE plastikkirurg, men har spesialiteten Ø.N.H.-lege.

Men "hvem som helst" kan holde på med kosmetisk kirurgi, uten å ha spesialiteten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maja_*
jada, det går helt fint. jeg hadde konsultasjon i begynnelsen av august jeg. jeg har fått time 22.desember, et par dager etter min siste eksamen før jul. har da også to uker å bedres på før jeg vender tilbake til skolebenken :) så får det bare være at jeg får stenge meg inne litt i jula, familien er forberedt så det ska gå greit. har forsåvidt tenkt å være ganske åpen når det gjelder operasjonen, skal kun informere mine nærmeste venner i forkant, men om noen spør i etterkant går det greit det også. så kan godt hende jeg våger meg litt ut tilogmed!

konsultasjonstimen er forresten veldig kort, 10-15 min var alt han brukte på meg. så er lurt å ha forberedt litt hva du vil spørre om, print gjerne ut et bilde og få han til å skissere profilen, eller gjør det selv og spør om det er mulig å oppnå. Jeg var på konsultasjon på en annen klinikk for 5 år siden, kanskje det var derfor han var så rask. det her har vært bestemt i så mange år at jeg kunne ikke vært sikrere.

Takk for svaret. Jeg tenkte kanskje på å få unnagjort operasjonen etter siste eksamen og før juleferien jeg også, men er redd det skal ligge i bakhodet hele tiden under eksamensforberedelsene og at jeg dermed ikke klarer tenke på noe annet enn narkosen, operasjonen og et eventuelt mislykket resultat. Dessuten er jeg litt redd for å legge meg under kniven i den perioden av andre grunner også. Tenk om den godeste herr Bunæs er ivrig på julebordsfronten og kommer med hangover på jobb.. :ler:

Neida.

Jeg skal forberede meg som best jeg kan før konsultasjonen, med notater ang. hva jeg vil spørre om osv. Inbiller meg at jeg har en nese som det er umulig å f gjort særlig mye forbedringer på, så jeg har endel detaljspørsmål jeg må få svar på før jeg lar meg operere.

Masse lykke til med din operasjon i desember!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja.

Jeg gruet meg veldig over narkosen. Erfaringsmessig blir jeg kvalm og uvel etter en narkose også, som er vanlig. Jeg tenkte med skrekk på å måtte kaste opp med sår og tamponger i nesen...

Men jeg ville slettes ikke ligge våken på noen måte under operasjonen. Jeg sa ikke fra før jeg lå på operasjonsbordet at jeg ville ha narkose. Det var litt i seneste laget. Da fikk jeg kun beroligende og sprøyter med bedøvelse i nesen. Jeg skitnervøs da jeg fikk vite at jeg ikke fikk narkose.

Jeg lå våken under inngrepet, men det gikk helt fint. Jeg var helt likegyldig til hva som skjedde uansett. Etterpå var jeg i kjempefin form, ikke kvalm, vondt eller noen ting. Og det er så myye bedre enn å bli dårlig av narkosen synes jeg.

Litt merkelig opplevelse å være våken under et sånt inngrep, men det høres langt verre ut enn det det er.

Jeg hadde også veldig mange tanker rundt å operere meg som jeg kjenner igjen i det du sier :)

Tror ikke du trenger å være redd for at resultatet skal bli værre. Mitt er absolutt ikke værre selv om det er veldig liten forskjell fra hva den var. Men heller for lite og ikke mislykket, enn for mye og mislykket tenker jeg..

Selve operasjonen og tiden etterpå gikk veldig lett fra hva jeg trodde for meg. Selvsagt ikke behagelig, men ingenting å grue seg for tenker jeg.

Lykke til så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*

Hei M :goodbye:

nesetippen har hovnet ned litt, men er fortsatt stein hard. En annen venninne av meg så veldig forskjell, men typen min hadde aldri visst det om jeg ikke hadde fortalt det :fnise: prøver å gi det litt tid, har roet meg litt fra sist vi skrev her, men kan ikke si jeg er noe strålende fornøyd akkurat. Leste lenger opp her at du ikke ser noe forbedring, har det ikke forandret seg noe siden sist? har noen bekjente av deg sett noe da? jeg ringte inn til klinikken, de vil vurdere resultatet den 30 så får se hva de sier da. Anbefaler deg og ringe!

Til dere andre som skal operere her, selve operasjonen er ikke noe å grue seg til, eneste dere vil kjenne er bedøvelsen, lokalbedøvelse er bedre enn narkose, dere vil kjenne mindre ubehag etterpå og det er tryggere. Første dagen syns jeg var fæl, helt utslitt men ikke sjans til å sove. Dagen etter var lei den også, men så snart tampongene er ute vil det bare gå bedre og bedre. Så lykke til til dere :)

(å jeg vet utmerket godt at Bunøs er ø.n.h lege og ikke plastiskkirurg, poenget mitt skulle være nettopp det at han ikke var det, men at han sikkert er bedre egnet som det enn andre plastiske kirurger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Penny Lane og dere andre!

Jeg hadde nok forventet meg en bitteliten søt nese som ikke lignet på min i det hele tatt tenker jeg, selv om jeg innbilte meg at jeg hadde nøkterne tanker om resultatet.

I går så jeg et bilde av meg selv som jeg ikke sett før. Da så jeg at nesen min er forandret. Den er ikke blitt noe særlig mindre, men det som utpekte seg på nesen min, kulen, tuppen og nesevingene, er blitt mindre markante nå slik at nesen ikke så pragende. Når jeg ser meg i speilet nå ser jeg bare på nesen, men det gjør jo som regel ikke andre, så jeg tror nesen min glir mer inn i mitt ansikte nå.

Ingen, ikke engang min familie har nevnt forandringen, men jeg selv ser faktisk at det har skjedd en forandring til det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*
Hei Penny Lane og dere andre!

Ingen, ikke engang min familie har nevnt forandringen, men jeg selv ser faktisk at det har skjedd en forandring til det bedre :)

Det er jo det viktigste, at man selv har litt mindre komplekser etter operasjonen enn hva man hadde før. Jeg har endel småting jeg ønsker å endre på ved nesa mi, og om det bare blir 40% forbedring er jeg fornøyd. Skal ikke "ta en Michael Jackson" heller :ler:

Ang. lokalbedøvelse så er jeg veldig usikker. Regner med at man er i sin egen lille verden, men hva hvis man plutselig kvikner til og begynner legge merke til lydene osv. Jeg mener, det høres sikkert ikke særlig koselig ut når herr Bunæs skal til og meisle nesebeinet mitt. *redd for traumer*. Men har aldri før ligget i full narkose, så gruer meg til dèt scenarioet også. Tenk om jeg får en reaksjon og det blir hjertestans på operasjonsbordet eller noe.. Huttetu, gleder meg til overstått operasjon i januar en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja.

Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg var skrekksalgen ift narkose eller å bli liggende våken. Jeg vet at noen sover under beroligende og lokalbedøvelse. Men jeg var våken og lå å skravla under operasjonen :fnise: Ja det var rart å høre meislingen men jeg brydde meg ikke det minste om det. Jeg skjønner veldig godt at det høres skremmende ut, jeg var så redd at jeg skalv før operasjonen, men de er så flinke og jeg opplevde det som veldig problemfritt.

Men snakk med de på forhånd om hva du tenker rundt dette, så vil de nok gi deg den informasjon du trenger.

Spennende å ha bestillt operasjon. Lykke til så mye og håper du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
En måneds tid siden jeg opererte nesa mi nå, og jeg er superfornøyd! Elsker den! :) Absolutt verdt penga! ;)

Din heldige skapning!

Er en 3 måneders tid siden min operasjon, må nok ty til ny operasjon til sommeren for er fortsatt ikke mye til forandring. Tror ikke helt på den "man får ikke sett resultatet før om mange måneder", det gjaldt/gjelder ikke meg ihvertfall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest skorpio
Din heldige skapning!

Er en 3 måneders tid siden min operasjon, må nok ty til ny operasjon til sommeren for er fortsatt ikke mye til forandring. Tror ikke helt på den "man får ikke sett resultatet før om mange måneder", det gjaldt/gjelder ikke meg ihvertfall :sjenert:

Kirurgen som utførte inngrepet på meg, sa at det tar rundt ett år før du ser det endelige resultatet, så bare slapp av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din heldige skapning!

Er en 3 måneders tid siden min operasjon, må nok ty til ny operasjon til sommeren for er fortsatt ikke mye til forandring. Tror ikke helt på den "man får ikke sett resultatet før om mange måneder", det gjaldt/gjelder ikke meg ihvertfall :sjenert:

Samme her Penny Lane... Må du betale for ny operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesen vil ikke få sin endelige fasong før nærmere ett år etter operasjonen. Men syns dere betalte grusomt mye..Jeg betalte 17000 for bare noen få år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesen vil ikke få sin endelige fasong før nærmere ett år etter operasjonen. Men syns dere betalte grusomt mye..Jeg betalte 17000 for bare noen få år siden...

Da har prisene steget noe enormt.. Nå koster det ofte rundt 30 000, i hvertfall hvis man skal operere hele nesen. Enkelte steder koster det nærmere 50 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...