Gjest barnehageassistent Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Jeg er barnehage assistent. Jeg er utdannet fagarbeider, og har 8 års annsinitet. 270 000 pr år. Enn du?
Malina Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg er også fagarbeider. Jeg har fire års annsinitet, og får 268000 ca. Jobber i kommunal barnehage. Det er ikke mye man får i annsinitet synes jeg.
Lady Lovelylocks Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg er også fagarbeider. Jobber i privat bhg og har 7 års annsinitet, tjener mye mindre enn dere
Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jobber i privat barnehage som assistent. Har 6 års erfaring. 245 000 kr i året etter årets oppgjør.
Gjest LILLEPUTT Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Jeg er fagarbeider også. Vi får lønnsøkning nå, så tallet, men husker ikke eksakt, men det var 270 tusen og noe. Har 9 års ansinitet. Privat bhg.
Lassie Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Som fagarbeider er de nye minstelønnssatsene sånn i stat og kommune: 0års ansiennitet - 263 100kr 4års ansiennitet - 265 100kr 8års ansiennitet - 270 400kr 10års ansiennitet - 306 000kr Private barnehager har enten egne satser eller gjør som de vil, det kommer an på om de er medlem i private barnehagers landsforrening eller hva det heter, eller om de ikke er medlemmer i noe. Det er flere private barnehager som ikke har noen tariffavtaler. Jeg har ei venninne som har over 10års ansiennitet som fagarbeider, så hun skulle hatt 306 000kr i året, men hun jobber i en privat barnehage uten tariffavtale og har en årslønn på 260 000kr, altså mindre enn minstelønna som er i kommunale barnehager... Jeg har 8års ansiennitet, så jeg har 270 400kr i året, siden jeg jobber i kommunal barnehage. Barnehageassistenter, altså ufaglærte, har mindre minstelønn.