Gjest Gjest_Susie_* Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Fant en spennende nettbutikk via www.temafest.no (klikk på linken om nettbutikk), men jeg er helt nybegynner på å bestille på nettet. Jeg bestilte varer men avsluttet like før jeg skulle legge inn detaljene fra visakortet mitt. Er det trygt å bruke visa-kort? Noen som har bestilt derfra?
Gjest Gjest_Susie_* Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 http://www.temafest.no kommer det link opp nå mon tro? Jeg må bli flinkere på data'n!
Gjest Snart 42 Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Kjenner ikke til akkurat denne butikken, men generelt er handel hos nettbutikker veldig trygt så dette skal du ikke være redd for. Betaling med Visa går som regel også veldig greit - og er i de fleste tilfeller helt trygt. Jeg kjenner faktisk ingen som har opplevd noe som helst trøbbel med dette. Tvert i mot; netthandel er noe mange har svært god erfaring med; enkelt og greit, det er stort utvalg av varer og butikker, varene leveres som regel ganske raskt og du betaler helt greit med kredittkort. Ofte får man rimeligere varer også - særlig fra utenlandske nettsteder (men obs på mva, toll og frakt som fort gjør varer bestilt fra utlandet veeeeldig dyre....). Generelt kan også sies at man bør gjøre en totalvurdering av hvordan siden ser ut; gir den inntrykk av å være en seriøs forhandler, dvs: ser info på siden grei ut etc. (jeg tok en rask titt på temafest.no og denne synes jeg ser helt kurant ut - jeg ville ikke vært betenkt i f.t. å bestille noe herfra)
tineline Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Ikke tast inn VISAkortnummer osv hvis det ikke står https:// i adressefeltet, altså med en S sist (for secure server). Det betyr at forbindelsen er helt sikker. Hvis det ikke står noe slikt, ville jeg droppet det. Paypal er også helt trygt, hvis du får opp det som alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Og bruk helst et kredittkort. Det er ikke anbefalt å bruke ditt ordinære bankkort selv om dette skulle ha en VISA-del.
Gjest Gjest_Susie_* Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Og bruk helst et kredittkort. Det er ikke anbefalt å bruke ditt ordinære bankkort selv om dette skulle ha en VISA-del. Har sjekket det nå og det kommer opp https// osv når jeg kommer helt til der jeg skal legge inn informasjonen om kortet mitt, men hva mener dere med ordinære bankkort med Visa-del og VISA-kort? Skjønner ikke forskjellen jeg.
Gjest Snart 42 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Ditt vanlige bankkort - det du bruker i betalingsterminaler i butikker etc. - har som regel også en VISA-del (du ser om det står VISA på kortet eller ikke). Dvs. du kan i noen butikker velge å bruke VISA-delen og beløpet vil da ikke bli belastet på kontoen umiddelbart. Mao; du handler på kreditt. Et vanlig kredittkort; VISA, Mastercard, etc. kan du ikke bruke til å betale "kontant" fra kontoen din, men er et rent kredittkort hvor du mottar faktura etc. Kredittkortet kan du altså ikke dra i kassa på Rimi! Uansett - har du ikke eget kredittkort funker også VISA-delen på ditt vanlige bankkort. I de aller fleste er kjøp trygt enten du bruker det ene eller det andre kortet.
pittie Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 denne butikken holder til her i byn. De er til å stole på Men ikke bruk kredittkort med midre det er versified by Visa ikon på siden en plass eller om det ikke kommer en "hengelås" i linjen der du skriver nettsiders navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå