Gå til innhold

Dating og åpenhet

Gjest Gjest_Singeljente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Singeljente_*

Når man er singel og dater - så er det vel rimelig vanlig at man møter og har kontakt med flere.

Hvor mye forteller du i en sånn situasjon - nevner du på eget initiativ at du møter flere? Eller svarer du hvis han spør?

Hvor ærlig/seriøs er du i forhold til hva du "søker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er singel og dater - så er det vel rimelig vanlig at man møter og har kontakt med flere.

Hvor mye forteller du i en sånn situasjon - nevner du på eget initiativ at du møter flere? Eller svarer du hvis han spør?

Hvor ærlig/seriøs er du i forhold til hva du "søker"?

Kommer an på hva man søker da. Er du ikke så veldig intressert i personen, kan du fint si at du treffer andre. Men hvis du er intressert, trenger du ikke nevne at du møter andre.

Jeg velger å ikke si til vedkommende at jeg treffer andre. Tier til jeg ser hvor ting går.

Men det er avhengig av type forhold du vil ha til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Singeljenta

Så du tenker sånn - altså at man er ærlig hvis man ikke er interessert - og uærlig hvis man faktisk kan tenke seg noe mer? For å sette det litt på spissen altså...

Men se an hvordan ting går først, er jeg vel forsåvidt enig i. Men hva om motparten begynner å hinte, f.eks. om at han ikke møter andre?

Flere som mener noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er singel nå, og vil være singel en stund før jeg prøver å treffe en ny. Har bare vært singel i 2 uker. Men hvis jeg skal date vil jeg ikke date mer enn en, og jeg vil ikke date andre enn en potensiell livspartner. Forstår ikke vitsen med å date flere samtidig. Hvis jeg hadde forelsket meg i en annen mens jeg datet en (noe jeg tviler på hadde skjedd) ville jeg i hvertfall vært ærlig og sagt ifra med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men hvis jeg skal date vil jeg ikke date mer enn en, og jeg vil ikke date andre enn en potensiell livspartner. Forstår ikke vitsen med å date flere samtidig. Hvis jeg hadde forelsket meg i en annen mens jeg datet en (noe jeg tviler på hadde skjedd) ville jeg i hvertfall vært ærlig og sagt ifra med en gang.

Så enig, så enig. Ville ikke datet mer enn en av gangen. Problemstillingen er kanskje mer aktuell for de som "onser" mellom de faste forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest betatt

Han jeg dater nå er så flott at jeg ikke klarer tanken på noen andre! Skrur av radaren med en gang jeg har fanget en, og skrur den ikke på igjen før lenge etter han har glippet, om det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man trenger å buse ut med at man dater flere, men blir man spurt, så er man ærlig...

Og jeg har vel inntrykket av at man som regel bare dater flere på èn gang hvis ingen av dem er helt det store. Møter man drømmetypen/dama, så kaster man ikke bort tid på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Jeg syns å date flere samtidig er en skikkelig uting. Da fokuserer du ikke 100% på en person for å finne ut om det er noe å satse på eller ikke. Da blir det sånn halvhjerta forsøk, og da blir det aldri noe mer seriøst ut av det.. mener nå jeg... Og jeg hadde hvertfall blitt helt forvirra hvis jeg skulle forholdt meg til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har møtt menn på nettet, altså via nettdatingsider, så har jeg fint kunnet ha kontakt med flere en en på en gang, inntil jeg faktisk fysisk møter en av dem og ser at jeg ønsker å bli bedre kjent med denne eller ikke.

I de tilfellene, har jeg ikke sagt noe om at jeg prater med flere, hadde de spurt, hadde jeg derimot vært ærlig på det.

Men når jeg så treffer en i virkeligheten som jeg vet jeg ønsker å date og se hva skjer med, så klarer jeg ikke å date andre, og ønsker heller ikke at han skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest *266
Jeg syns å date flere samtidig er en skikkelig uting. Da fokuserer du ikke 100% på en person for å finne ut om det er noe å satse på eller ikke. Da blir det sånn halvhjerta forsøk, og da blir det aldri noe mer seriøst ut av det.. mener nå jeg... Og jeg hadde hvertfall blitt helt forvirra hvis jeg skulle forholdt meg til flere.

Jeg er helt uènig. Når jeg dater, og ellers også egentlig, er jeg alltid totalt ærlig.

Når jeg dater, er jeg alltid frampå med mine intuisjoner.

Det vil ikke si at jeg sier det uten grunn, men om samtalen kommer opp, lar jeg henne få vite at jeg dater flere kvinner om gangen, og jeg syns det er helt greit at henne holder på med flere også.

Men om jeg er i et forhold med noen og sier at jeg skal være trofast, så er jeg det.

Men når jeg dater, ser jeg ikke noe feil i å date så mange jeg vil. Dater jeg, dater jeg sjeldent bare en kvinne om gangen.

- Om jeg bare hadde fokusert på en om gangen, hadde jeg kastet bort så mye tid på å finne den beste kvalitets personen jeg vil ha. Det er tid man ikke har å kaste bort.

Idèen om å kun fokusere på èn person om gangen, er skapt for å kontrollere og øke makt (religion, kongedømme, hersere etc.).

Burde kanskje nevne, jeg er mann.

Å direkte juge til noen kan aldri ende bedre enn sannheten, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om jeg bare hadde fokusert på en om gangen, hadde jeg kastet bort så mye tid på å finne den beste kvalitets personen jeg vil ha. Det er tid man ikke har å kaste bort.

Ville aldri gått på date med noen jeg hadde den minste følelse av at ikke er en "kvalitetsperson," eller en som kastet bort tiden min jeg da :sjenert:

Men veldig bra at du er ærlig, for da kan jo vi som ikke dater flere av gangen slippe å bruke opp tid på deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...