Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp begynt å lese på Ex.Phil (jus studie) og synes det ser vanskelig ut.

Nå er det riktignok en god stund til jul og en skal ha mange forlesninger til den tid, men jeg ser litt mørkt på dette.

Noen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Ex.phil er vel likt uansett hva du studerer, eller?

Min erfaring er at ex-phil ikke var så veldig vanskelig. Det går nok greit skal du se.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet (endret)

,

Endret av thapara
Skrevet

Dritkjedelig fag, men de enkelste vekttallene jeg har tatt i mitt liv.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Synes det var relativt lett jeg også, fulgte bare med på gruppe timene jeg, og fikk B på eksamen.

Synes det var et spennende fag jeg da.

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Jeg syns også det var ganske spennende, og har faktisk fått mye bruk for både det og exfac i senere studier.

Fulgte ikke alle forelesningene og må innrømme at jeg tok et lite skippertak før eksamen hvor jeg nileste i 1-2 uker, men jeg fikk B, så det er ikke så vanskelig ;)

Skrevet

Hyggelig å høre at det har gått så bra med dere! Det bidrar til at jeg ikke ser så mørkt på det lenger:-)

Tar gjerne imot enda flere meninger:-)

TS

Skrevet

Vet ikke hvor du studerer og hvordan opplegget er der du går, men jeg tok exphil i oslo, og her har vi valget mellom å ta det som selvstudium eller seminarvarianten.

Selvstudium betyr at du ikke går på gruppeundervisning... Dette er et dumt valg som jeg prøvde først. Da får du dessuten lengre og vanskeligere eksamen.

Mitt andre forsøk, da prøvde jeg seminarvarianten med obligatorisk oppmøte. Da fikk man det inn enten man ville eller ikke hehe. Og dessuten skreiv vi en oppgave underveis (karakteren vi fikk på oppgaven, var karakteren vi fikk i faget, hvis vi bestod eksamen). Pga denne oppgaven, ble den avsluttende eksamen mindre, kun multichoice oppgaver (kryss av) om jeg husker rett. Og du trengte bare å bestå...

Lykke til!

Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

Jeg tok den varianten som er nevnt over her, synes det ærlig talt var veldig kjedelig, og la ikke inn så mye innsats, men fikk B da:)

Men exfac derimot synes jeg er mye mer interessant, og det føler jeg er mer relevant også.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Da har vi bare en forelesning igjen og jeg føler jeg har litt for liten kontroll over pensum!

Har lest en del av tidligere eksamensoppgaver og da får jeg virkelig hetta! Sjønner ikke hvordan jeg skal kunne klare å skrive side opp og side ned om dette stoffet.

Jeg tar selvstudiumsvarianten og lurer på om dere som tok denne og klarte dere, hvor mye skrev dere sånn ca på eksamen??

Det er tre uker til eksamen og panikken begynner å snike seg inn på...Målet mitt er stå karakter..

Skrevet

3 uker å lese på? Medmindre du er småbarnsmor med full jobb har du et HAV av tid å lese på, så dette går nok helt fint.

Skrevet

Hehe..ja kanskje det..studerer juss ved siden av så litt hektisk er det:-)

Gjest uvitende
Skrevet

hva går egentlig exphil og exfac ut på? er det filosofi og ..... hm, klarer ikke gjette meg til den andre:p hva lærer man?

Skrevet
Det er tre uker til eksamen og panikken begynner å snike seg inn på...Målet mitt er stå karakter..

Tre uker? Nå ser jeg ikke for meg at de har endret nevneverdig på opplegget siden jeg tok exphil for 10-12 år siden, og jeg leste en liten håndbok på hundre sider kvelden før eksamen og fikk 1,2.

På tre uker vil jeg faktisk forvente at du også greier å lære deg orddeling i tillegg til exphil-pensum. Om ikke annet, så av hensyn til oss andre som leser det du skriver.

Skrevet
fikk 1,2.

Lese korrrektur før man trykker er ikke så dumt. Riktig tall skal være 2,2; det får jo endog være måte på hvor bra score man fortjener med kun én kvelds innsats. =)

Skrevet

Aah, dere som snakker om skippertak på 1-2 uker! Jeg har lest i to dager jeg og har eksamen imorgen.. iik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...