Gå til innhold

Er yrket viktig for hvem jenter vil date?

fotografen76

Anbefalte innlegg

For meg er det ikke viktig hva han jobber med, det som er viktig er at han har høyere utdannelse. En som ikke har en lønn å skryte av men har høyere utdanning er mer interessant enn en millionær som bare har videregående skole. Altså intellekt over penger og status.

Jeg er helt enig. For meg er høy utdannelse viktigere enn høy lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Tja, eg kunne aldri vore saman med ein kvakksalvar, men generelt set eg utdanning høgare enn pengar og status. Men det er klart, eg rangerer sjølvsagt utdanning også, og ser mest på dei med like høg eller høgare utdanning enn meg sjølv. Det har litt med intellektuell utfordring å gjere, men eg er saman med ein som ikkje har like høg utdanning som meg, men som hadde uniform då eg blei saman med han. :sikle:

Så her ser eg at yrke eller utdanning visst ikkje tyder noko for meg så lenge han har ei fin uniform. :plystre:

Denne konklusjonen blei litt ulik den eg såg for meg då eg byrja skrive. Hmmm. :klø:

(Kvifor har dei ikkje klø-seg-i-hovudet-smiley?)

Edit: gjesten fann ein klø-seg-i-hovudet-smiley! Kvifor fann ikkje eg den? Jaja, augo er det første ein blir blind på...)

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Desireé_*

Jeg dater kun menn med høyere utdannelse og lønn enn meg selv. Utdannelsen/yrket må være prestisjefylt, krevende og sexy.

Liker å føle meg tatt hånd om, skjemmet bort og behandlet som en prinsesse. Og for å kunne det må mannen ha både penger, status og selvtillit nok. Jeg tiltrekkes kun av typiske attraktive menn (utsendemessig), men hvis de ikke har nok penger og riktig yrke og utdannelse er det kroken på døra med èn gang. :ler:

Menn skal være skikkelige menn og i stand til å ta seg av kvinnen sin på en ordentlig måte. (Når det er sagt så må det jo nevnes at jeg tar meg av meg selv på en ordentlig måte oxo da. Holder meg i form og passer på utsendet mitt). :sminkedokke:

I mitt miljø er det sjelden man faller for postmenn, søppeltømmere, gravmaskinmenn og butikkarbeidere for å si det slik.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvor avgjørende dette er for jenter. Jobber selv som fotograf og opplever ofte at jenter viser mer interesse eller mindre interesse når man forteller hva man jobber med. Alt anhengig av hvem man møter selvfølgelig.

Er det av stor betydning om han dere dater er snekker, ingeniør, lege, jurist eller rørlegger?

For min del, er det ikke avgjørende i det hele tatt.

Hva han jobber med, er igrunnen totalt irrelevant for om mannen er interessant eller ikke (så lenge han ikke er kriminell, prostituerer seg eller noe som er tilsvarende "utenfor" det jeg ser på som greit for en partner).

Men dersom en interessant mann jobbet som f.eks fotograf, slik du gjør, så ville jeg nok vist litt ekstra interesse for jobben hans, fordi fotografering er noe jeg både har hatt på skolen og finner interessant.

Dermed ville det vært lettere å prate med ham om hans jobb, så lenge han hadde ett yrke jeg visste litt mer om en f.eks jurist eller lege, som jeg selv aldri har hatt noe om på skole eller andre steder.

En jurist, lege eller tilsvarende, ville ikke vært mindre interessant, om han ellers var itneressant, men jeg hadde ikke kunnet snakket like inngående om jobben hans.

Det som ER ett pluss for meg, er dersom mannen virkelig brenner for noe, enten det er jobben sin eller noe utenfor. Synes det sier mer om ham en jobb, så lenge ikke jobben er noe han virkelig brenner for. Det å ha noe i livet sitt som man er skikkelig stolt av, og som man har ett litt glad-forhold til, mer en alle andre ting i livet, er ett pluss for meg.

Så en som tydelig er stolt og glad i jobben sin, får en stjerne i boka hos meg, uansett om jeg kan diskutere jobben eller hva slags jobb det er, rett og slett fordi jeg liker litt lidenskap.

Det som også gjør det litt vanskelig, er å svare på det. Jeg har èn utdannelse, som kan plassere meg i èn boks, jeg jobber med noe som vil plassere meg i en helt annen boks, og min drøm om fremtidsjobb, plasserer meg i enda en annen boks... hvilke er det som er interessant, min utdanning, mine tidligere stillinger (som jeg har vært i mye lenger en den jobben jeg har idag) eller hva jeg egentlig ønsker å jobbe med, når jeg finner en mulighet til å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn skal være skikkelige menn og i stand til å ta seg av kvinnen sin på en ordentlig måte. (Når det er sagt så må det jo nevnes at jeg tar meg av meg selv på en ordentlig måte oxo da. Holder meg i form og passer på utsendet mitt). :sminkedokke:

Så både du og han må ta dere av deg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Desiree_*
Så både du og han må ta dere av deg? :klø:

Jeg tar meg av utsendet mitt. Så kan han godt få ta seg av det økonomiske. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg av utsendet mitt. Så kan han godt få ta seg av det økonomiske. ;) ;)

Hm, grei ordning. Noen damer som er villig til å ta meg inn på samme vilkår, bare omvendt altså? :ler:

Hvordan blir det når utseendet ditt svinner hen forresten? Mens hans økonomi blir bedre og bedre? De er jo verdier som ikke følger helt samme utviklingskurve gjennom livet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hørtes ut som et skikkelig koneemne. Bra holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det når utseendet ditt svinner hen forresten? Mens hans økonomi blir bedre og bedre? De er jo verdier som ikke følger helt samme utviklingskurve gjennom livet ...

da må hun jo selvsagt få penger av hans stigende økonomi, til å ta plastiske operasjoner for å fortsette å se lekker ut. Ellers vil han jo dumpe henne til fordel for ei yngre, lekrere ei.

(det er vel ulempen med å kun skulle finne en partner og kun skulle ha ansvar for eget utseende...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anki_*
Lurer bare på hvor avgjørende dette er for jenter. Jobber selv som fotograf og opplever ofte at jenter viser mer interesse eller mindre interesse når man forteller hva man jobber med. Alt anhengig av hvem man møter selvfølgelig.

Er det av stor betydning om han dere dater er snekker, ingeniør, lege, jurist eller rørlegger?

Er i grunnen ikke så nøye hva han jobber med, bare han jobber! Men det er helt klart at enkelte jobber trekker mer opp enn andre... En lege kommer foran en kassamann på rema på min liste... Kall meg gjerne shallow ;)

Men tenker framtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er sjokkert over enkelte damer her.. eller faktisk en god del! Velge mann etter yrke? "Jeg dater bare leger, advokater, ingeniører og andre med lang utdannelse og masse penger" hva faen??

Jeg trodde jeg var overfladisk fordi jeg foretrekker gutter med rosa t-skjorte og sleik? hahahah.. Jeg er ikke utdannet selv og vet derfor at jeg faktisk ikke kan gå rundt å kreve at mannen skal ha gått x-antall år på universitetet og tjene oppunder 1 mill i året :gjeiper: Jeg tror nesten dette kunne vært diskutert under en av disse trådene hvor det snakkes om at MENN sikter for høyt! ;)

Jeg for min del kunne ikke datet noen av disse da jeg jobber kveld/natt selv. Med andre ord hadde det ikke passet arb.tidene mine å date en som kun jobber vanlig kontortid. ..og ja, jobben kommer først for mitt vedkommende. ... men det hadde jo ikke gjort noe om jeg fant noen innen samme yrkesgruppe da selvfølgelig :rødme:

Min erfaring er at personlighet ofte gjenspeiler seg i yrkesvalg, men ikke alltid. Men ja, jeg finner enkelte yrkesgrupper, om jeg skal generalisere, ganske kjedelig, og ville ikke ha valgt meg en mann derfra..

Veldig enig i den, man kan ofte fortelle litt om hva slags type menneske det er utifra yrkesvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for meg spiller det svært liten rolle. Min kjære er for tiden ikke i jobb, men er student. Det gjør meg ingenting. Det viktigste er at han gjør noe han trives med, det være seg butikkjobb på Rema 1000 eller jobb i bank. Akkurat det er noe han må få velge selv. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater kun menn med høyere utdannelse og lønn enn meg selv.

Dvs menn som tar til takke med damer som spiller i en lavere divisjon enn dem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva han jobber med spiller null rolle for meg .. det viktigste er at han faktisk jobber og ikke minst at han liker jobben sin.

Stiller meg bak denne. Så lenge ting stemmer på et personlig plan er det uviktig hva han jobber med. Det eneste som vil gjøre det vanskelig er jobber hvor han er vekke mye (f.eks. offshore - det må jeg si at det hadde jeg aldri kunnet leve med. Penger kan ikke erstatte det man går glipp av når man ikke ser hverandre og familien uker i strekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stiller meg bak denne. Så lenge ting stemmer på et personlig plan er det uviktig hva han jobber med. Det eneste som vil gjøre det vanskelig er jobber hvor han er vekke mye (f.eks. offshore - det må jeg si at det hadde jeg aldri kunnet leve med. Penger kan ikke erstatte det man går glipp av når man ikke ser hverandre og familien uker i strekk).

...men glemte å legge til at jeg selv er i tannlegeutdannelse og regner med å tjene bra selv, det er derfor uviktig hvor høy eller lav årslønn min fremtidige mann har.

Can't buy me love.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg best astrologer og spåkoner. Føler de har så god kontakt med virkeligheten.

Og noen av de har også solide akademiske utdanninger og yrker ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Desiree_*
Dvs menn som tar til takke med damer som spiller i en lavere divisjon enn dem selv?

Hihi, mennene som dater meg sikter høyt. Veldig høyt. ;) Jeg er ekstremt kresen! Kun velutdannede, kjekke, populære, intelligente og velstående menn har noen som helst sjanse. Men som sagt- jeg henger ikke på brune pubber med søppeltømmere og datanerder, så det er naturlig at jeg har en høyere standard enn folk flest. :) I mitt miljø treffer man stadig toppmodeller, suksessfulle advokater og andre velstående, suksessfulle mennesker. Når man er vant til slikt er det selvsagt umulig å date en loser som tjener 300 000 i året og kjører volvo stasjonsvogn :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...