Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er ferdig utdannet, men har ikke fått jobb enda. Jeg har blitt enslig og kommer til å søke om overgangsstønad. Kan jeg få lån og kjøpe meg noe eget..? Er VELDIG takknemlig for svar!!
megseg Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei hei:) Ja, det vil jeg tro.. En venninde av meg fikk lån til å kjøpe seg bil, så hvorfor skal ikke du få lån da?? Men, ring banken å snakk med dem, kan jo være banken din ikke vil gi lån..
vilja Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Heia! Du må gå og ordne med søknader med nav først. Da ser du og banken hva du har i inntekt. Når du får jobb, skriver du et brev til nav om å eventuelt redusere støtten din. Du kan høre med solialtjenesten om gunstige lån i kommunen din. Prøv å få førstehjemslån.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er ferdig utdannet, men har ikke fått jobb enda. Jeg har blitt enslig og kommer til å søke om overgangsstønad. Kan jeg få lån og kjøpe meg noe eget..? Er VELDIG takknemlig for svar!! Søk førsthejemslån gjennom kommunen, ja du kan få lån. Ikke kjøp noe med høy fellesgjeld;)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Tusen takk for svar dere! Kommunen min tilbyr ikke startlån.. Er klar over at overgangsstønad og de andre rettighetene ikke er "stabile/varige" rettigheter over tid, men det er alt jeg kan fremlegge akkurat nå? Kom gjerne med flere innspill eller erfaringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå