Gå til innhold

Nå kommer reaksjonen etter aborten

Sunniva81

Anbefalte innlegg

Tok abort for litt over en mnd siden. Jeg var veldig usikker på om det var det rette valget, men jeg følte jeg måtte gjøre det. Barnefaren sa at om jeg beholdt skule han forsvinne, og om jeg tok abort, så ville han bli kjæreste igjen.

Jeg har hatt et veldig ustabilt og usikkert forhold til b.far i flere år, og vi var ikke sammen da jeg ble gravid. Men valget endte på abort pga at jeg rett og slett ikke turde å få barn med denne mannen.

Jeg fikk tablett med meg hjem, som jeg tok om morgenen på jobb, og kjente det hele bare stoppet opp :gråte: Dette visste b.far at jeg skulle gjøre, og bare noen timer etter, sa han at han angret seg for valget om abort. Da var det jo selvsagt for sent, og jeg ble helt knust.

Men på en måte så angrer jeg ikke. Men nå i dag tror jeg reaksjonene begynner å komme. Jeg nesten stirrer om jeg ser en gravid kvinne, er nesten blitt desperat etter å bli gravid igjen, får såre tanker når jeg ser barnevogner og par som er gravide "sammens", tenker hele tiden på hva som hadde skjedd om jeg valgte å beholde, hater b.far for det han sa og gjorde da jeg fortalte det. Først ville han støtte meg uansett, så ville han ikke noen av delene, så angret han, så ga han meg skylda...

Nå gråter jeg over å ha mistet et barn. Kanskje det er anger? Jeg har et barn fra før. og grunnen til at jeg også ville beholde var at jeg ville gi han et søsken. Men den sjansen kommer vel igjen? Selv om det blir mange år forskjell....

Jeg vet ikke helt.......Har bare veldig såre tanker rundt dette for tiden.Og det er så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pupsilure

Uff, det hørtes ikke noe fint ut :klem:

Selv tok jeg abort for mange år siden, og har ikke angret en eneste dag. Det var fordi jeg visste at jeg ikke ville ha med den mannen å gjøre resten av mitt liv. Var i et dårlig forhold, og han var en drittsekk. Da testen visste positiv og jeg begynte å gråte, dyttet drittsekken meg ut døra. Han ble så sinna, og taklet ikke at folk gråt, så han dyttet meg fysisk ut døra, og heiv sakene mine ut på gangen.....

Vi ble jo selvsagt venner igjen, men dagen før jeg tok abort hadde vi en krangel om noen dumt, og han ble ikke med meg på sykehuset.

Jeg så for meg hva slags fremtid jeg ville få hvis jeg hadde beholdt. Det hadde selvsagt blitt slutt uansett, men å ha han i livet mitt, nei, det ville jeg ikke. Jeg var også ung, og var ikke klar for barn.

Det virker som dere også har et ustabilt forhold, selv om han sikkert ikke er like ille som min eks. Og da syntes jeg det var lurt å ikke få barn sammen....

Jeg skjønner det er trist for deg å se gravide, men tror du bør huske på at du kanskje ikke hadde vært så veldig lykkelig hvis du fortsatt var gravid, når dere ikke har det bra sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sunniva_*

Ja, det er akkurat sånn jeg tenker jeg også. Aldri i livet at jeg kunne tatt sjansen å få barn med denne mannen.Tenken på hvordan livet og framtiden hadde blitt da, er forferdelig.Det hadde nok ikke gått uansett og jeg ville ikke ta sjansen på å måtte forholde meg til han i maaaange år fremover. Dette hjelper jo veldig på, slik at jeg egentlig ikke angrer. Men det er nok alle de andre tenkene rundt dette jeg sliter meg.Hva om? Hvordan hadde det blitt? Hvordan ville barnet set ut? osv.....ikke sant? Og det er nok dessverre veldig slitsomme tanker dette òg....

Håper bare det går over snart........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som opplevde det samme som deg. Hun var med en ustabil og manipulerende mann. Ble gravid og han skjøv henne fra seg, helt til hun tok abort. Da ga han henne skylden for å ha valgt bort et barn. Heldigvis ble det slutt, og hun føler at hun har spart et barn for å ha en slik far. Hun tok det valget som var det beste i den sotuasjonen hun var, og det gjorde også du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...