Gjest barnehageassistent Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Jeg er barnehage assistent. Jeg er utdannet fagarbeider, og har 8 års annsinitet. 270 000 pr år. Enn du?
Malina Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg er også fagarbeider. Jeg har fire års annsinitet, og får 268000 ca. Jobber i kommunal barnehage. Det er ikke mye man får i annsinitet synes jeg.
Lady Lovelylocks Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg er også fagarbeider. Jobber i privat bhg og har 7 års annsinitet, tjener mye mindre enn dere
Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jobber i privat barnehage som assistent. Har 6 års erfaring. 245 000 kr i året etter årets oppgjør.
Gjest LILLEPUTT Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Jeg er fagarbeider også. Vi får lønnsøkning nå, så tallet, men husker ikke eksakt, men det var 270 tusen og noe. Har 9 års ansinitet. Privat bhg.
Lassie Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Som fagarbeider er de nye minstelønnssatsene sånn i stat og kommune: 0års ansiennitet - 263 100kr 4års ansiennitet - 265 100kr 8års ansiennitet - 270 400kr 10års ansiennitet - 306 000kr Private barnehager har enten egne satser eller gjør som de vil, det kommer an på om de er medlem i private barnehagers landsforrening eller hva det heter, eller om de ikke er medlemmer i noe. Det er flere private barnehager som ikke har noen tariffavtaler. Jeg har ei venninne som har over 10års ansiennitet som fagarbeider, så hun skulle hatt 306 000kr i året, men hun jobber i en privat barnehage uten tariffavtale og har en årslønn på 260 000kr, altså mindre enn minstelønna som er i kommunale barnehager... Jeg har 8års ansiennitet, så jeg har 270 400kr i året, siden jeg jobber i kommunal barnehage. Barnehageassistenter, altså ufaglærte, har mindre minstelønn.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Jeg er fagarbeider med 263 000 i året. Kommunal med 0 ansenitet. Er fornøyd med det. Det er værre at det går så tregt oppover når jeg får mer ansenitet...
mann23 Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Hva betyr "utdannet" fagarbeider? Er det lang skole for å kunne jobbe i barnehage?
Lassie Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Hva betyr "utdannet" fagarbeider? Er det lang skole for å kunne jobbe i barnehage? Er du fagarbeider så har du gått 2år på skole og 2år i lærlingetid, evt. 3år på skole med praksis om du ikke har fått lærlingeplass. Så avlegger du en fagprøve som går over flere dager, med både teoretisk og praktiske deler. Består du denne får du et fagbrev, og er dermed utdannet som fagarbeider. (nå skriver jeg om barne- og ungdomsarbeidere, da, siden det er det jeg er utdannet som selv.) Det er en yrkesfaglig utdannelse som f.eks. tømrere som også har et par år i skole og et par år som lærlinger. Man må ikke ha gått skole for å jobbe i barnehage, men da vil man jobbe som ufaglært, altså assistent.
Gjest anne e Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er barnehage assistent. Jeg er utdannet fagarbeider, og har 8 års annsinitet. 270 000 pr år. Enn du? jeg er ufaglært assistent med ti års annsiniteti.i2008 vil en 100% stilling gi meg en lønn på 280 000. dvs 143,45 kr i timen
Østlandet Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 jeg er ufaglært assistent med ti års annsiniteti.i2008 vil en 100% stilling gi meg en lønn på 280 000. dvs 143,45 kr i timen Om jeg skal være litt ekkel (og "belærende"). Alle årene deres hjelper visst ikke mye på kunnskap i Norsk? Ble helt sliten av å lese dette. Men altså. Ordet er (fra ordboka): ansiennite't -en (fra fr, av ancien 'gammel') (rett, fordel som følger av lang) tjenestetid i et arbeid el. (langvarig) medlemskap i en organisasjon Måtte bare si det. Ordet skrek liksom mot meg. 1
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Om jeg skal være litt ekkel (og "belærende"). Alle årene deres hjelper visst ikke mye på kunnskap i Norsk? Ble helt sliten av å lese dette. Men altså. Ordet er (fra ordboka): ansiennite't -en (fra fr, av ancien 'gammel') (rett, fordel som følger av lang) tjenestetid i et arbeid el. (langvarig) medlemskap i en organisasjon Måtte bare si det. Ordet skrek liksom mot meg. Bra du understreket at du ikke ville være ekkel, for ellers kunne man lett misforstått. Takk for utdrag fra ordbok, på vegne av alle oss barnehageassistenter som trenger denne opplysningen, og som av og til skriver feil.
Østlandet Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Bra du understreket at du ikke ville være ekkel, for ellers kunne man lett misforstått. Takk for utdrag fra ordbok, på vegne av alle oss barnehageassistenter som trenger denne opplysningen, og som av og til skriver feil. Bare hyggelig det... Å kunne bidra litt, mener jeg. En vidunderlig natt, ønskes alle barnehageansatte.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes dere tjener dårlig! Det er en kjempeviktig jobb, og sikkert slitsomt også! Hvordan klarer dere å få boliglån? Selv tjener jeg 445 000, og har ikke hatt råd til å kjøpe egen bolig....
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes dere tjener dårlig! Det er en kjempeviktig jobb, og sikkert slitsomt også! Hvordan klarer dere å få boliglån? Selv tjener jeg 445 000, og har ikke hatt råd til å kjøpe egen bolig.... Jeg synes dere tjener passe,kanskje litt for mye. Det skal faktisk lønne seg å ha en høyere utdannelse. Jo lengere utdannelse, jo mer studielån som skal betales tilbake. Hvor mye har dere i studielån?
Gjest *Ulla* Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Hvordan klarer dere å få boliglån? Selv tjener jeg 445 000, og har ikke hatt råd til å kjøpe egen bolig.... Det spørs jo på boligprisene i det området man bor. Du kvalifiserer til et lån på rundt 1.3 mill.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #17 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg synes dere tjener passe,kanskje litt for mye. Det skal faktisk lønne seg å ha en høyere utdannelse. Jo lengere utdannelse, jo mer studielån som skal betales tilbake. Hvor mye har dere i studielån? tjener for mye?? kanskje i forhold til den pedagogiske lederen ja... jeg har 3 år på videregående og 3 år på høgskole, har 200.000 kr i studielån. er ped leder, og med dette får jeg kun ca 20.000 kr mer i året enn assistentene for dette... er alt for dårlig i forhold til utdannelse!! så hva lønner seg egentlig her?? jo å ikke ta utdannelse. vi jobber dessuten MYYYYE gratis på fritiden. generelt tjener vi i barnehage sektoren latterlig dårlig. egentlig føler vi oss latterligjorte med den lønna! tror ikke politikerene ser hvor viktig jobb vi gjør. de bør skamme seg!! og er det rart det er manko på førskolelærere?? mange slutter etter et år og får andre jobber..
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #18 Skrevet 16. oktober 2008 Det spørs jo på boligprisene i det området man bor. Du kvalifiserer til et lån på rundt 1.3 mill. Og hva kan man kjøpe for 1,3 mill - i Oslo - i Trondheim - i Bergen - i Stavanger - i Tromsø ??? ??? ??? nada...
Rosalie Skrevet 16. oktober 2008 #19 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis man ikke MÅ bo midt i sentrum av de store byene, kan du fint få en to-roms eller en liten tre-roms i dyreste byene.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #20 Skrevet 16. oktober 2008 Og hva kan man kjøpe for 1,3 mill - i Oslo - i Trondheim - i Bergen - i Stavanger - i Tromsø ??? ??? ??? nada... I Oslo og Trondheim som er de byene hvor jeg er kjent, kan du i hvert fall få en toroms i drabantbyene - i helt ok strøk hvis du tør dra og se (du slipper å bo rett ved E6, på Haugenstua osv). Vet at alle helst vil bo med gangavstand til sentrum og gjerne midt på Majorstuen, men det er dessverre ikke alle som KAN bo der, uten at vi dør eller råtner opp av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå