Gå til innhold

For godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

trykk her

Denne var usedvanlig billig! hva er haken?? jeg skjønner ikke at det kan være så billig.. hva er det jeg ikke ser??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pelle_*
Skrevet

Over 1 million for et lite kott?? Ja, værsågod, jeg er ikke interessert.

Skrevet

Det er ikke fastpris, da. Kan jo hende at den blir solgt over takst. Jeg har akkruat avsluttet boligjakt i Oslo i den prisklassen, og etter min erfaring er dette en helt normal pris. Kun 28m², ingen balkong, bittelite kjøkken, og eldre bad som helt sikkert på renoveres... Det som trekker opp er beliggenhet på Torshov og at det er i 3. etasje.

Gjest Gjest
Skrevet

To rom på 28 kvm er jo ikke akkurat en dritbra toroms :ler: Jeg har bodd på hybler som har vært større... Leiligheten er mer å sammenlikne med en ettroms.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags priser som er i Oslo, men dette ville jeg ikke betalt en million for... Det var kjempelite og trist. "Kjøkkenet" (skapet) var jo horribelt! Og jeg får ikke den grønne bygningen til å ligne på noe som helst på den tegningen som var med det moderne bygget. Er det nabobygningen, det kanskje? Jeg innbiller meg at badet er enda verre siden det ikke er bilde av den i annonsen. Skulle vært bilder andre veien også i stuen. Mot vinduet.

Gjest Gjest
Skrevet

Mistenker at TS er selv selger av leiligheten.

God måte å reklamere for den :ler:

Skrevet

viktig å ha med bilde av gatenr og husnr ja :ler:

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Den der var knøtt liten. Ser ut til at man kan sitte på do mens man dusjer... Alltids kjekt, multitasking. :gjeiper: Også 1100 kr i måneden i fellesutgifter? Plus da hva man nå enn betaler på 1 million? Virker ikke "For godt til å være sant" for meg...

Skrevet

Det er når jeg ser sånne små "hull" som denne til over millionen at jeg ikke fatter og begriper at jeg ikke får solgt min lekre store leilighet til bare et par hundre tusen mer.....

nei dette var dyrt og grusomt synes jeg..

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Derfor er den så "billig":

- 28 kvadrat

- Hybelkjøkken (ser ikke noen komfyr)

- Badet må pusses opp (regn med minst 100.000). Tipper det er målt fukt der. Det at det ikke er bilde av badet en er grunn til å forvente at det er helt krise.

- Veldig lavt under taket?!

Hvis du ønsker å bo så sentralt må du hoppe ca 200k opp i pris for å få noe bra.

Feks:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13427547

Den gikk til 1.390.000

Skrevet

Den virker som om det er ganske mørkt der også. Og det var jo skrekkelig liten og dårlig standard for en million!

Skap-kjøkken kan ikke jeg helt sette pris på heller. Greit nok, man kanskje må bo på 30km2, men da heller et romslig 1-roms med åpen kjøkken og sovealkov.

Å være helt ærlig, kan jeg ikke forstå mennesker som kjøper sånne leiligheter. Heller bo billig for noen år, spare og kjøpe noe større etter hvert (og håpe man finner The One så man kan dele utgiftene).

Men kan nok forestille at det er ikke enkelt med boligkjøp for single! ;)

Gjest Oxford
Skrevet

Jeg hadde helt ærlig aldri betalt så mye for en liten hybel...

Gjest Gjest
Skrevet
trykk her

Denne var usedvanlig billig! hva er haken?? jeg skjønner ikke at det kan være så billig.. hva er det jeg ikke ser??

- Kjøkkenet er et skap.

- Det mangler bilder av badet, ergo er det ikke noe å vise fram.

- Du får bedre leiligheter for bare litt mer. (200.000 er lite når man snakker om boligkjøp til over millionen)

Jeg kunne fint ha leid den leiligheta der som fattig student. Men å kjøpe hadde ikke vært aktuelt. Da heller leie videre, og spare til jeg hadde råd til mer.

Gjest Sitter på gjerdet og koser seg
Skrevet
Mistenker at TS er selv selger av leiligheten.

:Nikke:

Nei, dette var en utrolig trist leilighet, den mangler jo kjøkken også! Det lille, stygge, skitne skapet - totalt feilplassert i en liten stue, nei dette var ikke særlig innbydende! Og vet du hva? Jeg tror neppe selger (ts?) oppnår prisantydning, i dag vet folk at de kan få mye mer for pengene sine enn det du lenker til her. Boligmarkedet er i en jevn nedgang, og i dag er det rentemøte... Renta settes nok opp igjen, og til høsten er krakket et faktum :)

Men lykke til med salget...

PS: Snakket med to meglere fredag i et av byens største meglerkjeder, da jeg selv er på jakt etter treroms i Oslo. Begge sa at det kommer mange leiligheter ut på markedet i løpet av de første to månedene, mange har det travelt med å selge, de sa også at jeg nok kunne rekne med å gjøre et kupp om ikke lenge, men at jeg ikke burde kjøpe i sommer. Jeg kjenner dem ganske godt ;)

Skrevet

Utbygging på loftet i nær fremtid frister heller ikke. Mye støy fra slikt arbeide.

Gjest Gjest
Skrevet

Det står at sameiet er relativt nytt, og at fellesutgiftene bare er estimerte. Altså kan de bli langt høyere... Det står heller ikke noe om fellesgjeld.

Det står at det er en eldre bygård, fra attenhundreogblomkål. altså må man regne med det er rimelig lytt. Badet er av eldre standard, og de har ikke engang turt å vise bilde av det.. Da vet man at det er ille.

Gjest Elfrida
Skrevet

Ser ut til at de har revet ut hele kjøkkenet for å kalle det et soverom, vips har man en toroms! Det 'kjøkkenet' er jo en vits. Nytt kjøkken lissom? Ser ut som et minikjøkken fra IKEA til rundt 10.000,-

Gjest Gjest
Skrevet
Ser ut til at de har revet ut hele kjøkkenet for å kalle det et soverom, vips har man en toroms! Det 'kjøkkenet' er jo en vits. Nytt kjøkken lissom? Ser ut som et minikjøkken fra IKEA til rundt 10.000,-

SER ut som??? Det ER Hybelkjøkkenet til IKEA, bare billigversjonen...

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30049241

Skrevet (endret)

Billig? Nei!

Fæl? Ja!

Ikke bilde av badet... Skeptisk...

"Kjøkkenet"... Hallo!!!

Jeg ville aldri i verden kjøpt en sånn leilighet til en sånn pris. Jeg vil ikke ha en leilighet der jeg må ut for å skifte mening!

Endret av LukaFrost
Skrevet
Og vet du hva? Jeg tror neppe selger (ts?) oppnår prisantydning..

Det tror faktisk jeg. :sjenert: Det er mange single i Oslo (estimert til 40% av befolkning), også mange med lønn i 400 000-klasse og under, og det er nesten ingen leiligheter som koster 3x av den lønna (altså, det man kan få i lønn).

2-roms på 40 kvadrat koster jo ikke mindre enn 1,6-1,7 mil. Bankene gir ikke lån på 4x og 5x lønn lengre. Parene vil ikke ha 2-roms, de kjøper heller 3-roms med engang; single har ikke råd for å kjøpe to-roms. 2-roms går derfor ned i pris, men det gjør ikke et- og tre-roms i den samme grad. 1-roms har faktisk dyrest pris pr kvadratmeter i Oslo, that's reality.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...