Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Mottar attføring som jeg betaler skatt på. Har såpass lite utbetalt i mnd at jeg får suplerende fra sosialen slik at jeg holder meg akkurat over fattigdomsgrensa. Fikk til gode en god del skattepenger som sosialen tar alt av. Vet at dette ikke skjer kun med meg men synes det er så jævli unødvendig. Greit at de kan stoppe utbetalingen fremover siden jeg nå har ekstra med penger. men hva om jeg kommer ut i ordentlig betalt arbeid? kommer sosialen til å trekke penger fra meg da også?Jeg har jo jobbet for disse pengene da jeg er i "arbeid" med attføring som lønn... Jeg skjønner ikke logikken. Greit nok at det skal være lite attraktivt å motta trygd og sosial stønad men dette gjør at jeg får lyst til å gi faan i alt. Det er ikke sånn at jeg synes det er så stas å være under denne ordningen fra før av men når den psykiske helsa setter en stopper for hva en kan gjøre så kan jeg liksom ikke styre det. Kan noen gi meg en forklaring slik at jeg skjønner at dette skal være godt for noe?
Rosalie Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Sosialhjelp er nødhjelp etter fastsatte minstesatser, så de trekker naturligvis i den når du får utbetalt skattepenger, ja. Du har jo da fått utbetalt for mye sosialstødnad restan av året, siden du har hatt for høyt skattetrekk.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Sosialhjelp er nødhjelp etter fastsatte minstesatser, så de trekker naturligvis i den når du får utbetalt skattepenger, ja. Du har jo da fått utbetalt for mye sosialstødnad restan av året, siden du har hatt for høyt skattetrekk. Kall meg gjerne treig..man betaler jo ikke skatt på penger man mottar av sosialen..? Og det jeg har mottat i sosialstønad i år er kun 1/3 av skattepengene som de tar alt av..
Gjest ts Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 En litt nærmere beskrivelse. Jeg gikk over til denne attføringa i ca oktober i fjor. Denne typen attføring med skattetrekk var ny for meg. Jeg fikk frikort ut året og mottok på dette tidspunktet ingen stønad fra sosialkontoret. men så over nyttår så begynte de å trekke skatt da frikortet ikke gjaldt lengre.Da måtte jeg få suplerende fra sosialen. Det jeg har mottat av sosialen i år er ikke i nærheten av det jeg fikk igjen på skatten. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal trekke alt da..?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 En litt nærmere beskrivelse. Jeg gikk over til denne attføringa i ca oktober i fjor. Denne typen attføring med skattetrekk var ny for meg. Jeg fikk frikort ut året og mottok på dette tidspunktet ingen stønad fra sosialkontoret. men så over nyttår så begynte de å trekke skatt da frikortet ikke gjaldt lengre.Da måtte jeg få suplerende fra sosialen. Det jeg har mottat av sosialen i år er ikke i nærheten av det jeg fikk igjen på skatten. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal trekke alt da..? Skjønnert godt at du er frustrert.Var der selv da jeg gikk på sosialen. Det du kan gjøre er å ikke søke om sosialhjelp hvis skattepenge er mye. Du får jo så lite i sosialtrygd likevel siden du får attføringspenger også. Da "tar" de jo ikke skattepengene. Men dette hjelper kun hvis u kommer deg i arbeid igjen innen kort tid...og ikke må på sosialen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå