Gjest 35 Nathalie Skrevet 16. august 2008 #1 Del Skrevet 16. august 2008 A Nightinggale in Berkeley square...synger Manhattan Transfer. Nettdating skrives det mye om men det er ikke min greie...jeg er best på live meetings med folk jeg har plukket ut selv. Mange av de er kanskje mislykkede også. Er ikke det deperat og loseraktigo å ty til nettdating? Jeg blir aldri gift, mens alle mine venner og familie stifter familier så det suser. Jeg liker å være hjemme, så jeg treffer mest folk på jobb men der er alle gift. Noen av oss må visst være single uten barn for alltid. Selv om de er 35, good looking og får masse komplimenter og dater. Med mer eller mindre gifte menn. Life is a bitch noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 16. august 2008 #2 Del Skrevet 16. august 2008 Hvorfor er det desperat og loseraktig å nettdate? Jeg er ingen av delene, men i mangel av andre ok arenaer å date på, passer dette meg veldig bra. Og det er veeeeeldig mange som nettdater. Tviler på om alle er desperate og losers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #3 Del Skrevet 17. august 2008 A Nightinggale in Berkeley square...synger Manhattan Transfer. Nettdating skrives det mye om men det er ikke min greie...jeg er best på live meetings med folk jeg har plukket ut selv. Mange av de er kanskje mislykkede også. Er ikke det deperat og loseraktigo å ty til nettdating? Jeg blir aldri gift, mens alle mine venner og familie stifter familier så det suser. Jeg liker å være hjemme, så jeg treffer mest folk på jobb men der er alle gift. Noen av oss må visst være single uten barn for alltid. Selv om de er 35, good looking og får masse komplimenter og dater. Med mer eller mindre gifte menn. Life is a bitch noen ganger. Kanskje dine verdier (eller mangelen på verdier) er årsaken til at du forblir singel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 35 Nathalie Skrevet 17. august 2008 #4 Del Skrevet 17. august 2008 Kanskje dine verdier (eller mangelen på verdier) er årsaken til at du forblir singel? Jeg tror ikke det. Jeg har verdier som jeg synes er fine. Alle kan gjøre noen bommerter inne i mellom, vet du. Jeg leste nylig om Synnøve Skartveit som er 37 år, i bladet "KK Kropp" og der sier hun i et intervju at alle hennes venner og familie er godt etablert med familier, alle unntatt henne. Hun ville gjerne ha mann og barn, men enten var mennene gift eller hun ble ikke forelsket. Jeg kjenner meg veldig igjen i det hun sier. Det skal jo klaffe. Synnøve Skartveit sa hvertfall i intervjuet at hun hadde hørt at de kjekke mennene var i Jotunheimen til høsten. Kanskje det er en idé å melde seg på fjellturer i regi av Den norske turistforening for å bli kjent med nye. Men melder folk seg på slikt alene da? Synnøve Skartveit nevnte også noe med typen mann "arkitekt/lege" er fin kombinasjon på type, men vet ikke helt om hun vil treffe på de i Jotunheimen...hva mener andre, er arrangerte fjellturer med DNT veien å gå for å bli kjent med kjekke og ressurssterke (og ikke minst single) menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #5 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg tror ikke det. Jeg har verdier som jeg synes er fine. Alle kan gjøre noen bommerter inne i mellom, vet du. Joda, mente ikke å være krass mot deg. Vil bare anbefale deg å unngå dater med gifte menn. Det sier noe om moralen din, som andre kan oppleve som negativt. Selv er jeg kritisk til både de som er utro og de som dater en som er opptatt. Jeg tror også mange menn er av samme oppfatning. Man vil kunne stole på en partner. Men det er bare min mening da... Ellers synes jeg det var en god ide å dra på tur i Jotunheimen. Men gjør det først og fremt for naturopplevelsens del, så får det heller bli en bonus hvis du blir kjent med en interessant singel mann. Det er et bra sted å begynne... Jeg synes heller ikke du burde avskrive nettdating helt. Det er faktisk mange ressurssterke menn på nettet. Det er også lettere å velge ut noen med egenskaper du liker. Det er også lettere å avvise personen hvis kjemien ikke stemmer ved første møte. Begge er forberedt på at det kan skje. Også synes jeg du burde åpne opp for andre enn leger og arkitekter. Ikke vær så opptatt av deres yrke/utdannelse. Leger er like forskjellige som alle andre. La heller personkjemi være avgjørende. God tur til Jotunheimen og lykke til med kjærligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 35 Nathalie Skrevet 17. august 2008 #6 Del Skrevet 17. august 2008 Joda, mente ikke å være krass mot deg. Vil bare anbefale deg å unngå dater med gifte menn. Det sier noe om moralen din, som andre kan oppleve som negativt. Selv er jeg kritisk til både de som er utro og de som dater en som er opptatt. Jeg tror også mange menn er av samme oppfatning. Man vil kunne stole på en partner. Men det er bare min mening da... Ellers synes jeg det var en god ide å dra på tur i Jotunheimen. Men gjør det først og fremt for naturopplevelsens del, så får det heller bli en bonus hvis du blir kjent med en interessant singel mann. Det er et bra sted å begynne... Jeg synes heller ikke du burde avskrive nettdating helt. Det er faktisk mange ressurssterke menn på nettet. Det er også lettere å velge ut noen med egenskaper du liker. Det er også lettere å avvise personen hvis kjemien ikke stemmer ved første møte. Begge er forberedt på at det kan skje. Også synes jeg du burde åpne opp for andre enn leger og arkitekter. Ikke vær så opptatt av deres yrke/utdannelse. Leger er like forskjellige som alle andre. La heller personkjemi være avgjørende. God tur til Jotunheimen og lykke til med kjærligheten! Takk for innspill. Vel, det var nå ikke jeg som var spesielt ute etter arkitekt/lege-typen, det var det Synnøve Skartveit som nevnte i intervjuet jeg leste i. Men typen er ikke dum. Selv ser jeg litt bredere enn lege/arkitekt...jeg har faktisk erfaring fra menn som er det, min erfaring er med menn fra NHH, UiO og NMH-type menn (jus, økonomi, politikk, musikk, osv.) Jeg er åpen for flere typer menn, men at de virker interessante også gjennnom sine yrkesvalg teller jo med i helhetsbildet. Nå jakter jeg ikke på en mann hver dag, men på lang sikt må man nesten ta det med i betraktning at det alltids kan være kjekt med en livspartner som man deler opplevelser med. Det er heller ikek alle forunt å finne en som det klaffer med (ting kan stå i veien: parten er gift fra før, eller kjemien var ikke der). Jeg vet også om et par flotte, single jenter på 37 og 43 som pr i dag ikke er i forhold og de har ingen barn. Da tenker jeg "Wow, helt utrolig at ikke en mann har kapret dem!" De er kjempeflotte, pene, ressurssterke, har humor, flotte jobber, reiser og kunne ha tenkt seg barn. Men ingen menn har altså kapret dem! Da lurer jeg på hva som er i veien i dette landet....med menn og kvinner generelt og hvordan det egentlig står til. Jeg kjenner også til godt voksne menn som er gift, men som er pendler til jobb og bor altså et annet sted enn konen sin - gjerne fordi det ikke går så strålende i ekteskapet der de har vært gift i 15-20 år og barna begynner å bli så store at de skal flytte ut. Når jeg ser så mange ulike "skjebner" får det meg til å lure på om det meste her i livet handler om timing: på rett sted til rett tid. Jeg jakter altså ikke på den måten at en fjelltur ikke gir meg glede om jeg ikke ser noen kjekke menn der, men det ville være en bonus. Noe annet ville være teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #7 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg vet også om et par flotte, single jenter på 37 og 43 som pr i dag ikke er i forhold og de har ingen barn. Da tenker jeg "Wow, helt utrolig at ikke en mann har kapret dem!" De er kjempeflotte, pene, ressurssterke, har humor, flotte jobber, reiser og kunne ha tenkt seg barn. Men ingen menn har altså kapret dem! Da lurer jeg på hva som er i veien i dette landet....med menn og kvinner generelt og hvordan det egentlig står til. Jeg tror det kan virke litt skremmende hvis dama er for vellykket. Tror menn da kan bli redd for å ikke innfri forventningene. Jeg tror mange menn liker å se på perfekte damer, men de vil han en kjæreste som er helt normalt pen og ganske enkel å være sammen med. Tror mange drømmer om en litt uformell dame som synes de er verdens herligste mann også når de sitter ubarbert i joggebukse og drikker en cola, mens de ser på tippekampen med beina på bordet. De tror kanskje at de mest perfekte damene krever mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 35 Nathalie Skrevet 17. august 2008 #8 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg tror det kan virke litt skremmende hvis dama er for vellykket. Tror menn da kan bli redd for å ikke innfri forventningene. Jeg tror mange menn liker å se på perfekte damer, men de vil han en kjæreste som er helt normalt pen og ganske enkel å være sammen med. Tror mange drømmer om en litt uformell dame som synes de er verdens herligste mann også når de sitter ubarbert i joggebukse og drikker en cola, mens de ser på tippekampen med beina på bordet. De tror kanskje at de mest perfekte damene krever mer. De jeg henviste til er da ikke "vellykket" i form av "uoppnåelig". De har slitt for sine utdannelser, og de har i dag bra jobber i norsk næringsliv, men de er ikke ledere/har toppjobber. De tjener heller ikke avskrekkende mye, altså ikke over 500.000. De er feminine og ikke fisefine... Er det ikke en forskjell på "uoppnåelige kvinner som skremmer norske menn" og "kvinner som vil ha noe mer enn menn som ser tippekampen og drikker øl"? Greit at en mann kan finne på å gjøre det en sjelden gang, men det er vel ikke for mye forlangt å finne seg en mann som ikke er spesielt sportsinteressert (se det på TV)? Jeg kjenner flere menn (gifte selvsagt) som aldri ser sport på TV...og de drikker vin, ikke øl. Øl drikker de kanskje bare en sjelden gang ute med kamerater på byen for å teste det lokale ølet eller noe. Så de finnes, disse mennene. Jeg tror også at menn som ikke tør å satse på en dame fordi hun er pen/slank/har en bra jobb kanskje er usikker selv som mann, og hvem vil vel ha det da? På den annen side ser jeg nettopp at menn som er ressurssterke velger vanlige "ikke fullt så pene" jenter som de stifter familie med. Disse jentene kan kanskje sees på som noe enkle, og middels søte, men de kan ha gode jobber. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #9 Del Skrevet 30. august 2008 Vi er dessverre flere...single kvinner i 30 og 40 års alderen. Sannsynligvis finnes det ikke nok menn i Norge. De som finnes er gift, opptatt, nerder, går aldri ut, er harry og tapere (ikke bra nok) er nisser (reiser aldri og ser ut som fjøsbønder) eller de er sportsidioter (grunne og uinteressante). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 30. august 2008 #10 Del Skrevet 30. august 2008 Vi er dessverre flere...single kvinner i 30 og 40 års alderen. Sannsynligvis finnes det ikke nok menn i Norge. De som finnes er gift, opptatt, nerder, går aldri ut, er harry og tapere (ikke bra nok) er nisser (reiser aldri og ser ut som fjøsbønder) eller de er sportsidioter (grunne og uinteressante). Eller så har de ingen interesse av damer med slike menneskesyn som fremkommer i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Charlotta_* Skrevet 30. august 2008 #11 Del Skrevet 30. august 2008 Eller så har de ingen interesse av damer med slike menneskesyn som fremkommer i denne tråden. Fjøsnissene og de kjedelige mennene har vel ingen interesse av slike kvinner, men de andre mennene, de mer suksessfylte og kjekke, er naturligvis interessert i vakre og interessante kvinner med litt klasse. Problemet er vel at det ikke er så mange slike menn som attpåtil er single i Norge. Det er for få sukessfylte menn her og alt for spredtbygde strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #12 Del Skrevet 30. august 2008 Fjøsnissene og de kjedelige mennene har vel ingen interesse av slike kvinner, men de andre mennene, de mer suksessfylte og kjekke, er naturligvis interessert i vakre og interessante kvinner med litt klasse. Problemet er vel at det ikke er så mange slike menn som attpåtil er single i Norge. Det er for få sukessfylte menn her og alt for spredtbygde strøk. Selv ikke vi ikke- fullt så vakre kvinner med ikke fullt så mye klasse har lett for å finne menn i 30 - 40 års alderen. Og finner vi de - suksessrike - så er de mest opptatt av å få barn med en gang, men om man snakker (!) med en annen mann er det over og ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå