Miew Skrevet 29. mai 2003 #21 Del Skrevet 29. mai 2003 Uh, det ville være typisk om noen misforstod "å bli kjørt av"... At hun heller lar mannen sin frakte henne rundt, hvis hun har så mange steder hun skal være. Enten det, bussen eller vekk med sløret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #22 Del Skrevet 29. mai 2003 Uansett religion, og uansett kultur, hvis denne kvinnen ønsker å være skjult under sløret og følge den tradisjonen, så lurer jeg da på hvorfor hun kjører bil ? Er kanskje litt ubelært, men jeg trodde det var en sammenheng der. Det jeg har fått inntrykk av, er at i de kulturene der kvinner er såpass tildekt, så er det mer vanlig at kun menn kjører, og at kvinner stort sett kjører med dem, eller er hjemme og passer hus og barn. Men for all del, jeg kan godt ta feil. Det er jo en grunn til at man skal ha bilde på førerkort og identitetskort, og det er at man skal kunne identifisere personen som er avbildet. Er det avbildet en kvinne i slør, med kun øynene som synes, så er ikke dette en god måte å identifisere på. Så jeg mener at i disse tilfeller må sløret av, hva med å heller ha sjal / slør rundt ansiktet i disse tilfellene, og heller gå så tildekt hun vil resten av tida ? Det er jo ikke for å vanære hennes Gud, eller henne som kvinne, det er lover og regler. Og skal hun leve i nåtiden, så MÅ disse følges. Av alle! Et godt eksempel på at nåtiden / den "moderne" tid og en del eldre religioner og skikker, ikke passer særlig godt sammen. Jeg skjønner godt kvinnens problem, og misunner henne ikke den problemstillingen, men jeg skjønner også at et identitetskort er viktig og jeg synes ikke det bør være noen unntak. Det er tross alt for å IDENTIFISERE, ikke for å gjøre henne skamfull eller noe Beklager for øvrig den noe rotete skrivemåten :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 29. mai 2003 #23 Del Skrevet 29. mai 2003 Det jeg reagerer på er at folk ler av hele saken. Mulig jeg er en av de eneste som ikke ser humoren... *skamme seg litt på visse folks vegne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 29. mai 2003 #24 Del Skrevet 29. mai 2003 At hun ønsker å bruke slør er ikke noe å le av, men om hun mener det er realistisk å bære slør på et ID-kort - det begynner vel å bli noe drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 30. mai 2003 #25 Del Skrevet 30. mai 2003 Enig med det du sier Molanya, og også poenget (jeg tror) til WildThing. Det er greit man skal respektere andre og være tolerant. Men det må da også kunne gå an å forvente seg det samme av andre tilbake. Og det å være tolerant skal ikke innebære at en skal finne i alle slags krinklekraker. Forstår problemstillingen hennes altså, men synes hun bør forstå at det ikke er et realistisk og gjennomførbart ønske. Ikke så lenge det er bilder som er identifikasjonmåten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 30. mai 2003 #26 Del Skrevet 30. mai 2003 Har ikke noe å si, Fredagsbarn har allerede sagt det!! Ville bare si det... :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 30. mai 2003 #27 Del Skrevet 30. mai 2003 Slik jeg forstod reportasjen, så fikk hun jo faktisk utstedt sertifikat med slør på fra starten av, men at det etter terrorangrep etc ble gitt beskjed om at hun måtte ta nytt bilde. Noe av det som gjør at hun da reagerer er vel at det først var ok, for så å være totalt uakseptabelt pga noe som skjer som faktisk ikke hun er skyld i på noen som helst måte, men som i stor grad går utover henne og hennes likesinnede. Jeg synes det er latterlig at det i utgangspunktet ble stedt ut ett sertifikat med slør! (jeg synes ikke HUN er latterlig, men det at hun fikk sertifikatet med det bildet!) Da det som flere allerede har nevnt er den måten vi identifiserer folk på i trafikken! Men det kan vel hende at hun hadde reagert litt annerledes dersom dette var ett problem hun var blitt gjort oppmerksom på fra starten av? At de i utgangspunktet hadde krevd bilde uten slør? og ikke kommet løpende etterpå, når det begynte å skje litt ting rundt om? All respekt for kulturer, men identifisering MÅ vi faktisk ha, og det KAN pr dags dato ikke gjennomføres på annen måte! (etter hva jeg har skjønt ihvertfall.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå