Gå til innhold

Vi er nå Det Sterke Kjønn.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Så lenge kvinner gjør mer enn menn hjemme selv om begge jobber full tid, aldri får topplederstillinger (ok, 7% av lederne er kvinner....), menn med 3 årig høyskole tjener mer enn kvinner med 3 årig høyskole, lønn går ned når det blir flere kvinner i et yrke osv osv annser jeg det IKKE for å være full likestilling her i landet.

Forøvrig synes jeg det er latterlig å "skremme" menn med at nå kommer kvinner og overkjører alle mennene. Ikke er det sant, og hva så om det var flest kvinner mang steder? Vi kvinner må jo finne oss i det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du har misforstått fullstendig. Mange menn tror tilsynelatende at kvinner skal være fornøyd så lenge de finner noen med utovertiss som ikke er fullstendig skabbete. Som svarer i enstavelsesord, ikke har særlig interesse for å snakke med personen de bor sammen med sålenge middagen er på bordet til riktig tid.  

Jeg tror du er et offer for feministgenerasjonen.

Mens kvinner av idag gjerne vil ha en mann de kan le med, gjøre ting sammen med, snakke og diskutere med, og flørte med. Dette er høyere krav, men jeg synes ikke de er urimelige. Kvinner vil ha kjærlighet, og ikke en forsørger. Man må ikke dyrke hverandre opp og ned, men det må litt mer til enn felles middagstid. Og ja, jeg har sittet ved siden av datanerder flere ganger, er flust av dem på mitt studie  :blunke: og jeg kommer overrens med dem. Men jeg kunne ikke blitt sammen med dem, for de er så enspora. Det hadde blitt kjedelig i lengden.

Uffda....

Og du er heeeelt sikker på at du er et interessant menneske? Du burde inrømme at du faktisk har prinsessefakter, og hvorfor tror du at det er særlig hyggelig for en mann å treffe noen med slike vrangforestillinger?

Hvis det er du som er over, så hadde ikke jeg heller giddet å være sammen med en mann som ikke er interessert i å klare seg i samfunnet, eller interessert i kunnskap av noe slag.

Ja, det var meg som var over. Men i all verden?!? Jeg greier da meg helt fint, både med og uten dame!

Man må ikke være rikest i landet, men jeg vil ikke bekymre meg for penger hver dag i mitt liv fremover.

Men var det ikke dere "sterke kvinner" som var så økonomisk uavhengige da? Forventer du at typen din skal betale regningene, mens du er ute på by'n og shopper for eget velvære? Du er sikkert ikke alene om det. :roll:

Og hvis mannen bare har ungdomsskole, så hadde nok samtalene blitt litt uinspirerende.

Er du helt sikker? Interessante mennesker er ikke nødvendigvis høyt utdannede.

Jeg er interessert i verden rundt meg, og essensen av alt dette er vel at det er nødvendig å ha noen felles interesser for å gå overrens.

M.a.o. så lenge jeg ikke er en "rævsleiker", og lar deg leke Prinsesse Pripp von Fisse på pidestall, og mener akkurat det du mener, er jeg knapt nok et menneske.

I'm utterly stunned!! :o

Jeg synes faktisk synd på menneskene rundt deg! Du må lære deg hva verdier er! Møter jeg hunnkjønn noen som deg på et utested, så blir det bare med den éne (særdeles korte) gangen.

Jeg gidder ikke diskutere med tåkete kvinnfolk! :evil:

Bye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Jøss Gjest, du er virkelig en mann med ryggrad som klarer å tillegge Veslebråka så mange tanker og egenskaper ihvertfall ikke jeg klarer å få ut av innleggene hennes.

Hvem er det egentlig som dømmer hvem her?

Med en sånn furten oppførsel og opphausing av problemer utav ingenting, så virker du som en aldri så liten Prinsesse selv. Prinsessen på Erten kanskje.

Har du tenkt på det?

Chill man :kul:

Vibeke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke, det er sånn at hver gang en mann prøver å tilbakevise noen av mytene dere omgir dere med, så er han straks furten eller en førti år gammel mann som bor hjemme hos mamma...

Det er på tide at dere begynner å lese hva vi prøver å skrive til dere...

Waco

Et godt tips er aldri dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Det er mannen her som er full av myter og underskriver sine innlegg med:

Jeg gidder ikke diskutere med tåkete kvinnfolk!  :evil:  

Bruk øynene, Waco. Og kombiner bruken med litt hjernevirksomhet. Mitt lille tips til deg.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det plutselig meg det handler om.... jeg som må tipses....????

Jammen, kjære vakre vene... jeg bare prøvde å oppklare hvorfor gjest synes det er vanskelig å diskutere med dere når dere avfeier alt som sutring....?

Waco

Og jeg som trodde jeg hadde lest alt dere kunne finne på å skrive... jammen tok jeg feil.... jaja man lærer for hver dag, er det ikke det dem sier...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Veslebråka!

Hvorfor kan vi ikke få lov til leve med dere, og ikke for dere? Det er jo det vi vil, ikke noe annet  

Hvorfor er vi tufser fordi vi ikke dyrker dere opp & ned? Hva er galt med å mekke bil, eller å være datanerd? Har du noen gang satt deg ved siden av en datanerd og oppdaget at han faktisk har noe å lære bort, både menneskelig OG teknisk?

Enig.

Vil ikke ha en mann som degger for mye, eller som på død og liv vil forsørge meg (Kan like gjerne være motsatt - penger er noe svineri, som ofte kommer mellom mennesker).

Kjenner mange nerdete menn, som er dødskule, når man kommer bak den tause muren (de er gjerne opptatte med tenking i lange perioder). Og folk med kun ungdomskolen som har lest mer enn velutdannete, og mer allsidig, og som har fått anledning til å tolke det de leser mer fritt.

Og menn uten utdannelse som ikke leser, annet enn nødvendig fagstoff, men som befinner seg på et høyt plan - i lederstillinger, og som har utdannet seg selv, ikke bare innenfor et fagområde, men ganske allsidig. Og som er interessante ellers også. (Det sies forresten at de som ikke leser noe særlig, tilegner seg viktig kunnskap og erfaringer fra RL, siden de ikke bruker time etter time over bøker)

En annen ting som er rene fella for damer i alle aldre, er å kaste seg over romantiske kioskromaner - og sluke det rått. (Gutter har ikke den samme greia - og glade skal de være for det. Tro hvordan vi skulle vært da ... i deres forhåpninger til oss ... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Problemet med myter oppstår når menn selv tror at det er skaffedyr de skal være.

Det er faen ikke enkelt å være mann.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Vibeke.

Det stammer vel fra steinalderen ... skaffedyr. Siden da har den utviklingen de selv var med å sette i gang, gått så raskt framover at de har gjort seg selv nærmest overflødige... (tror de selv)

Menn tror mye rart - særlig om oss kvinner, uten å spørre først.

Har aldri likt smykker noe særlig, og bare helt spesielle ting - og fikk nesten hakeslepp når kjærester kom trekkende med små esker i gullpapir - (huff, nå må jeg late som jeg blir glad...)

Heldigvis er jeg mer tydelig på hva jeg liker og ikke liker i dag, uten å forlange noe særlig mer tankelesing fra den maskuline fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jepp, Vibeke.  

Det stammer vel fra steinalderen ... skaffedyr. Siden da har den utviklingen de selv var med å sette i gang, gått så raskt framover at de har gjort seg selv nærmest overflødige... (tror de selv)

Jammen, hvem er det som absolutt vil ha oss til å tro at vi er overflødige da? :ler: (kan få krupp asså ). Selv om kanskje fjortisjenter i alle aldre, ikke ser verdien i meg (og bra er det), så vet jeg jo egentlig at jeg ikke er noe dårligere enn hunkjønnet. Jeg har blitt gammel nok til å skjønne slikt, men hva med de unge guttene som lærer på skolen, i hjemmet og i media, at de er dumme som kjøpebrød, p.g.a. kjønn? Det som FAEN er :evil:, er at INGEN gidder å hjelpe de!! Man satser ikke et fordømt rødt øre på unge gutter som har det vanskelig med identiteten sin!! Det man derimot gjør, er å diskutere om kvinner skal få gratis menstruasjonsbind, sponset av den Telemarkske (Quinde Batalion :wink: ) komune.

Jeg må bare nødt til å få krupp snart, tror jeg....... :roll:

Menn tror mye rart - særlig om oss kvinner, uten å spørre først.  

Har aldri likt smykker noe særlig, og bare helt spesielle ting - og fikk nesten hakeslepp når kjærester kom trekkende med små esker i gullpapir - (huff, nå må jeg late som jeg blir glad...)

Kan ikke annet enn å si; Takk i lige måde! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som har skjedd de senere år, men da jeg var ung, fikk gutta holde til i kommunale bygninger på fritida - der de kunne mekke på bilene eller syklene sine, og der de fikk opplæring, gratis.

I dag har vel politikerne lagt ned alle slike tilbud. Nå må du drive med enten sport eller være kristen - ellers er du hardt ute å kjøre.

(Du kan selvfølgelig lære biljard på fritidsklubben, slik at du har noe å drive med på puben, når du blir atten)

Det som står i avisene er ofte så tatt ut av sammenhengen, at det er til å spy av. En eller annen oppfinnsom journalist (dem er det litt for mange av, burde jobbet i Se og Hør, eller i spørrespalten i Donald Duck) - lager en liksomnyhet, ved å samle sammen fakta som underbygger påstanden deres. Men sier ikke noe om hva som tar knekken på hele teorien. Det viktigste er å lage fete overskrifter, som selger.

Burde vært slått hardt ned på slik s.k. fakta-journalistikk, har sett meg grundig lei på dette. Trodde en slik reportasje skulle påta seg å vise litt mer enn en side, for å ha livets rett, men det var kanskje i forrige årtusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det svake og det sterke kjønn er et dustete begrep!I dag er det jo slik at alle trenger alle,jentene trenger guttene og omvendt...I hvertfall utifra hva jeg kan skjønne.. :ler:

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er et offer for feministgenerasjonen.

Nei, jeg er ikke et offer i det hele tatt, jeg er faktisk veldig klar over at skal man klare seg her i livet så må man stå på litt. Få seg utdannelse, sørge for å ha jobb. Norge er så bortskjemt med disse oljepengene at folk er så innmari late. Og jeg vil ikke ha en mann som ikke innser at hvis han vil spise, så må han jobbe. Det samme gjelder for meg. Og jeg vil ikke ha en tufs som tenker "å, nå har jeg fått meg dame, nå slipper jeg å plukke opp sokkene og undikkene mine selv". Fy flate for en gjøk, jeg hadde aldri kunnet bo sammen med en sånn! Jeg vil ha (har) en mann med litt initiativ og tak i.

Uffda....

Og du er heeeelt sikker på at du er et interessant menneske? Du burde inrømme at du faktisk har prinsessefakter, og hvorfor tror du at det er særlig hyggelig for en mann å treffe noen med slike vrangforestillinger?

Du er ikke noen særlig god menneskekjenner, du er overstrømmet av din egen bitterhet og frustrasjon. Jeg har ingen prinsessefakter. Det som ofte gjør folk interessante er at de viser interesse for andre og verden omkring seg. Navlebeskuere er ikke særlig sjarmerende. Og ja, menn jeg treffer finner meg å være både interessant, hyggelig og morsom å prate med.

Ja, det var meg som var over. Men i all verden?!? Jeg greier da meg helt fint, både med og uten dame!

So what's the problem? Hvorfor klager du på at det er vanskelig å finne dame da??

Men var det ikke dere "sterke kvinner" som var så økonomisk uavhengige da? Forventer du at typen din skal betale regningene, mens du er ute på by'n og shopper for eget velvære? Du er sikkert ikke alene om det. :roll:

Prøv å les og forstå, før du konkluderer. Du høres ikke så veldig smart ut, så du bekrefter teoriene mine. "jeg vil ikke bekymre meg for penger hver dag i mitt liv fremover." Jeg og mine penger og jeg ta utdannelse og få bra jobb og så ikke bekymre om penger. Det hjelper jo ikke om jeg har jobb og lønn, hvis mannen ikke gidder å gjøre noenting og jeg må sponse ham i ett og alt? Samarbeid, vennen.

M.a.o. så lenge jeg ikke er en "rævsleiker", og lar deg leke Prinsesse Pripp von Fisse på pidestall, og mener akkurat det du mener, er jeg knapt nok et menneske.

I'm utterly stunned!!  :o  

Jeg synes faktisk synd på menneskene rundt deg! Du må lære deg hva verdier er! Møter jeg hunnkjønn noen som deg på et utested, så blir det bare med den éne (særdeles korte) gangen.

Jeg gidder ikke diskutere med tåkete kvinnfolk! :evil:

Bye!!

Så hvis man er høflig, interessert i kjæresten sin, liker å finne på ting sammen, ler og koser seg sammen = så er man rævsleiker? For en ekte mann gidder ikke å strekke seg så langt, for den prinsessa på pidestallen?

Disse tiradene dine med at det er synd på menneskene rundt meg etc. og hva verdier er (det er absolutt ingenting i veien med mitt verdisyn!) er bare deg som er så full av din egen situasjon at du lar det dryppe i øst og vest. Det har ingenting med meg å gjøre, men du har ikke menneske-innsikt nok til å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er først og fremst forfattet til alle dere som ikke selv deltar i denne diskusjonen, dere som ser ned på oss og rister på hodet. Ære være dere!

Dersom vi foretar en grov oppsummering av det som har blitt sagt hittil, så synes den eneste logiske konklusjonen å være at skillelinjene følger individene, og ikke kjønnet. Noen kvinner kan ikke fordra å få smykker, andre vil ikke være foruten. Noen menn synes det er helmaks å få skru på en gammel bil, andre synes det er noe forbannet tull.

Visst finnes det kjønnsrelaterte forskjeller som unektelig har røtter i et foreldet rollemønster, men et av problemene i denne diskusjonen er jo at dere ikke makter å holde hodet kaldt og skille mellom personlige sympatier/antipatier og generelle samfunnstrekk. Det er synd, for det er en del spenstige meninger ute og går her som det under andre forutsetninger hadde vært interessant å imøtegå.

Dog vil jeg få lov til å uttrykke undring over en påstand som har fått stå uimotsagt så langt. Det dreier seg om utsagnet "menn tyr til vold, for vold er det eneste de har igjen". Denne lett komiske påstanden høstet en og annen spastisk klappsalve blant dere, og jeg er overrasket over at ingen har tatt til motmæle. Nå forventer jeg ingenlunde at herværende forum sånn rent over natten skal bli et subtilt møtested for den strenge logikk, men det må være lov å forvente et minimum av belegg for meningene som luftes.

Når belegget ikke foreligger, finnes det nemlig heller ingenting å diskutere. Jeg kan bare konstatere: Dere tar feil.

Æda-bæda.

Mvh

L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dette innlegget er først og fremst forfattet til alle dere som ikke selv deltar i denne diskusjonen, dere som ser ned på oss og rister på hodet. Ære være dere!

Dog vil jeg få lov til å uttrykke undring over en påstand som har fått stå uimotsagt så langt. Det dreier seg om utsagnet "menn tyr til vold, for vold er det eneste de har igjen". Denne lett komiske påstanden høstet en og annen spastisk klappsalve blant dere, og jeg er overrasket over at ingen har tatt til motmæle. Nå forventer jeg ingenlunde at herværende forum sånn rent over natten skal bli et subtilt møtested for den strenge logikk, men det må være lov å forvente et minimum av belegg for meningene som luftes.

Når belegget ikke foreligger, finnes det nemlig heller ingenting å diskutere. Jeg kan bare konstatere: Dere tar feil.

Æda-bæda.

Mvh

L.

Da L - foreslår jeg at du kommer på banen. Jeg fikk ikke en eneste fornemmelse av din mening med ditt innlegg. Kun en liten fis av en refs.

Så, hvis du har noe å si, annet enn denne lille kommentaren, forventer jeg et langt innlegg som det går an å svare på, slik du forventer av andre her. Du skal ikke kaste sten i et glasshus.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen menn er litt underutviklet mentalt, og det er slike menn som slår. Menn som har lært å bruke ord trenger ikke å ty til vold. De har kommet lengre i evolusjonen? Menn som er kroniske konemishandlere må jo gå i terapi for å lære seg hvordan de skal takle konflikter med ord. Og lærer å forstå seg selv, og sette ord på ting.

Jeg tror absolutt ikke at vold er det eneste menn har igjen. Det er masse velutviklede oppegående hyggelige menn rundt omkring. De har ikke noe problem med at kvinner realiserer sitt jobb-potensiale. Det er plass til alle. Jeg tror derimot det er den litt neandertale sorten som ser det som et problem at kvinner gjør det bra i arbeidslivet. Nettopp fordi moren deres brukte dagene sine på å vaske og rydde, og da er det rart om ikke kona gjør det samme. Litt skremmende at de ikke kan ligge på sofaen hele ettermiddagen kanskje.

Min mann vil synes det er storartet hvis jeg er ute og tjener penger hele dagen, mens han kan stelle barn og lage middag. Han føler seg ikke truet eller evneveik av den grunn, det er jo et valg man kan ta, ikke en dom pga. mangel på muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg tror noen menn er litt underutviklet mentalt' date=' og det er slike menn som slår.[/quote']

Jeg tror noen kvinner er litt mentalt tilbakestående, som ikke greier å forstå at hvis man vil "ha noe ut av" mennesker (menn), så nytter det ikke å kalle dem idioter! Det er også mentalt tilbakestående kvinner som skriver artikkler i avisene hvor dumme og dårlige menn er, og det er slike kvinner som er en skam for menneskeheten og kvinnekjønnet!

Det nytter ikke å svinge en pendel, og tro at den ikke kommer tilbake! :wink:

You see? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...