Gjest Elyas24 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 jeg er en gutt på 24 som driver et lite foretak. jeg brøt for 3 mnd siden med min familie som er av utenlandsk opprinnelse. havnet senere på psykiatrisk pga alt dette, men også fordi økonomien min ble kjørt etter bruddet med fam. mye fordi de satte kjepper i hjulene for meg ang. foretaket. pga brev, kvitteringer som ligger igjen eller er borte, oppe hos min familie og mange andre ting. snart skal jeg i møte med DPS, og sosialtjenesten. har fremover en ganske god økonomi, men sliter med gjeld. dvs: selvom jeg har god økonomi har jeg pådratt meg så mye gjeld i den perioden hvor jeg sleit med min familie, at jeg føler jeg behøver et lån for å dekke min gjeld. men jeg har jo fått flere kredittanmerkninger, så noen banker igjen gir jo ikke lån da, selv om de reklamerer med at de dekker gjeld med gjeld. jeg forstår ikke hetl dette. hvilke andre muligheter har man da? når inkassoene bare vokser og vokser? og hver mnd i 7 mnd har jeg sittet og ring byråer for å få det på hold eller utsette en regning. noen må kunne hjelpe?
Gjest 80548B Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Har du meldt flytting til ny adresse? Da skal jo regninger og purringer etterhvert komme til deg. Snakk med sosialkontoret om din situasjon. De skal også kunne hjelpe med gjeldsrådgivning. Snakk også med de inkassobyråene du har og fortell dem situasjonen, slik at de kan se at det muligens er god vilje til betaling hos deg. Jeg er ganske sikker på at hvis du møter dem enten "live" eller pr telefon og inntar en ydmyk og angrende holdning så vil de også hjelpe. Gjelden må du nok betale, men de kan være villig til å gi deg avdragsordninger der du etterhvert kommer ut av anmerkningsboken og kan se fremover mot en fremtid der du igjen er kredittverdig. Hilsen en som har vært der!
Gjest Elyas24 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 takk for svar. saken er at jeg har gått inn mange avdragsordninger. men mange av dem går i kryss og tvers, pluss at noen får jeg ikke gjort noe med, siden min familie sitter på "bevisene". men det er en annen historie igjen. det som er mest irriterende er at jeg har inkassoER hos kredinor, men de svarer aldri på mail, og køen i tlf hos dem er milelang. kommer aldri frem. så gjelden hos dem bare vokse og vokser. blir skikkelig oppgitt. lurer på om kredinor finnes i det hele tatt. vet jeg må betale gjelden. sliter bare med å gå inn på ordninger på ordninger hver mnd. inkassobyråer er ikke særlig hjelpsomme med renter/gebyrer heller. men det får nå så være så lenge gjelden blir betalt.
Gjest 80548B Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Skriv til Kredinor, be dem kontakte dem. Kanskje du trenger en gjeldsmegler fordi du ikke når frem selv. Dette kan sosialkontoret hjelpe deg med. Det er totalt uakseptabelt at kredittselskaper behandler deg respektløst, og det er derfor du trenger hjelp fra en utenforstående. Jeg brukte en advokat en gang for å bli hørt - det hjalp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå