Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Muskat
Skrevet

Noen som har noen tips eller erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tea_*
Skrevet

Det vil sikkert variere ettersom hvor i Oslo det er.

Jeg ville tittet på finn.no og sett på leiligheter i området ditt som er lagt ut for salg. Hvem synes du presenterer boligene på den beste måten? Eller enda bedre, gå på noen visninger og se hva slags inntrykk du får av meglerkontoret der.

Jeg har aldri solgt bolig selv så jeg vet ikke så mye om dette, men det kan kanskje være en prisforskjell som du kanskje vil ta hensyn til også?

Du kan kanskje også når du har sirklet deg inn på noen alternativer be om å få se hva de siste f.eks. 5 leilighetene de solgte gikk for? Hvis du bare ber om en generell oversikt vil du nok få en "skryteliste". Viktig at salget har skjedd innen den siste tiden for at du skal få et realistisk inntrykk av vedkommende.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Hvor i Oslo skal du selge? Lettere å komme med tips da.

Skrevet

Da jeg solgte leillighet i Oslo inviterte jeg fire ev de eiendomsmeglerne jeg hadde sett var aktive i området og ba dem komme med et tilbud. Da de kom ville jeg ha tips til hva vi kunne gjøre for å få en mer lettsolgt leilighet, hva trodde de prisen ble og hva skulle de ha for jobben. De måtte ogs¨å redegjøre for hvor godt de var kjent i området - folk på visning vil vite hvor bussholdeplassen er og hva latten koster på kaffebaren på hjørnet. Siden vi forlangte at megler selv var på visning, fikk vi silt ut særlig en som bare var for mye med hvinende stemme som vi selv hadde rygget unna fx. Så satt vi oss ned og vurderte tilbudene og valgte utfra det.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg brukte samme fremgangsmåten som Tusenfryd. Brukte en uke på a ha alle de aktuelle meglerne på besøk, få tilbud og vurdere dem. Valgte megler fredag ettermiddag og solgte mandag kveld, så var godt fornøyd med valg av megler.

Gjest Muskat
Skrevet

Hei,

Jeg skal selge i Oslo sentrum/vest. Har hatt mange meglere på besøk og silt ut noen, men sitter allikevel igjen med en del problemstillinger.

-Skal jeg gå for ham med lang fartstid i bransjen, som virker som en lur ulv og som jeg nok aldri vil få skikkelig tillit til (men som nok kanskje er en dyktig selger/liker å fremstå som en dyktig selger og det er jo faktisk et godt salg jeg i utgangspunktet er ute etter).

-Skal jeg gå for den unge jenta som ikke har jobbet så lenge og kanskje aldri har solgt en eneste leilighet selv, men som virket tillitsfull og trodde på en god pris (i et litt anstrengt marked)?

-Skal jeg velge den kanskje litt mer erfarne jenta, som kanskje var dyktig selger og tillitsfull, men som ikke har så høye forhåpninger prismessig, men allikevel satser på budrunder?

Så her står jeg og lurer på hva jeg skal gjøre. -Og håper at noen der ute kan gi noen hint til meglerkontorer, kanskje evt meglere. For det eneste jeg vet så langt er at jeg aldri vil kunne selge gjennom Notar og at Exact og en fra Privatmegleren er ute av bildet fordi de rett og slett virket uinteresserte og faktisk litt dumme.

Eller kanskje noen har erfaringer med de meglertypene jeg fremstiller ovenfor og kan si noe om dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...