Gå til innhold

pakka pakke...


Cazi

Anbefalte innlegg

Hvordan er du når du pakker til ferietur? Flere enn meg som er helt sjanseløse på pakking - og har meg seg masse masse?

jeg reiser lite - er sjelden på turer som har mer enn 1 - 2 overnattinger. SÅ er jeg ikke så vant til pakking heller.

Så når jeg ikke har begrensinger - altså ikke skal ta fly feks. - så har jeg gjerne med en del.

Går mye fortere å pakke da - slipper å sile ut.

Flere som er som meg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha :fnise: jo jeg pakker ALTfor mye med. uansett. sånne ting jeg egentlig ikke bruker, sånn i tilfelle.

Nå sist var grensen 20kg koffert, mens jeg hadde 28kg. Og når hjemreisen kom, måtte jg sende meg selv en sånn smartpakke i posten på 18kg, og frtsatt veide kofferten 25kg.

:ler:

Så jo, jeg pakker til gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har liste som jeg pakker det nødvendigste etter. Klarer stort sett alltid å holde meg innenfor det jeg kan ha som håndbagasje. Er heldigvis ikke typen som må ha med mange par sko og flere antrekk til hver dag. :)

Enda så lite jeg pakker så er det som regel noe som blir liggende ubrukt i bunnen av sekken. Så da vurderer jeg å droppe de tingene til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Skal vi kjøre bil til feriestedet, pakker jeg nok en del mer enn om vi skal med fly. Når vi reiser med fly, er jeg ganske flink til å pakke. Men så har jeg flydd en del også, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fly er jeg fanatisk. HAr fått overvekt engang og måtte betale 600 kr så ja.

Men nå veide de faktisk ikke mer enn 12 og 15 kg og de kunne veie maks 20 haha.. Men jeg pakket også minimalt på vei nedover til frankrike, regnet med at jeg kom til å kjøpe en del der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt flinkere med årene, men tar alltid for mye med meg.

Jeg vil ha sjansen til å fylle opp kofferten mens jeg er på ferie. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil påstå at jeg er forholdsvis flink. Det som tar plass hos meg er toalettveska. har med meg sminke, flere typer shampo, kur, balsam etc.

Men i år har jeg pakket shampo osv. i småflasker, slik at de får plass i en sånn en liters mappe. Da sparer jeg plass. Dessuten skal jeg bare ta med meg den sminken jeg faktisk kommer til å bruke, i stedet for alt sammen. :ler:

Så nå regner jeg med at toalettsaker og reiseapotek vil ta samme plass som bare toalettsakene ville ha gjort før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker alltid altfor mye med, i alle fall når vi kjører bil, slik som nå og vi skal til Danmark, Vi blir borte i 2 uker, og jeg vet jo ikke om det blir varmt eller kaldt eller sol eller regn...så det blir litt ja. Dessuten skal vi bo i hytte, så vi må ha med sengetøy, og håndklær, bare det er jo en stor bag når en er 4 personer. Skal vi fly og f.eks. til syden er jeg nok litt flinkere, der vet en jo noenlunde hvilket vær det blir på denne årstiden i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ekstremt flink til å pakke, tar bare med meg litt ekstra undertøy. Alle som kjenner meg er helt imponert over hvor flink jeg er, hehe. Kan vel ha noe å gjøre med at min eneste koffert/ting å pakke i med hjul på er bittebitte liten. Den er så liten at den får plass i håndbagasjen, og den har vært med på to-ukers ferier mange ganger. Har nå fått meg fjellsekk, men klarer jo ikke å bære den om den er for tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...