Gå til innhold

Filosofi på EQ plan!

Anbefalte innlegg

Alternativt er dette. Jeg sender nå ut en tanke jeg har, men som jeg ikke finner overbevisende svar/konklusjon for/på.....men har kommet til min egen konklusjon. Så jeg håper dere kan dele deres, eller om dere har noe annet dere grubler over????

Here goes mine:

Hvorfor har asiater skråøyne? Vi har jo (homosapiens og tilbake til 'Eva' fra Afrika) blitt som vi er i dag for en grunn.....Så betyr det at asiater har skåøyne for de myser mot solen? (hehehe) ikke meget sannynligt, for det er vel ingen grunn til å å inn på meterologi også..

Så...hmmmm......hvorfor har de dem....disse skrå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert bare slik de har blit utviklet gjennom årtusnerne.

Alle folkeslag er jo ulike, noen har flere ulike trekk enn andre.

Dette er evolusjon. De har blitt utviklet DER og vi HER. Dermed har det vært miljø og arv som har påvirket oss forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen har fått avlange ører eller nebb........asiater har skåøyne og jeg fatter ikke poenget med å ha det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Kan jo hende at det første mennesket som kom til asia hadde skråstilte øyne? Og så har alle arvet disse øynene? Akkurat som i vår familie, der er det veldig mange med asiaterøyne, selv om vi er norske (i alle fall nesten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at det første mennesket som kom til asia hadde skråstilte øyne? Og så har alle arvet disse øynene? Akkurat som i vår familie' date=' der er det veldig mange med asiaterøyne, selv om vi er norske (i alle fall nesten).[/quote']

Nei, for det aller første mennesket var: 'The Original Eve', for hennes DNA informasjon inneholder det alle vi kvinner er basert på. Og hun var fra dypeste Afrika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo skyldes innavl for mange mange år siden.

Se på samene, de har ganske spesielt utseende de også.

Alle har jo spesielt utseende, vi er ganske ulike...

Veldig mange europeere mener at alle aiatere ser like ut,

mens veldig mange asiatere mener alle europeere ser like ut.

Sære greier, men samtidig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Afrikanere har i alle fall bredere nese på grunn av luftfuktigheta, og mer pigment i huden på grunn av sola. Så det er nok en grunn til at asiaterne har skjeve øyne.

Samer og urbefolkning i nord er tettbygde for å holde mer på varmen. På samme måte som mange afrikanere er lange og atletiske for å avkjøle kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det aller første mennesket var: 'The Original Eve'DNA !

I mine øyne var det ikke ETT første menneske.

Vi har utviklet oss fra apene.

Dermed er det flere stammer av menneskeaper hvor vi har fått våre gener. Noen reiste til Asia og utviklet seg der. Grunnen til skrå øyne vet jeg ikke, men jeg tror nok at hadde du og dine forfedre utviklet dere under like forhold som asiaterne, hadde dere hatt skrå øyne også.

Når det gjelder å ikke trenge disse skrå øynene; ikke helt sant tror jeg.

Under evolusjonen, blir det som IKKE trengs forkastet og det som trengs, det forsterkes.

Vi er hvit i huden fordi vi ikke trenger like mørk hud som en afrikaner. Vi har ikke like sterk sol å beskytte oss mot.

Så det er nok noe i den asiatiske fortid som har gjort at asiatene har utviklet seg med skråstilte øyne. Om noen titusen år, om vi er på denne planeten ennå, vil kanskje de begynne å endre seg. Vi nordboere vil kanskje får mørkere hud ettersom solen blir sterkere pga hull ved polene.

Who knows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min bror hadde skjeve øyne da han ble født....senere har de blitt "vanlige". Er dette vanlig? Vi har forresten "sameblod" i oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne var det ikke ETT første menneske.

Når det er snakk om Eve er det selvfølgelig ikke snakk om èn person, men en betegnelse på den type mennesker (med de genene) som levde på den tiden da man kan si at de første menneskene oppsto. Eve er kun en "figur" for den felles opprinnelsen av det moderne mennesket, og hennes tid er satt til Afrika for ca 200 000 år siden (syns jeg å huske). Hun går også under navnet "Our Lucky Mother"

Og selvsagt er det en grunn for alle egenskaper hos mennesker- tror de skjeve asiatiske øynene kommer av beskyttelse mot vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Man kan følge en linje av disse "mongolske" trekkene fra Asia via gamle Sovjetunionen og i de nordlige deler av norden der samene er. Det kommer av at de har vært nomader som har spredt seg over store landområder. Har jeg lest et eller annet sted...

Altså ikke mye sol hos samene, men det kan kanskje ligge en årsak et eller annet sted i at de er "utefolk" ? Altså at skrå øyne har blitt "blåst" slik av all vinden de har måttet tåle ? Vill teori, jada. Men det er også den med å myse mot solen :hoho:

( Interessant spørsmål forresten. Tror du må bli frisk igjen, så du slipper å tenke så mye og kan være med på treff og diskutere disse ville tankene dine. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer av at de har vært nomader som har spredt seg over store landområder.

Jepp. Asia har vært preget av nomadestammer som har spredd seg, og dermed spredd disse trekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( Interessant spørsmål forresten. Tror du må bli frisk igjen, så du slipper å tenke så mye og kan være med på treff og diskutere disse ville tankene dine. )

Tusen takk for komplimentet!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva SKAL de med så mye øyelokk...sånn at øynene blir så smale...

det er jo helt meningsløst....(kanskje jeg skal nevne at jeg tror ikke på Gud....Sårri for dere som tror på det, men jeg lar ikke tro spørsmål ødelegge vennskap......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hilde K S

Øyelokkets funksjon er å holde støv borte fra øyeeplet. Så dermed må de ha store øyelokk siden de er så mye ute i vind og all slags ruskevær....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel tvert imot mindre øyelokk enn oss, tror jeg.

Er det ikke veldig pop i Asia å få sydd inn fold i øyelokket, slik at skal ligne vestlige mest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Ja ! Det har jeg sett et tv program om. Tror det handlet om hva som var betegnet som skjønnhet rundt om i verden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er lyse i huden fordi det gjør oss i stand til å motta den energien som trengs for å ta opp c og d-vitaminer (tror jeg). I Afrika er det mer energi i sola, og huden er mørk for å beskytte mot farlig og sterk stråling.

Derfor må afrikanere som bor i fx Norge ofte ta vitamintilskudd.

Dette med øynene var vanskelig. Det har helt sikkert vært en fordel en gang i tiden. Har sikkert noe med beskyttelse å gjøre; kanskje det blåste mye i Kina i gamle dager?!

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...