Gå til innhold

MedMor's prøvedagbok

MedMor

Anbefalte innlegg

Enig med deg ;) blir nok aldri heeelt voksen jeg heller :riste: Leker på jobb av og til, danser i gangene :fnise: kolegaene mine smiler oppgitt og rister på hodet.

Hva liker du å leke med da? ser du for deg at du kan sitte på et kontor eller liker du å være med mange mennesker?

Hihi, ja, jeg danser stadig rundt og show-er jeg oxo ;)

Hmmmm, jeg liker å være med andre, men det trenger inødvendigvis kke å være så mange. På kontor er det oxo helt fint å leke :) I en evt jobb liker jeg at det ikke er så stressende, og at folka jeg jobber med er koselige. Og jeg liker at eventuelle kunder behandler meg på en hyggelig måte. Jeg liker å måtte bruke hodet mitt, men jeg liker ikke at det er så store forventninger til meg at jeg blir fullstendig overveldet av alt presset. Jeg er ingen karriere-jeger. Jeg tror mitt liv vil gi meg mest dersom jeg prioriterer familie, og har en vanlig 8-16 jobb :)

Jeg har tenkt på bibliotekar, må tenke litt til før jeg bestemmer meg om jeg skal hoppe av det studiet jeg er på nå. Skal snakke med rådgiver imorra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ja, jeg danser stadig rundt og show-er jeg oxo ;)

Hmmmm, jeg liker å være med andre, men det trenger inødvendigvis kke å være så mange. På kontor er det oxo helt fint å leke :) I en evt jobb liker jeg at det ikke er så stressende, og at folka jeg jobber med er koselige. Og jeg liker at eventuelle kunder behandler meg på en hyggelig måte. Jeg liker å måtte bruke hodet mitt, men jeg liker ikke at det er så store forventninger til meg at jeg blir fullstendig overveldet av alt presset. Jeg er ingen karriere-jeger. Jeg tror mitt liv vil gi meg mest dersom jeg prioriterer familie, og har en vanlig 8-16 jobb :)

Jeg har tenkt på bibliotekar, må tenke litt til før jeg bestemmer meg om jeg skal hoppe av det studiet jeg er på nå. Skal snakke med rådgiver imorra...

Hmmmmm. det er så mange muligheter, egentlig alt for mange valg :jepp: en liten prat med rådgiver høres lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm. det er så mange muligheter, egentlig alt for mange valg :jepp: en liten prat med rådgiver høres lurt ut.

Ja :Nikke: helt enig... altfor mange valg!!!! er jo bra at vi har muligheter, men alle valgene gjør det jo nærmest umulig å bestemme seg... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg du hadde vært i dagboka mi og skrevet - så da ville jeg bare stikke innom di bok å si hei :) Det er ikke mange i samme situasjon som oss her i inne - så da er det kjekt når det dukker opp noen.. håper det kommer flere.. Og så får vi satse på at det blir baby på både dere og oss etterhvert :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: titt hei

Lurer på hvordan det går med bikini heklingen din jeg :sjenert:

Nå må jeg komme meg til sengs. Skal bare først :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg du hadde vært i dagboka mi og skrevet - så da ville jeg bare stikke innom di bok å si hei :) Det er ikke mange i samme situasjon som oss her inne - så da er det kjekt når det dukker opp noen.. håper det kommer flere.. Og så får vi satse på at det blir baby på både dere og oss etterhvert :babysmokk:

Ja, det får vi da virkelig håpe :) Så at dere allerede har vært noen turer i danmark. Synd det ikke har klaffet enda, men vi krysser fingrene for at assistert befruktning kommer i gang her i Norge i løpet av kort tid, så da kan det vel hende det blir baby før du vet ordet av det ;)

:vinke: titt hei

Lurer på hvordan det går med bikini heklingen din jeg :sjenert:

Nå må jeg komme meg til sengs. Skal bare først :roll:

Hehe, ja den bikinien blei det så som så med.... :roll: jeg heklet ferdig den ene cup'en, og var såååå fornøyd lissom ;) og så viser det seg at den er altfor liten :( mista lissom litt motet etter det. Men skal ta meg sammen når hverdagen faller litt til ro igjen, og da begynner jeg med friskt mot på bikini nr 2. :jepp:

Ellers kan vi jo si at det har skjedd litt av hvert. Jeg har tatt en alvorlig beslutning: Jeg skal hoppe av studiet mitt... Har tenkt mye fram og tilbake, og snakket med kjæresten, mamma, familie, pusilus og rådgiver, og har kommet fram til at jeg starter på nytt til neste år, med nytt studie :skya:

Så nå starter neste stress-periode: Finne en jobb jeg kan ha i år!! Jeg skal løpe litt rundt med søknader til uka, og ellers sitter jeg mye på finn og leter....

Vi har flytta inn i leiligheten :bolledeig: (selv om vi fremdeles er mye hos svigermor) så nå driver jeg og pakker ut, og pynter, og tar meg av ting som må mekkes på... Det er en gammel leilighet, men med helt ok standard :) Jeg merker at jeg kommer til å trives her :happy:

god natt!!! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig herlig med ny leilighet, og godt å høre at du tror dere kommer til å trives :)

Og gratulerer med den viktige avgjørelsen, håper du ikke angrer. Du finner sikkert en jobb for :)

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlig med ny leilighet, og godt å høre at du tror dere kommer til å trives :)

Og gratulerer med den viktige avgjørelsen, håper du ikke angrer. Du finner sikkert en jobb for :)

Ha en flott helg :)

Ja, deilig å være i leiligheten :) det er en del småting som må fikses her, men ikke verre enn at det løser seg med noen biter teip, eller noen spiker ;) akkurat nå har jeg fiksa den ene persienna. Av en eller annen grunn var den kjeeeeeeeeeeeeeempelang!!!!! sånn standardstørrelse for dør tenker jeg. Så har tilpasset den til vinduet :) og nå blei det fint. Liker veldig godt trepersienner (tror disse er det som kalles kirsebærfarget), jeg synes de gir varme til rommet :)

Ja, jeg tror nok jeg har gjort riktig avgjørelse, og det er en deilig følelse :) Jeg har bestemt meg for nytt studie til neste år, og jeg tror dette passer meg mye bedre :)

Ønsker deg en flott helg tilbake! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt leilighets-pjatt:

Leiligheten er helt hvit, men deilig mørkegrå sofa i semsket fake-skinn (heldigvis ikke ekte skinn!!! Da hadde jeg fått noia!!!) og selv om det bare er en tre-seter, så har den en liten sjeselong på enden! (dvs: at sitteputen er ekstra lang, så man kan legge beina der. Blir nesten som en liten hjørnesofa...) Hurra!!! Jeg elsker sånne sofaer!!!! :D Ellers er det gammelt, lakkert tregulv, og IKEA-innredning. Helt ok :) Hele den ene veggen er dekket av en tre-bokhylle! Noe som dominerer noe veldig i en liten stue... Men jeg har tenkt å henge opp panelgardiner foran, sånn at den kan fungere som klesskap... :) Har kjøpt hvite panelgardiner i lin-aktig stoff, så da virker rommet større oxo...

kjøkkenet er ganske trangt og langt, og i hjørnet er det en liten spisekrok og ett stort vindu. Det er ikke stort man kan gjøre for å innrede der. Men jeg har plassert noen fine ting i vinduet. Jeg har tenkt å la meg inspirere av at vi bor på grønland, og blande inn litt indiske stoffer og lykter, med den strenge IKEA-stilen... Derfor skal jeg finne et gult, indisk-inspirert stoff, og lage en enkel gardin øverst i vinduet på kjøkkenet. Gult vil gå igjen i de forholdsvis store, gule telysholderene i glass som står på kjøkkenbordet.

I stua har vi mye pynt, puter, telysholdere osv i ca kermit-grønt. Derfor skal jeg ta den fargen med ut i gangen, og feste grønt, indisk-inspirert stoff over den triste, mørke-grå døra til kottet. og der skal jeg også prøve å overtale kjæresten til å få lov å henge opp en indisk/marrokansk lykt. Det er forløpig nei fra den kanten, men jeg tror nok at hu skal la seg overtale bare jeg finner den riktige lykten :lur:

Jeg kjenner det klør i fingrene etter å få fiksa den andre persienna nå, men det har jeg ikke tid til. Jeg skal til svigermor og spise middag :)

God helg til alle her inne! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra leilighet, og for ikke å snakke om sofaen :veslejenta: Herlig med late dager i den kan jeg tenke meg.

God helg og lykke til med jobb jakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra leilighet, og for ikke å snakke om sofaen :veslejenta: Herlig med late dager i den kan jeg tenke meg.

Oi.. Tøff smiley ;)

Forresten.. Er det lov å spørre hva du skal gå neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... og jeg er veldig god på å late meg :sjenert:

Takk takk! :)

Forresten.. Er det lov å spørre hva du skal gå neste år?

:nocomment:

Joda, det er lov ;) hehe... Jeg skal gå bibliotekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på en liten kveldsvisitt før jeg tar dyna i hånden :natti: og tusler til sengs.

Hvordan står det til her da? Har du begynt jobb jakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå er jeg kjeeeeempetrøtt langt inn i sjela. Jobber så mye på gamle jobben, med masse ekstravakter. Jeg har levert noen søknader, og skal levere flere til uka. Håper jeg snart får en annen fulltids/deltidsjobb, for den jobben jeg har nå er ikke beregna til å skulle gjøres hver dag. Og det merker jeg... jeg sitter på callsenter, og det er skikkelig slitsomt for huet og psyken...

Krysser fingra for ny jobb. Nå i helga drar jeg og fruen til mamma, så håper vi får slappa av litt der.

Flere innlegg og besøk i andres dagbøker kommer når jeg får karra meg inn på pc'en igjen ;)

Klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:vinke:

Skal dere på tur igjen? har ikke helt registrert tickerendin før nå :roll: Ikke like oppmerksom alltid nei. Herlig med tur da, hadde gjort seg med ferie kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne!!! Har hatt økonomi-krise her hjemme. Alt kræsja lissom på en gang. Så de siste ukene har vært fulle med jobbsøking og hodebry. Men nå virker det som om ting begynner å falle mer på plass igjen. Men merker jeg er sliten.

Ja, vi skal ut på tur. Mamma er kjempesnill og spanderer tur på oss til hellas :danse:

Det er bursdagspresangen fra hu i år. Må si meg veldig fornøyd med det... Egentlig har vi ikke råd til å dra (med tanke på lommepenger og tapt arbeidstid), men kan jo ikke takke nei til en bursdagsgave.

håper ellers at alt går bra med folk her inne. Jeg skal prøve å fikse internettkabelen her sånn at jeg får litt mer stabilt nett. Får jeg til det så kan jeg snoke litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 2 uker senere...

Ja... da satt man her og hørte på regnet :regn: Har tent to telys som står i vinduskarmen og lyser koselig... Kjæresten ligger og sover i senga, men jeg kom hjem fra jobb for ikke lenge siden, og jeg har fri imorra, så jeg blir nok sittende her en stund.

Plan for ikveld:

• Finne ut hvordan man pjoner
  • Finne oppskrift på heklede vanter
  • Finne oppskrift på pjonet hengelue (vantene skal oxo være pjonede)
  • Sjekke ut innredningssider, og drømme litt ;)
  • Endre innstillinger på PC'en så jeg kan bruke den i jobbsammenheng (mulig jeg må gjøre det imorra...

Jeg har fått fullmakt til å handle hva jeg vil på Indiska (så lenge det kan byttes, hihi). Så imorra blir det en tur borti gata her for å svi av litt penger :shoppe: Jeg kan ikke kjøpe alt jeg vil ha derfra, men en fin lampe, en Buddah-statue, og to nydelige telys-holdere bør jeg nok få råd til... oxo skal jeg kjøpe hengelue til kjæresten... Overraskelsesgave :dåne: hu kunne jo fått en pjonet av meg, men ikke godt å si når den kommer til å bli ferdig. Så for at hu ikke skal fryse på øra i vinter er det nok best at jeg investerer i en fiks ferdig en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... da satt man her og hørte på regnet :regn: Har tent to telys som står i vinduskarmen og lyser koselig... Kjæresten ligger og sover i senga, men jeg kom hjem fra jobb for ikke lenge siden, og jeg har fri imorra, så jeg blir nok sittende her en stund.

Plan for ikveld:

• Finne ut hvordan man pjoner
  • Finne oppskrift på heklede vanter
  • Finne oppskrift på pjonet hengelue (vantene skal oxo være pjonede)
  • Sjekke ut innredningssider, og drømme litt ;)
  • Endre innstillinger på PC'en så jeg kan bruke den i jobbsammenheng (mulig jeg må gjøre det imorra...

Jeg har fått fullmakt til å handle hva jeg vil på Indiska (så lenge det kan byttes, hihi). Så imorra blir det en tur borti gata her for å svi av litt penger :shoppe: Jeg kan ikke kjøpe alt jeg vil ha derfra, men en fin lampe, en Buddah-statue, og to nydelige telys-holdere bør jeg nok få råd til... oxo skal jeg kjøpe hengelue til kjæresten... Overraskelsesgave :dåne: hu kunne jo fått en pjonet av meg, men ikke godt å si når den kommer til å bli ferdig. Så for at hu ikke skal fryse på øra i vinter er det nok best at jeg investerer i en fiks ferdig en ;)

Pjoning er det samme som å hekle bare kjedemasker og bare bruke framre maskeledd. Altså ikke gå gjennom hele kjedemasken :)

Så artig med handletur på Indiska :hoppe: den butikken er artig.

Håper du får en fin fridag. Her fri i dag jeg også, akkurat våknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjoning er det samme som å hekle bare kjedemasker og bare bruke framre maskeledd. Altså ikke gå gjennom hele kjedemasken :)

Så artig med handletur på Indiska :hoppe: den butikken er artig.

Håper du får en fin fridag. Her fri i dag jeg også, akkurat våknet.

Ja, jeg fant ut det :) fant tilogmed en side på nettet med bilder av fremgangsmåten, så da fikk jeg det inn med teskje ;) tenkte å kjøpe garn en dag og begynne på en lue, men det får vel bli når jeg får bedre tid... har akkurat satt ja til to nye jobber, så nå skal jeg ha tre jobber ca fram til jul. kommer nok til å si opp en når julerushet nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...