Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøpte nytt digitalkamera på Elkjøp for 3 uker siden. Fikk tatt ca 3 bilder med det da det plutselig kom opp ERROR på skjermen.

Midt oppi det hele ble jeg innlagt på sykehus, så jeg har ikke fått dratt innom Ekjøp og klaget enda. er det for sent nå? Tror dere jeg får nytt kamera?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du får nytt kamera vet jeg ikke, de sender det sikkert inn for reperasjon eller noe først for å se hva feilen er.

Men jeg hadde selvsagt gått tilbake til Elkjøp, et kamera skal jo vare lengre enn 3 uker..... Det har jo garanti, det er sikkert 1 eller 2 år!

Regner med de plikter å gjøre noe med det ihvertfall!

Lykke til! :)

Gjest Gjest_Espen_*
Skrevet

Det er sikkert litt ulik praksis som blir utøvd i de ulike butikkene, men der jeg jobber(Clas Ohlson) blir produkter som er ødelagt(uten at kunden har herpa det) de første 6månedene betrakta som fabrikasjonsfeil, og kunden får ny vare... Kan jo ikke forvente at noen skal kjøpe et kamera, og levere til reparasjon 2 dager senere, for så å vente 4 uker på å få det tilbake.

Gjest Koala
Skrevet

Kjøpsloven gir to års reklamasjonsrett i forbrukerkjøp ved fabrikasjonsfeil.

Det betyr at hvis det er noe galt med kameraet som ikke skyldes "feil bruk" kan du reklamere. Hvilke regler butikken opererer med betyr ingenting. Kjøpers rettigheter i slike kjøp kan ikke reduseres ved avtale.

Du har imidlertid ikke rett til uten videre å heve kjøper. Butikken kan gi deg et annet kamera eller reparere det du har kjøpt. De kan imidlertid ikke forlange at du tar imot gavekort eller tilgodelapp for beløpet. Heves kjøpet har du krav på penger igjen.

Hvis det viser seg at skaden skyldes at du har mistet kameraet i gulvet eller sølt vann idet, har du ingen rettigheter. Det kan imidlertid vise seg at forsikringen din dekker noe av dette.

Håper dette var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...