Gå til innhold

MedMor's prøvedagbok

MedMor

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny inne på disse sidene, og må si det er litt vanskelig å finne ut av alt sammen. Så de første innleggene vil nok bli noe famlende, men jeg får vel mer dreisen på det etterhvert... :jepp:

Det må først innrømmes at vi ikke har begynt å prøve enda, det er bare meg som gleder meg så forferdelig at jeg lissom måtte tjuv-starte :sjenert: Jeg aner ikke når vi kommer til å begynne med prøvinga, for kjæresten er ikke helt klar enda... Og omstendighetene er vel heller ikke helt klare, med jobb, og hjem, og stabil økonomi osv...... Men det viktigste er tilstede da: To mennesker som elsker hverandre, og vil dele resten av livet med hverandre... :love:

Vi forlovet oss for 1 år siden, og er fremdeles like ny-forelska som da vi møtte hverandre!! eller egentlig mer.... :klem:

Noen ting vil jeg si sånn helt innledende:

Jeg og forloveden min er lesbiske.

Jeg vil at denne dagboka skal være et fint sted hvor jeg kan skrive mine innlegg, og dere kan komme med kommentarer tilbake på vanlig måte. Jeg ønsker ikke at denne dagboka skal bli et sted hvor man diskuterer homofiles rettigheter til å gifte seg og å få barn. Grunnen til dette er at jeg er en helt vanlig jente, og jeg har smug-lest litt i dere andre's prøvedagbøker, og jeg synes ideen med en slik dagbok er helt fantastisk flott! :duskedame: Jeg har ikke lyst til at min dagbok skal bli så veldig annerledes enn deres, og jeg håper derfor at all respons jeg får er hyggelig respons. Dersom du har negative ting du ønsker å si til meg eller om meg, vær så snill å la være........... :sukk:

Sånn, da var det ute av verden! :-D da vil jeg gjerne først få si :hallo: til alle dere der ute som kommer til å lese dette. Jeg gleder meg masse til å fortsette på dagboka mi....

god natt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeei! :velkommen:

Velkommen hit som prøver og dagbokbruker!!! Spennende med nye folk her inne... Hehe!

Synes det er tøft gjort og utrolig bra at dere ønsker barn jeg! Stå på!

Håper dere ikke må vente for lenge før det klaffer me en spire hos dere, når dere starter prøvinga!!

Lykke te!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag var jeg spent da jeg stod opp! rett inn her for å sjekke om noen hadde skrevet i dagboka mi :goodbye: kjempekoselig med hyggelige tilbakemeldinger!!! kjenner på meg at jeg kommer til å trives her inne.... deilig med ett sted hvor man kan skrive ned tanker og sånt.... :jepp: og blir spennende å følge med i dagbøkene til dere andre...

I dag har jeg hatt skikkelig pc-trøbbel! Virusprogrammet mitt fungerte plutselig ikke! Så jeg har knota med det i hele dag, og har derfor ikke fått skrevet noe her før nå.... I skrivende stund driver jeg og oppdaterer noen innstillinger, men tror at virusprogrammet skal fungere etter dette.... :forvirret:

Ellers har jeg vært ute i stormen idag. Har vært skikkelig uvær her, med masse regn og lyn og torden. Fysj!!! :hår: måtte på butikken og kjøpe no greier for svigermor, og begynte selvfølgelig å hølje ned mens jeg var på vei hjem. Hadde med paraply, men torte ikke slå den opp jeg, for var redd for å bli truffet av lynet... :fnise: haha... vet jo det er litt teit å være redd for det, men det lyna rett over meg, rakk ikke å telle til en kilometer borte engang før det smalt. Så da jeg kom hjem var jeg klissvåt!!! Hihi.. må jo le litt av at jeg var så redd... :sjenert:

Nå kommer snart kjæresten hjem, hu er vel helt kliss-klass stakkar. Så jeg får legge fram litt varme klær... :klem:

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei! :velkommen:

Velkommen hit som prøver og dagbokbruker!!! Spennende med nye folk her inne... Hehe!

Synes det er tøft gjort og utrolig bra at dere ønsker barn jeg! Stå på!

Håper dere ikke må vente for lenge før det klaffer me en spire hos dere, når dere starter prøvinga!!

Lykke te!!! :klemmer:

forresten, kos at du syns det er tøft gjort og bra at vi ønsker barn... ikke alle som syns det, og derfor veldig koselig å høre sånne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Heihei!

Vet hva du snakker om med dette uværet! Jeg var heldigvis ikke ute, men hadde balkongplass til det hele. Det var jo helt vanvittig!

Vil bare si at jeg håper dere får en bra prosess når dere skal begynne prøvingen! Jeg regner med det er en spennende tid. Har dere snakket noe om hvor dere skal gjøre det og hvordan? Og ikke minst, hva synes du om at det eventuelle barnet ikke har noe biologisk fra deg? Min samboer synes det er litt trøblete, hvis vi skulle tenke på å prøve senere. Hun er veldig tydelig på at det er jeg som skulle vært gravid, men sliter litt med det biologiske ikke kan avspeile henne.

Ikke meningen med vanskelige spørsmål (hvis de nå er det) men blir nysgjerrig også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere snakket noe om hvor dere skal gjøre det og hvordan? Og ikke minst, hva synes du om at det eventuelle barnet ikke har noe biologisk fra deg? Min samboer synes det er litt trøblete, hvis vi skulle tenke på å prøve senere, Hun er veldig tydelig på at det er jeg som skulle vært gravid, men sliter litt med det biologiske ikke kan avspeile henne.

Hei bryllupsTwisted! :) Ja, jeg håper også vi får en bra prosess! Tusen takk! :) Jeg håper det holder med en prøving jeg... hihi ;)

Vi har snakket endel rundt hvordan vi skal gjøre det. Men vi har ikke bestemt oss enda. Jeg har en kamerat som er villig til å "hjelpe". altså som donor. Men jeg vet ikke helt om jeg vil det enda... Vi hadde tenkt at vi kanskje skal dra til danmark. Men nå som det er blitt tillatt med assistert befruktning for lesbiske her i norge, så kommer vi sikkert til å benytte oss av det isteden :)

Jeg må jo si at jeg skulle ønske det var mulig å lage en blanding av meg og min. Men det er jo selvfølgelig ikke mulig... så derfor går det bra... :) Vi ønsker begge å bære fram ett barn, så grunnen til at det ikke er min tur er at jeg er yngst, og at jeg skal gå på skole i tre år framover... Jeg tror det er derfor jeg syns det er såpass greit også. Siden jeg seinere kommer til å gå gravid selv... :) men skjønner hva samboeren din sliter med... har dere vurdert å plante hennes egg inni deg? jeg vet dette kanskje høres drastisk ut, men jeg vet at det har blitt gjort før... det er selvfølgelig kjempe-dyrt, men det er en vei å gå for at hun skal føle seg mer inkludert :love:

Hehe, plutselig dreiv jeg med rådgivning her gitt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Hei bryllupsTwisted! :) Ja, jeg håper også vi får en bra prosess! Tusen takk! :) Jeg håper det holder med en prøving jeg... hihi ;)

Vi har snakket endel rundt hvordan vi skal gjøre det. Men vi har ikke bestemt oss enda. Jeg har en kamerat som er villig til å "hjelpe". altså som donor. Men jeg vet ikke helt om jeg vil det enda... Vi hadde tenkt at vi kanskje skal dra til danmark. Men nå som det er blitt tillatt med assistert befruktning for lesbiske her i norge, så kommer vi sikkert til å benytte oss av det isteden :)

Jeg må jo si at jeg skulle ønske det var mulig å lage en blanding av meg og min. Men det er jo selvfølgelig ikke mulig... så derfor går det bra... :) Vi ønsker begge å bære fram ett barn, så grunnen til at det ikke er min tur er at jeg er yngst, og at jeg skal gå på skole i tre år framover... Jeg tror det er derfor jeg syns det er såpass greit også. Siden jeg seinere kommer til å gå gravid selv... :) men skjønner hva samboeren din sliter med... har dere vurdert å plante hennes egg inni deg? jeg vet dette kanskje høres drastisk ut, men jeg vet at det har blitt gjort før... det er selvfølgelig kjempe-dyrt, men det er en vei å gå for at hun skal føle seg mer inkludert :love:

Hehe, plutselig dreiv jeg med rådgivning her gitt... :fnise:

Hehe, rådgivning skal en ikke kimse av! :) Men hvis det blir barn på oss med tiden har vi nok ikke tenkt å dra det så langt som å plante egg o.l. Det har bare vært påpratet at hun synes det er rart å ikke være en del av det biologiske. Vi har også kommet fram til at det kan bli litt komplisert med en kjent donor/kamerat som bistår. Sånn juridisk sett er det greiere med ukjent donor synes ihvertfall vi. Barn vekker jo så mange uventa følelser når de først melder sin ankomst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gratulerer med dagbok! Blir spennede å følge med på! :duskedame:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å tjuvstarte med dagbok :jepp: Har dere tidspunktet klart for prøvestart?

Heier på dere :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! Blir spennede å følge med på! :duskedame:

Takk :) Jeg har ikke vært så flink å skrive i det siste, men det blir bedre når hverdagen får roet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å tjuvstarte med dagbok :jepp: Har dere tidspunktet klart for prøvestart?

Heier på dere :duskedame:

Tusen takk for heiing :) det settes umåtelig pris på :) nei, jeg har tjuvstarta såpass tidlig at vi ikke har bestemt oss for noe prøve-startings-tidspunkt ennå. Vi ombestemmer oss hele tiden. Vi vil begge ha barn, og gjerne i nærmeste framtid, men så er det så mye som må klaffe... jeg begynner på det første året av bacheloren min nå, og kjæresten har lyst til å få seg ny jobb, og å reise. Skulle ønske disse tingene var skikkelig enkle å kombinere med en baby, men det er de jo ikke....

Vi må nok gå noen runder med snakking fram og tilbake før vi bestemmer oss, men i mellomtida er det innmari koselig og spennende å følge med på dagbøkene til dere her inne. Da kan jeg sitte her og drømme at det snart skal bli min tur, og dessuten lærer jeg jo litt av hvert jeg ikke visste fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vært en skikkelig flott dag :) deilig vær ute :D måtte smile på vei til jobb... Gikk helt greit på jobben også, og nå sitter jeg her og ser på animal planet. Burde vel egentlig legge meg, men er så spennende å se på når de redder dyr som folk er slemme med :popcorn: slemme slemme menneskene :sur:

Ellers gleder jeg meg til ferie til tirsdag. Da skal vi to uker til Gran Canaria! :danse: Hurra!!!! Det blir godt å komme seg litt vekk fra alt det hverdagslige tjaset, og å kose seg på stranda med kjæresten.

Dessuten har jeg kommet inn på skole til høsten, så da får jeg vel prøve å opparbeide litt brunfarge så jeg ser litt fresh ut til skolestart :Hehe: hehe

nå får man legge seg og sove litt, imorra er fri-dag, det blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg fant deg, du hadde jo dagbok selv også. Det var egentlig ikke så vanskelig, i og med at du hadde link i signaturen din da :gjeiper:

Dette var en litt annerledes dagbok. Må si meg enig med Pleiepike, utrolig tøft gjort av dere, vil nok tro dere vil få mye motgang mot dere når dere begynner gjennomføringen, men også utrolig mye støtte. Lykke til i allefall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg fant deg, du hadde jo dagbok selv også. Det var egentlig ikke så vanskelig, i og med at du hadde link i signaturen din da :gjeiper:

Dette var en litt annerledes dagbok. Må si meg enig med Pleiepike, utrolig tøft gjort av dere, vil nok tro dere vil få mye motgang mot dere når dere begynner gjennomføringen, men også utrolig mye støtte. Lykke til i allefall :klemmer:

:hallo:

Ja, her er jeg :) Linken min funka visst ikke, men tror den skal fungere nå...

Veldig hyggelig med lykke-ønskninger :)

Vi har heldigvis begge to veldig støttende og fantastiske familier, så der er det ikke noe problem iallefall :tommelopp:

Ellers så er jeg veldig klar over all motgang vi kan møte, men det får man ta på veien :jepp:

----------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jeg hatt fri, utrolig deilig :) har fått hekla en del, og ellers bare slappa av. Kjæresten er på nattevakt, så her sitter jeg og loker da... :kghjerte:

Jeg skal jobber fredag, lørdag, søndag og mandag, men så drar vi heldigvis til tirsdag. Skal være borte i 14 dager, så det blir herlig :banantroll: :sol:

ønsker alle kg'ere en god natt :)

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og :velkommen: til KG.

Gleder meg til å lese mer her jeg og følge dere i prosessen...

Også må jeg vel nesten rope hurra og :duskedame: for den nye ekteskapsloven. DET VAR JAMMEN MEG PÅ TIDE!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til KG :D

Håper prøving og alt går bra for dere! :D

Hvor i Gran Canaria skal dere reise ? Jeg var i Puerto de Mogan for et par år tilbake. Kjempe fint der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: til KG.

Gleder meg til å lese mer her jeg og følge dere i prosessen...

Også må jeg vel nesten rope hurra og :duskedame: for den nye ekteskapsloven. DET VAR JAMMEN MEG PÅ TIDE!

:klemmer:

Ja, ikke sant!!!!!! :5: Jeg var sååååå engasjert i prosessen, og nå da den nye loven er innført er det nesten så jeg ikke kan tro det! Veldig på tide at det skjedde litt rettferdighet på den fronten oxo. Så nå er det ikke noe som stopper oss i å få gjennomført planene våre på den fronten iaffal ;)

Og tusen takk for velkomst-ønskningen! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...