Gå til innhold

Telenor mobil og pris JUKS !!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Jeg fikk som mange andre et brev for en uke og to tilbake brev om at prisene skulle senkes. og at månedsavgiften var satt opp.

Jeg har scala abonnement - og ringer nesten aldri med mobilen - derfor vil det bli DYRERE for meg !! Og det gjør meg sinna - for man kan jo ikke bytte abonnement når man har bindingstid på det ..kan man?

nå ser jeg at dette er på FBI ....og derfor kom jeg på å skrive her.

Hva kan man gjøre?

Kommer dere til å gjøre noe hvsi dere faktisk må betale MER etter at de gjør prisendringer?

Og hva med abonnementet mitt da - det er jo ikke det riktige for meg - men det var det som kom med telefonen ....

Jeg blir så sinna !! sette opp månedsavgiften med 30 kr ! og man sparer ikke noe på sms .....

:evil: grrrrrrrr!!!

pokkers Stjelenor mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første vil jeg bare si at jeg har strevet med samme problemet i forhold til at sense overtok enitel. Sense ligger som sagt under telenor, og nå er hele forbannade telenor svartelistet hos oss, både på mobil og fastabb. Når du har skrevet under på en avtale, da må du jo selvsagt forholde deg til den. At de nå endrer betingelser er jo et avtalebrudd. Jeg ville skrevet et brev og henvist til den loven i forhold til avtalebrudd. Det er verdt å forsøke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg fikk også et "flott" brev fra telenor forleden, der de kunne informere om at fra juni skulle jeg få 100 sms inkludert i mnd's-prisen mot 50 nå. Det som ikke kom fram, var at mnd's-prisen også skulle heves med 40 kroner...

Skikklig billig triks for å skjule prisoppgang - jeg ble regelrett forbanna da jeg så dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette komme inn undre villedende reklame eller informasjon?

HEI - VI HAR SATT NED PRISEN - SE HER, SE HER.

Men vi tar det igjen på å øke en annen pris, men ikke si det så høyt.

Synes de undervurderer prisbevisste kunder, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her reagerte jeg også på da jeg fikk brevet i posten.

Virgo, du kan bytte abonnement i bindingstiden.

Jeg har nå gjort det to ganger nå. Først fra Privat til Scala da mob var ny, og nå igjen tilbake til Privat. Bindingstiden min går ut nå i juni. Men bytter du må du sikkert bytte til et abonnoment med mnd. avgift.

Jeg ordnet det på Telenormobils hjemmeside.

Lurer litt på om Telenor forandrer på Privat abonnomente også?

Gjør de det, er det hade til Telenor så snart bindingstiden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Grunnen til at Telenor gjør dette er at det er så mange nye aktører på markedet og snart kommer en av Telenors største konkurrenter på fasttelefonien også med mobilabb, dette er noe Telenor frykter og derfor gjør de det på denne måten. Jeg jobber selv som selger for den konkurrenten som snart får mobil og de kommer også med bredbånd så de som har adsl fra Telenor bør vel helst forberede seg på noe der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Virgo!

Jeg synes det er litt rart at du har kjøpt deg en telefon som er bundet opp til et abonnement som ikke passer deg. Det kan neppe Telenor Mobil klandres for.

Derimot skjønner jeg at du fortviler over prisendringen, for den kunne du selvsagt vite noe om på forhånd. På den annen side så kan du, som en var inne på, endre abonnementet ditt til noe som passer deg bedre. På grunn av bindingstiden må det nok fremdeles være et fastabonnement med månedsavgift, og da vil jeg tro det er Privat som er løsningen for din del. Her er månedsavgiften lavere enn hva den er for Skalas del.

Og til Kverula: Jeg vet ikke hvordan du har funnet ut at månedsavgiften på abonnementet ditt stiger, men dersom det er som du sier - at denne informasjonen ikke fremkom i brevet du mottok - så holder det ikke mål. Er du sikker på at det ikke stod der?

Poenget med endringen i ditt abonnement, er åpenbart at abonnement skreddersys mot mennesker som sender mange SMS-meldinger. Dersom du ikke er en av dem, så vil nok et annet abonnement passe deg bedre. Da vet du hva du har å gjøre ;)

Mvh

L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Hei Virgo!

Jeg synes det er litt rart at du har kjøpt deg en telefon som er bundet opp til et abonnement som ikke passer deg. Det kan neppe Telenor Mobil klandres for.

Derimot skjønner jeg at du fortviler over prisendringen, for den kunne du selvsagt vite noe om på forhånd. På den annen side så kan du, som en var inne på, endre abonnementet ditt til noe som passer deg bedre. På grunn av bindingstiden må det nok fremdeles være et fastabonnement med månedsavgift, og da vil jeg tro det er Privat som er løsningen for din del. Her er månedsavgiften lavere enn hva den er for Skalas del.

Og til Kverula: Jeg vet ikke hvordan du har funnet ut at månedsavgiften på abonnementet ditt stiger, men dersom det er som du sier - at denne informasjonen ikke fremkom i brevet du mottok - så holder det ikke mål. Er du sikker på at det ikke stod der?  

Poenget med endringen i ditt abonnement, er åpenbart at abonnement skreddersys mot mennesker som sender mange SMS-meldinger. Dersom du ikke er en av dem, så vil nok et annet abonnement passe deg bedre. Da vet du hva du har å gjøre ;)

Mvh

L.

Da jeg skiftet ut telefonen etter å ha hatt kontantkort telefon i 5 år - så hadde jeg ikke peiling på det med abonnement. Jeg fikk vite at akuratt den telefonen ble solgt til bare 900kr hvis jeg tok et abonnement som het scala - og som kostet 49 kroner i måneden. Jeg visste at abonnement var det som sjorde det dyrt å ha "vanlig" mobil telefon - og jeg syntes 49 kroner var en grei pris ......dessuten skulle det bli billingere jo mer jeg brukte telefonen.

Som sagt ringer jeg nesten ikke med den - bruker den bare til beskjeder. men sms sender jeg desto mere av .

Jeg visste ikke at det var så stor forskjell på abonnementene. Og vet heller ikke hva jeg skal se etter nå. For nå koster mitt abonnement altså 30 kr mer i måneden - og da vil alt bare bli dyrere for meg.

Får høre med telenor hva de har å tilby som ikke koster for mye hver måned - og som har rimelige sms'er .....

Sukk ....hater å måtte slite med slikt ...det er så greit når man kan kjøpe noe - og så bare ha det uten å måtte angre etterpå ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte å stikke innom slike diskusjoner som dette, jeg.....med en liten sak som en venn av meg en gang fortalte meg..

Det å administrere SMS er veldig, veldig billig for operatøren, og plassen en SMS opptar i eteren er marginal.

Dersom en regner alt i overført datamengde pr. tidsenhet, vil en sms, når man setter den opp langs prisen som en vanlig analog telefonsamtale har, ha en minuttpris på om lag kroner 15 000,-

Men det er ingen som reagerer noe særlig på noe som koster kun 1 krone....eller 69 øre.

Men...ta datamengden, og sammenlikn den med datamengde og pris på en analog samtale....da blir det et ekkelt regnestykke......... :-?

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...