Gå til innhold

Bestille strøm, alt hos en leverandør eller dele opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille strøm ettersom jeg har flyttet. Lurer litt på hva jeg skal gå for. Jeg vil ikke binde meg til en og samme i et år, så det må bli variabel tenker jeg.

har hatt nettleia hos hafslund og strømmet et anna sted, men synes det ble dyrt. Det kom nesten like høye regninger fra begge. Lønner det seg å samle alt hos Hafslund eller dele det opp slik?

Jeg tittet litt på www.totalenergi.no, dette virket rimelig. Men uansett da, så koster det med nettleie hos hafslund... hjeelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettleie slipper du jo ikke unna, og du kan ikke velge hvem som leverer nettet heller. Skal man spare noe blir det altså på selve strømmen. Gå inn på konkurransetilsynet.no og sjekk der hvem som er billigst, er det Hafslund bruker du dem, er det noen andre bytter du. Det finnes også div strømkalkulatorer hvis du vet ca hvor mange Kwt dere bruker per år. Jeg har brukt Total i noen år, og er fornøyd, men har da heller ikke det store strømforbruket. I tillegg finnes det jo uttallige strømsparetips rundtom da, det er jo også en måte å få ned regingene på...

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg betaler for nettleie til EB og strøm til NorgesEnergi. Ikkeno problem...

Skrevet

Det blir ikke noe dyrere strøm for deg om du velger å ha nett- og strømleverandør på en faktura. Eneste er Lyse (mest Vestlandsområdet) som leverer en pakke med bredbånd, tv, strøm + hvor du får rabatt av å ha ALT samlet, men du skal jo kun ha strøm.

Hvis du velger en ikke-fastavtale, så ville jeg gått for innkjøpspris. Det finnes mange gode tilbud der ute, blant de billigste er Ustekveikja, Fjordkraft og Vitel. De ligger ca samme pris i forhold til hva slags avtaler de har. Hafslund også forsåvidt, men der har du vel kanskje en årsavgift også? Husker ikke i farta.

(noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke nevner Norges Energi, dette er rett og slett fordi de bruker noen triks ovenfor kundene sine som jeg ikke syns er særlig fine).

I forhold til en standard variabelavtale som de fleste har, så er innkjøpspris billigere (det finnes noen små kraftkommuner som har helt RÅE variabelpriser, men regner ikke med dette er aktuelt for deg kanskje?).

Variabelprisene følger innkjøpsprisen, så det vil i praksis si at du alltid betaler litt mer enn innkjøpspris (variabelprisen settes opp og ned ettersom strømmen blir dyrere eller billigere).

Lykke til! Det er veldig enkelt å bytte leverandør om du ikke skulle bli fornøyd :)

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet
(noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke nevner Norges Energi, dette er rett og slett fordi de bruker noen triks ovenfor kundene sine som jeg ikke syns er særlig fine).

Nå ble jeg nyskjerrig: Hvilke triks er dette? Har selv Norges Energi, men har ikke fulgt med på de forskellige leverandørene...

Skrevet

Jeg vet at det er vanlig de ringer/du går inn manuelt og velger å få støm til innkjøpspris fra dem. Som er et greit tilbud!

Så etter en stund ringer de, og sier "vi har noe som heter Topp10-garanti, som garanterer at prisen din er blant de 10 rimeligste i hele landet, hele året". "Så flott, sier kunden, det må jeg ha!"

Problemet er at Topp 10-lista gjelder for VARIABLE priser - ikke innkjøpspriser. Så da blir du satt over på en variabelavtale, som i praksis vil si at

- strømmen din blir dyrere

- du betaler for en garanti som ikke egentlig gjelder det tilbudet du kanskje trodde det gjaldt for

Litt interessert i hvordan de GJØR det, for kundene er jo VEEELDIG fornøyd med denne Topp 10-garantien de har fått på innkjøpsprisen sin.. :bursdag:

Skrevet
Skal bestille strøm ettersom jeg har flyttet. Lurer litt på hva jeg skal gå for. Jeg vil ikke binde meg til en og samme i et år, så det må bli variabel tenker jeg.

har hatt nettleia hos hafslund og strømmet et anna sted, men synes det ble dyrt. Det kom nesten like høye regninger fra begge. Lønner det seg å samle alt hos Hafslund eller dele det opp slik?

Jeg tittet litt på www.totalenergi.no, dette virket rimelig. Men uansett da, så koster det med nettleie hos hafslund... hjeelp

Vi har totalenergi på strøm og betaler nettleie til hafslund. Det fungerer veldig fint, og strømprisen fra total har alltid vært på et bra nivå så lenge vi har hatt det (over 4 år nå). De har dessuten hatt god kundeservice de få gangene jeg måtte kontakte dem.

Vi har forøvrig spotpris...

Skrevet

Total Energi er et ålreit alternativ. Regn litt på om påslaget vil ha mye å si for deg (med et normalforbruk, det er ca 20 000-25 000 kwh i året), eller om det spiller liten rolle.

Andre som er veldig billig er Ustekveikja sin spotpris.

Fjordkraft, månedspris 49,- (som tilsvarer et påslag på 2,94 ved 20 000 kwh i året)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...