Gå til innhold

Sær?

Pokahonta

Anbefalte innlegg

Pokah igjen...

Jeg har en søt datehistorie på gang. Fyren er toppers, vi har bare hatt tre dater da sommeren har vært travel for begge. Vi har ikke kysset engang. Det er litt søtt. Prater masse når vi er sammen, meldinger og telefoner ofte, og nå er høsten snart her og vi kan bli bedre kjent.

Men, jeg klarer ikke å helt legge bort det at han er litt lavere enn meg. Jeg er høy, slank og sånn.. Jeg digger egentlig å gå med høye hæler på toppen av mine cm.. han er litt lavere enn meg, og jeg vil ikke at det skal plage meg, men jeg kommer ikke helt unna det... Mannan skal liksom være stor og "trygg" på en måte.. Men det plager meg mindre og mindre, og jeg håper det skal bli helt ubetydelig: mannen i seg selv er super..

Noen som forstår dette absolutt minipeanøtt problemet som blir svært overfladisk i en større verden. Men dere som "kjenner" meg her, gir meg forhåpentligvis litt rom for å være "overfladisk" i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Jeg er helt sikkert minst like høy som deg, og jeg driter i hvor høy en mann er...

Kjemi ligger ikke i cm over havet. Jada, tidvis så kan det kjennes godt med en høyere mann, men tenk på hvilke kvaliteter han har som gjør at det ikke betyr noe...

Jeg vil anbefale deg å go for it, gå med høye hæler, vær høyere enn ham, og kose deg med godfølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være fniseglad på date... *litt misunnelig på Pokah*

Tjihi.. Pokah går nye veier når hun skal på fjerde date uten å ha kysset gutten. Føler meg som 14 igjen!! Om det ikke blir noe, er det litt spennende akkurat nå! Det er godt det er hver sin gang, og at vi heier masse på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Helt klart! Heier masse på du...

Og gleder meg til det blir min tur, og jeg kan drikke meg fnisefull og kline i et portrom igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fjortis'er :)

Du er ihvertfall ikke alene om å "plages" av dette. Selv om Glammy nok er et unikum på mange måter, så tilsier min erfaring at høyreiste jenter ofte er opptatt av høyden på mannen. Jeg vanker selv i et miljø med jenter i øvre del av høydeskalaen, og der er det et helt klart ønske om at gutten skal være høyere enn dem (minst 2-3 cm). Vi har diskutert dette en del, så jeg kan være såpass konkret :)

Noen få sier det er et definitivt krav, men om Robbie Williams skulle komme til kort, så tipper jeg han hadde blitt vurdert allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

To tre cm? Det er jo bare bullshit... (ikke til du Bergen) men altså, med en høy hæl, eller dårlig kroppsholdning osv osv osv, så vips er dama mye høyere allikevel...

Skal man først ha preferanser, så må det være sånn minimum tjue cm... Sånn at det syns. SÅ jeg vil da bare ha menn over to meter... Gliser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunnen tror jeg egentlig det viktigste er at det ikke plager mannen..

Jeg kan liksom ikke ta det spm.. "du, plager det deg at jeg er høyere"? Det øyeblikket der har jeg jo gitt tilkjenne at det plager meg..

Det er for tidlig å si så mye om det plager meg eller ikke. Må jo bare bli bedre kjent med han.. også har vi jo ikke "testet" hvordan vi fungerer seksuelt heller. Det vil nok kunne ta bort bekymringer på høyde om det fungerer vannrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg jobber også med å drepe noen gamle spøkelser her og "ikkesammenligne med eksen som var perfekthøyde"... men det goes without saying. Man må ofte jobbe mot de derre sammenligningene..

Takk likevel for innslag Bergensmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt tror jeg ikke høyden er det som avgjør om man blir lykkelig med personen eller ikke. Jo mer man greier å legge fra seg slike overfladiske bekymringer og preferanser, desto bedre får man det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tre cm? Det er jo bare bullshit... (ikke til du Bergen) men altså, med en høy hæl, eller dårlig kroppsholdning osv osv osv, så vips er dama mye høyere allikevel...

Skal man først ha preferanser, så må det være sånn minimum tjue cm... Sånn at det syns. SÅ jeg vil da bare ha menn over to meter... Gliser

Jeg tror vennekretsen til bergensgutt holdt igjen da de sa to-tre cm. Jeg (mann) har vært en del på match, møteplassen, sukker og de stedene der, og sett mange dameprofiler. Noen av disse (spesielt match) har bokser der man fyller inn hva daten bør være av høyde. Du vil ikke tro hvor mange damer det er på ca 160+ som har 180+ eller 185+ som krav til mannen. Eller kanskje du faktisk vil tro det. Uansett, et ønske/krav om 15 cm høyere er faktisk ganske vanlig, hvor enn overfladisk og nedslående det er.

Det er for tidlig å si så mye om det plager meg eller ikke. Må jo bare bli bedre kjent med han.. også har vi jo ikke "testet" hvordan vi fungerer seksuelt heller.

På en skala fra dårlig til fantastisk på hvor bra det seksuelle (og annet) fungerer, vil det alltid finnes et punkt der sånt som høyde kan slå inn. Hadde det seksuelle fungert bedre, ville du ikke brydd deg om høyden. Hadde det seksuelle fungert verre, er høyden ikke noe å tenke på for da er mannen ut pga manglende seksuell kobling. Akkurat på punktet er det seksuelle ok eller så, men kisen dumpes fordi høyden plager ... eller noe annet overfladisk! Mitt inntrykk er at kvinner ikke vil innrømme slike overfladiske beslutninger, og heller sier det var manglende kjemi eller manglende seksuell kobling. Sier ikke at du er sånn, Pokahonta, du er jo eksemplarisk åpen om dine høydeissues. Og absolutt alle damer er selvsagt heller ikke sånn, glamourgirl virker å ikke henge seg opp i dette med høyde, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først ha preferanser, så må det være sånn minimum tjue cm... Sånn at det syns.

Joda, de har nok det kravet også, men da snakker de ikke om høyde! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Nei, høyde betyr fint lite for meg. Det er andre ting som er viktige. Kanskje også fordi jeg kommer fra en minifamilie, og alltid har vært "ho høye"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 176 og har egentlig aldri tenkt på meg selv som særlig høy, hadde mange høye venninner tidligere og jeg er lavest i min familie så har aldri vært plaget av det særlig. Synes det er greit når fyren er like høy eller høyere, må ikke være 2 meter for jeg har ikke noe behov får å måtte stå på tå og jeg liker ikke høye heler heller.

Jeg ble for ikke så lenge siden venner med to gutter, han ene var det mulighet for noe mer med og han var lavere enn meg, til å begynne med la jeg ikke merke til det, men merket etterhvert at jeg likte bedre å sitte å snakke med ham enn stå fordi da så man ikke høydeforskjellen. Dette ble spesielt merkbart for meg når jeg skulle klemme begge to en gang jeg skulle reise vekk, han ene var høy og deilig å klemme på (litt bamsete) og han jeg var litt interessert i var lavere og da måtte jeg bøye meg (bare litt) for å klemme ham, noe jeg synes var litt rart for jeg har så gammeldagse ideer om forhold innimellom.

Det er deilig å kunne føle seg trygg og litt druknet i gutters klemmer.

Endret av S85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.90, og ytret en gang til ei som var ganske høy at det kanskje var fint å føle seg liten en gang i mellom, siden jenter på over 1.75 er størst i venneflokken o.l, og hva det fører med seg av kommentarer etc. Hennes svar var:

"Du har skjønt det" :)

Når det er sagt, er de fleste av mine tidligere godt under 1.70. De høyere har liksom ikke vist slik interesse for meg i det hele tatt... Kanskje jeg er for liten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest missLady

Hehe, jeg er ganske høy selv. Aldri trodd det skulle bry meg om en fyr var lavere enn meg. Men for så møtte jeg en gang en som va litt lavere, gud som det plaget meg!! Følte meg SVÆÆR! :fnise: Men lærte meg å drite i det rett og slett :) Og, det ble slutt av helt andre grunner enn høyden :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering..

Gutten "vokser på meg".. Hehe... Var sammen med han i hele går, og så "fiksert" jeg enn er på denne høyden, var jeg så så glad for å oppleve hvordan det plaget meg mindre og mindre.. Han er så god..

*pokah har litt sommerfugler i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

*sympatikjenner på andres sommerfugler*

Det er veldig skummelt også.. Kjempeskummelt. Pokah hadde endelig begynt å stortrives som singel....

To be continued...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...