The Kitten Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #141 Del Skrevet 18. juli 2009 Det er deilig å kunne sitte med nesa i ei bok, både ute og inne. Ja, det er det. Når jeg først har begynt på en god bok kan jeg sitte i seks-syv timer i strekk. Jeg enser ikke at jeg blir sulten eller tørst engang. Det er synd pensumbøker ikke har samme effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. juli 2009 #142 Del Skrevet 19. juli 2009 Melder meg herved som fast leser av boka di, pusungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #143 Del Skrevet 19. juli 2009 Melder meg herved som fast leser av boka di, pusungen! Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #144 Del Skrevet 19. juli 2009 I dag er mine foreldre på båttur, og min bror skal snart på sykkeltur. Han har ikke syklet på mange år, så han er ikke engang sikker på om han har en sykkel. Jeg ser på The Wire, som jeg har e noen kompiser at jeg skulle sjekke ut. Jeg sa jeg skulle se minst fem episoder før jeg bestemte meg for om jeg likte det eller ikke. Senere har jeg planer om å gå en tur. Jeg tenker sånn halvveis på å begynne å spille gitar, men foreløpig blir det nok bare med tanken. For det første er jeg helt tonedøv . For det andre er det vel slik at venstrehåndsgitarer er dyrere enn høyrehåndsgitarer? :klø: Middag i dag blir kylling og pasta! Ha en fin søndag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TittTitt Skrevet 20. juli 2009 #145 Del Skrevet 20. juli 2009 Hellu Mmmh kylling og pasta er godt. Og med grønnsaker og kyllingsaus Var the wire bra? Hva handler det osv? Jeg elsker serier Jeg vet ikke om vestre gitar er dyrere enn høyre. Vis det er det, så er det teit! Litt diskriminerende faktisk Min mor har sånn venstre gitar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 20. juli 2009 #146 Del Skrevet 20. juli 2009 kattungen Har du det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #147 Del Skrevet 20. juli 2009 for Ulva. Jeg har det bare bra. Det er overskyet, og mildt her. Jeg har vært på kafé med en venninne i dag. Vi var på en kafé som jeg gikk på masse da jeg var yngre, men nå var det tre-fire år siden sist. Venninnen min hadde aldri vært der før. Stedet var akkurat slik jeg husket det, og jeg lurer veldig på hva som fikk meg til å slutte å gå der. :klø: Jeg drakk og chilikakao der. Jeg hadde aldri smakt chilikakao før, men det var absolutt verdt et forsøk. Vi spilte scrabble der, og så kom det en jente bort og hjalp oss. Hun var godt brisen, så det var litt rart, men hun var hyggelig og på et vis sjarmerende også. Senere i dag skal jeg slappe av hjemme, og kanskje gå en tur. Middag blir fajitas. Ha en fin dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 20. juli 2009 Hellu Mmmh kylling og pasta er godt. Og med grønnsaker og kyllingsaus Var the wire bra? Hva handler det osv? Jeg elsker serier Jeg vet ikke om vestre gitar er dyrere enn høyre. Vis det er det, så er det teit! Litt diskriminerende faktisk Min mor har sånn venstre gitar Hei TittTitt. Du kan lese om The Wire her. Jeg har bare sett to episoder, så jeg kan ikke si så mye om serien ennå. Den virker lovende da, så det skader ikke å gi den et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #149 Del Skrevet 20. juli 2009 Da jeg var på kafé og spilte scrabble i dag skjedde det noe rart. Jeg skulle skrive opp poengene, og jeg begynte som vanlig å skrive med venstre. Halvveis uti spillet byttet jeg til høyre hånden. Det er helt normalt for meg. Jeg har alltid gjort det og tenker ikke over det selv. Hun jeg var med derimot la merke til det, og spurte om jeg var venstrehendt eller høyrehendt. Enkelt spørsmål ikke sant? Vel ikke for meg. I en alder av 20 år så kunne jeg ikke svare på det. Hun spurte meg hvilken hånd jeg foretrakk til forskjellige ting. Jeg sa jeg egentlig ikke hadde noen klare preferanser, men brukte vanligvis: Venstre til: innebandy, bordtennis, golf, billiard, sy, strikke, spille gitar, skjære brød, vaske opp, smøre på pålegg og spise (når det kun er med skje eller gaffel). Høyrehånden brukes vanligvis til: å kaste ting, spille badminton, røre i panner og til bowling samt minigolf. I det daglige bruker jeg hendene om hverandre i et eneste virrvarr til å: pusse tenner, børste håret, vaske, løfte ting, knyte skolissen, spise (kan ha kniven i både venstre og høyre og bytter ofte midt under måltidet), klippe (har en høyrehåndssaks og en venstrehåndssaks) og datamusen flyttes ofte fra høyre til venstre. Håndsskriften er identisk uansett hvilken hånd jeg skriver med noe som er veldig praktisk under eksamen. Så hva er jeg? Venstrehendt? Høyrehendt? Tvehendt? Og hva er dere selv? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. juli 2009 #150 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg er høyrehendt, og har aldri hørt om slike rare tilfeller som deg. Forresten... Aldri hørt om chilikakao heller. Lærer vist mye her idag, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #151 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Jeg er høyrehendt, og har aldri hørt om slike rare tilfeller som deg. Forresten... Aldri hørt om chilikakao heller. Lærer vist mye her idag, jeg! Jeg synes det er mer rart at folk er endten høyrehendt eller venstrehendt. Hvordan bestemmer man seg liksom? Chilikakao anbefales på det sterkeste! *Edit* Som i en høy anbefaling, ikke som i å lage den så sterk som overhodet mulig. Endret 20. juli 2009 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 20. juli 2009 #152 Del Skrevet 20. juli 2009 Neida, jeg har ikke glemte dagboken din.... Hvor er Ulva?!? Vi holdt jo godt liv i denne tråden de første 5 sidene da.... Men jeg skal bli bedre Hva hadde du oppi det? Vil du ha påfyll hos meg? Du, jeg husker ikke. Det var lurt å skrive opp bøker man vil lese. Jeg har faktisk en sånn lapp. Dette er noe av det som står der -Frys -Åsa Larson - Til din vrede går over (lurer på om jeg skal lese den serien) -Tara French - lik -Lisa Jackson - Gravrøveren - Jan Mehlum . Det ingen vet -Jonathan Kellerman - den gale kunstneres synder -15 min pilates -Harlan Coben - i den skogen -Mary Higgins Clark - hatets gisler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 20. juli 2009 Trulta_ Du har helt rett. Dere holdt liv i dagboken for meg til å begynne med, men jeg har da skjerpet meg betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 21. juli 2009 #154 Del Skrevet 21. juli 2009 The Kitten Har aldri hørt om noen som er både høyre og venstrehendt. Og som kan skrive like pent med begge hender :klø: Har prøvd å skrive med venstra men det blir jammen litt av noen kråketær Søstra mi er venstrehendt og hun skriver som ei kråke med høyra. Hvor kommer utrykket skrive som ei kråke mon tro :klø: Kråker skriver da ikke Trulta: Jeg har vært her nesten hver dag jeg. Var innom en tur i går også, men hadde ikke så mye å si akkurat da Ha en nydelig dag The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #155 Del Skrevet 21. juli 2009 Her er det overskyet i dag igjen. Nå begynner jeg å bli litt lei av det. Jeg ønsker litt variasjon i været. Ulva: Uttrykket skrive som en kråke har jeg aldri hørt. Jeg har faktisk ingenting å si i dag, så jeg legger bare igjen en til alle som er innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juli 2009 #156 Del Skrevet 22. juli 2009 Det med høyre og venstre har vist noe med koblinger i hjernen og gjøre. Jeg må alltid tenke meg om hva som er forskjell på høyre og venstre, og svigermor sier at det er en type koblingsfeil ( a.k.a. hjerneskade. Takk, svigermor!) Uttrykket å skrive som ei kråke kommer nok fra samme plassen som oppfant uttrykket at mat får bein å gå på. Totalt uforståelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #157 Del Skrevet 22. juli 2009 MarianneE: Jeg sliter også med å skille høyre fra venstre. Særlig om jeg kjører på et ukjent sted. Det hjelper heller ikke at folk sier "nei, venstre" om jeg har kjørt til høyre istedenfor venstre som de ba om. Da blir jeg bare oppgitt, for i mitt hode kjørte jeg jo til venstre. Min bror begynte med noe lurt. Han sier bare "nei, den andre venstre." Jeg lærte jo at høyre er den hånden man skriver med, og venstre er den man har klokken på. Er det rart jeg er forvirret? ______________________________________________________________________ I dag skal jeg jobbe masse med spansken min. Jeg har ikke arbeidet med den på en lang stund nå, så det er virkelig på tide. Jeg har begynt å abonnere på "Spanish word of the day." Da får jeg et spansk ord, med forklaring på betydning og bruksområde. Senere i dag, tror jeg jeg skal på fjelltur med min far. Han snakket i alle fall om det i går. Vi får se hva som skjer. Ha en fin dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 22. juli 2009 #158 Del Skrevet 22. juli 2009 Min bror begynte med noe lurt. Han sier bare "nei, den andre venstre." Jeg har ei vennine som sier det til meg, når jeg tar feil av og høyre og venstre. Husker en gang jeg hadde kjøretime, kom ned et kryss, og så sa kjørelæreren min, så tar du til venstre i neste kryss, og jeg svinger til høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #159 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har ei vennine som sier det til meg, når jeg tar feil av og høyre og venstre. Husker en gang jeg hadde kjøretime, kom ned et kryss, og så sa kjørelæreren min, så tar du til venstre i neste kryss, og jeg svinger til høyre En jente i Bergen tok hele tiden feil av venstre og høyre på oppkjøringen sin. Senere tilsto hun at det hadde vært med vilje, for hun ville ikke kjøre der de opprinnelig hadde bedt henne om å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. juli 2009 #160 Del Skrevet 22. juli 2009 Er delvis tvehendt selv. Kjempepraktisk når man skal skru inn vrine skruer, vaske vinduer eller male vegger. Det skulle ikke være noen forskjell på høyre-/venstregitar. Det er bare å strenge om en vanlig gitar og så har man en venstregitar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå