Gjest salma Skrevet 28. mai 2003 #41 Del Skrevet 28. mai 2003 Det var jo litt drøy påstand da.... forsvaret trenger flere jenter. Er det noe forsvaret trenger så er det nedbemanning. Man må ikke ha et forsvar. Island er et bevis for det. Waco Ja, Waco; Er det noe forsvaret trenger så er det nedbeMANNing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2003 #42 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva mener du med at forsvaret trenger flere jenter da? De jeg har snakket med er svært uenig og mener at kvinner flest ikke egner seg fordi de får så mange tilleggsfordeler. F eks kan ikke gå på tur hvis det ikke er innlagt vann og dusj der. Andre menige må bære sekken og AG'en, og ofte dama også når dem er på langtur, det har jeg ihvertfall blitt fortalt. Men nå er det jo noen som mener at alt man hører om damer i forsvaret er vandrehistorier og vi skal tro mer på de fine brosjyrene forsvaret lager ut til ungdomskoleelever... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 28. mai 2003 #43 Del Skrevet 28. mai 2003 Ja, herregud man kan da ikke slippe kvinner inn i forsvaret?! Jeg mener, nå har man endelig en organisasjon som viser hvor overlegne rene manne-organisasjoner er mht styring (bortsett fra at direkte ordre ignoreres og at ingen kan ta en selvstendig avgjørelse unntatt han på toppen i hierarkiet), kontroll (bortsett fra at cowboyene på toppen ikke vet det når cowboyene lenger ned i hierarkiet bruker ulovlige våpen etc) og økonomistyring (bortsett fra.....at forsvaret ikke har økonomistyring) jaja, det ble vel en litt stakkarslig forsvarstale for det norske forsvaret, dette. Men kvinner skal vi i hvert fall IKKE ha der, det ville jo bare blitt fullt kaos! (bortsett fra.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 28. mai 2003 #44 Del Skrevet 28. mai 2003 Enig i at det burde være gratis jeg. Hadde gjort det mye lettere da Om begrunnelsen i artikkelen var bra kan diskuteres, men jeg synes ikke det er noe godt motargument at det finnes flere ting man ikke kan noe for at man trenger. Da får man i alle fall vekk én utgift Det blir nok dradd litt langt i den artikkelen, det er jeg enig i, for det høres nesten ut som det er guttenes feil at vi har mensen... Likevel, forslaget var ikke så morsomt/teit etter min mening. Uansett, jeg ville ikke valgt å bruke tiden min til å kjempe for akkurat dette forslaget, men gidder heller ikke å gjøre narr av de som velger nettopp det. Andre menige må bære sekken og AG'en, og ofte dama også når dem er på langtur, det har jeg ihvertfall blitt fortalt. Jaha ja.... Høres jammen sannsynlig ut waco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2003 #45 Del Skrevet 28. mai 2003 Milly, det er all grunn til å putte på narrehette og klovnenese på slike personer. Tenk å fordumme debatten slik, la det være en statsanliggende hva en jente gjør med sin menstruasjon. Men det er vel sånn kvinner er, vil ha ekstern hjelp hele tiden, men det er vel fordi de ikke fungerer på egen maskin? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 28. mai 2003 #46 Del Skrevet 28. mai 2003 Morsom lesing, ja! Men jeg hadde ikke sagt nei takk til gratis bind og tamponger! Det trenger faktisk ikke å koste så mye å ha mensen, vet om ei som syr sine egne bind, og vasker dem etter bruk. Høres ikke det greit ut?( :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 28. mai 2003 #47 Del Skrevet 28. mai 2003 Milly, det er all grunn til å putte på narrehette og klovnenese på slike personer. Tenk å fordumme debatten slik, la det være en statsanliggende hva en jente gjør med sin menstruasjon. Men det er vel sånn kvinner er, vil ha ekstern hjelp hele tiden, men det er vel fordi de ikke fungerer på egen maskin? Waco Det er din mening, waco. Det er ikke sånn kvinner "er". Du kan ikke framstille det på den måten at alle kvinner (eller menn) er like. Det skal mye til å komme lengre unna sannheten! De fleste kvinner jeg vet om fungerer bra på egen maskin. Hva mener du med at vi vil ha ekstern hjelp hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. mai 2003 #48 Del Skrevet 28. mai 2003 Hehe...Jaja...Det er jo noe i det,men det er mye i verden som er urettferdig!Haha! Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2003 #49 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva jeg mener med at dere vil ha ekstern hjelp? Jammen, les hva jeg skriver da vesle frøken, personer som vil gi andre folk bleier og bind, kan ikke ha meget til respekt for andre menneskers menneskeverd. Noe må da en klare å skaffe selv. Eller er ikke kvinner selvhjulpne, slik auf-feministfascistene mener? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 28. mai 2003 #50 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva du mener med at vi vil ha ekstern hjelp HELE TIDEN, var spørsmålet mitt. Det var forresten ikke bleier og bind, men bind og tamponger. Det har ikke noe med menneskeverd å gjøre! Og det som tas opp i artikkelen er ikke om vi klarer å skaffe det selv eller ikke, men om det er rett at vi skal måtte betale det selv. Hva jeg mener om det har jeg ikke engang snakket om, jeg sier bare at det gjerne kan være gratis for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 28. mai 2003 #51 Del Skrevet 28. mai 2003 :oops: Jeg leser visst litt vel fort gjennom trådene noen ganger! Ja, jeg tror du ikke er den eneste som bruker å gjøre det. Noen ganger når jeg oppdager tråder med mange (og lange) svar skipper jeg gjerne over noen sider, det blir så slitsomt å lese aaalt. Så det var ikke meningen å være pirkete og snerten, tenkte jeg skulle bare opplyse at andre hadde tatt opp saken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. mai 2003 #52 Del Skrevet 29. mai 2003 Likte forslaget jeg Mensen er noe dritt - og det koster en formue å kjøpe bind og tamponger .......og tenk på de familier som består av mor og f.eks tre døttre? De burde iallefall fått det på blå resept - for deres utgifter må jo være skyhøye ... Ellers må prisene settes ned synes jeg .. Vi KAN jo ikke for at vi har mensen da - blodet fosser en gang i måneden enten vi vil elle ei - Hehe .....ok ....jeg tuller litt .....men det er nå litt alvor i det også da .....for dyrt er blir det jo i lengden ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 29. mai 2003 #53 Del Skrevet 29. mai 2003 Nei dette blir for dumt........ Som noen sa før meg her, noenganger er det nesten litt flaut å være kvinne. (en mann ville aldri ha kommet med et så teit forslag) Da vil jeg heller si: gratis bleier til småbarnsfamilier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. mai 2003 #54 Del Skrevet 29. mai 2003 Eh måtte bare legge til at jeg ikke har giddet å lese hele tråden - leste side 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 29. mai 2003 #55 Del Skrevet 29. mai 2003 Kunne kanskje satt ned prisene i butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. mai 2003 #56 Del Skrevet 29. mai 2003 Hva jeg mener med at dere vil ha ekstern hjelp? Jammen, les hva jeg skriver da vesle frøken, personer som vil gi andre folk bleier og bind, kan ikke ha meget til respekt for andre menneskers menneskeverd. Noe må da en klare å skaffe selv. Eller er ikke kvinner selvhjulpne, slik auf-feministfascistene mener? Waco Waco,jeg er medlem i AUF,men jeg er totalt uenig i hva disse jentene mener!Kanskje du ikke skjønte ironien i hva jeg skrev... Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. mai 2003 #57 Del Skrevet 29. mai 2003 Yvonne, jammen det er ikke min feil at det var auf-jenter som kom med dette forslaget. Dere auf jenter tenderer jo til å komme med forslag av "ymse" kvaliteter som ikke gjør annet enn å gi befolkningen en god latter....=) Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. juni 2003 #58 Del Skrevet 2. juni 2003 Yvonne, jammen det er ikke min feil at det var auf-jenter som kom med dette forslaget. Dere auf jenter tenderer jo til å komme med forslag av "ymse" kvaliteter som ikke gjør annet enn å gi befolkningen en god latter....=) Waco Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #59 Del Skrevet 2. juni 2003 Syns hele greia er latterlig jeg. Og tenk dere KVALITETEN på de bindene og tampongene om vi skulle fått de fra staten? Nei fytti rakkern.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 2. juni 2003 #60 Del Skrevet 2. juni 2003 Gratis tamponger, ja takk. Men da kjøper vel bare Staten opp lavkostnadsproduserte fra Burma, og så må jeg likvel boikotte. *akk o ve* Herregud, så full av dumper livets landevei er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå