Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #1 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg er 30 år gammel. Jeg er ung til sinns, tar meg bra ut, og ser betraktelig yngre ut enn mine jevnaldrende venninner. Jevnaldrende og eldre menn føles for gamle for meg, det føles som vi ikke er på samme nivå. I forhold til meg opplever jeg dem som satte. (menn i alderen 30 - 45) Av den grunn liker jeg yngre menn. 3 - 8 år yngre er passende, synes jeg. Min siste kjæreste var 8 år yngre. Jeg snakket med mamma om dette i dag, og hun mente at det blir helt feil. At jeg liker yngre menn er grunnen til at forholdene skjærer seg på lang sikt. Fordi menn holder seg bedre (atraktive) på lengre sikt enn kvinner, sa hun, og at de etterhvert kan bytte ut partneren med en yngre modell om de syne skjæresten blir for gammel og grå. Og det, er særlig aktuelt i mitt tilfelle, da jeg liker yngre menn, sa hun. Det jeg lurer på, har hun rett? Jeg kunne slå meg til ro med en yngre mann, og selv om jeg ser yngre ut enn jeg er nå, vil alderen før eller siden ta meg igjen. Og jeg ville da bli erstattet med en yngre kvinne. Er det et realistisk scenario? På den annen side, jeg kunne finne meg en mann som er eldre enn meg. Men for meg føles 5 - 15 år eldre aaaaaltfor gammelt. Dvs for gammelt for meg. Jeg sier ikke at 5 - 15 år eldre enn meg ER gammelt, men det er gammelt i forhold til hvordan jeg føler det av hva jeg tenner på og finner attaktivt. Jeg føler at jeg har lite til felles med menn som er eldre enn meg. Nå høres det ut som det er bare utseendet det går på, men det er det ikke. Jeg liker mentaliteten til yngre menn, og jeg føler meg yngre enn det jeg egentlig er selv. Jeg kan legge til at jeg har planer om å holde meg "ung" lenge, ved trening og et sunt kosthold. I tillegg har jeg gode gener, de fleste kvinnene i min familie ser svært godt ut for alderen. Jeg utelukker heller ikke at jeg på et tidspunkt vil ta i bruk kirurgiske virkemidler for å opprettholde for å se yngre ut enn jeg er. Hva tenker dere? Har min mor rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 23. juni 2008 #2 Del Skrevet 23. juni 2008 Huff, så et par skrivefeil i hovedinnlegget, skrev visst litt for kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 23. juni 2008 #3 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg liker eldre damer og er 23!! Hvor holder alle slike som deg til ?? :D Jeg ser ærlig talt ikke problemet med det, men du må jo alltids finne deg en som er klar for et seriøst forhold med en voksen dame. Det er ikke nødvendigvis en 22 åring klar for, kanskje han ikke vet hva det vil innebære engang. Det er fort gjort å bli dømt for slike "handlinger" og janteloven stiller som vi alle vet sterkt i dette landet, det er kanskje min største aversjon for en slik aldersdifferanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har det akkurat som deg. Jeg er 25år og kunne godt tenkt meg yngre menn,det er de som er tiltrekkende for meg,jeg ville feks. aldri hat ten mann på 30 som alle mine venner har. Og de forstår jo hller ikke helt hvorfor jeg liker de yngre,men det er jo bare sånn det er og ikke så mye å gjøre med i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 23. juni 2008 #5 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg liker eldre damer og er 23!! Hvor holder alle slike som deg til ?? :D I Oslo. Hvor holder du til? Det er fort gjort å bli dømt for slike "handlinger" og janteloven stiller som vi alle vet sterkt i dette landet, det er kanskje min største aversjon for en slik aldersdifferanse Jeg bryr meg ikke om janteloven. Faktisk synes at det kan være morsomt å utfodre andres tankesett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 23. juni 2008 #6 Del Skrevet 23. juni 2008 men det er jo bare sånn det er og ikke så mye å gjøre med i grunnen. Nei, det er jo ikke det. Jeg sier ikke at jeg ikke finner NOEN menn eldre enn meg attaktive, jeg gjør det... Men det skjer langt sjeldnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 24. juni 2008 #7 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Dette var en interessant problemstilling som jeg nesten må abbonere på. Selv har jeg det sånn at det stort sett er yngre menn som faller for meg og jeg synes at de på 40 er litt for satte for meg. Det har egentlig mer med persomlighet å gjøre enn alder tror jeg.. på den andre siden synes jeg det er litt patetisk å drasse rundt på 25-åringer, når jeg selv er 35 og håper at det dukker opp en kjekk mann over 30..men.. de jeg har truffet på min egen alder er utrolig satte og er lite mottakelige for nye impulser og vil slett ikke dra på festivaler, høre på "min musikk", henge med min varierte hop med venner (som tydeligvis er litt for alternative for den jevne mann i 30-årene) og prøver å presse meg inn i et system det det er villa med flaggstang og stasjonsvogn som gjelder. Og ja.. jeg har barn, men vi er på ingen måte avhengig av å være helt A4 for å være en bra familie med "de rette verdiene". Jeg holder meg forresten også godt og opplever og får stadig kommentarer som tyder på at jeg har blitt penere nå enn jeg var da jeg var yngre. ...jeg har etterhvert innsett at eksen min var inne på noe da han antydet at jeg kom til å ende opp med en ungutt med hvinende gitar, en økologisk bonde eller en sær kunstner. Jeg vet ikke om yngre menn er noe å satse på på sikt, men de fleste damene på morsiden i min familie har i løpet av de siste 200 årene giftet seg med yngre menn. Det ser ut til at det har gått bra. (Hovedårsaken til at jeg leter etter noen over 30, er at jeg allerede har 3 barn og ikke orker tanken på en mann som går rundt og har lyst på barn, mens jeg ikke har tenkt å ha flere.) Egentlig skrev jeg mest dette innlegget i solidaritet med deg og for å få ut litt frustrasjon. Når jeg tenker litt mer på det, så blir jeg også anbefalt yngre menn når det er noen som leker "Kirsten giftekniv"... så jeg er kanskje bare litt barnslig da... Endret 24. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. juni 2008 #8 Del Skrevet 24. juni 2008 Egentlig skrev jeg mest dette innlegget i solidaritet med deg og for å få ut litt frustrasjon. Takk for det, absinthia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei, det finnes jo en drøss av yngre menn som har passert 30, og som fortsatt vil leke, ikke bli satt og parkert, vil bruke mye tid på hobbyer, musikk, festivaler osv. Jeg vil påstå at mange av disse også ser unge ut. Kanskje du bør bli flinkere til å lete? Jenter som skiller seg ut fra det "folk flest" ser etter, må selv være mer aktiv i letinga. Oppsøker du de riktige miljøene? Tar du initiativ overfor fremmede der? Sjekker du? Om det med å bli dumpet senere: ja, jeg tror det er et realistisk scenario, hvis du velger en mann på f.eks 23. Man endrer seg så mye fra 23 til 30, mens du allerede er der og vet hva du vil ha, hva du vil osv. God sjanse for at mann på 23, når han blir 30, finner ut at dama på nå 37 ikke lenger er framtiden. Og da tenker jeg ikke først og fremst pga utseende, rynker osv (men en liten smule det og) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt26 Skrevet 24. juni 2008 #10 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg er 30 år gammel. Jeg er ung til sinns, tar meg bra ut, og ser betraktelig yngre ut enn mine jevnaldrende venninner. Jevnaldrende og eldre menn føles for gamle for meg, det føles som vi ikke er på samme nivå. I forhold til meg opplever jeg dem som satte. (menn i alderen 30 - 45) Av den grunn liker jeg yngre menn. 3 - 8 år yngre er passende, synes jeg. Min siste kjæreste var 8 år yngre. Jeg snakket med mamma om dette i dag, og hun mente at det blir helt feil. At jeg liker yngre menn er grunnen til at forholdene skjærer seg på lang sikt. Fordi menn holder seg bedre (atraktive) på lengre sikt enn kvinner, sa hun, og at de etterhvert kan bytte ut partneren med en yngre modell om de syne skjæresten blir for gammel og grå. Og det, er særlig aktuelt i mitt tilfelle, da jeg liker yngre menn, sa hun. Det jeg lurer på, har hun rett? Jeg kunne slå meg til ro med en yngre mann, og selv om jeg ser yngre ut enn jeg er nå, vil alderen før eller siden ta meg igjen. Og jeg ville da bli erstattet med en yngre kvinne. Er det et realistisk scenario? På den annen side, jeg kunne finne meg en mann som er eldre enn meg. Men for meg føles 5 - 15 år eldre aaaaaltfor gammelt. Dvs for gammelt for meg. Jeg sier ikke at 5 - 15 år eldre enn meg ER gammelt, men det er gammelt i forhold til hvordan jeg føler det av hva jeg tenner på og finner attaktivt. Jeg føler at jeg har lite til felles med menn som er eldre enn meg. Nå høres det ut som det er bare utseendet det går på, men det er det ikke. Jeg liker mentaliteten til yngre menn, og jeg føler meg yngre enn det jeg egentlig er selv. Jeg kan legge til at jeg har planer om å holde meg "ung" lenge, ved trening og et sunt kosthold. I tillegg har jeg gode gener, de fleste kvinnene i min familie ser svært godt ut for alderen. Jeg utelukker heller ikke at jeg på et tidspunkt vil ta i bruk kirurgiske virkemidler for å opprettholde for å se yngre ut enn jeg er. Hva tenker dere? Har min mor rett? Hadde jeg hatt en krone for hver jente som påstår de holder seg bedre enn veninnene sine hadde jeg vært steinrik. Jeg har datet endel jenter, og hatt noen måneder på nettet med såkaldte blind-dates også og der får jeg jo problemene rett i trynet; bildene stemmer uten unntak aldri med det jeg ser når jeg møter dem. Kanskje har jenter rynke-filter på øynene ved passerte 25, ikke vet jeg. Men de jeg har møtt ser iallefall minst ut som det de er. 70-80% av nettdatene ser faktisk eldre ut. Husk iallefall bare at ingenting er mer teit enn 30 år gamle damer med musefletter og fjortis-klær, og som desperat prøver å fremstå som de er 18-20. Er du 30 så er du en voksen kvinne, og med mindre du hører til den tusendels promillen som faktisk ser ut som 25 (noe jeg er sikker på du ikke gjør) så tjener du iallefall på å være den du er. Hvis noen faller for en eldre dame på din alder så faller de jo for at du er akkurat en voksen dame. Ville jeg heller hatt en ung jente hadde jeg funnet meg det. (Nå er det det jeg vil så jeg dater aldri noen over 22 hehe) men poenge mitt er at de som dater eldre damer på din alder gjør det fordi de liker det vil jeg tro. Da blir det bare teit når oppførsel og klær er 10 år "feil" liksom. Jeg tror også at folk som deg som ikke kan forholde deg til jevnealdrende gutter eller eldre har et stort problem på mange måter. Jenter skal jo være fortere modne enn oss gutta og da høres det veldig rart ut at du ikke finner deg komfortabel med en mann på din egen alder. En barnslig 30 åring er ikke så sjarmerende akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 24. juni 2008 #11 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg er 30 år gammel. Jeg er ung til sinns, tar meg bra ut, og ser betraktelig yngre ut enn mine jevnaldrende venninner. Jevnaldrende og eldre menn føles for gamle for meg, det føles som vi ikke er på samme nivå. I forhold til meg opplever jeg dem som satte. (menn i alderen 30 - 45) Av den grunn liker jeg yngre menn. 3 - 8 år yngre er passende, synes jeg. Min siste kjæreste var 8 år yngre. Jeg snakket med mamma om dette i dag, og hun mente at det blir helt feil. At jeg liker yngre menn er grunnen til at forholdene skjærer seg på lang sikt. Fordi menn holder seg bedre (atraktive) på lengre sikt enn kvinner, sa hun, og at de etterhvert kan bytte ut partneren med en yngre modell om de syne skjæresten blir for gammel og grå. Og det, er særlig aktuelt i mitt tilfelle, da jeg liker yngre menn, sa hun. Det jeg lurer på, har hun rett? Hun har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 #12 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Eksen min sin mor fikk seg type på 35 da hun var 50.10 år senere er hun byttet ut med en yngre. Bestemoren min er 75 og sammen med en mann på 49.De har vært sammen i 25 år. Det er hipp som happ hvordan det ender tror jeg. Endret 24. juni 2008 av Honey Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. juni 2008 #13 Del Skrevet 24. juni 2008 Hadde jeg hatt en krone for hver jente som påstår de holder seg bedre enn veninnene sine hadde jeg vært steinrik. Jeg har datet endel jenter, og hatt noen måneder på nettet med såkaldte blind-dates også og der får jeg jo problemene rett i trynet; bildene stemmer uten unntak aldri med det jeg ser når jeg møter dem. Kanskje har jenter rynke-filter på øynene ved passerte 25, ikke vet jeg. Men de jeg har møtt ser iallefall minst ut som det de er. 70-80% av nettdatene ser faktisk eldre ut. Husk iallefall bare at ingenting er mer teit enn 30 år gamle damer med musefletter og fjortis-klær, og som desperat prøver å fremstå som de er 18-20. Er du 30 så er du en voksen kvinne, og med mindre du hører til den tusendels promillen som faktisk ser ut som 25 (noe jeg er sikker på du ikke gjør) så tjener du iallefall på å være den du er. Hvis noen faller for en eldre dame på din alder så faller de jo for at du er akkurat en voksen dame. Ville jeg heller hatt en ung jente hadde jeg funnet meg det. (Nå er det det jeg vil så jeg dater aldri noen over 22 hehe) men poenge mitt er at de som dater eldre damer på din alder gjør det fordi de liker det vil jeg tro. Da blir det bare teit når oppførsel og klær er 10 år "feil" liksom. Jeg tror også at folk som deg som ikke kan forholde deg til jevnealdrende gutter eller eldre har et stort problem på mange måter. Jenter skal jo være fortere modne enn oss gutta og da høres det veldig rart ut at du ikke finner deg komfortabel med en mann på din egen alder. En barnslig 30 åring er ikke så sjarmerende akkurat. Har det litt travelt nå, så jeg rekker bare å svare på ett innlegg. Tro du meg, jeg er en av dem som SER yngre ut. Ser yngre ut enn 25 også, vil jeg nå påstå da. Må rett som det er vise leg i pol og butikk. Fjortisklær har jeg ikke, og vil heller ikke gå med. Men musefletter går jeg med av og til faktisk, men går ikke med det for å se yngre ut, men fordi jeg kler det. Den dagen jeg finner ut at det blir for teit å gå med dem slutter jeg, men dagen er ikke her enda. Kommer ikke til å være 40 og gå med musefletter, da. Og bildene av meg stemmer med hva man "får". Jeg vil ikke si at jeg prøver å fremstå som noe annet enn det jeg er. Lyver ikke og sier at jeg er yngre. Eller dvs, av og til legger jeg faktisk på når det gjelder alder, kan f.eks finne på å si at jeg er 35, fordi det er morsomt å se reaksjonen på folk. Om du tror på dette eller ikke, er helt din sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. juni 2008 #14 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg tror også at folk som deg som ikke kan forholde deg til jevnealdrende gutter eller eldre har et stort problem på mange måter. Jenter skal jo være fortere modne enn oss gutta og da høres det veldig rart ut at du ikke finner deg komfortabel med en mann på din egen alder. En barnslig 30 åring er ikke så sjarmerende akkurat. Åja, så må jeg bare legge til en ting, for her tillegger du meg holdninger jeg ikke har. SELVSAGT kan jeg forholde meg til jevnaldrende og eldre mennesker. Skulle bare mangle. Flesteparten av vennene mine er jevnaldrende eller eldre. Alder har ingen betydning for hvem jeg er venner med. Men når det gjelder andre ting, ting jeg tiltrekkes av, har det betydning. Vi har det jo på samme måte du og jeg, når du sier at du ikke vil date noen over 22. Faktisk så er jeg noe mer fleksibel enn deg, da jeg synes 22 er litt ungt. Men også der varierer det veldig med tanke på modehnhet. Jeg liker selvsagt ikke dem med barslig og umoden tankegang. Men jeg må legge til at jeg har møtt 22 årige gutter som er mer modne enn 35-årige menn. Om du liker yngre jenter, kan ikke da jeg like yngre menn? Det er samme greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. juni 2008 #15 Del Skrevet 24. juni 2008 Ikke gjørr som morra di sier! Altså; du er gammel nok til selv å bestemme hvilken alder din partner skal ha. Når det gjelder å bli byttet ut, tror jeg ikke det kommer an på alderen din. Alle risikerer vel det, tenker jeg. Undrer meg over om det finnes noe statistikk på dette? Jeg har vel utelukkende falt for eldre menn. Jeg liker rolig autoritet og menn som vet hvordan de skal behandle en kvinne. Haha, nå ser jeg et jeg er det gode "kone-nummer-to-alternativet". (Nei. Jeg sa ikke at ALLE menn over 40 kan det, eller at INGEN menn under tretti kan det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #16 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei, det finnes jo en drøss av yngre menn som har passert 30, og som fortsatt vil leke, ikke bli satt og parkert, vil bruke mye tid på hobbyer, musikk, festivaler osv. Jeg vil påstå at mange av disse også ser unge ut. Kanskje du bør bli flinkere til å lete? Jenter som skiller seg ut fra det "folk flest" ser etter, må selv være mer aktiv i letinga. Oppsøker du de riktige miljøene? Tar du initiativ overfor fremmede der? Sjekker du? Om det med å bli dumpet senere: ja, jeg tror det er et realistisk scenario, hvis du velger en mann på f.eks 23. Man endrer seg så mye fra 23 til 30, mens du allerede er der og vet hva du vil ha, hva du vil osv. God sjanse for at mann på 23, når han blir 30, finner ut at dama på nå 37 ikke lenger er framtiden. Og da tenker jeg ikke først og fremst pga utseende, rynker osv (men en liten smule det og) Jeg har ikke møtt så mange av dem over 30, som du forteller om. Mulig jeg bare har hatt uflaks, men... Det er også noe med det at jeg får litt angst av menn over 30, ett eller annet i meg frykter at de forventer at barn og giftemål er rett rundt hjørnet, pluss at rynkene kommer raskere. Ja, jeg vet det siste er overflatisk av meg, men jeg har nok en liten rynkefobi. Har ikke en eneste rynke selv eller ett eneste grått hår enda, men vet jo at det vil komme. Jeg vet også at når jeg er glad i en person spiller det ingen rolle, rynker og slikt. Men for å bli tiltrukket av noen i utgngspunktet har nok utseendet noe betydning, om ikke alt. Jada, treffer menn og har draget på både eldre og yngre menn. Det du nenvner i det siste avsnittet er det jeg tenker på, ja. Hun har rett. Takk for ærlig svar. Eksen min sin mor fikk seg type på 35 da hun var 50.10 år senere er hun byttet ut med en yngre. Bestemoren min er 75 og sammen med en mann på 49.De har vært sammen i 25 år. Det er hipp som happ hvordan det ender tror jeg. Akkurat det synes jeg hørtes litt vel mye ut i aldersforskjell. Men hver sin smak. (Nei. Jeg sa ikke at ALLE menn over 40 kan det, eller at INGEN menn under tretti kan det.) Hehe ja, best å gardere seg på dette forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 24. juni 2008 #17 Del Skrevet 24. juni 2008 Du liker altså yngre...og jeg liker eldre. Det dumme med en del yngre menn er at de mener det godt men kan vingle veldig fordi de ikke har klare mål og vet helt hva de vil her i livet. Det ville jeg glatt ha overført til samliv/ekteskap/familie/barn/evnen til å takle en kvinne og barna i hverdagen og i lengden - inkludert konflikthåndtering. Hvis du synes slikt er greit og kanskje ikke er så nøye for deg, er det vel ingenting i veien for at du kan gifte deg med en yngre mann? Hvis det er dette du ønsker og liker må du bare gå for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 24. juni 2008 #18 Del Skrevet 24. juni 2008 I Oslo. Hvor holder du til? Jeg bryr meg ikke om janteloven. Faktisk synes at det kan være morsomt å utfodre andres tankesett. Vestlandet =( Bare av nysgjerrighet har du vært samboer med noen av kjærestene dine? Og hvordan takler dine/hans venner alderforskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. juni 2008 #19 Del Skrevet 24. juni 2008 Vestlandet =( Bare av nysgjerrighet har du vært samboer med noen av kjærestene dine? Og hvordan takler dine/hans venner alderforskjellen? Det hender jeg er en del på vestlandet, da. Det var først etter jeg fylte 25 at jeg begynte å like yngre menn. (Før det var jeg samboer med en som var eldre enn meg.) Mine/hans venner syntes ikke det var noe negativt i det hele tatt. Jeg ble regnet for å være den kuleste dama/kjæresten i vennekretsen hans... Og mine venner brydde seg ikke, de syntes ikke det var noe spesielt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 24. juni 2008 #20 Del Skrevet 24. juni 2008 Ville jeg heller hatt en ung jente hadde jeg funnet meg det. (Nå er det det jeg vil så jeg dater aldri noen over 22 hehe) Hvor lenge har du tenkt å kun date de under 22? De blir eldre de også vet du Til TS: Jeg synes ikke 3-8 år yngre er så stor aldersforskjell. Ok, 8 er litt over grensa, min grense iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå