Gå til innhold

Ekte gresk frappe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en god (og utprøvd) oppskrift på gresk frappe?

Jeg har nettopp laget meg et glass, men den ble for svak, for lite søt og uten skum på toppen. Hvilke kaffe er egentlig best å bruke når man en gang er i Norge og ikke får tak i den "ekte" greske pulverkaffen?

Håper på svar, så det kan bli GOD frappe i morgen.

Skrevet

Å det lurer jeg også på, etter 14 dager i Hellas med minimum 3 frappe hver dag kan du si jeg har absinenser her.

Skrevet

Jeg har aldri vært i Hellas og smakt frappe der, men slik lager jeg min:

Fyll en "bar-shaker" halvfull med isbiter.

Hell i en dobbel espresso og 2 ts brunt sukker

Ristes kraftig og helles i et stort glass.

Toppes med litt H-melk eller fløte.

Skrevet

Jeg har en proteinshaker, tror du det går like bra? Prøver denne i morgen. Takk skal du ha!

Skrevet

Leste inne på Aperitif oppskrift på gresk frappe for en stund siden (midt i matlaginga), så du kan gå inn dit og søke på det? :)

Skrevet
Er det noen som har en god (og utprøvd) oppskrift på gresk frappe?

Jeg har nettopp laget meg et glass, men den ble for svak, for lite søt og uten skum på toppen. Hvilke kaffe er egentlig best å bruke når man en gang er i Norge og ikke får tak i den "ekte" greske pulverkaffen?

Håper på svar, så det kan bli GOD frappe i morgen.

Min erfaring er at Nescafe redcup er det som erstatter gresk nescafe best. maks to fingre med vann i et glass, en god t-skje kaffe og sukker etter smak. Shake/vispe godt, ha i evt. melk og isbiter og fyll opp med vann hvis det er mer plass i glasset(og det pleier det å være). Det blir skum hvis man bare har lite nok vann i.

Skrevet

Jeg søker og ser - men hvis det skulle dukke opp flere som har oppskrift, så tar jeg i mot med glede,

Skrevet

Jeg tok 2 "brev" med Nescafé espresso, 2 ts sukker og litt vann som jeg kjørte til skum med stavmikseren,. Skummet ble så tykt at jeg "spadde" det ut med skje. Så fylte jeg opp med iskaldt vann og isbiter. Den ble veldig god.

Skrevet

Da vi var i Hellas, kjøpte vi to kjempestore dunker med gresk nescafe og tok med hjem. Vi drakk frappé ekstremt ofte i flere år. Nå er det forlengst tomt, men nå ble jeg inspirert igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...