Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg skal snart flytte,og har samtidig også fått betalingsanmerkninger med rettslig innkreving.Men jeg sjekket akkurat nå på Norgesenergi og andre leverandører av strøm,og de kredittsjekker jo folk?Betyr dette at jeg rett og slett ikke får bestille strøm???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok bestille strøm, men du må regne med å forskuddsbetale.

De ønsker selvsagt ikke å risikere at du ikke betaler, som antakelig er med god grunn i denne saken siden du har bet.anm. fra tidligere.

Skrevet

Mener det er slik at strømleverandørene er forpliktet til å gi deg strøm. Hvordan du må betale da vet jeg lite om.

Gjest *Blåbær*
Skrevet

Hei!

Det er netteier som er forpliktet til å gi deg strøm, ikke de forskjellige strømleverandørene.

Dersom du er en skikkelig versting når det kommer til betalingsanmerkninger (verken vilje eller evne til å rydde opp etter deg), risikerer du å måtte ligge på en dyrere tariff pr kWh enn andre kunder. Dette skjer imidlertid svært sjeldent.

Jeg anbefaler deg å ha god kommunikasjon med din netteier og strømleverandør. Dersom du ser at det blir problem å betale faktura ved forfall, ta kontakt før forfall og be om betalingsavtale.

Ellers anbefaler jeg selvsagt å betale strømregning først, ettersom strøm er en basisvare folk flest rett og slett ikke klarer seg uten.

Skrevet

Ting som strøm og telefon kan ingen nekte deg uansett, men du kan bli avkrevet forskuddsbetaling på et visst antall måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...