Gå til innhold

Snakke med avdøde?


Gjest salma

Anbefalte innlegg

Gjest salma

Heisann!

Jeg lurer på om noen har prøvd å ta kontakt med noen som er døde? Fikk dere svar? Hvordan gjorde dere det? Gode/dårlige erfaringer?

Tror dere det er mulig å få kontakt med de døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Du tenker på via et medium, spiritisme o.l? Jeg har ikke forsøkt seriøst å kontakte en avdød, kun i form av spiritisme som bare utartet seg til tull og tøys. :)

Tror heller ikke nevneverdig på at det lar seg gjøre å snakke med døde, eller få kontakt med de på annen måte. De døde skal man vel la være i fred.. - Eller ?

På den annen side har jeg sympati med de som i fortvilelsen over at en kjær venn, eller et familiemedlem, brått har gått bort, forsøker alle mulige midler for å få snakke med personen en siste gang. Men i utgangspunktet bør man nok være godt forankret i troen på at det eksisterer mer mellom himmel og jord osv, for å teste ut slikt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror heller ikke på at det går ann å snakke med dem.....men jeg kan se at det er mulig å gå gjennom 'kanaler' for å få en slags følelsesmessig kontakt. Uh!...Muligens jeg flippa over til healing nå, men ok...åja, snakke med de døde = Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Janna

Det finnes flere måter å snakke på.

Symbolisme, for eksempel.

Noen gang hørt om villgåsflokken som fløy i plog flere ganger over kirkegården under Mikkjel Fønhus` begravelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere måter å snakke på.

Symbolisme, for eksempel.

Noen gang hørt om villgåsflokken som fløy i plog flere ganger over kirkegården under Mikkjel Fønhus` begravelse?

Nei, fortell!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Vel, en villgåsflokk fløy i plog flere ganger over kirkegården under Mikkjel Fønhus` begravelse... :wink:

Mikkjel Fønhus var forøvrig en forfatter som skrev mye om villmarken og ville dyr og fugler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, en villgåsflokk fløy i plog flere ganger over kirkegården under Mikkjel Fønhus` begravelse

Kom i den forbindelsen til å tenke på min farmors begravelse for en del år siden. Hun var et spesielt menneske som veldig mange var glad i, og døde midt på sommeren. Hele begravelsesdagen var preget av gråvær, men i det kista ble senket brøt sola fram og skinte bare på graven! Samtidig fløy det også en svær fugleflokk over kirkegården.

Jeg har hørt noe om at dyr ofte opptrer i forbindelse med dødsfall og begravelser. F.eks kan man oppleve sjeldne dyrearter som plutselig viser seg, eller slik som i Mikkjel Fønhus sin begravelse. Kanskje det er en måte å vise oss at alt henger sammen, at intet går upåaktet hen??? Det gir iallfall meg håp og trøst :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor sang i en begravelsen en gang "ikke en spurv til jorden". Under sangen dukket en liten fugl opp inne i kirka. Fløy rundt ei lita stund, men fant veien ut igjen idet sangen sluttet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan godt snakke med afdøde men man må ha evnen eller den afdøde har noget på hjertet og kommer til en selv, kan fortælle at da min mormor døde kom hun til min mor og hun har aldrig troet på spøgelser, ånder mm så når jeg fortalte om ting jeg oplevede troede hun at jeg havede en livlig fantasi da jeg var barn havede jeg en ven fra den anden side det bekymrede min mor at hun tog mig til lægen ( noget hun fortalte mig kan ikke huske det selv ) men min mor og min mormor havede tinge udestående med hinanden så min mormor opsøgte min mor som selvfølgelig blev skremt men har i dag den evnen og ser og høre en masse og har selvfølgelig undskydt over for mig om at hun ikke troede på mig men som jeg siger det er helt i orden havede jeg ikke selv oplevede en masse ville jeg også tvivle.

så det med begravelse da min moster blev begravet og vi alle stod med min onkel og kiggede på alle de blomster hun havede fået og tog det sidstse farvel dalede der ned på min onkels skulder en lille blad så selvfølgelig får vi tegn det er bare at se dem min søster og jeg så men de ander lagde ikke mærke til noget.

hvis du har nogle du vil opsøge så find et godt medie, kender ingen her i norge men ikke ring tele torg mm få en time og en som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...