Mette Skrevet 30. mai 2003 #1 Del Skrevet 30. mai 2003 http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=2&item=270052 Er helt matt jeg, vet ikke helt hva jeg skal si.Syntes at det er rart at ingen som var i bussen reagerte på hans oppførsel. 2,5 i promille, da er man jo ganske beruset.Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 30. mai 2003 #2 Del Skrevet 30. mai 2003 Hm...Jøss. Ja det var merkelig, det burde de jo ha merka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. mai 2003 #3 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvis de har vært på grete waitz løpet, er det vel sjanse for at de var litt beruset selv også, og derfor ikke la så mye merke til ting de ellers ville ha merket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 30. mai 2003 #4 Del Skrevet 30. mai 2003 Vel, hvis mannen var i en tilstand av nærmere døddrukken så burde de da ha merka at noe ikke var som det skulle..skulle man tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. mai 2003 #5 Del Skrevet 30. mai 2003 Helt generelt - og uten å spekulere i denne saken.... Alkohol virker ulikt på mennesker. Mange hadde vært ute av stand til å finne bussen med den promillen, og andre hadde vært døden nær. Men mennesker kan opparbeide en tolleranse for alkohol, slik at de fungerer tilnærmet normalt med en slik promille - tilsynelatende. reaksjonesvne og evne til logisk tenking derimot..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 31. mai 2003 #6 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg forstår at man opparbeider toleranse for alkohol. Men det jeg ikke skjønner er hvordan noen klarer å sette seg bak et ratt og ha ansvaret for så mange liv, ikke bare de i ens eget kjøretøy, men også de man møter på vegen. Jeg har absolutt null toleranse for at noen kan gjøre slikt, og er bare så glad for at han ikke tok andre med seg i døden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 1. juni 2003 #7 Del Skrevet 1. juni 2003 Det er sant som Bettie sier - for en alkoholiker f.eks. så er ikke dette noen promille som trenger å vise åpenlyst på personen og han kan ha spist sterk mat for å døyve lukten. Dette er helt sikkert noe han har gjort mange ganger før - kan ikke tenke meg at det er første gangen. Hadde det vært et engangstilfelle, så hadde han garantert gitt beskjed og fått en ny sjåfør på bussen. Dette er antagelig noe som er gjort mange ganger før og da har det gått godt - det trodde han vel det skulle gjøre denne gange også. Men det er litt feil overfor de etterlatte at vi skal diskutere denne spesielle saken - de må jo ha det alldeles forferdelig nå. Men de og vi skal jo prise oss lykkelige at det gikk som det gikk og at ikke flere mennesker mistet livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 2. juni 2003 #8 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er av den oppfatning at når slike tråder startes, så bør de stenges umiddelbart. Vi har ingen garantier for hvem de forskjellige nickene er her inne, og da blir det etter min mening feil å ha slike tråder flytende rundt med alskens spekulasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 2. juni 2003 #9 Del Skrevet 2. juni 2003 Enig i at vi stopper her. Mannen er død, og vi vet ikke hvem som leser dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg