Furstina Skrevet 26. mai 2003 #1 Del Skrevet 26. mai 2003 En dansk 21-årig kvinna har fått sina tänder förstörda av att dricka för mycket Coca-Cola. http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...p?d=356&a=36543 Tänker ni på era tänder vad det gäller godis/snop, läsk/brus och tandborstning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 26. mai 2003 #2 Del Skrevet 26. mai 2003 Absolutt. Jeg har ingen hull i tennene, og håper virkelig jeg aldri får det. Drikker så og si aldri brus, og spiser lite godteri. Og er flink til å pusse tenna mine 4 minutter to ganger om dagen. Og er hos tannlegen en gang i året. Og jeg drikker mye melk. Og jeg får høre jeg har flotte tenner 8) ps- slike bilder gjør meg enda mer innbitt på IKKE å få hull i tenna. Noe så stygt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #3 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg pusser grundig morgen/kveld og går til tannrens hos tannpleier hvert kvartal og tannlege en gang pr. år. Røyker ikke og har pene, rette, hvite tenner. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 26. mai 2003 #4 Del Skrevet 26. mai 2003 Røyker ikke Ja, ikke minst. Og drikker heller ikke kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 27. mai 2003 #5 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei! For det første så liker jeg ikke coca-cola,bare coc-cola light.Men jeg drikker ikke 2 liter brus om dagen for å si det sånn...Og jeg liker ikke godteri,spiser en liten pose med potetgull på lørdagene Dessuten er jeg idrettsutøver(jr.landslaget) og kan ikke kaste tiden for mye på godterispising heller!*lol* Har aldri hatt hull i mine tenner heller,drikker ikke kaffe(æsj) og røyker ikke(ugh!)... Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 27. mai 2003 #6 Del Skrevet 27. mai 2003 Selv drikker jeg både cola og spiser snop, og det er ikke hver dag at jeg får tid til å pusse tennene like godt. Men mine tenner ser absolutt ikke slik ut. Har litt problem med å tro på det som blir skrevet der også, men alle har jo forskjellige tenner, ikke alle tenner er like sterke. Trodde mine var svake, men de er ikke i nærheten av det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Her drikkes det cola i lange baner, jeg røyer OG drikker kaffe, men mine tenner er like hvite, lite rette, like fine og like rene likevel de... :D Kanskje jeg er heldig og flink å stelle de godt, for det gjør jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 27. mai 2003 #8 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg må bare innrømme at jeg elsker cola, men prøver dog og ikke drikke det annet enn i helgen, blir vel ca 1,5 liter i løpet av en helg tenker jeg. Røyker gjør jeg også... Men hull i tennene har jeg ikke hatt på over 20 år - pusser tenner to ganger om dagen, og er hos tannlegen to ganger for året. Kan i grunnen ikke huske hvordan det er å ha hull i tennene, og hadde nok blitt rimelig sjokkert hvis tannlegen min plutselig sa til meg at nå hadde jeg hull. Tror ikke det kommer til skje, tennene mine er sterke, gudskjelov! (enda en ting å være takknemlig for kom jeg på nå). Ha en fin dag - med eller uten cola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. mai 2003 #9 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er ikke så glad i cola, men jeg drikker annen brus, men ikke to liter om dagen, ikke hver dag heller. jeg har ikke helt hvite tenner, og jeg har jo hatt mine hull, men jeg pusser da tennen mine og er oss tennlege ca en gang i året. men det jeg ikke forstår med hun jenta er at hun ikke har gjordt noe med tennene underveis. for det går jo ikke fra og være helt bra når du legger deg om kvelden også våkner du morgene etter med så dårlige tenner. hun må jo ha hatt noe grusomt med tannpine og lignede. men cola er jo vanedannende, men drikker man mye brus, og spiser mye godis må man jo prøve og passe på mer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 27. mai 2003 #10 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg røyker, drikker og kaffe og er glad i brus (men drikker som oftest lett-brus), men har aldri hatt noen hull. Har alltid hatt veldig sterke tenner. Pusser grundig morgen/kveld, bruker tanntrås etc. og når jeg var liten tok jeg alltid noen fluortabeletter ved sengetid. Kanskje det er derfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 27. mai 2003 #11 Del Skrevet 27. mai 2003 Drikker mye vann, te og kaffe, brus klarer jeg nesten ikke lengre (får pels på tennene da). Dessverre røyker jeg, men pusser tennene nøye, bruker tanntråd og har ikke hatt hull de siste par årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 27. mai 2003 #12 Del Skrevet 27. mai 2003 Te er faktisk mer usunt for tennene enn hva kaffe er. Det ligger nok gener bak det hele når man får SÅ ødelagte tenner. Usj...nei... *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. mai 2003 #13 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg drikker bare brus i helgene, eller til helt spesiell mat (pizza, burger..), så det blir ganske lite. Spiser svært sjelden gotteri, drikker ikke kaffe og røyker ikke. Men drikker en god del te, og det gjør ikke akkurat noe bra for tennenes utseende Renser tennene hver gang jeg er hos tannlegen, og bruker en mildt slipende tannkrem som tannlegen har annbefalt, så om de ikke er skinnende hvite ser de i alle fall ikke så værst ut Og hull har jeg ikke hatt siden jeg fikk noen i forbindelse med tannreguleringa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 27. mai 2003 #14 Del Skrevet 27. mai 2003 cola light er ikke bra det heller da!! er ikke bare sukkeret som ødelegger, men syre! derfor er det like ille å drikke juice som brus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. mai 2003 #15 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg røyker og drikker cola, og har fortsatt hvite og pene tenner. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 27. mai 2003 #16 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg pusser tennene morgen og kveld, røyker ikke og er ikke særlig glad i cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 28. mai 2003 #17 Del Skrevet 28. mai 2003 Var mye cola før, her i gården. Tennene har vel i prinsippet ikke tatt sånn veldig mye skade av det - det er værre med emaljen og tannkjøtt, vil jeg tro. Kaffe har jeg aldri drukket, te er like ofte konsumert som Valgjerd banner. Alkohol og sprit har jeg aldri drukket, og røyke har jeg heller aldri prøvd. Hvis man pusser tennene slavisk og regelmessig to ganger for dagen, så kan jeg ikke helt skjønne hva man behøver å gå til klinisk tannpleie mer enn en en gang i året, for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 28. mai 2003 #18 Del Skrevet 28. mai 2003 Hmm.. gjør vel det noen ganger.. Men er sukkerholiker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 29. mai 2003 #19 Del Skrevet 29. mai 2003 Faktisk: Jeg spiser sjelden godteri og drikker heller ikke brus. Røyker heller ikke. Likevel hfår jeg - helt siden jeg var liten - hull i tenner. Kanskje jeg bare skal begynne å pøse på med godteri? Får jo hull av å spise sunt, jo. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 30. mai 2003 Jag har dåliga tänder... eller känsliga ska man kanske säga. Så trots att jag inte röker eller dricker läsk/brus har jag problem Min tandhygienist/tannpleie har bett mig: - inte småäta mellan måltiderna - inte ha mjölk (eller socker) i kaffet då det startar syraangrepp. - borsta tänderna noga och använda tandtråd - tugga flourtuggummi efter jag ätit - skölja med flourlösning efter tandborstning. En del har sämre tänder än andra, och det är ännu viktigare att sköta dem då. Just det där med mjölk i kaffet var en stor grej för mig, min tandhygienist sa nästan att jag kunde strunta i att borsta tänderna när jag direkt efteråt drack en kopp kaffe med mjölk i. Däremot bara kaffe var ingen fara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå