Gå til innhold

Hva skal man gjøre alene?

Gjest Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss

Lurer litt på hva man egentlig skal gjøre all den tiden alene. Synes det kan bli slitsomt å finne på ting med venninner og sånt hele tiden, synes det er greit å kunne slappe av litt med familien, eller alene. I dag f.eks har jeg bakt kanelboller. Skal ikke ha gjester eller noe sånt, så det blir jo bare meg som spiser alt. Jeg har det helt greit alene, men har jo lyst på barn og egen familie og alt det der snart. Problemer er bare at det aldri klaffer med en gutt. På mange måte instiller jeg meg mer og mer på å bare være alene, men er jo ikke det jeg egentlig ønsker heller. Jeg gjør egentlig stort sett de samme tingene som folk i etablerte forhold gjør, men får jo litt panikk av og til når jeg tenker på fremtiden og er redd jeg kommer til å være alene for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Slik har jeg det også, bare med den forskjellen at jeg har store barn som lever sine egne liv. Yngstemann bor her, men farter med venner hele tiden.

Jeg koser meg for det meste, men i blant kommer savnet etter en å dele ting med, og finne på noe sammen med.

Så jeg vet akkurat hvordan du har det, stjernedryss. Men en dag kommer du sikkert til å få den familien du ønsker deg. Jeg tror alle som er single har slike dager som du har i dag, og spesielt på søndager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du vet at du ikke får tid til å gjøre når du eventuelt får deg en kjæreste. :) Nå er ikke jeg typen som like å sitte i sofaen å zappe, så jeg er avhengig av å ha noe å finne på.

Lær deg å male, lær deg å fotografere, kjøp deg et intrument og lær deg å spille, skriv en bok eller lignende. Dyrk deg selv, gjør det du alltid har hatt lyst til å gjøre.

Eller, du kan gå aktivt ut å lete etter en kjæreste. Det virker som at det er en hobby for mange det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Gjør det du vet at du ikke får tid til å gjøre når du eventuelt får deg en kjæreste. :) Nå er ikke jeg typen som like å sitte i sofaen å zappe, så jeg er avhengig av å ha noe å finne på.

Lær deg å male, lær deg å fotografere, kjøp deg et intrument og lær deg å spille, skriv en bok eller lignende. Dyrk deg selv, gjør det du alltid har hatt lyst til å gjøre.

Eller, du kan gå aktivt ut å lete etter en kjæreste. Det virker som at det er en hobby for mange det også. :)

Jeg har ikke lyst til å vie livet mitt til en hobby, eller å være ute å jakte, og det jeg alltid har hatt lyst til å gjøre det gjør jeg hele tiden. Problemet er jo ikke å få tiden til å gå, det vanskeligste er nok heller å vende seg til at livet er det som skjer her og nå, og ikke om en uke, et år, eller en gang i fremtiden. Jeg har ikke en dårlig dag eller noe sånt noe, jeg har det ok, skulle bare ønske ting var litt annerledes. Forventes det virkelig at jeg skal gå på ski over Antarktis elle noe sånt bare fordi jeg er singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et kjæledyr?

Jeg er mye alene pga mannens jobb. Og har veldig stor glede i det selskapet og den jobben to katter gir meg.

Ellers har jeg to flotte venninner som er single, og som jeg virkelig beundrer. De har kjøpt lelighet alene, pusset opp og klarer seg selv. Jeg føler at jeg som "alltid" har hatt pappa eller samboer aldri ville fått til noe slikt.

Og sannsynligvis møter du noen en dag, og da vil du savne alenetid :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Nå liker jeg ikke dyr noe særlig, så kjæledyr er uaktuellt. Mine livsoppgaver er for tiden å tjene mest mulig penger og ha en leilighet som ser best mulig ut. Trives i mitt eget selskap, da jeg slipper å ta hensyn til andre. Det jeg savner er vel det å kunne høre litt stemmer rundt meg av og til, og noen som blir glad når jeg lager middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det vanskeligste er nok heller å vende seg til at livet er det som skjer her og nå, og ikke om en uke, et år, eller en gang i fremtiden.

Det sliter jeg også litt med. Jeg går liksom hele tida og venter på noe. Venter på at det store skal skje, at jeg skal forelske meg og "leve lykkelig". Og det er ikke bare den store kjærligheten jeg venter på, føler alltid jeg går og ser fram til et eller annet jeg skal senere (om en uke eller en måned eller...), istedenfor å prøve å skape et fint liv i nuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært jeg som skrev det innlegget du gjorde, Stjernedryss.

Er også singel, og ser vel for meg at jeg blir ei gammel dame som viet meg til bøkene og faget.

Men man vet aldri, gudskjelov kanskje ;)

Så hva gjør jeg dag ut og dag inn.

Når jeg har hele dager hjemme, ser ihvertfall leiligheten fin ut.

Jeg leser endel.

Skravler enormt mye i tlf med venninner til tider.

Ser altfor mye på denne skjermen.

Men jeg har tid til å trene en del.

Jeg går gode og lange turer.

Jeg er ikke den typen som klarer å sette seg på kafè alene, selv om jeg gjerne skulle vært det.

Og jeg prøver og ikke vie mye tanketid til alene-resten-av-livet tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en "trøst" kan det være like stillestående i et forhold også. Om jeg baker kake ender jeg ofte med å spise hele selv, fordi samboern min ikke er så glad i, og jeg bor langt unna vennene mine. Jeg tror kanskje venner og liv (interesser, engasjement i et eller annet) utenom jobb og hjemme er stikkordene enten man er singel eller ei, et forhold dekker ikke alle behov uansett, selv om mye tid går med om man har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventes det virkelig at jeg skal gå på ski over Antarktis elle noe sånt bare fordi jeg er singel?

Haha. Forstår hva du mener. Er så typisk råd til single som vil ha kjæreste; finn en hobby istedetfor! Bruk masse tid på instrumenter, malesaker, eller salsa. Er det virkelig mange voksne mennesker som finner ut at ja, jeg skal begynne å spille trompet, det fyller nok opp tomrommet?

Trådstarter: Jeg skjønner poenget ditt, tror jeg. Jeg har det kjempefint når jeg er alene. Trives i mitt eget selskap og alt det der. Men det ligger et lite "dette er jo ikke alt" i bakhodet mitt - jeg skal jo ha drømmetypen, barn og ja, kjernefamilien. Og jeg lever heller ikke i nuet. Tenker på hvor bra ting kommer til å bli, på en måte. Gleder meg til å møte en fyr som kommer til å blow me away, og gleder meg til å føle at han vil jeg leve resten av livet sammen med. Det må være deilig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Haha. Forstår hva du mener. Er så typisk råd til single som vil ha kjæreste; finn en hobby istedetfor! Bruk masse tid på instrumenter, malesaker, eller salsa. Er det virkelig mange voksne mennesker som finner ut at ja, jeg skal begynne å spille trompet, det fyller nok opp tomrommet?

Ja, når man får råd som "gjør det du alltid har hatt lyst til å gjøre!" Hva er det jeg alltid har hatt lyst til å gjøre da? Det eneste jeg kan komme på er at jeg alltid har ønsker meg egen familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når man får råd som "gjør det du alltid har hatt lyst til å gjøre!" Hva er det jeg alltid har hatt lyst til å gjøre da? Det eneste jeg kan komme på er at jeg alltid har ønsker meg egen familie...

Du lurte jo "litt på hva man egentlig skal gjøre all den tiden alene", men du har egentlig ikke lyst til å gjøre noe, du har bare lyst på familie. Du gir også uttrykk for at du ikke vil ut å "jakte" på en kjæreste. Det må være jeg som ikke har skjønt spørsmålet, eller ikke har skjønt hvordan du tenker. Det er forsåvidt ikke første gangen jeg har misforstått en kvinne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Du lurte jo "litt på hva man egentlig skal gjøre all den tiden alene", men du har egentlig ikke lyst til å gjøre noe, du har bare lyst på familie. Du gir også uttrykk for at du ikke vil ut å "jakte" på en kjæreste. Det må være jeg som ikke har skjønt spørsmålet, eller ikke har skjønt hvordan du tenker. Det er forsåvidt ikke første gangen jeg har misforstått en kvinne :ler:

Nei, tror ikke du har skjønt tankegangen helt. Jeg sa jo jeg er lei av et typisk singelliv (feste, gå på byen, være med venninner, date). Problemet er ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå, men hvordan jeg skal bruke den riktig. Hadde jeg visst hva jeg hadde hatt lyst til så hadde jeg jo ikke trengt å spørre her. Mulig det ikke finnes noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Har akkurat vært gjennom et samlivsbrudd, og det jeg savner mest er "familiedelen".

Et tips til deg, hvis du ikke er så glad i å "jakte". Finn deg en hobby!

En hobby der du kan treffe likesinnede, som liker å gjøre det du liker.

Det kan være dansing, turgrupper, kampsport, matlaging, leirdueskyting, brodering, fekting, røde kors, fotografikurs, basehopping, etc.

Jo mer du gjør slike ting, jo større sjanse er det for at du trives med deg selv, og kanskje i tillegg finner noen som du kan dele livet med. :)

Lykke til!

Ps. Jeg har selv begynt med trening, fotografi, fisking, og jeg har allerede gått på fjelltur med en skjønn jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...