Gjest Gjest_leah_* Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Noen som kan svare meg hvor mye er minstelonna i Norge? ( f.eks butikkmeidarbeider eller resepsjonist osv) Fulltid?
Arwen Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Det finnes ikke noen minstelønn i følge arbeidsmiljøloven tror jeg.
Zzyzx Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Det er helt riktig. Vi har ingen lovfestet minstelønn.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Som butikkarbeider tjente jeg 108 kr timen for ca 5 år siden.
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 .....jeg tjener 28 kr timen =D Ikke 128, bare 28......go nav.
feuerstein Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 StockDama, arbeid med bistand? Godt å se at NAV er flinke til å motivere folk til å jobbe, samt unngå å jobbe svart. :gjeiper:
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 StockDama, arbeid med bistand? Godt å se at NAV er flinke til å motivere folk til å jobbe, samt unngå å jobbe svart. :gjeiper: Praksis som de så fint kaller det. "For å motivere en til å arbeide." Er ikke noe galt med motivasjonen min, elsker å jobbe, men bare det at jeg ikke blir ansatt =p Så etter en stund som arbeidsledig plasserte de meg på tiltak, først arbeidssøker kurs med praksis som oppfølgning. Både for kurset og praksisen fikk jeg 28 kr timen. Og jeg kjenner jeg blir lettere bitter av det..de kunne heller hjulpet med å skaffe meg en vanlig jobb, på den måten hadde jeg ikke trengt å ta andres skattepenger og jeg ville følt at jeg var verdt de pengene en vanlig jobb gir. Har bare 3 dager igjen...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Praksis som de så fint kaller det. "For å motivere en til å arbeide." Er ikke noe galt med motivasjonen min, elsker å jobbe, men bare det at jeg ikke blir ansatt =p Så etter en stund som arbeidsledig plasserte de meg på tiltak, først arbeidssøker kurs med praksis som oppfølgning. Både for kurset og praksisen fikk jeg 28 kr timen. Og jeg kjenner jeg blir lettere bitter av det..de kunne heller hjulpet med å skaffe meg en vanlig jobb, på den måten hadde jeg ikke trengt å ta andres skattepenger og jeg ville følt at jeg var verdt de pengene en vanlig jobb gir. Har bare 3 dager igjen... Hvorfor kan du ike prøve selv å få en vanlig jobb?? Hvorfor må NAV gjøre alt for deg, nå når det er rekordmange ledige jobber ute på markedet?
Gjest StockDama Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Praksis som de så fint kaller det. "For å motivere en til å arbeide." Er ikke noe galt med motivasjonen min, elsker å jobbe, men bare det at jeg ikke blir ansatt =p Så etter en stund som arbeidsledig plasserte de meg på tiltak, først arbeidssøker kurs med praksis som oppfølgning. Både for kurset og praksisen fikk jeg 28 kr timen. Og jeg kjenner jeg blir lettere bitter av det..de kunne heller hjulpet med å skaffe meg en vanlig jobb, på den måten hadde jeg ikke trengt å ta andres skattepenger og jeg ville følt at jeg var verdt de pengene en vanlig jobb gir. Har bare 3 dager igjen... Hvorfor kan du ike prøve selv å få en vanlig jobb?? Hvorfor må NAV gjøre alt for deg, nå når det er rekordmange ledige jobber ute på markedet? Les biten jeg har uthevet, så kanskje du skjønner litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå