fotografen76 Skrevet 22. august 2008 #1 Del Skrevet 22. august 2008 Lurer bare på hvor avgjørende dette er for jenter. Jobber selv som fotograf og opplever ofte at jenter viser mer interesse eller mindre interesse når man forteller hva man jobber med. Alt anhengig av hvem man møter selvfølgelig. Er det av stor betydning om han dere dater er snekker, ingeniør, lege, jurist eller rørlegger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. august 2008 #2 Del Skrevet 22. august 2008 Lurer bare på hvor avgjørende dette er for jenter. Jobber selv som fotograf og opplever ofte at jenter viser mer interesse eller mindre interesse når man forteller hva man jobber med. Alt anhengig av hvem man møter selvfølgelig. Er det av stor betydning om han dere dater er snekker, ingeniør, lege, jurist eller rørlegger? Nei, men det er viktig at han leser bøker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 22. august 2008 #3 Del Skrevet 22. august 2008 Nei yrket i seg selv er ikke viktigst, selv om det kanskje er noen jeg hadde styrt unna. Viktigere at han er i jobb enn hva han jobber med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #4 Del Skrevet 22. august 2008 Lurer bare på hvor avgjørende dette er for jenter. Jobber selv som fotograf og opplever ofte at jenter viser mer interesse eller mindre interesse når man forteller hva man jobber med. Alt anhengig av hvem man møter selvfølgelig. Er det av stor betydning om han dere dater er snekker, ingeniør, lege, jurist eller rørlegger? Å, det er nok derfor han aldri har fortalt hva han jobber med..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Del Skrevet 22. august 2008 Sålenge han ikke er slakter, bedriver dyreforsøk av noe slag eller lignende så er det ett fett for meg. Det viktigste er jo at han trives med jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mary_* Skrevet 22. august 2008 #6 Del Skrevet 22. august 2008 Ja, for meg er mannens type jobb viktig, da det forteller meg en del om mannens livsvalg- og stil. Mine menn må være stilige, handsome og ha kule og samtidig trygge jobber. Lærere er kjedelige sp dater av prinsipp ikke menn fra den yrkesgruppen, ei heller ikke menn i helsesektoren, de er så feminine og myke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 22. august 2008 #7 Del Skrevet 22. august 2008 Så lenge kjemien stemmer bryr jeg meg fint lite om akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #8 Del Skrevet 22. august 2008 Det er ikke avgjørende hva han jobber med. Men synes det virker mer spennende med kreative yrker, som musiker, designer, fotograf o.l. Selv om jeg ville ha datet en med et helt vanlige yrke også. Personlig synes jeg lege, ingeniør og jurist høres litt kjedelig ut, men ville jo gitt det en sjanse hvis jeg likte mannen. Snekker høres kanskje bedre ut enn jurist, for da er han jo litt barsk handyman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Dawn Skrevet 23. august 2008 #9 Del Skrevet 23. august 2008 Hva han jobber med spiller null rolle for meg .. det viktigste er at han faktisk jobber og ikke minst at han liker jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reklamedisigner Skrevet 23. august 2008 #10 Del Skrevet 23. august 2008 Nei du! Det er mindre viktig.Det er bedre at mannen jobber enn at han ikke jobber og da spiller det ingen rolle hva han jobber med! Sålenge mannen er i jobb og ikke driver dank uten grunn enn latskap, kan vedkommende være gatefeier for min del! Hvordan det? Det er nok mange menn som tror dem blir atraktive bare de sier at de jobber innen IT eller rettsvesenet, lege, bla,bla,bla og dill dall men det er ikke sant! Ikke noe galt med de yrkene men heller ikke nødvendigvis noe bedre enn en oppvaskhjelp oa. Poenget er at de tjener penger på et ærlig yrke! All jobb er viktig på hver sin måte her i sammfunnet så Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S85 Skrevet 23. august 2008 #11 Del Skrevet 23. august 2008 For meg så er det mest viktig at han er engasjert i noe, at han har noen mål i livet. Jeg studerer selv master og ville ikke hatt noe i mot å være sammen med en yrkesfagutdannet så lenge han har noen ambisjoner eller mål. Har f.eks to forskjellige kamerater som begge har en type håndtverker jobb, han ene jobber døgnet rundt fordi han vil tjene penger, liker ikke jobben spesielt godt men gidder egentlig ikek å bry seg om det. Å snakke med ham kan noen ganger være kjedelig fordi han nesten ikke har noen andre interesser enn jobb. Han andre kameraten min jobber også mye, men han bruker mye av fritiden sin i forskjellige lag og foreninger, det er alltid mye bedre å henge med ham fordi han har andre ambisjoner i livet enn bare å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #12 Del Skrevet 23. august 2008 Om man er sjalu av seg så er en motefotograf noe man bør styre unna. Men rent personlig ville jeg vel holdt meg unna prester. Ser ikke for meg at det ville vært mye å bygge på der. Ville heller ikke valgt meg en kunstner som bare styrte med sitt i sin egen lille boble og ventet på det store gjennombruddet. Jeg er ikke interessert i å forsørge noen som KAN jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #13 Del Skrevet 23. august 2008 Når damer (og menn) snakker sammen om en venninne som har fått seg en ny mann, er det første spørsmålet hva denne mannen jobber med. Når menn snakker om damer, er det første spørsmålet om hun er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 23. august 2008 #14 Del Skrevet 23. august 2008 Min erfaring er at personlighet ofte gjenspeiler seg i yrkesvalg, men ikke alltid. Men ja, jeg finner enkelte yrkesgrupper, om jeg skal generalisere, ganske kjedelig, og ville ikke ha valgt meg en mann derfra.. I tillegg innrømmer jeg at jeg har en del forutinntatte holdninger, basert på tildligere bekjentskap og venner, så da jeg var singel, så kunne jeg miste interessen før jeg møtte noen grunnet arbeidsvalg, og motsatt. Nå skal sant sies at mine forutinntatte holdninger ikke alltid var korrekte.... Men, som de andre sier her, det viktigste er vel å finne noen man har en god kjemi med, arbeidsvalg blir ikke avgjørende for hvem man ender opp med Og jeg tillater meg å skrive her i singelforumet selv om jeg ikke er singel, men jeg har jo vært det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #15 Del Skrevet 23. august 2008 Yrket er ikke viktig, men det er nok til en viss grad sånn at noen retninger kan virke mer interessante i utgangspunktet enn andre. F eks blir jeg kanskje mer nysgjerrig på en som jobber som operasanger enn en revisor - i hvert fall på selve jobben og hva som ligger bak yrkesvalget, men håper jeg klarer å se personen i tillegg da (og har samboer som er utdannet innen offentlig forvaltning, så tror absolutt jeg greier det ). Har selv et "kult" yrke, og merker at folk viser mer interesse for meg når de får vite dette, enn tidligere da jeg gjorde mer streite ting... Men har ikke inntrykk av at det er avgjørende for forelskelse og sånt, det gjelder mer generelt. Om jeg skulle ut på sjekkemarkedet igjen ville ikke yrke betydd mye - bare interesser, verdier og hvem man er som person. Det er sikkert større sjanse for å finne en match innen visse felt, dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mary_* Skrevet 23. august 2008 #16 Del Skrevet 23. august 2008 Nei du! Det er mindre viktig.Poenget er at de tjener penger på et ærlig yrke! Bevares. Hva mener du med "ærlig" yrke? Jeg formoder at du kan liste opp "uærlige" yrker også da? Da er du jammen lite kritisk, når du sier at det er det samme for deg om han er gatefeier, bare han jobber. Jeg dater kun advokater, siviløkonomer og andre med lang/spennede utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #17 Del Skrevet 23. august 2008 Yrke betyr ingenting, men jeg har ikke råd til å forsørge han. Han må ha minst 6000 i måneden etter skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotografen76 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg dater kun advokater, siviløkonomer og andre med lang/spennede utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 23. august 2008 #19 Del Skrevet 23. august 2008 Fullstendig irrelevant hva han jobber med så lenge han har en jobb. Også irrelevant om han har høyere utdanning eller ikke. Mine lengste forhold er med selgere (inkl nåværende). Er vel noe med den utadvendte personligheten som tiltrekker meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 23. august 2008 #20 Del Skrevet 23. august 2008 Nei, ikke yrket i seg selv. Men selv har jeg bare datet akademikere med minst 5 årig høyere utdannelse. Trur dette primært er på grunn av hvilke venner jeg har, og miljøer jeg er i. Jeg ønsker også å være sammen med en jeg møter på samme nivå. Som jeg kan diskutere fag, politikk, nyhetsbilde og økonomi med. Jeg ønsker også å være sammen med noen som forstår hva overtidstimer, ekstra studier ved siden av jobb og helgejobbing betyr. Og som jente har jeg en del ganger vært borti gutter som absolutt ikke liker at jeg tjener bedre enn dem. Et inntrykk jeg har er også at gutter som har mer utdannelse er mindre diskriminerende, dvs ikke har skjeve forventninger til hvem som skal gjøre hva i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå