Gå til innhold

Vil ha slør på førerkortet

Babyface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:o :o

Er det mulig? :o

ALLE ser jo like ut i sånne slør!

MIN mening er at hun ikke bør få førerkort,med mindre hun kaster sløret.

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvis det er så big deal, nei da kan hun drite i førerkortet sitt

eller hva med han som nekter å ta av seg turbanen for å ha på hjelp når han kjører moped?? det er jo påbudt med hjelm i trafikken.. og han nekter.. påstår at det er en krenkelse eller hva det nå enn var..

uansett, av med de dumme slørene!! slipp dere fri

Innlegget er endret. Hege

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

I nEuropa er det slik at hvis det kreves av identifiseringsøyemed, må sløret av på bilder, ergo vi kunne krevd det samme her. det har den europeisek menneskerettighetsdomstolen bestemt.

Så jeg syne sdet er greit, jeg. Selv om jeg skjønner at hun synes det er feil å vise fjeset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

hallo! klart man ikke kan ha slør på - da kan jo hvem som helst låne førkerkortet og utgi seg for å være henne :o

Det får da være grenser altså !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man MÅ ha bilde uten slør på pass f.eks, og på flyplassen når de skal sjekke pass så tar de slørkvinnene til side i et privat rom så de kan vise ansiktet sitt uten å måtte gjøre det i full offentlighet. Det kan vel kalles den gyldne middelvei.

Men den turban-historien...jeg får litt tanker i retning av "koranen blåholder på tradisjoner som veeldig gamle, og nå skal de tvinge vårs i revers også, istedet for at de tilpasser seg det moderne samfunn"..

Og sånne saker er perfekte for Frp'ere osv. Hvis dere ikke vil ta bilde uten slør - så får dere fankern meg være uten førerkort. Og hvis dere ikke er fornøyd med den løsningen - så kan dere flytte hjem igjen. Det er litt fristende tanker innimellom for enhver. LITT tilpasning fra den kanten også må til.

MEN, hun er muslim - i USA - burde hun ikke tasse litt forsiktig i svingene da? Amrisene er da ikke så voldsomt opptatt av å være grei til muslimer om dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jo, for identifikasjon er jo dette ganske umulig, men jeg gjentar det jeg sa til en på jobb som lo av dette.

Jeg skjønner henne meget godt! (på min jobb eksisterer det NULL toleranse eller respekt for noen som er litt annerledes enn dem selv, og muslimer er noen av de mest fryktelige (til tross for at vi har en muslim som jobbet der....) Så jeg må være den som forklarer dem alle at ikke alle i verden tenker helt sånn som dem, og det burde de klare å akseptere...) Nemlig, vi må sette oss litt inn i situasjonen. For henne, og hennes likesinnede, så er det like usømmelig og upassende å vise ansiktet som det for oss ville være å stille opp totalt naken i helpositur! For henens religion og kultur er det totalt upassende, usømmelig, uakseptabelt å vise frem ansiktet til hvemsomhelst, ja ingen andre enn den aller nærmste familien skal se hennes ansikt.

Det er selvsagt umulig å utstede et sertifiktat med et bilde der alle hennes slektninger kan låne det og ikledd slør så ser de like ut. Det kunne jo blitt trafikkfarlig.

Men, jeg synes det er feil at alle sammen ler sånn av henne, og gjør narr av en kultur de ikke skjønner. Vi må klare å vise litt respekt for dem som er annerledes.

Men, hvordan man skal løse saken med sertifikat, det er en nøtt jeg ikke kan løse (min kollega mente at hun måtte vente til de fikk til et fungerende system for iris-scanning (eller "øyeavtrykk", som han sa da))

Problemet er ikke lett å løse, men latterliggjøring av kultur og tradisjon er neppe den rette veien å gå? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skal få lov til å ta bilde med slør, så lenge det er et flortynt og gjennomsiktig slør :D

Hahaha, nei, nå må de skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen med unntak av Fredagsbarn som har tanker for at dette er dems kultur?

Slør er skikk og bruk og det bør respekteres!!

Men, om de skal bruke slør på bildet, ja da er jo personen uigjenkjennelig, og alle kan bruke kortet!

Dette er et dillemma jeg ikke har svaret på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper 'Fredagsbarn' fikk øynene opp for noen av dere. Skal det være vanskelig å vise toleranse for andre kulturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper 'Fredagsbarn' fikk øynene opp for noen av dere. Skal det være vanskelig å vise toleranse for andre kulturer?

AMEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Et førerkort er et identitetsbevis, og der skal du se ansiktet på innehaveren. Skal vi ha respekt for andre religioner og kulturer, så må alikevel de ha respekt for våre lover.

Ellers kan de jo like godt kjøre uten førerkort, slik de gjør i de fleste land i midtøsten. Det er forresten imot flere av disse landenes kotyme at kvinner i det hele kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...