Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Så utrolig kjekt at omsorgsarbeideren kan trille S innimellom! Gull verdt med en time for seg selv nå og da.

Det kommer nok godt med å være sta når det kommer til å etablere leggerutiner! Jeg er dessverre altfor utålmodig og velger minste motstands vei når jeg blir for trøtt og frustrert. Så A ender opp i senga sammen med meg hver natt ... :sjenert: Men hvis jeg og mannen skal få tilbake senga vår, må jeg nok bli tøffere og lære A å sove i egen seng, selv om det betyr litt hyl og skrik. Gruer meg!

Heldiggris som har unge som tar smokk! A liker ikke smokken. Sukk!

Godt å høre at det går bedre med deg. Fortsatt god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dagbok jo!!!!

Gratulerer :blomst: Hadde ikke fått med meg det jeg... :sjenert:

Lillegutt har fått 0-6 mnd smokker hele tida. Har gått veldig fint :)

Så bra du får litt avlastning!!! Det er ikke bare bare når familien bor langt unna. vi hadde en skrikeperiode i ferien. Veldig godt at vi ferierte mye hos lillegutts besteforeldre da, så vi fikk masse avlastning. Det trengtes!!!

Får håpe du finner en jobb eller at det ordner seg med kontantstøtte hvis det er det du helst vil ha.

Mener at svangerskapspenger også gjelder som grunnlag for dagpenger, så det går forhåpentligvis greit.

Fortsatt god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det går bedre med legginga av S etterkvart, no når du har fått tips om korleis du kan få han til å sovna uten at du må bæra rundt på han!

Jepp, håper virkelig det!

Så utrolig kjekt at omsorgsarbeideren kan trille S innimellom! Gull verdt med en time for seg selv nå og da.

Det kommer nok godt med å være sta når det kommer til å etablere leggerutiner! Jeg er dessverre altfor utålmodig og velger minste motstands vei når jeg blir for trøtt og frustrert. Så A ender opp i senga sammen med meg hver natt ... :sjenert: Men hvis jeg og mannen skal få tilbake senga vår, må jeg nok bli tøffere og lære A å sove i egen seng, selv om det betyr litt hyl og skrik. Gruer meg!

Heldiggris som har unge som tar smokk! A liker ikke smokken. Sukk!

Godt å høre at det går bedre med deg. Fortsatt god helg! :klem:

:Nikke: Det er det virkelig! Det hjelper faktisk veldig godt å bare få avlastning noen timer :)

Vel, jeg er faktisk både sta og utålmodig jeg... Det varier hva jeg er sta på og hva jeg er utålmodig på... Ammingen f.eks var jeg både dypt fortvilet og utålmodig på, men likevel nektet jeg å gi opp... Når jeg er trøtt er jeg iallfall utålmodig! :sjenert:

Er ikke bare bare å lære de små ting de ikke vil, hyl og skrik er ikke mye moro nei :riste:

Har du prøvd mange forskjellige smokker? Kjedelig at han ikke tar smokk, men du får se positivt på det: du slipper å avvenne han senere ;)

God helg til deg også! :klem:

Ny dagbok jo!!!!

Gratulerer :blomst: Hadde ikke fått med meg det jeg... :sjenert:

Lillegutt har fått 0-6 mnd smokker hele tida. Har gått veldig fint :)

Så bra du får litt avlastning!!! Det er ikke bare bare når familien bor langt unna. vi hadde en skrikeperiode i ferien. Veldig godt at vi ferierte mye hos lillegutts besteforeldre da, så vi fikk masse avlastning. Det trengtes!!!

Får håpe du finner en jobb eller at det ordner seg med kontantstøtte hvis det er det du helst vil ha.

Mener at svangerskapspenger også gjelder som grunnlag for dagpenger, så det går forhåpentligvis greit.

Fortsatt god helg :klemmer:

Takk :)

Deilig med avlastning i skrikeperioden til babyen :jepp:

Det ordner seg nok, enten på den ene eller andre måten med jobb og/eller kontantstøtte. Liker bare ikke at ting er så usikre... Men det er ei god stund til jeg må bekymre meg enda da :)

Ja, jeg også er ganske sikker på at svangerskapspenger gjelder som grunnlag for dagpenger :)

God helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miraklenes tid er ikke forbi! Nå sover S i vippestolen sin, av alle steder! Vet ikke om det er helt bra for han, men jeg vil ikke flytte han slik at han våkner... Det er jo en innstilling på stolen som heter "sove" og så sover man jo i bilstoler også, det er jo neppe noe farligere å sove i en vippestol? :vetikke: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at han roer seg litt, deilig følelse. Er nok ikke farlig å la han sove litt i vippestolen :riste:

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H har også sovnet i vippestolen en gang. Virket som han lå veldig behagelig, så vi lot han ligge der... Tror han sov 45 min.

Kondomer er noe herk ja! Men veldig greie å ha når man ikke vil ha to veldig, veldig tette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regler::kjefte::nei: :dåne: :roll::klaske::kjempesinna: :slåss: :fy_fy::frustrert:

hersens, *#@§$¤%¨^~<<£ kondomer! :kjefte:

:fnise:

Miraklenes tid er ikke forbi! Nå sover S i vippestolen sin, av alle steder! Vet ikke om det er helt bra for han, men jeg vil ikke flytte han slik at han våkner... Det er jo en innstilling på stolen som heter "sove" og så sover man jo i bilstoler også, det er jo neppe noe farligere å sove i en vippestol? :vetikke: :klø:

Trodde ikke det var noe farlig med vippestolen fra nyfødt, jeg...? Jeg har mye å lære og finne ut av ennå, skønner jeg... :sjenert:

Og kan virkelig ikke en og samme smokk brukes mer enn 1 mnd??!!! Gjelder det alle smokker til alle barn? I så fall er det MANGE som bryter den "regelen" av foreldrene til barna i barnehagen..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtta er i alle fall ikke fjerna enda, så jeg på NAV... Håper virkelig ikke den blir det... Hvor har du lest/hørt om det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at han roer seg litt, deilig følelse. Er nok ikke farlig å la han sove litt i vippestolen :riste:

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

:jepp: Håper det varer at han er så snill, altså han er jo alltid snill men du skjønner hva jeg mener ;) Tror at jeg bare lar S ligge om han sovner noe annet sted enn på meg eller mannen jeg... Siden han som regel ikke vil sove alene... :sjenert:

En fortsatt fin søndag til deg også! :klem:

H har også sovnet i vippestolen en gang. Virket som han lå veldig behagelig, så vi lot han ligge der... Tror han sov 45 min.

Kondomer er noe herk ja! Men veldig greie å ha når man ikke vil ha to veldig, veldig tette :fnise:

Mhm... Satser på at han sov godt der :) S sov i en halvtimes tid, ikke verst for å være han når han sover alene :)

:fnise: Ja, kondomer er virkelig noe møkk! :kjefte: Vil ikke ha to så tette, nei... Og hormonprevensjon er noe dritt det også, iallfall sist jeg prøvde... P-piller for menn burde komme på markedet snart!

:fnise:

Trodde ikke det var noe farlig med vippestolen fra nyfødt, jeg...? Jeg har mye å lære og finne ut av ennå, skønner jeg... :sjenert:

Og kan virkelig ikke en og samme smokk brukes mer enn 1 mnd??!!! Gjelder det alle smokker til alle barn? I så fall er det MANGE som bryter den "regelen" av foreldrene til barna i barnehagen..... :sjenert:

Tror det kommer an på vippestolen... Tror vår kan brukes fra nyfødt, men det er viktig å ikke la de sitte for lenge, men de sier vist fra selv når de sitter ubehagelig eller ikke vil mer :) Neppe noe mer farlig enn f.eks bilstol...

Vel, det står på pakningen til smokkene at de ikke skal brukes i ca mer enn 1 måned. Om det er noe i det, eller om det bare er noe de skriver vet jeg ikke... Men etter ei stund kan den jo bli ganske utslitt og ødelagt, og en ødelagt smokk er jo ikke bra for babyen. Skjønt, trenger sikkert ikke bytte den så ofte- ta det litt på skjønn.

Kontantstøtta er i alle fall ikke fjerna enda, så jeg på NAV... Håper virkelig ikke den blir det... Hvor har du lest/hørt om det forresten?

Leste det på forsiden av Dagbladet eller Vg for noen uker siden. Søk på det på Google, så kommer det opp at Høyre vil fjerne den :sjenert:

Forresten: Gratulerer til lille S som er 2 mnd i dag!

Takk :-D

===============================================

:hoppe: :juhu: S er 2 måneder!

Store, lille klumpen vår :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes "alt", iallfall mye, lukter tran for tiden jeg... hmm :forvirra:

Lurer på når mensen skal komme tilbake, men det er vel individuelt. De sier jo at den skal holde seg unna hvis man fullammer/ammer hver 3. eller 5. time eller noe sånt. Det blir visst sagt så mye forskjellig, man blir jo koko av mindre :vetikke:

I morgen skal jeg være alene hjemme igjen... Formen min er mye bedre nå, så forhåpentligvis går det bra, men er litt bekymret likevel... :sjenert:

Nå sover mann og barn søtt, og det er på høy tid at jeg gjør det samme :jepp:

God natt! :goodbye: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hvordan har dagen i dag vært?

Håper det går bedre nå, virker i allefall slik :sjenert:

Koko ja :fnise: Skal man tenke på alt så blir man koko, riktig det ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Hvordan har dagen i dag vært?

Håper det går bedre nå, virker i allefall slik :sjenert:

Koko ja :fnise: Skal man tenke på alt så blir man koko, riktig det ;)

:klemmer:

:vinke:

Dagen i dag har vært fin, S har vært kjempesøt og snill, til og med sovet alene litt :-D Men jeg kjenner det på kvelden at jeg er sliiiiiiten. Men det går bedre, ja :jepp:

:fnise: Føler jeg blir litt koko av og til ;)

:klem:

=========================================

Hvis det er noens dagbok jeg ikke har vært innom på en stund er det pga de har falt ut fra "mine innlegg"... Skal prøve å få de tilbake så snart som mulig...

I dag har S vært kjempesnill og sovet to eller tre ganger alene, hver gang har han sovet ca en halvtime :-D Vanligvis, når han sover på meg, sover han lengre, men det er så herlig å få litt tid for seg selv. Selv om jeg sitter rett ved siden av han og er musestille i frykt for at han skal våkne :sjenert::fnise:

Han er blitt så flink med leggingen om kvelden. Vi tar på han pyjamas og legger han i vogga, der ligger han og ser på uroen sin (som han er heelt hypnotisert av) og så slukner han til slutt helt av seg selv. Noen ganger sutrer han litt, men da er det bare å gi han smokken. Skulle ønske han var like flink på dagtid!

Når bør man legge de små? S blir lagt ca klokka ti, det er vel egentlig alt for sent :sjenert: Tenker såklart ikke å legge han så sent når han blir eldre altså...

I morgen slutter mannen tidligere på jobb, veldig godt å få han hjem før. På onsdag har han fri, og det blir enda bedre :) Onsdag skal vi også til samtale med presten i forbindelse med dåp.

Men nå er det på høy tid jeg finner mannen min og senga... Får ta de dagbøkene jeg ikke rakk i dag i morgen i stedet! Natta :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er Flickan ute og triller på S, så jeg har sovet og slapper av og koser meg nå :) Veldig godt å få litt tid for seg selv :jepp: Men det er rart hvor fort man savner disse små! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumtidum... *plystre* :sjenert:

:fnise:

:klem:

Så enig, så enig. ;)

:ler:

Er vel bare for en stund.

Nå er Flickan ute og triller på S, så jeg har sovet og slapper av og koser meg nå :) Veldig godt å få litt tid for seg selv :jepp: Men det er rart hvor fort man savner disse små! :sjenert:

Sånn er det her også. Jeg var borte 3 timer fra lillesnuppa i går, og jeg savna henne sååå masse samtidig som det var godt med egentid.

Jeg ringte hjem to ganger. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig. ;)

:ler:

Er vel bare for en stund.

Sånn er det her også. Jeg var borte 3 timer fra lillesnuppa i går, og jeg savna henne sååå masse samtidig som det var godt med egentid.

Jeg ringte hjem to ganger. :sjenert:

:fnise: Godt det ikke er bare meg som synes det ;)

Det er så godt med alenetid, men likevel savner man de skikkelig ja! Gullklumpen min...

===========================================

Godt med alenetid i dag, og at mannen kom hjem tidligere :) Føler meg uthvilt nå, håper det varer :jepp:

Sender bilder til fremkalling nå, så skal vi begynne på albumet til S. Det er på tide, men vi er litt trege... :sjenert:

I morgen er det samtale med prest i forbindelse med dåpen, så er det gjort :) Ellers skal vi bare sløve og kose oss sammen, mannen har fri og det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har begynt å krangle med maten de siste dagene :( Nesten hver gang han spiser så hylgriner han, og det er så frustrerende! Han spiser i tre-fire min. og så begynner han å hylgrine, får som regel roet han og han spiser mere, men det hender han stopper opp og hylgriner to-tre ganger i løpet av et måltid... Skjønner ikke hvorfor han gjør dette! Tror han får i seg nok mat, sist han ble veid gjorde han iallfall det, og han virker mett og fornøyd, så jeg tror ikke det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...