Gå til innhold

Skal du se på.....

MarianneE

Anbefalte innlegg

....solformørkelsen?

Imorgentidlig (kl. 04.45???) starter jo som kjent den største solformørkelsen siden 1954, og neste kommer om en 60-70 år.

Derfor lurer jeg:

Skal du benytte deg av sjangsen til og se denne?

Tror jeg skal, har ihvertfall veldig lyst til det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært moro, men B-mennesket i meg pleier dessverre å ta fullstendig kontroll. Forslaget er derfor nedstemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de legge den til et sånt ugudelig tidspunkt da....??? :o Får i så fall droppe å legge meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal!!

Jeg har kjøpt solformørkelses-briller og all ting! Så skal jeg legge meg igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Det kommer helt an på hva jeg skal gjøre i kveld det. :blunke: Men jeg regner med at pappan min skal se på, så jeg får be ham om å vekke meg. Heldigvis har vi god utsikt fra huset vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal de legge den til et sånt ugudelig tidspunkt da....???

:ler::ler::ler::ler:

Nei, du kan så si, Chimp!

Det er meldt gode formørkelses-forhold fra midt Norge og nedover, ihvertfall!

Synes slikt med sol, måne, planeter og universet er kjempe spennende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skal prøve å få det med meg,har en lei tendens til å sovne fra alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt briller i dag så jeg skal prøve å få den med meg. Ungene pleier å våkne tidlig så det blir ikke den store forskjellen :) . Håper bare det ikke blir alt for overskya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte man kan få tak i en sånn solformørkelsesbrille på Narvesen... Noen som kan si hvor mye den koster? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Ja, jeg regner med det! Den kommer jo ikke tilbake før i 2040, så da er det jo ikke sikkert at jeg vil komme til å få se den mer enn denne gangen :wink:

Synes solformørkelse er veldig spennende også, så det er mest derfor jeg vil se. Det er på en måte litt mystisk og spøkelsesaktig, i hvertfall med tanke på det sære lyset som danner seg ved en solformørkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får tak i slike briller eller ikke gidder betale 24,- kroner for dem kan du bruke en bit uframkalt film. Det gjør samme nytten, det er det som er i de fancy brillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Om jeg orker å våkne, noe jeg ikke har helt troen på at jeg gjør!

kan forresten tipse om at overeksponert, fremkalt film funker bra å se igjennom; du vet den mørke delen av negativene, på slutten eller begynnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har planer om det, ja... Kommer kanskje til å legge meg litt nedpå i kveldingen, slik at jeg ikke sover over det. Sover jeg en time eller to i kveld kan jeg fint holde ut til klokka 04.00 i morra tidlig. Hadde håpet det var flere som skal være oppe og vente, jeg, da, slik at de satt på en viss chat... :lol: Men, for alt jeg vet kan det hende jeg går glipp av den likevel. Men vil jo gjerne, da! :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...