Gjest Pupsilure Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg fikk en diamantring av min eks, som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Hos gullsmedene sier de at det eneste jeg kan gjøre er å selge den på finn, eller flytte steinen over i et annet smukke og beholde den selv. Det siste er ikke aktuelt, da det ble veldig dyrt. Jeg var med da han kjøpte ringen og prisen var 8700,- Har fått takst på den nå (måtte betale 650,- for taksten), og den var på 6400,- Fikk med takstbevis med bilde av ringen, slik at man ser det er samme. Og jeg hadde diamantsertifikat fra før. Jeg kommer nok til å legge den ut på finn, problemet er bare at jeg ikke vet hva jeg skal ta for den, og jeg har liten tro på at jeg får solgt den i det hele tatt. Jeg vet at jeg selv aldri hadde turt å ta sjanen på å kjøpe noe så dyrt på nettet, uten EGENTLIG å vite om det er ekte eller ikke. Og jeg ser at det er veldig mange useriøse folk der inne. Jeg har en viss peiling på hva diamanter koster, og når den samme personen har masse annonser liggende inne med store, fine diamanter til ca 3000 kr, så blir jeg litt skeptisk til hele finn.no. Og det tenker jeg at andre blir også. Jeg ville isåfall lagt ut en annonse med flere bilder av ringen, takstbeviset og diamantsertifikatet. Ikke forventet å få mer enn ca 6000 for den. Og ikke sendt den til noen uten å få penger først. Og sett ann litt hvem jeg lot komme å se på den. Passet på at samboeren var hjemme, i tilfelle de tok med seg ringen og gikk bare. (kanskje litt paranoid her nå ) Hva tenker dere andre om det? Noen som har solgt smykker slik før? Blir veldig glad for svar :rosasmil:
Malama Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Det meste av smykker som selges på finn er vel ikke noe den som selger det har skaffet på lovlig vis, for å si det sånn... Hadde ikke bare vært skeptisk, jeg hadde aldri kjøpt smykker på finn. Nesten alt er enten stjålet og/eller uekte.
lillesky Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 (endret) Jeg hadde heller solgt via Lauritz eller Blomqvist. Personlig har jeg hatt best erfaring med Blomqvist, og synes de er mer profesjonelle enn Lauritz. Men jeg har også hørt om flere som er veldig fornøyd med Lauritz. Endret 6. juli 2008 av lillesky
Gjest Pupsilure Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 (endret) Men hva skal jeg gjøre med ringen min da? Æsj, jeg er sikker på at jeg ikke blir kvitt den, og nå har jeg kostet på den takst også..... Hadde håpet taksten skulle bli høyere også. Takk for linker. Skal sjekke de ut Endret 6. juli 2008 av Pupsilure
Concertina Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Jeg ville og anbefalt Lauritz eller Blomqvist, vi har ikke solgt noe gjennom noen av de, men kjøpt mye og har like gode erfaringer med begge.
Hilde Christina Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Har solgt en diamantring på Finn for noen år tilbake og det gikk helt fint. Du burde ikke møte mennesker som skal se på slike ting hjemme hos deg, det tryggeste er å møte dem ute et sted. Legger du ved diamantsertifikatet + takstpapirene og kanskje tilbyr deg å evt. bli med til en gullsmed for å få bekreftet at det er ekte skal det ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå