Gå til innhold

Menn som ikke er redd for snille piker....

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kult, Lissi!
'''

Man lever en gang. Det er lov å være litt gal;)

I dag skal jeg møte venninner klokka 17, drikke vin og spise ute.

Så skal vi se Mamma Mia og ut en liten tur etterpå. Sambo jobber i kveld så:)

Gleder meg masse til en kveld med jentene!!

Skal du noe gøy i helga? Blind date eller noe? hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Fix. Jeg har ikke sagt noe om personligheten din, eller annet. Jeg reagerte på at måten du valgte å booste selvtilliten din på var å gjøre noe som andre misliker/fort kan mislike, noe som kan virke irriterende og plagsomt.

Jeg tror ikke det vil gjøre at du lettere blir likt, eller lettere å omgås folk og bli kjent med dem, heller tvert i mot. Da ville jeg heller smilt til dama i kassa på butikken, og når hun smiler tilbake så føles dagen litt blidere.

MEN, du lever ditt liv, og jeg lever mitt liv, jeg har ikke et vondt ord å si om deg utifra det jeg har lest her.

Om du mener at jeg bør forandre væremåte, så er det helt greit. Jeg får se om jeg mener det er veien å gå. Og for tohundrende og syttiåttende gang, jeg "går" ikke etter førtiåringer. :fnise:

*holder henda i været*

Det er ikke plagsomt, det er bare folk som har for store ører eller lite tolmodighet, hvilket virkelig ikke bør være mitt problem. Ferdig diskutert.

Og jeg synes du er litt tullete, som ikke tror jeg smiler til kassadamen. Jeg har da respekt for andre mennesker og smiler til de aller fleste, flørter litt tilogmed. Den skjønte jeg virkelig ikke, smiler ikke folk som spiller musikk?.

Har f.eks en nabo som klager for den minste lille ting, alle i blokka hater henne, sånne folk blir plaga uansett og det er slikt man må lære seg å drite i.) Ikke la seg underkue. Og min rett til å guffe på går på akkurat på det samme. Jeg kommer ikke til å gi meg. Jeg vet jeg har rett og jeg kan virkelig ikke forstå at folk setter spørsmålstegn ved det en gang. De aller fleste ville ikke skjenket det å spille høyt en tanke, men jeg har da begynnt å tørre å spille litt høyere, fordi jeg ikke kan bry meg om hver bidige mening. skal jeg virkelig få tyn for det?

Hadde det vært annerledes om jeg hadde spillt tchaikovsky på fullt, for jeg gjør faktisk ofte det og. (anlegget mitt er heller ikke veldig stort så jeg tror faktisk ikke det er så ille) Jeg skjønner poenget deres med å booste min egen selvtillit på andres bekostning, men det er det andre folk som gjør på en langt mer kynisk og ond måte. Folk forer sitt ego av andre, og det finnes bedre måter og fore sitt ego på (vi gjør faktisk alle det, fra diktatoren til martyren, det er jo slik vi får overskudd/energi (snille og ikke fullt så snille måter og gjøre dette på) Jeg har funnet en av dem. Og når jeg får "kjeft" for det, blir jeg faktisk litt trist om du vil.

Jeg er meg og du er deg og godt er jo det. Men jeg synes virkelig ikke det er noe vits i å konstantere det, jeg vet jeg er meg.

Jeg gir meg ikke her, for jeg vet at jeg ikke plager andre, det er slik jeg alltid har levd livet mitt, ikke plage andre, at jeg da klarer å finne et så sunt utløp for min høflighet burde jo egentlig applauderes og ikke settes spørsmålstegn ved.

Jeg referete heller ikke til deg. ang den hetsen jeg følte mot meg, men slik du ordla deg nå, følte jeg meg plutselig som mindre verdt. Hvilket er litt rart, for jeg tror ikke du prøvde å få meg til å føle det. Du virker oppriktig men du burde da vite nå at jeg smiler til damer? Er ikke mine innlegg en typisk dameflørter? For jeg er egentlig det, bare det ikke blir for seriøst, da blir jeg redd...

Og jeg vet du ikke går etter 40-åringer. Sorry. Var mer et forslag fra min side, om at man kan prøve andre ting også. 30 åringer f.eks siden du sa du hadde datet mest menn i 40 åringene. Det er ikke noe galt idet i mine øyne.

Jeg kan diskutere dette til jeg blir blå i trynet, for jeg vet jeg har rett, det er og bør ikke være plagsomt. Jeg tror folk overdriver i stt eget hode og, og i tillegg har dem ikke lest alle innlegga ordentlig. Jeg brukte dette som et ekspempel! Et ekspempel på og gi faen i ting, akkurat som når det kommer til kjærlighet, man må tørre og slippe seg løs! Det eneste jeg akspeterer her, som selvkritikk, er at jeg ordla meg litt raskt, men det var en som skjønte det med engang, og mange som ikke skjønte det. Jeg skriver litt for fort, og det blir slik at folk må reflektere rundt selv. Og her mener jeg mange burde gått mer inn i seg selv. At noen ikke vil be meg ut på øl fordi jeg spiller musikk i bilen, må jeg jo bare le av. Når jeg kjører bil, drikker jeg ikke. Basta!

Ble et lang innlegg helt avsporet og kansje til tider noe usaklig, men jeg mener det er urettferdig når folk ikke evner å se uskyldigheten i dette. En følelse av at folk egentlig ikke bryr seg om andres problemer og følelser, hvor det at litt høy musikk er for mye for langt for å reparere en ødelagt sjel? Vel be my guest, men jeg er sterkt uenig med alle som måtte mene det og kommer til å forsvare det langt bedre enn noen kommer til å argumentere imot, garantert... I didnt start it, but i will definetly end it.

Forresten, jeg så en ting her nå. Drikke ØL på en Onsdag????? Hva ville folk ha sagt? Tenk om noen kjørte forbi i en bil med høy musikk samtidig? Ville jo vært rene anarkiet! Skjønner du poenget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Så koselig Lissi, MammaMia er nydelig, jeg pleier være skeptisk til slike filmer, men koste meg virkelig!

Lever farlig, og har ikke planlagt noe for helga. Får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner poenget ditt, fix! :troeste:

Slitsomt når man må forsvare seg til man blir blå i trynet pga en filleting. Og ikke minst blir tilegnet egenskaper man ikke innehar. Er dette typisk kvinnegreie, å snu og vende på ting?

:idesmil: Har vi her et eksempel på trådens opprinnelse? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, fix! :troeste:

Slitsomt når man må forsvare seg til man blir blå i trynet pga en filleting. Og ikke minst blir tilegnet egenskaper man ikke innehar. Er dette typisk kvinnegreie, å snu og vende på ting?

:idesmil: Har vi her et eksempel på trådens opprinnelse? Hehe.

Det er da vel ingen som har bedt Fix forsvare seg. Det valgte han helt selv.

Fix mener han har rett til å påtvinge andre musikken sin - en del av oss andre synes ikke det er greit - men han om det.

At det er en typisk kvinnegreie å vri opg vregne på alt ... jeg er ikke helt sikker på at vi har eneretten for hvem var det som snudde tråden til å bli en forsvarstale for en manns rett til å spille høy musikk ?

Men dette - og Fix sitt innlegg er jo en total avsporing - og burde vel egentlig vært slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er da vel ingen som har bedt Fix forsvare seg. Det valgte han helt selv.

Fix mener han har rett til å påtvinge andre musikken sin - en del av oss andre synes ikke det er greit - men han om det.

At det er en typisk kvinnegreie å vri opg vregne på alt ... jeg er ikke helt sikker på at vi har eneretten for hvem var det som snudde tråden til å bli en forsvarstale for en manns rett til å spille høy musikk ?

Men dette - og Fix sitt innlegg er jo en total avsporing - og burde vel egentlig vært slettet.

Hæ? Skal man slette alle som sporer av også nå? En diskusjon kan jo gå hit og dit, og komme tilbake poenget igjen. Det er jo da det blir interessant.

Jo, seff valgte han det selv. Poenget mitt var at jeg kjente igjen den følelsen og det behovet man kan få til å forsvare seg selv når man føler seg urettferdig behandlet på et vis(ikke vri på disse ordene da, folkens, kom bare ikke på noen bedre ord i farta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke uvanlig av avsporinger som ødelegger tråder enten slettes eller deles ut av tråden (og det skal det også gjøres i følge reglene).

- og jeg synes vel at det er han som vrir og vrenger på utsagn og tillegger flere egenskaper som er tatt helt ut av løse luften. I tillegg til å vri tråden vekk fra topic - noe som jeg synes er synd.

Men la oss ikke lage dett til en tråd om Fix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gubbe

Her er fasiten: Veldig mange mennesker(kvinner og menn) virker i disse dager veldig selvopptatte, overfladiske og lite ydmyke. De er opptatt av å vise hvor bra livet deres er og at de egenltlig ikke trenger en partner fordi de har jo alt...Det er en generell turnoff. Usikker på graden av dette hos trådstarter, men Gus hadde noen gode poenger et stykke baki her. Vet man med seg selv at man ikke er en av de med ovenfornevnte egenskaper, har man gode sjanser på partnermarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Det er helt klart et viktig poeng du kommer med der, siste gjest, og som jeg nevnte tidligere i tråden så er jeg svært sikker på at dette ikke gjelder meg.

Det å skrive en tråd på et forum der man beskriver seg selv og sine ønsker, er ikke det samme som å gå rundt IRL og være høy på pæra, selvopptatt og lite ydmyk. Samtidig, skriver jeg her at jeg er ydmyk, så virker det jo helt klart mot sin hensikt...

Det er en milevid forskjell på å leve et godt liv og ha det godt med seg selv, og trives i eget selskap, og å ikke trenge en partner av de samme grunnene. Jeg tror at ved å leve et godt liv og være på plass med seg selv, så vil man også være mer attraktiv for en partner som er på samme sted i sitt liv.

Men jeg kan med hånda på hjertet si at slike mennesker du beskriver her, for ja, jeg har truffet flere, ikke får noen høy stjerne i min bok, jeg trives ikke sammen med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er godt voksen (30+), har normalt bra utdannelse og har jobbet noen år, så har man gjerne fått en ordnet tilværelse der man klarer seg selv greit. Ikke fordi det har vært et fremhevet ønske å gjøre det alene, men nærmest som en naturlig konsekvens av det å ønske og mestre sin egen tilværelse. Dette kan man fint oppnå uten å være overfladisk, arrogant osv. Blir man likevel satt i bås? Kanskje...

Jeg er ihvertfall delvis åpen for ressonementet om at andre kan føle at de ikke har så mye å tilby et menneske som i deres øyne "har alt". Men jeg tror også man skal være ytterst forsiktig med å danne antagelser om hva andre ønsker og vil. Veldig ofte tar man feil. Sånn sett blir det feil å fokusere for mye på hva man kan tilby og hva man evt kan få i starten av et bekjentskap. For meg er det andre ting som er viktigere i den fasen.

Er enig med det Glammy sier om å være attraktiv for en partner som er på samme stadiet i livet. Et realistisk og harmonisk selvbilde er en viktig og god start for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig diskutert.

Og jeg synes du er litt tullete.

Alle i blokka hater henne

Jeg har da begynnt å tørre å spille litt høyere, fordi jeg ikke kan bry meg om hver bidige mening.

Jeg er meg og du er deg og godt er jo det. Men jeg synes virkelig ikke det er noe vits i å konstantere det, jeg vet jeg er meg.

Jeg gir meg ikke her, for jeg vet at jeg ikke plager andre.

Jeg vet jeg har rett, det er og bør ikke være plagsomt.

Jeg tror folk overdriver i stt eget hode.

Når jeg kjører bil, drikker jeg ikke. Basta!

I didnt start it, but i will definetly end it.

Skjønner du poenget mitt?

Ja, forstår innlegget ditt. Det oser av en selvdiggende og skruppelløs fyr som ikke tar noe som helst hensyn til andre i omgivelsene. Du skal ha rett, og diskuterer sjelden grunnet interesse for andre, du booster eget ego og det er ditt formål når du handler. Du høres ut som en plagsom fyr med psykopatiske trekk over gjennomsnittet.

Jeg er så glad for at du ikke legger skjul på det, men tvert i mot er åpen om det gjennom hva du skriver. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Har ikke lest hele tråden, men svarer på hovedinnlegget...

Jeg er attraktiv, smart, har orden på meg selv og økonomien, er forholdsvis stabil i humør og følelser (er kvinne, derfor forholdsvisen) jeg er snill, elsker sex, er omsorgsfull og med et stort hjerte, jeg er rett fram, har ikke mange skumle lag, jeg krangler lite og diller lite.

Fins det en til som meg altså :fnise:

Og ja det fins mannfolk der ute som ikke er redd for snille jenter eller forpliktelse. Jeg har vært gjennom at par frosker før jeg møtte prinsen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kari_*

Hei, Glamourgirl, interessant emne!

Orka bare lese de 7 første sidene, men der var det mange bra svar, og mye teite svar av typen "æææ du er så høy på pæra". Applaus til deg for tålmodigheten med gjester som insisterer på å misforstå!!

Det var egentlig bare det jeg ville si, blei så sabla oppgitt over noen av svara du fikk, men du klarte søren meg svare veloverveid og saklig tilbake. (ikke at det nødvendigvis hjalp, men..)

På den annen side kom det mange bra svar og, så dette var absolutt en av de mer interessante trådene jeg har vært innom i det siste.

For å svare litt på emnet også, selv om tråden kanskje har sklidd langt over i noe annet de 7 siste sidene for alt jeg veit:

Jeg tror hoved"problemet" er at du er veldig ressurssterk, og det skremmer vekk en del ellers gode kandidater. Lykke til med å treffe en det klaffer med! Jeg tror garantert det kommer til å skje :)

mvh Kari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Takk Kari! Så koselig at du tok deg tid til å svare og å si litt hyggelige ting til meg!

Det satte jeg stor pris på. Tror, med fare for selvskryt at du har et poeng... Dessverre, og kanskje litt heldigvis også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Var veldig snedig å lese tråden din da jeg har lurt på det samme selv veldig lenge. Forrige gang jeg hadde en kjæreste så skar det seg fordi han ikke greide å stoppe å tenke på eksen sin som var narkoman, notorisk utro, utnyttet han for penger og splitter pine gal. Jeg er mer lik deg og meg har han nok glemt for lenge siden hehe.

Kanskje det er vanskelig for deg å finne en mann som er på ditt nivå? Det er jo ofte sånn at man må ha en nogenlunde lik "kapital" på mange områder for å klaffe. Er noen år yngre enn deg men finner det overraskende vanskelig å finne en fyr som faktisk leser avisa hver dag og i tillegg har noen synspunkter på hva som står der.

Tror også at mange menn er utstyrt med et slags beskytterinstinkt som gjør selvstendige kvinnfolk mindre attraktive. Det er i alle fall det jeg har hørt fra kompiser. De syns det er tøft at jeg kan lodde elektronikk og skifte sprukne rør, men de vil helst ikke at dama deres skal greie sånne ting. Tror mange menn ønsker å føle at dama deres ikke hadde greid seg uten dem på en måte.

Uansett må jeg bare ønske deg lykke til, håper du finner en mann som tåler ei sterk og intelektuell dame som deg en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl

Takk Strykebrett. Ikke dumt svar...

Jeg kastet meg utpå dypt vann, og dro på date i går, blind/nett...

Vi møttes, spiste (mot alle mine prinsipper på første møte) førti minutter senere sa han

"Ja, nu har vi spist å æ kan si at dette ikkje e nåkka får mæ, så nå får vi regninga åsså går vi! Greit?"

Jeg fikk true to form fullstendig latterkrampe, og sprutet øl gjennom nesa, noe som selvsagt ikke gjorde stuasjonen bedre for ham.

Hvorpå han la en tohundrelapp på bordet og gikk, og jeg satt og lo så jeg grein med en ganske solid rest på regninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Strykebrett. Ikke dumt svar...

Jeg kastet meg utpå dypt vann, og dro på date i går, blind/nett...

Vi møttes, spiste (mot alle mine prinsipper på første møte) førti minutter senere sa han

"Ja, nu har vi spist å æ kan si at dette ikkje e nåkka får mæ, så nå får vi regninga åsså går vi! Greit?"

Jeg fikk true to form fullstendig latterkrampe, og sprutet øl gjennom nesa, noe som selvsagt ikke gjorde stuasjonen bedre for ham.

Hvorpå han la en tohundrelapp på bordet og gikk, og jeg satt og lo så jeg grein med en ganske solid rest på regninga...

Åssen finner man ut det liksom? På en-to-tre, i løpet av en burger eller noe?

Sikker på at du ikke sprutet øl gjennom nesa i løpet av måltidet og? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Altså, jeg hadde kommet fram til det samme selv, men jeg hadde sagt det på en litt annen måte, og latt motpart bli ferdig med å tygge først.

Uansett, jeg sa at det var bra han var ærlig, og ønsket ham lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...