Gjest Mann30 Skrevet 16. juli 2008 #201 Del Skrevet 16. juli 2008 utdyp? skjønner at du ikke er enig i hva vi sier, men fint om du kan fortelle HVA du er uenig i. Ville bare nevne at det skrives avfinne seg. Ellers har jeg gitt opp denne tråden. Men det er fint at dere finner trøst i hverandre, selv om jeg ikke tror at ridderen vil sale på den hvite hesten og sette kursen til glamourgirl, om hun bare skal tenke at "jeg har vel bare ikke møtt den rette enda". Det han bli lenge å vente vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. juli 2008 #202 Del Skrevet 16. juli 2008 Ville bare nevne at det skrives avfinne seg. Ellers har jeg gitt opp denne tråden. Men det er fint at dere finner trøst i hverandre, selv om jeg ikke tror at ridderen vil sale på den hvite hesten og sette kursen til glamourgirl, om hun bare skal tenke at "jeg har vel bare ikke møtt den rette enda". Det han bli lenge å vente vil jeg tro... det er vel egentlig ikke snakk om å finne trøst i for min del, det er snakk om å se ting på en annen måte en hva f.eks du gjør. Jeg har altså gjort som du mener man skal, prøvd å endre meg, stort sett hele mitt liv, for å passe best til slik andre skulle mene jeg skal være. jeg er akkurat like singel som Glammy. Nå har jeg igrunnen funnet ut at det viktigste, og i min tanke det mest flatterende, er å være fornøyd med slik en er, det gir en utstråling som jeg innbiller meg vil være mer fin en den man får når man etterstreber seg på å være slik andre vil en skal være. og jada, du sier en skal endre seg til det beste av slik en er, og det GJØR vi jo! Det finnes utrolig mange single, flotte mennesker der ute, så å tro at dersom man ikke endrer seg, så vil man forbli singel, er å disse utrolig mange flotte mennesker. Som du ikke engang vet hvem er eller har møtt. Og hvordan skal man kunne endre seg for å passe en potensiell partner, når man ikke engang har en spesiell å endre seg etter. Om jeg endrer meg til slik jeg tror en mener jeg bør være, kan det hende en annen heller ville hatt meg som jeg var.. og jeg står like singel igjen. skjønner virkelig ikke hvordan du mener man skal endre seg for å finne en partner, og hvordan du kan mene at man ikke skal være fornøyd med slik man er, for da finner man aldri noen. Men innser bare at vi nok har ett veldig forskjellig syn på ting, og at noe av grunnen til at jeg er singel go ikke du, er at jeg ikke vil ha en som ikke tar meg som den jeg er, men som venter at jeg skal endre meg for at han skal finne meg interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #203 Del Skrevet 16. juli 2008 Charlotte kan vi ta oss av, det er ikke noe problem Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Jeg ser visstnok ut som storesøstera til Charlotte, så mulig det hele hadde vært en smule incestish... Altså jeg har hatt profil uten bilde, men på samme måte som utseendet betyr noe for meg, så føler jeg at jeg må respektere at det betyr noe for mannen også. Har jeg skrevet at jeg ser bra ut, så får jeg samme reaksjon som her, fra enkelte, altså, på at noe må være galt siden jeg ikke tør ha bilde... Mann30 beklager om jeg har hatt feil grammar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #204 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg ser visstnok ut som storesøstera til Charlotte, så mulig det hele hadde vært en smule incestish... Regner med du med dette mener du likner på henne? Da lurer jeg på om Aline syns Charlotte Thorstvedt ser ut som "sex"? Jeg tror ikke jeg gjør det (med forbehold om begrepsdefinisjon). Altså jeg har hatt profil uten bilde, men på samme måte som utseendet betyr noe for meg, så føler jeg at jeg må respektere at det betyr noe for mannen også. Enig. Har jeg skrevet at jeg ser bra ut, så får jeg samme reaksjon som her, fra enkelte, altså, på at noe må være galt siden jeg ikke tør ha bilde... At enkelte ikke takler at du skriver du ser bra ut kan sikkert henføres til misunnelse og jantelov. Typisk norsk og det vil neppe endre seg med det første. At andre maler et litt vel rosenrødt bilde av seg selv i et ellers anonymt forum forekommer nok også. Det kan naturligvis gjelde både tekst og bilde. Jeg har grunnleggende problemer med anonym nettdating som konsept. Er vi ikke vel off-topic nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. juli 2008 #205 Del Skrevet 16. juli 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #206 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Regner med du med dette mener du likner på henne? Da lurer jeg på om Aline syns Charlotte Thorstvedt ser ut som "sex"? Jeg tror ikke jeg gjør det (med forbehold om begrepsdefinisjon). Er vi ikke vel off-topic nå? STORE-søstera hennes.... Uansett, jeg "ligner" på mange, og jeg er ikke enig i de fleste, men har et "gjenkjennelig" utseende tror jeg. Off-topic, jupp, men min tråd... Hm, ja, det er forskjell på å være ærlig og å disse seg selv fordi det sikkert er best, og da høres man ikke selvgod ut. For noen år siden på et nett-sjekkested omtalte meg selv som rund (man kunne huke av på ulike kroppsfasonger) Jeg skulle møte en mann til en kopp kaffe, og fikk superkjeft. Han likte store tykke damer, og jeg var jo slank! Jeg har feminine former, og var redd for at mannen skulle bli skuffa hvis jeg omtalte meg som slank. Siden jeg har pupper og er generelt satt sammen av masse rundinger... Men på internett betyr visst rund tykk, og pen nok dum og deilig bimbo. Det er ikke så lett... der avsporet jeg i egen tråd... Hm.... Endret 16. juli 2008 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #207 Del Skrevet 16. juli 2008 STORE-søstera hennes.... Uansett, jeg "ligner" på mange, og jeg er ikke enig i de fleste, men har et "gjenkjennelig" utseende tror jeg. Off-topic, jupp, men min tråd... Tror denne tråden nærmer seg en ende for min del. Når det ditt gjelder utseende, så har ting har blitt sagt, det har blitt hintet og sammenliknet osv. Alle 'ene tyder på at noe holdes skult... Det gir opphav til spekulasjoner og det er lett å bli nysgjerrig på hva "svaret" er. Det var neppe meningen med denne tråden, så jeg vurderer å pensjonere tastaturet og sette sluttstrek. Håper du finner Ham en vakker dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #208 Del Skrevet 16. juli 2008 Ok, nå forstår jeg ikke hva du mener? Til den siste, jeg er STØRRE og ELDRE enn Charlotte Thorstvedt. Jeg blir ofte smilt til på gata og regner med at det er fordi folk tror de kjenner meg, altså gjenkjennelig utseende. Det Aline sikter til er helt sikkert at jeg har store pupper. Jeg er blond, og det kan være stigmatiserende også. Det er ikke noen skjult agenda her, Bergen. Iallefall ikke fra min side. Om en del av damene som jeg kjenner her inne velger å fnise og fjase litt så må de da det, syns det er deilig at man ikke har kommet over fnisealderen når man passerer tredve. MEN; jeg har mere lyst på svar av folk jeg ikke kjenner fordi det er mer spennende. Og ja, jeg er klar over at jeg har fått mange svar, og setter pris på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. juli 2008 #209 Del Skrevet 16. juli 2008 Tror denne tråden nærmer seg en ende for min del. Når det ditt gjelder utseende, så har ting har blitt sagt, det har blitt hintet og sammenliknet osv. Alle 'ene tyder på at noe holdes skult... Det gir opphav til spekulasjoner og det er lett å bli nysgjerrig på hva "svaret" er. Det var neppe meningen med denne tråden, så jeg vurderer å pensjonere tastaturet og sette sluttstrek. Håper du finner Ham en vakker dag!Det er bare å beklage om min fnising har bidratt til å ødelegge ditt engasjement i tråden. Jeg har bevisst ikke kommentert Glammy fordi jeg kjenner henne - og alle hennes gode sider. Men så dukket det opp bilder i hodet som det ble for fristende å fnise litt av - og det falt meg ikke inn at detskulle bli oppfattetet så negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #210 Del Skrevet 16. juli 2008 Ok, nå forstår jeg ikke hva du mener? Jeg mente bare at en diskusjon omkring ditt konkrete utseende neppe var ønskelig. Utseende hos kvinner generelt er en annen sak. Det har jeg skrevet noe om allerede. Til den siste, jeg er STØRRE og ELDRE enn Charlotte Thorstvedt. Jeg blir ofte smilt til på gata og regner med at det er fordi folk tror de kjenner meg, altså gjenkjennelig utseende. Det Aline sikter til er helt sikkert at jeg har store pupper. Jeg er blond, og det kan være stigmatiserende også. Det er ikke noen skjult agenda her, Bergen. Iallefall ikke fra min side. Hvis du har tolket det slik, har jeg kanskje uttrykt meg uklart. Det var ingen form for anklage bakt inn i det jeg skrev. Om en del av damene som jeg kjenner her inne velger å fnise og fjase litt så må de da det, syns det er deilig at man ikke har kommet over fnisealderen når man passerer tredve. Jeg trener jenter i 20-årene til dagen. Min fnise-konto er derfor konstant full og vel så det. Som du selv påpeker kan det fjerne fokus fra topic at hand. Da er det ikke så positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #211 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er bare å beklage om min fnising har bidratt til å ødelegge ditt engasjement i tråden. Jeg har bevisst ikke kommentert Glammy fordi jeg kjenner henne - og alle hennes gode sider. Men så dukket det opp bilder i hodet som det ble for fristende å fnise litt av - og det falt meg ikke inn at detskulle bli oppfattetet så negativt. Det har ikke blitt oppfattet så negativt. Du misforstår. Poenget var at Glammy neppe ønsker å gå videre inn på utseende sitt. Nok har blitt sagt om det. Og når personer som kjenner hverandre snakker eller fniser uten å utdype for oss andre, ja da forstår vi ikke innholdet på samme måte som dere. Da blir informasjonen vanskelig å forholde seg til og jeg faller ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #212 Del Skrevet 16. juli 2008 Som jeg skrev, at folk som kjenner meg ønsker å skrive i tråden er helt greit, men jeg setter mer pris på hva andre mener, og ja, jeg syns det gikk en smule off-topic. Men du motsier (?) deg selv litt nå, (husker ikke helt hvem som har sagt alt) for når det var snakk om positive/negative sider, så var det viktig å få vite det, fordi det kunne ha en effekt på hvordan andre relaterte til meg. Nå har det kommet mange spørsmål om utseende mitt også av samme grunn, kan utseendet mitt være negativt, og da er det vel derfor noen som "kjenner" meg har ønsket å si noe om det. (og at jenter fniser til de er sytti, og lenger, sånn er det, dessverre for menn, og heldigvis for damer...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #213 Del Skrevet 16. juli 2008 Men du motsier (?) deg selv litt nå, (husker ikke helt hvem som har sagt alt) for når det var snakk om positive/negative sider, så var det viktig å få vite det, fordi det kunne ha en effekt på hvordan andre relaterte til meg. Nå har det kommet mange spørsmål om utseende mitt også av samme grunn, kan utseendet mitt være negativt, og da er det vel derfor noen som "kjenner" meg har ønsket å si noe om det. (og at jenter fniser til de er sytti, og lenger, sånn er det, dessverre for menn, og heldigvis for damer...) Det er helt korrekt det du refererer til av tidligere utsagn. Og jeg mener naturligvis det jeg skrev fortsatt. Jeg må diskutere en forstilling om et utseende, mens du og dine venninner kjenner ditt faktiske utseende (og hele deg). Vi har svært forskjellige utgangspunkt. For all del, skriv så mye du vil om utseende ditt eller send bilde, men jeg trodde bare ikke det var en ønskelig retning for denne tråden. Husk at for meg er du en anonym person på et diskusjonsforum som jeg vet ørlite grann om. Jeg har et særdeles tynt grunnlag å uttale meg på. Det meste blir synsing. Da er det naturlig at jeg kan ta feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #214 Del Skrevet 16. juli 2008 Mhm, nettopp! Hadde jeg ønsket å høre hva venninner hadde å si om saken, så hadde jeg spurt dem. Men hva kvinner mener om andre kvinners tiltrekning er ikke alltid i tråd med hva menn syns, og hva kvinner som ikke kjenner dem syns. Derfor denne tråden altså... Anonymt på et forum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensgutt Skrevet 16. juli 2008 #215 Del Skrevet 16. juli 2008 Mhm, nettopp! Hadde jeg ønsket å høre hva venninner hadde å si om saken, så hadde jeg spurt dem. Men hva kvinner mener om andre kvinners tiltrekning er ikke alltid i tråd med hva menn syns, og hva kvinner som ikke kjenner dem syns. Derfor denne tråden altså... Anonymt på et forum... Jeg har ikke mer å tilføye. Basert på min forestilling av deg burde du være et interessant menneske for mange menn. Kanskje til og med gild sådann Good luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #216 Del Skrevet 16. juli 2008 ... du får registrere deg Og tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 16. juli 2008 #217 Del Skrevet 16. juli 2008 Gus; jeg har en følelse av at du misforstår agendaen min noe. Ja, jeg skjønner nå at du ikke går bevisst etter eldre menn. For øvrig misforstår jeg deg bare av ren vrangvilje for å argumentere for at det du anser som dine beste kvaliteter ikke nødvendigvis er de samme som de du leter blant setter høyest. Men la oss si du treffer en ressurssterk mann som er 10 år eldre enn deg. Ikke bare er han selv mer moden enn deg, i tillegg er han vant til 10 år eldre kvinner. Det er disse kvinnene du blir sammenlignet med mentalt, ikke dine jevnaldrende. Og når din omsorgsevne, livserfaring, stabilitet, praktisk sans, dillefaktor, mm. blir sammenlignet med tilsvarende hos 40-årige mødre, kommer du neppe ut på topp. Brutalt sagt vil mannen måtte gå ned et nivå i modenhet hvis han velger deg fremfor en av hans jevnaldrende. Tenåringsjenter har en drøm om å bli ført bort av en prins på hvit hest. Kvinner rundt 30 har derimot en drøm om et "likeverdig" forhold der man sammen bygger en fremtid, en familie, et rekkehus, etc. Men når de treffer en mann som er minst like ressurssterk som dem selv, men 10 år eldre, blir det ikke et likeverdig forhold. Mannen vil være ledende på flere områder enn det kvinnen vil være ledende. I hvert fall i begynnelsen. Så hva ser en mann rundt 40 etter hos kvinner rundt 30? Blant annet to ting: At hun er ydmyk overfor det hun ikke har greie på. Og at hun tar det fulle ansvar for det hun har greie på. Så hun må kunne formes på de områdene hun er umoden og hun må kunne tilføre mannen den kompetanse han ikke har. Det er spesielt ydmykheten som er sjelden vare hos ressurssterke 30-åringer. Det er sikkert godt for selvfølelsen å få bekreftet av venninner at ens situasjon skyldes tilfeldigheter, at en er for pen, at menn er feige og trangsynte osv. Om det hjelper med å finne mannen i ens liv raskere, er jeg mindre sikker på. For meg er det heller slike bortforklaringer som skiller en 30-åring fra en 40-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #218 Del Skrevet 16. juli 2008 Ville bare nevne at det skrives avfinne seg. Ellers har jeg gitt opp denne tråden. Men det er fint at dere finner trøst i hverandre, selv om jeg ikke tror at ridderen vil sale på den hvite hesten og sette kursen til glamourgirl, om hun bare skal tenke at "jeg har vel bare ikke møtt den rette enda". Det han bli lenge å vente vil jeg tro... Vi jenter er oppfostret til å tro og tenke at prinsen på den hvite hesten kommer innom og redder oss. Han ringer på dørklokken helt uanmeldt og plutselig står han der: vår ridder i rustning klar til å ta oss med. Slik var det i eventyrene mor leste, og slik var det i eventyrene på skolen og biblioteket. Alle filmene vi så handlet om dette. Som voksne er Sex & the City og Bridget Jones-filmene svært populære: drømmemannen kommer nemlig ridende på sin hvite hest og redder oss til slutt. Vi vil ha romantikk og menn som kjemper for oss fordi han så gjerne vil ha akkurat oss. Har du ikke forstått det, sliter du, "mann"! Du vet, Mette-Marit er en levende Askepott-historie...en kronprins kjempet for henne og tok henne inn i varmen på tross av et helt folk som sa "nei, nei". Kjærlighet og prinser...det må dere norske menn se og lære dere meget snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #219 Del Skrevet 16. juli 2008 Etter å ha lest tråden får jeg en følelse av at du dras mot en bestemt type menn og/eller at de dras mot deg. Og dette er menn som ikke vil forplikte seg. For jeg vil tro at det er en del bra 30- og 40-åringer der ute som ville vært interessert i et forhold, men at du ikke støter på dem. Det er jo en del kvinner som blir tiltrukket av samme type menn - eller menn med bestemte egenskaper - om og om igjen. Kanskje kan det være et mønster hos deg? At det er noe ved oppførselen, egenskapene, livsstil osv. til disse mennene som er kjent for deg fra tidligere, og som du derved automatisk tiltrekkes av. Det som er kjent er ofte tiltrekkende; det kan jeg merke selv. Både fysiske og psykiske trekk ved en mann. Jeg tror også at du ikke skal avskrive mennene på din egen alder. Det må da finnes noen bra som er ledige - såfremt du ikke bor på et lite sted da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. juli 2008 #220 Del Skrevet 16. juli 2008 Gus... Som nevnt tidligere, hva kvinner mener om hvordan jeg er har ingenting med hvordan en mann vil se på meg å gjøre... Men at noen kvinner som har truffet meg har noe de ønsker tilføre i denne tråden, det forstår jeg godt, og det syns jeg er hyggelig, på samme måte som jeg godt kan komme med råd tilbake.... Når det gjelder ydmykhet, hvis jeg sier jeg er ydmyk så er jeg jo ikke det, og da kommer jeg like langt... Som sagt har jeg hatt gode og likeverdige forhold med både yngre og eldre menn... For meg har livserfaring vel så mye og si som alder. Kjemi finnes ofte i nettopp like erfaringer... Og nok en gang, jeg "leter" ikke etter en mann, og er desperat etter et forhold. Men jeg ønsker meg en kjæreste, og en å nyte livet og hverdagen med... For meg er det en forskjell der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå