Gå til innhold

Minstelonn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_leah_*
Skrevet

Noen som kan svare meg hvor mye er minstelonna i Norge? ( f.eks butikkmeidarbeider eller resepsjonist osv) Fulltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ikke noen minstelønn i følge arbeidsmiljøloven tror jeg.

Skrevet

Det er helt riktig. Vi har ingen lovfestet minstelønn.

Gjest Gjest
Skrevet

Som butikkarbeider tjente jeg 108 kr timen for ca 5 år siden.

Gjest StockDama
Skrevet

.....jeg tjener 28 kr timen =D

Ikke 128, bare 28......go nav.

Skrevet

StockDama, arbeid med bistand? Godt å se at NAV er flinke til å motivere folk til å jobbe, samt unngå å jobbe svart. :gjeiper:

Gjest StockDama
Skrevet
StockDama, arbeid med bistand? Godt å se at NAV er flinke til å motivere folk til å jobbe, samt unngå å jobbe svart. :gjeiper:

Praksis som de så fint kaller det. "For å motivere en til å arbeide."

Er ikke noe galt med motivasjonen min, elsker å jobbe, men bare det at jeg ikke blir ansatt =p

Så etter en stund som arbeidsledig plasserte de meg på tiltak, først arbeidssøker kurs med praksis som oppfølgning. Både for kurset og praksisen fikk jeg 28 kr timen.

Og jeg kjenner jeg blir lettere bitter av det..de kunne heller hjulpet med å skaffe meg en vanlig jobb, på den måten hadde jeg ikke trengt å ta andres skattepenger og jeg ville følt at jeg var verdt de pengene en vanlig jobb gir.

Har bare 3 dager igjen...

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke noe galt med motivasjonen min, elsker å jobbe, men bare det at jeg ikke blir ansatt =p

Så etter en stund som arbeidsledig plasserte de meg på tiltak, først arbeidssøker kurs med praksis som oppfølgning. Både for kurset og praksisen fikk jeg 28 kr timen.

Og jeg kjenner jeg blir lettere bitter av det..de kunne heller hjulpet med å skaffe meg en vanlig jobb, på den måten hadde jeg ikke trengt å ta andres skattepenger og jeg ville følt at jeg var verdt de pengene en vanlig jobb gir.

Hvorfor kan du ike prøve selv å få en vanlig jobb?? Hvorfor må NAV gjøre alt for deg, nå når det er rekordmange ledige jobber ute på markedet?

Gjest StockDama
Skrevet

Hvorfor kan du ike prøve selv å få en vanlig jobb?? Hvorfor må NAV gjøre alt for deg, nå når det er rekordmange ledige jobber ute på markedet?

Les biten jeg har uthevet, så kanskje du skjønner litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...