BillyBoy Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hvis man får en betalingsanmerkning er man i trøbbel på den måten at man ikke får de gunstigste lånene. MEN... Det er jo for kjipt at man straffes resten av livet på grunn av noe tull man gjorde som 18-åring, for eksempel. Er det noen som kjenner til hva som skal til for å bli kvitt en betalingsanmerkning? Når går det an å få et normalt lån igjen? Endret 21. juli 2008 av BillyBoy
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Betalingsanmerkninger skal slettes når du har gjort opp for deg.
BillyBoy Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Ok, ikke verre... Trodde nesten det var sånn som rullebladet, at det tar et visst antall år eller noe slikt. Takk for svar
Polly Ester Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Men, det kan være greit å forsikre seg om det - at det blir slettet når det er betalt. Jeg var ikke kredittverdig og hadde mye tull før, men så betalte jeg inn det jeg skyldte. Trodde alt var i orden i det selskapet, men så viste det seg at de ikke hadde slettet anmerkningen. Jeg ringte inn og forklarte situasjonen og da gikk det i orden.
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Ok, ikke verre... Trodde nesten det var sånn som rullebladet, at det tar et visst antall år eller noe slikt. Takk for svar Ja, det var en viss tid før, men det kom vel en ny ordning for et par år siden eller noe (?)
fruenge Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 det stemmer at bet anm blir slettet når gjelden blir gjort opp, men noen ganger så svikter runtinene litt hos selskapene, så det er lurt å sjekke opp at det faktisk er slettet.
Gjest Kari Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 I tillegg til selve anmerkningene har jo kredittopplysningsselskapene tilgang til ligninger og litt annet som de bruker til å regne ut en score på hver enkelt person/firma. Denne blir ikke nødvendigvis omregnet så veldig mye til tross for oppgjorte anmerkninger. Så selv om en som sjekker deg ikke ser noen anmerkninger så ser de en lavere score enn de kanskje hadde forventet, i tillegg til eks: 14.02.08 Endring i anmerkning". Bare sånn at du ikke tror du automatisk er på maks kredittscore selv om du har gjort opp for deg. Du har også rett til å vite nøyaktig hva selskapene har "på deg" og da er det bare å kontakte kundesenterne til Lindorff, Dun & Bradstreet og CreditInform. Alltids greit å vite hva som ligger i systemet om en selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå