Gå til innhold

Menn som ikke er redd for snille piker....

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

:fnise: Voldsomt så fokus det var på den penheten da. Jeg har et utseende noen faller for og noen ikke, på samme måte som de fleste andre mennesker. Jeg har et realistisk bilde av hvordan jeg ser ut, og jeg er trygg i at det er bra nok og at det er slik jeg ser ut.

Ja, jeg har helt klart en historie hvor jeg har utvisket meg selv i forhold til menn. Det var også det jeg refererte til når jeg snakket om hvem som har sagt at jeg er for snill... Jeg har ikke interesse av å si for mye om det på et åpent forum, for jeg har et visst ønske om å være anonym.

Det jeg kan si er at det har vært en prosess som har vært lang, og at jeg derfor bevisst valgte å være singel i en lengre periode for å komme dithen at det jeg utstråler og den jeg er stemmer overens. Jeg ønsket å bli trygg i meg selv ikke gjennom å være noens kjæreste, men å være god nok i den jeg er.

Om jeg har selvtillit på å være kjæreste? Jeg har ikke prøvd på lang lang tid, så det vet jeg ikke. Samtidig er jeg ganske trygg på at i relasjoner med andre mennesker, så er jeg ærlig, ekte og tydelig på hva jeg ønsker og hva jeg vil, men nei jeg kan selvsagt ikke vite hundreprosent hvordan jeg vil være i et kjæresteforhold, for det har jeg altså ikke hatt på en stund.

Elskerinne-biten? Jeg har fått tilbud av gifte menn om å ha sex med dem. Jeg har takket nei. Om det sier noe om min personlighet som kjæreste, eller ikke vet jeg ikke. At det derimot kan si noe om hva jeg utstråler tar jeg til meg. Jeg regner med at menn som kjeder seg(?), og som møter en kvinne som er hyggelig med dem, lytter til dem og gir dem tilbakemeldinger fort kan bli interessant i elskerinne-rollen.

Og til siste gjest, jeg er klar over hva man bygger det man skriver på på et slikt forum, og jeg syns det er spennende med innspill... Om jeg ikke er enig i alt, eller om jeg kan se at slik, men ikke slik, så betyr ikke det at jeg ikke "tar til meg" det som sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5355 Sotra

Denne tråden mistet meg en periode, men nå syns jeg den begynner å bli mer konstruktiv og interessant igjen :)

Syns du skriver mye fornuftig omkring det å være/like seg selv før man kan vise seg fra sin egentlige og beste side. Sånt skinner alltid igjennom før eller siden i interaksjon med andre mennesker. I stedet for å søke det beste, kan man heller bli det beste! Jeg har også en sånn rasjonell tilnærming til det meste her i livet, men i forhold til kjærlighet så lurer jeg innimellom på om det kan være til et hinder. Jeg er ikke tøff nok til å hoppe idet og ta sjanser når det gjelder kjærlighet, for det kan gjøre så inderlig vondt når man går på smeller. Samtidig kan hende at mang en sjanse til lykke har gått meg hus forbi. Mulig det kan kalles feighet.

Glammy, lurer på en ting i forhold til deg og menn; er du en som velger, eller blir du valgt?

En annen ting - nå orker jeg ikke lese igjennom alle innlegg på nytt, for tråden begynner å bli veldig lang... Skrev du en plass at du i hovedsak hadde trukket frem dine gode sider her, mens du hadde utelatt negative fordi du var så inderlig klar over dem? Hvis det stemmer, så gir du oss et lite objektivt grunnlag å jobbe med... Husker jeg feil eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Det jeg tror jeg mente en gang (mistet tråden litt selv), var å få tilbakemeldinger på sider jeg har fått høre er sterke, men som jeg lurer på om ikke er det i en "møte mann" setting...

Det har jeg jo fått svar på at det ikke er...

Skulle jeg ha trukket fram det jeg mente var mine gode sider, så ville det altså ikke nødvendigvis vært de som ble skrevet i åpningsinnlegget.

Jeg forstår ikke dette behovet for at jeg skal fortelle om alle mine dårlige sider her, egentlig....

Jeg velger og blir valgt. Jeg trenger tid på å bli trygg og å åpne opp i en relasjon, men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gus: Mener du virkelig at det er ubetydelig for deg om kjæresten din er smart eller dum som et brød, og at dette kun har betydning for å lykkes i jobben?

Gode holdninger, sterk intuitiv rettferdighetsfølelse, livserfaring og en god porsjon ydmykhet kan mer enn kompensere for Mensa-medlemskap. Noen vet f. eks. bare hva slags partner de vil ha, mens andre må reflektere i årevis før de kommer frem til hva som er rett for dem.

jeg tror neppe du er av de menn som Glammy ønsker seg som kjæreste uansett...).

Garantert riktig. Men jeg er overbevist om at hun leter i et segment der slike som meg befinner seg.

Mange kvinner rundt 30 ser ut til å mangle evnen til å sette seg inn i hva de eldre mennene de går etter tenker. Disse mennene har gjerne god økonomi, de er trygge på seg selv og de trenger ikke allverdens omsorg. Faktisk har de ofte ønske om å være den som gir mest omsorg. Dessuten har de hatt en og annen vakker dame og innsett at utseende ikke er det viktigste her i verden. På den annen side har de kanskje ikke den samme kroniske sex-lysten som de hadde da de var 20. (Men spenning vil de ha, og en pen elskerinne vil da alltid være velkommen.)

Det er ikke vanskelig å se at de mange gode sidene ts kan tilby ikke er det mange "modne" menn setter øverst på ønskelisten.

Hvis ts virkelig er smart, prøver hun å skifte beite til dem som virkelig setter pris på hva hun har å gi. Hva med en yngre mann, kunstnertype med et godt lurt smil, kronisk fattig, men full av ideer og morsomheter? Da kan hun få bruk for mange av sine kvaliteter.

Eller kanskje en helt annen type mann. Tenk utenfor boksen.

For er man en drømmedame, må man også være beredt til å ta hovedansvaret i et forhold. Det tør drømmemenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5355 Sotra
Det jeg tror jeg mente en gang (mistet tråden litt selv), var å få tilbakemeldinger på sider jeg har fått høre er sterke, men som jeg lurer på om ikke er det i en "møte mann" setting...

Det har jeg jo fått svar på at det ikke er...

Det er vel tilhengere i fra begge leire her selv om noen skriker høyere enn andre.

Skulle jeg ha trukket fram det jeg mente var mine gode sider, så ville det altså ikke nødvendigvis vært de som ble skrevet i åpningsinnlegget.

Jeg forstår ikke dette behovet for at jeg skal fortelle om alle mine dårlige sider her, egentlig....

Da lar du være å fortelle om dem. Men hvis evt. dårlige egenskaper (som jo kun du kjenner) kan være en mulig forklaring til hvorfor menn reagerer slik de gjør, ja så blir det en relevant del av diskusjonen? Men for all del, det er ditt privilegium å bestemme.

Jeg velger og blir valgt. Jeg trenger tid på å bli trygg og å åpne opp i en relasjon, men jeg prøver.

Ok. Det er vel ikke uvanlig å ønske å bruke tid. Grunnen til at jeg spurte om dette, er fordi du selv tror du kan bli oppfattet på én måte (stigmatisert), og hvis du var typen som ble valgt, kunne du fort ende opp med å tiltrekke deg samme typen "feile" menn gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Astrid_*

Det er ikke alle forunt å få en psykoanalyse av seg selv på 10 sider slik¨blonde Glammy har fått.

Hva slags type kvinner/personlighet og utseende hos kvinner er det eldre menn i alderen 46-55 ser etter i en yngre kvinne på 30-38 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Gus; jeg har en følelse av at du misforstår agendaen min noe. Jeg er ikke ute etter en mann som er mye eldre enn meg som jeg kan passe på, overstrømme og oversvømme med omsorg, mens jeg forlanger vill og uhemmet sex til en hver tid.

Hovedinnlegget kom som et hjertesukk da en blikjentfase med en mann ble avsluttet, og jeg tenkte, hvorfor skal det være så vanskelig å matche, og å finne en match? De to siste mennene jeg datet var rundt femti, at de var i eldste laget for meg var jeg på det rene med, men samtidig hadde jeg et ønske om å ikke velge bort noen pga alder. Det var heller ikke alderen som gjordet at det ikke fungerte mellom oss, og alder er heller ikke viktig i mine møter med mennesker.

En pengelens vagabond er ganske sikkert ikke noe for meg. Jeg trenger trygge rammer, tydelihet, omsorg og stabilitet rundt meg. Fordi jeg selv kan være barnslig, leken og impulsiv...

Jeg har ikke prøvd ut og jobbet meg igjennom en rekke menn fordi jeg fortjener det, heller...

Mine to drømmedater så langt har vært treklatring i Frognerparken og leketøys-shopping....

Sotraboy, jeg ser hvor du kommer fra. I forhold som har fungert har det jeg har sett på som mine negative og også quirky sider, vært med å spice forholdet. På samme måte som jeg syns det i en partner, det er "imperfeksjonene" som gjør det spennende.

Astrid, jupp interessen er enorm, du får starte en egen tråd, og se om du ikke får ti sider analyse du også. Det er ganske interessant... Og litt skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Astrid_*

Han Ari Behn får ta seg av vagabondstempelet...Märtha ville vel ha en hun kunne ta seg av som appellerte til morshjertet. Og Ari liker vel en morsfigur da tydeligvis.

Anyway, Glammy, go for it. Finn deg en mann! Enten han er 40 eller 55, det gjør ikke noe, så lenge han er suksessfull, sterk, lidenskapelig, kjekk, ressurssterk, vil ha minst 2-3 barn og vil gifte seg i utlandet med masse glam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5355 Sotra

Jeg vet ikke jeg, Glammy. Heller mot å mene noe av det samme som en annen ovenfor; du får prøve en annen type menn, gjerne yngre. På meg virker det som du har vært ganske uheldig med enkelte av dem du har møtt. Kan det tenkes at noen av disse "tilårskomne" mennene er redd en strøken 34-åring ved sin side kan få andre (spesielt kvinner) til å skule litt stygt på dem? Nå aner ikke jeg om noen av disse har barn og vil/må ta hensyn til familie.

Jeg forsvarer ikke en slik reaksjon fra samfunnet, men jeg tror dessverre den er der...

Sotraboy, jeg ser hvor du kommer fra. (...)

Off topic nå og vrir ordene dine litt. Nick'et mitt ble valgt utifra .sig'en din "fartsdumper på Sotra" - morsomt. Ikke kall meg Sotraboy er du snill. Men du kan kalle meg Bergensgutt. Er fra bysiden av broen :) Kanskje jeg skal bli medlem og få ekte nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

:fnise: Du ve ikkje vere Stril, skjønnar eg!

Greit, Bergensdude, jeg skal ikke insulte deg, og kalle deg Sotraboy mer. Lover!

Altså, nå begynner dette å bli teit. Men da jeg refererte til de to voksne mennene jeg datet en kortere periode, så var det igjen referering til at noen mente at ved å bare gå etter eldre menn osv... Jeg går ikke bare etter eldre menn...

Og ja, jeg tror, og gikk inn i det med åpne øyne, at det fort kan bli komplisert, noe det også gjorde...

Igjen, tar til meg råd, og funderer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Borghild_*
Kan det tenkes at noen av disse "tilårskomne" mennene er redd en strøken 34-åring ved sin side kan få andre (spesielt kvinner) til å skule litt stygt på dem? Nå aner ikke jeg om noen av disse har barn og vil/må ta hensyn til familie.

Jeg forsvarer ikke en slik reaksjon fra samfunnet, men jeg tror dessverre den er der...

Ærlig talt, hva slags "menn" lar seg stoppe av hva andre måtte tro og mene? Er det snakk om en skikkelig mann som har integritet og baller står han for sine valg. Og har han valgt en yngre kvinne han vil satse videre med, lar han ikke det barna og andre sier/mener styre hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensgutt
Altså, nå begynner dette å bli teit. Men da jeg refererte til de to voksne mennene jeg datet en kortere periode, så var det igjen referering til at noen mente at ved å bare gå etter eldre menn osv... Jeg går ikke bare etter eldre menn...

Og ja, jeg tror, og gikk inn i det med åpne øyne, at det fort kan bli komplisert, noe det også gjorde...

Går surr i detaljene. Må innrømme at jeg ikke går rundt og har full oversikt over hvor mange du har datet eller hvor gamle de var. Men jeg står på at du har vært uheldig. Jeg, og mange med meg, vil sette pris på dine kvaliteter slik du beskriver dem. Så får de som ikke deler mitt syn få lov til å mene sitt. Folk er forskjellig, og godt er det. It takes all kinds of people to make a world, you know.

Igjen, tar til meg råd, og funderer videre.

Venter i spenning på en krystallklar konklusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Dawn

Nå orker ikke jeg lese alle innleggene her .. skal tidlig i seng ikveld :jepp:

Men èn ting slår meg - "har du aldri vært skikkelig forelsket"? "Har det aldri sagt bang når du har truffet en mann"?

Jeg kan bare snakke for meg selv og mitt eget liv, men jeg kunne aldri tenkt meg å date en mann for å teste oss ut, liksom. For meg har det måttet klaffe med en gang .. også kalt "kjærlighet ved første blikk" .. eller ihvertfall skikkelig gjensidig tiltrekkelse og tenning .. Den følelsen når du treffer en som omtrent slår deg til bakken og du vet du har samme virkning på ham er bare vidunderlig .. Har du aldri følt det sånn?

Jeg er 45, har vært gift i mange år, men felles for møtet med mannen min og mine tidligere kjærester har vært den utrolig deilige forelskelsen ..

Traff en gang verdens snilleste og beste gutt - som var dødsforelsket i meg - men jeg følte ingenting annet enn vennskap overfor ham .. Det var skikkelig vanskelig og jeg brukte lang tid på å klare å kutte ham ut - men jeg visste at det ikke var holdbart - for forelsket-følelsene mine manglet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Jeg går i surr i tråden selv, NewDawn... Den er LANG!

Jeg har vært skikkelig forelsket to ganger... sånn sten i hodet, vondt i magen...

Han ene var fem år yngre, han andre ni år eldre...

Vil gjerne si noe om dating, og hva jeg mener med det... (og ja, kanskje feilen ligger her...) Med det mener jeg at jeg har truffet noen hvor det har vært kjemi, og mange av de "riktige" tingene har stemt. Vi har bestemt oss for å bli bedre kjent og gjøre morsomme ting sammen og se om det vil utvikle seg dypere følelser, noe det da ikke har gjort. Fordi jeg er "fornuftig" (?) og tenkende, har jeg lurt på om man på denne måten kan utvikle følelser for hverandre. I mitt tilfelle har det ikke gjort det.

Hovedinnlegget mitt var etter at en sånn relasjon viste seg å ikke være "noe mer" enn at vi hadde det strålende morsomt sammen, men vi var ikke forelska. Jeg vil ikke kalle det utprøving, men kan se at det kan virke sånn, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Går surr i detaljene. Må innrømme at jeg ikke går rundt og har full oversikt over hvor mange du har datet eller hvor gamle de var.

HVA? Jeg er skuffa over deg :fnise: Trodde du hadde laget logg nå, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bergensgutt
HVA? Jeg er skuffa over deg :fnise: Trodde du hadde laget logg nå, jeg!

Tøysejente! Eller har Glammy fått sin føste stalker?????? :hakeslepp:

Hvis du er yngre enn 34 år, så skal jeg be om unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensgutt
Du får be om unnskyldning, så får vi se om jeg tilgir...

Nice try...

Første og første, fru Blom :roll:

Yikes! Tror du trenger profesjonell hjelp, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...