Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 30.8.2020 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Har ikke erfaring fra silikon, men kjenner flere som har tatt det. De ble veldig tunge i brystet og hadde sterke smerter. Jeg hadde ikke smerter etter neseoperasjon, men var sykt ekkel følelse å ikke få puste med nesen. Kan tenke meg at det kan føles tungt og litt klaustrofobisk å ha vondt i brystet samtidig som du ikke får pustet ordentlig🤔 

Anonymkode: c196d...90d

Finner ikke det innlegget som spurte om det med silikon men vil bare dele min historie og 123110 andre som nå er med i gruppen Breast implant illness and healing by Nicole. Jeg valgte å ta brystene istedet for nesen når jeg var 18, og begynte etter det og få noen symptomer, som ble bare flere og flere og ikke koblet jeg det til silikon. Jeg fjernet de for 1 år siden og har etter det blitt kvitt mange av symptomene jeg hadde. Folk sier raskt da at, men jeg har ingen symptomer. Men det er bare et spørsmål om når du eit får det, det er litt tikkende bomber. vil bare anbefale å melde seg inn der og lese alle sterke historier om kvinner som har vært dødssyke av de og fått livene sine tilbake etter å fjernet giftposene. Det forskes også bare mer og mer på silikon i forhold til egen krefttype nå.. Hadde jeg kunnet gjøre om igjen hadde jeg nok ikke tatt silikon den gangen,, og eit visst bedre så hadde jeg heller tatt fett. Men det har ikke vært noe mye fokus på det før det nå kommer frem at FDA og leder har skjult mye info om hvor mange som har blitt syk av det fordi det er så mye penger i den bransjen. Du får gjøre akkurat som du vil, men ville bare informere i alle fall sånn at man kan lese litt om det og faktisk forstå risikoen med det. og ikke bare det leger sier med at det kan bli hard kapsel eller at de kanskje må skiftes etter 20-30 år. 

Anonymkode: d2cbe...ea1

Skrevet
22 hours ago, AlexBee said:

Vil veldig hoven si at den er større en hva den var før operasjon ? Huff. Vil ikke gå rundt som en Avatar alt for lenge kjenner jeg. 🤪

Jeg antar alle hovner opp forskjellig. Min nese er såpass hoven at den er større enn før operasjonen ja, spesielt den første uken etter at skinnen kom av, men også nå etter nesten 1 mnd. Men jeg var jo forberedet på det, og som jeg har skrevet før så ser jeg hva slags fin form jeg har i møte der fremme :) Jeg lignet på en avatar da jeg hadde blåmerker og hovne kinn hjemme den første uken med skinnen fortsatt på, ikke nå lengre heldigvis :) Men, selv mine barn (som jeg har 50/50) så ingen ting da de kom tilbake til meg den dagen jeg hadde tatt av skinnen.. så det er nok bare en selv som legger mest merke til forandringene ;)

Skrevet

Merker jeg er litt lei meg. Har pms om dagen, så beklager om dette fremstår veldig sutrete...

Opererte for snart 9 uker siden, og neseryggen er blitt ekstremt mye bredere generelt (ser det særlig når jeg sammenligner med bilder før operasjonen),og med humper på hver side øverst som stikker ut. Kjennes ut som bein. Var innforstått med at det kunne bli bredere, men kirurgen skulle smalne nesa også.
I tillegg går nesa i en skjev bue sånn som før operasjonen. Tippen er en stor hoven «klubbe» som stikker langt ut, og jeg blir nærmest flau når jeg møter på de få som vet jeg har operert. Lei av å hele tiden måtte si «den er fremdeles veldig hoven og det vil gå opptil et år eller to før alt har lagt seg». Føler at jeg ikke tror på det selv engang, klarer ikke helt å se hvordan dette skal trekke seg sammen og bli bra i det hele tatt.

Vet jeg må gi det tid og at jeg har veldig tykk hud, men jeg begynner å tenke at jeg aldri skulle gjort dette. Før operasjonen tenkte jeg at nesa mi aldri kunne bli noe særlig verre, men tiden går og jeg ser ganske lik ut som da gipsen kom av... Var en åpen operasjon med en del arbeid på tippen i tillegg til neseryggen. 

Noen i samme båt? 😢

Anonymkode: 81288...de0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merker jeg er litt lei meg. Har pms om dagen, så beklager om dette fremstår veldig sutrete...

Opererte for snart 9 uker siden, og neseryggen er blitt ekstremt mye bredere generelt (ser det særlig når jeg sammenligner med bilder før operasjonen),og med humper på hver side øverst som stikker ut. Kjennes ut som bein. Var innforstått med at det kunne bli bredere, men kirurgen skulle smalne nesa også.
I tillegg går nesa i en skjev bue sånn som før operasjonen. Tippen er en stor hoven «klubbe» som stikker langt ut, og jeg blir nærmest flau når jeg møter på de få som vet jeg har operert. Lei av å hele tiden måtte si «den er fremdeles veldig hoven og det vil gå opptil et år eller to før alt har lagt seg». Føler at jeg ikke tror på det selv engang, klarer ikke helt å se hvordan dette skal trekke seg sammen og bli bra i det hele tatt.

Vet jeg må gi det tid og at jeg har veldig tykk hud, men jeg begynner å tenke at jeg aldri skulle gjort dette. Før operasjonen tenkte jeg at nesa mi aldri kunne bli noe særlig verre, men tiden går og jeg ser ganske lik ut som da gipsen kom av... Var en åpen operasjon med en del arbeid på tippen i tillegg til neseryggen. 

Noen i samme båt? 😢

Jeg har også veldig bred nese øverst, med ben som stikker ut på hver side. Det er 2 måneder siden operasjonen. Skal på kontroll og da skal jeg spørre om jeg kan fikse det. Hvem opererte du hos? 

Anonymkode: 3793d...791

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også veldig bred nese øverst, med ben som stikker ut på hver side. Det er 2 måneder siden operasjonen. Skal på kontroll og da skal jeg spørre om jeg kan fikse det. Hvem opererte du hos? 

Chiu. Hva med deg?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chiu. Hva med deg?

samme ..

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samme ..

Hva menes med ben som stikker ut..? Er det helt øverst på neseryggen på en måte? Har dere lyst til å dele bilde? Bare av nesen, så dere ikke blir gjenkjent, selvsagt.

Skrevet
13 timer siden, Solstråle81 skrev:

Jeg antar alle hovner opp forskjellig. Min nese er såpass hoven at den er større enn før operasjonen ja, spesielt den første uken etter at skinnen kom av, men også nå etter nesten 1 mnd. Men jeg var jo forberedet på det, og som jeg har skrevet før så ser jeg hva slags fin form jeg har i møte der fremme :) Jeg lignet på en avatar da jeg hadde blåmerker og hovne kinn hjemme den første uken med skinnen fortsatt på, ikke nå lengre heldigvis :) Men, selv mine barn (som jeg har 50/50) så ingen ting da de kom tilbake til meg den dagen jeg hadde tatt av skinnen.. så det er nok bare en selv som legger mest merke til forandringene ;)

Hva fikset du på nesen din?

Skrevet
17 minutter siden, Andrea87 said:

Hva menes med ben som stikker ut..? Er det helt øverst på neseryggen på en måte? Har dere lyst til å dele bilde? Bare av nesen, så dere ikke blir gjenkjent, selvsagt.

For min del er det der merket «Dorsal hump» på tegningen er.

Nesa går i en rett linje på begge sidene ned fra øyenbrynshøyde og ned til like over det området som er merket av (akkurat som på bildet), før det buler tydelig ut på begge sider og så lenger ned går inn igjen, og så bare slakere utover under ned til tuppen på en måte. Det er mest på den ene siden av nesa, og fra enkelte vinkler synes humpen også.

CE4725C1-0002-4186-B950-3CFDD06AE8F2.jpeg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen i samme båt? 😢

Har du senket neserygg ? Eller knukket den opp for å gjøre den smalere ? Jeg tror ikke det er ben du ser men kalsifisiering. Det kan lett fikses i etterkant. At neseryggen er bredere er pga hevelse. Det er jeg helt sikker på. En venninne av meg ligna på Avatar i over 3 mnd. Plutselig nesten over natten så ble det bedre. Har du prøvd prednisolon og tilskudd av c vit ? Hun fikk det tipset og vi lurer fortsatt på om det var med å  fremskynda recovery 🤔

Anonymkode: f00e7...76a

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du senket neserygg ? Eller knukket den opp for å gjøre den smalere ? Jeg tror ikke det er ben du ser men kalsifisiering. Det kan lett fikses i etterkant. At neseryggen er bredere er pga hevelse. Det er jeg helt sikker på. En venninne av meg ligna på Avatar i over 3 mnd. Plutselig nesten over natten så ble det bedre. Har du prøvd prednisolon og tilskudd av c vit ? Hun fikk det tipset og vi lurer fortsatt på om det var med å  fremskynda recovery 🤔

Han sa han skulle brekke nesa mi. Uansett, det du skriver gir meg litt mer ro. Googlet litt rundt på engelsk og så en del skriverier fra kirurger at hvis det var nettopp dette (callus formation) som var problemet, så skulle det la seg løse ved et relativt enkelt inngrep i lokalbedøvelse (om ikke kroppen ordnet opp på egenhånd). 

Det skrives ellers mye om sprøyter med kortison for å fremskynde heling/redusere arrdannelse, men ikke lest noe om det på norske sider. Prednisolon er på resept? Kan uansett ta vitamin c så lenge, det kan jo i hvert fall ikke skade 😊

Skrevet

Vitamin C er gull. Både før og etter operasjon. Dersom du kjenner noen som har leddgikt eller andre betennelse sykdommer Så kan du gjerne prøve en. Ikke farlig. Vet flere tar det etter de har tatt fillers for å redusere hevelse. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vitamin C er gull. Både før og etter operasjon. Dersom du kjenner noen som har leddgikt eller andre betennelse sykdommer Så kan du gjerne prøve en. Ikke farlig. Vet flere tar det etter de har tatt fillers for å redusere hevelse. 

Om du skal i narkose så merk at du ikke skal ta c-vitamin 1 uke før operasjonen, + litt andre ting (se bilde) 

AD8C48D0-6F08-4184-8A2E-87D8C3A7E5E0.png

Anonymkode: d2cbe...ea1

• Liker 1
Skrevet

Dere som har operert nesetipp via åpen neseplastikk; hvor lenge tok det før dere ikke var så hovne at dere synes det var ok å være ute blant folk igjen? Jeg skal på jobb igjen etter 6 uker, er så spent på om jeg da fortsatt vil være sånn type avatar-hoven. Og hvor lang tid etter operasjonen kunne dere gjøre hverdagslige aktiviteter, som klesvask og støvsuging..? 

takknemlig for alle som vil svare😊

Skrevet
1 hour ago, Andrea87 said:

Dere som har operert nesetipp via åpen neseplastikk; hvor lenge tok det før dere ikke var så hovne at dere synes det var ok å være ute blant folk igjen? Jeg skal på jobb igjen etter 6 uker, er så spent på om jeg da fortsatt vil være sånn type avatar-hoven. Og hvor lang tid etter operasjonen kunne dere gjøre hverdagslige aktiviteter, som klesvask og støvsuging..? 

takknemlig for alle som vil svare😊

Jeg hadde åpen operasjon for litt over to uker siden, og syntes det var greit å være ute blant folk få dager etter at gipsen var tatt av. Er fortsatt hoven, men med litt contouring ser det greit ut forfra. Profilen er allerede 100 ganger bedre enn før og nesa blir mindre og mindre hoven for hver dag som går. 🥳 Tror dette er veldig individuelt, jeg hadde også veldig lite hevelse og ingen blåmerker etter operasjonen  

Jeg var i veldig bra form etter operasjonen og gjorde småting i huset allerede dagen etter (i veldig rolig tempo og med mange pauser 😂). Jeg var tilbake på jobb etter 10 dager og det gikk helt fint. 

lykke til!! 😊

Skrevet
44 minutter siden, Bella55 skrev:

Jeg hadde åpen operasjon for litt over to uker siden, og syntes det var greit å være ute blant folk få dager etter at gipsen var tatt av. Er fortsatt hoven, men med litt contouring ser det greit ut forfra. Profilen er allerede 100 ganger bedre enn før og nesa blir mindre og mindre hoven for hver dag som går. 🥳 Tror dette er veldig individuelt, jeg hadde også veldig lite hevelse og ingen blåmerker etter operasjonen  

Jeg var i veldig bra form etter operasjonen og gjorde småting i huset allerede dagen etter (i veldig rolig tempo og med mange pauser 😂). Jeg var tilbake på jobb etter 10 dager og det gikk helt fint. 

lykke til!! 😊

Opererte du i hovedsak nesetippen? Og hos hvem?

Skrevet
9 hours ago, Andrea87 said:

Hva fikset du på nesen din?

Jeg har fjernet en veldig lav hump, smalnet hele nesen og formet tippen, fått et bittelite løft. Åpen operasjon :)

Skrevet
7 minutter siden, Andrea87 said:

Opererte du i hovedsak nesetippen? Og hos hvem?

Jeg har fjernet hump, smalnet neseryggen og senket tipp hos Kenneth Chiu 

Skrevet

Jeg blir snart sprø av eget hode. Fordi jeg kan ikke og vil ikke snakke med noen om dette. Det er ingen andre enn de som har komplekser med nesen sin som forstår. Jeg gruer meg så sinnsykt til operasjon (i november), fordi jeg er så redd for at jeg ikke skal bli fornøyd og at jeg skal se ut som en annen person (Jeg skal ikke bare fjerne en kul, jeg skal operere i hovedsak en rar og stor nesetipp).
Samtidig vet jeg at jeg ikke vil leve lenger med denne nesen- den ødelegger så mye for meg (ja- jeg høres sikkert litt gal ut). Men jeg tenker på dette HVER eneste dag. 
Er det flere som har hatt/har det sånn??

Skrevet
15 minutter siden, Andrea87 skrev:

Jeg blir snart sprø av eget hode. Fordi jeg kan ikke og vil ikke snakke med noen om dette. Det er ingen andre enn de som har komplekser med nesen sin som forstår. Jeg gruer meg så sinnsykt til operasjon (i november), fordi jeg er så redd for at jeg ikke skal bli fornøyd og at jeg skal se ut som en annen person (Jeg skal ikke bare fjerne en kul, jeg skal operere i hovedsak en rar og stor nesetipp).
Samtidig vet jeg at jeg ikke vil leve lenger med denne nesen- den ødelegger så mye for meg (ja- jeg høres sikkert litt gal ut). Men jeg tenker på dette HVER eneste dag. 
Er det flere som har hatt/har det sånn??

Jeg tenker en del på nesen. Det som plager meg at de fleste som jeg forteller at jeg vil operere sier at de ikke har tenkt at nesen har sett feil ut.. så begynner jo av å til å lure om det er i hodet mitt det sitter. Men når jeg var på konsultasjon så snakket han om nesen slik jeg oppfatter den. Firkanta, bred neserygg, hump osv... jeg skal i tillegg rette opp skilleveggen. Dette kan jeg få dekket av det offentlige, men ettersom jeg nekter å la meg operere av noen andre en den beste så velger jeg å ta hele regningen selv. Bittert om jeg sitter igjen med en avatar nese. Gir baller i om jeg får bedre luftpassasje etterpå dersom jeg Ikke er fornøyd. Gruer meg mest til å gå i flere mnd å se nesen endre seg fra dag til dag. Hevelsen vil komme å gå i et år nesten. Å spesielt når det er nesetippen som skal tas. Skulle ønske jeg kunne melde meg ut av verden i 4 mnd etterpå for å slippe å treffe folk 😅 Huff blir så selvopptatt av dette fokuset. Men den sitter jo midt i trynet ..... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...